Elekma  Autoracing

XC90 D5 voimalinjat 2007=>

  • 5 Vastauksia
  • 2655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa etuiskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« : 07.12.2015, 16:28:48 »

Terve,

Miten nämä 2007=> xc90 D5 voimalinjat nyt oikein menee? Automaattilaatikko lienee se Aisinin kehuttu 6-portainen mutta onko siellä se sama kulmavaihde sutivine pooriholkkeineen kuin aiemmissa ja 70-sarjassa? Entä onko näissä jo se aito Haldex eikä se Volvon oma viritys? Mistä vuodesta lähtien on tuo esipaineistettu Haldex tmsnyolikaan?

Onko mitään keinoa käytetyssä saada käsitystä Haldexin tai vastaavan kunnosta? Toimimattomuuden varmaan näkee sudittamalla mutta että onko menossa hajalle?

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« Vastaus #1 : 08.12.2015, 21:18:26 »
Haldex tuli viskon tilalle 2003 ja uudempi esipaineistettu haldex 2007. Sama kulmavaihde toteutus kaikissa, toki varmaan jotain kehitystä alkuvuosista tapahtunut.

Nelivedon hajoamassa olon parhaiten saa selville varmaan katsomalla onko jäänyt vikakoodeja ja jaksaako neliveto olla päällä pidempää aikaa kerralla. Saattaa toimia sen vedon pari hyvin mutta sitten ei enää pelaa, kun pumppu lämpenee ja ei tuota painetta jne...Toki sulava ja töksähtelemätön käytös pitää olla kunnossa olevassa. Luistonestovalo ei pala rajummassakaan kiihdytyksessä jos haldex kunnossa...että näin.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« Vastaus #2 : 08.12.2015, 22:13:18 »
...Luistonestovalo ei pala rajummassakaan kiihdytyksessä jos haldex kunnossa...että näin.
Talven liukkailla vilkuttelee kovemmissa kiihdytyksissä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa etuiskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« Vastaus #3 : 09.12.2015, 00:40:49 »

Kiitoksia haldex-selvennyksestä.

vastaanpa vielä itse ekaan kysymykseen: lontoon-ryhmissä sanottiin että Volvo on pinnoittanut holkin sisäpuolelta jollakin kovemmalla metallilla uudemmissa vehkeissä ja tietyillä vaihteistoilla:

"If you have a 06-07 R with the TF-80SC automatic transmission, you already have the stronger part which is why they have an almost zero failure rate"

Maailman foorumeissa pooriholkin pettämispostaukset tosiaan pysähtyy kuin seinään noin vuosimallin 2007 jälkeen eli ilmeisesti sitten tästä eteenpäin kaikissa malleissa on ollut tuo pinnoitettu holkki. Mitenkähän se kestää?

Eli ilmeisesti 2006=> D5 mallissa ollaan jo aika kuivilla tästä ongelmasta (kunhan laatikko on tuo Aisinin 6-portainen, liekö muilla tehtykään).

Onko parempaa tietoa?

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« Vastaus #4 : 10.12.2015, 17:33:31 »
Talven liukkailla vilkuttelee kovemmissa kiihdytyksissä

Aivan, toki talvella jäällä ja loskassa sen saa vilkkumaan ku oikein runttaa menemään. 8)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: XC90 D5 voimalinjat 2007=>
« Vastaus #5 : 10.12.2015, 23:34:22 »
Maailman foorumeissa pooriholkin pettämispostaukset tosiaan pysähtyy kuin seinään noin vuosimallin 2007 jälkeen eli ilmeisesti sitten tästä eteenpäin kaikissa malleissa on ollut tuo pinnoitettu holkki. Mitenkähän se kestää?

Tuossa mun exässä joka oli -07 ainakin kesti ilman mitään ongelmia, vaikka välillä talvella tulikin valoista lähtiessä sitä kiusattua.

 

Futurez  Kulkukoira