Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Anatec`h - 22.06.2015, 20:24:09

Otsikko: 244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia
Kirjoitti: Anatec`h - 22.06.2015, 20:24:09
Moron!

oon huono näitä kirjotteleen mutta toivotaan että se ei häiritse.. ainakaan liikaa.. ;D

viimevuoden elokuussa syttyi hehkulamppu ja eikun nettiauto auki. Sattu silmiin tällänen pappavolvo joka rupeskin houkuttaan niin että se piti hankkia pikku vaihtokaupoilla. Auto ei ollu leimassa ostohetkellä joten pari päivää sillä tuli ajeltua puuha kilvillä vähän koittaen samalla että kuinka ylipäätään toimii. Tässä siis ostohetkellä.
(http://i2.aijaa.com/t/00876/13877614.t.jpg) (http://aijaa.com/UOnL1L)
(http://i9.aijaa.com/t/00973/13877616.t.jpg) (http://aijaa.com/t8Ek9r)
Leimalla jännittämässä.. Saikin vaihtaa taakse ylätukivarisen puslat ja eteen pallonivelet sekä raidentangon päät. Näillä mentiin loppuvuosi.

talvella sitten oli visiona että toi 1030 lukoton akseli saa siirtyä sivuun ja tilalle vaihtaa 1031 eatonin true track murikalla ja 3.54 välityksellä. Samalla meinasin että nyt kerta kun akseli on irti olis helpompi vaihtaa uretaaniset puslat joten ne tuli vaihdettua eteen ja taakse.  Ulkonäköä tuli samalla parannettua ainakin omaan silmään mieleisemmäksi uusilla Kilvillä ja  vilkunlaseilla+samalla eteen tuli laitettua kokonaan kirkkaat. etupuskurin alle lippa ettei näytä ihan niin raktorilta..  :)

vanteet meinas olla melkonen kysymysmerkki kun ei tuntunut oikeella jaolla omaan silmään nättejä löytymään millään. Lopulta tuli hommattua modificarsilta kangasalta japan racing jr 10. 17 tuumasena. eteen 8" ja taakse 9" leveet


moottori on täysin samassa kuosissa kun ostohetkellä ja se sisältää seuraavaa.
(http://i11.aijaa.com/t/00352/13877618.t.jpg) (http://aijaa.com/5iw90x)
B230 hoonattu ja taso plaanattu sekä laakeroitu,että rengastettu.kampiakseli ja vauhtipyörä painotettu. 531 kansi kanavat portattu. 46/38 rosteri venttiilein se myös läpi käyty eli seetit ajettu ja ohjurit laitettu. 285 asteinen volvon omaan akseliin hiottu nokka. Volvon evokannen tuplajouset ja säädettävä nokkapyörä.
Tuubisarja ja uusi hx35 holset 12pesällä kera uuden 60mm hukkaportin. Uudet 683cc suuttimet.
600x300x76 cooleri uusi.öljynlaudutin uusi, iso griffinin alumiinisyyläri myös uusi. Samoten uusi turvatankki ja pumppu sekä polttoaine linjat. 3tuuman tig hitsattu hst putkisto 3,5 alasputkella.

vaihdelaatikko on m90 vaihvistetulla kolmosen syncrolla. vauhtipyörä on blingfactorylta ja kytkin sre 618 asetelmalla ja sintterilevyllä.

penkissä tuli kävästyä 4.6.  parolassa w Dynossa mielenkiinnosta että mitä se sitten lykkää.
huippu teho oli 331hv/6313rpm ja vääntö 436nm/ 4759rpm   1bar paineella.

tässä nyt äkkiseltään tärkeimmät. Kuva vielä nykyilmeestä. täytyy napata lisää kuvia kun ei ollut enempää tähän hätään.

(http://i10.aijaa.com/t/00856/13877620.t.jpg) (http://aijaa.com/8HIr0v)



Otsikko: Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
Kirjoitti: Anatec`h - 01.07.2015, 22:58:20
ei ole kummajaisia tapahtunut. muutakun pikku rötäämis ongelmaa oli paineella. jakajan kansi ja tulpanjohdot oli todella hapettuneet. eipä ollut iso vika onneks..
Nyt vanhus odottelee tallissa vahattuna ahveniston miittiä. Konehuonekkin tuli oikeen jynssättyä.  :pomo:

(http://i10.aijaa.com/t/00984/13887781.t.jpg) (http://aijaa.com/jZQ2wK)
(http://i2.aijaa.com/t/00015/13887782.t.jpg) (http://aijaa.com/J7bO5T)
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 03.07.2015, 14:51:22
Nuo vanteet sopii hyvin tuon madalluksen kanssa. Täyttää pyöränkaaret juuri sopivasti.

Nappisilmä kommandopuskureilla.  S*
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Kontti76 - 06.07.2015, 23:16:54
Tätä kuolattu Ahvenistolla, konehuone etenkin kyllä uskomattoman siisti, täydellinen paketti! Onko mikä perävälitys?
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 07.07.2015, 07:11:06
Minkä merkkinen tuo hukkaportti on? Joku ulkoinen hukkaportti tartteis itsellekkin hommata tulevaan moottoriin.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 07.07.2015, 17:59:35
Kiitoksia kovasti :) välitys on 3.54

hukkis on tuolta kallelta ostettu.
  http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?cPath=25_49&products_id=1336050697
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 08.07.2015, 10:35:59
hukkis on tuolta kallelta ostettu.
  http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?cPath=25_49&products_id=1336050697

Kiitos. -H-

Ei vaikuta pahan hintaiselta. Toimii ilmeisesti luotettavasti?
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 08.07.2015, 17:45:53
Kiitos. -H-

Ei vaikuta pahan hintaiselta. Toimii ilmeisesti luotettavasti?
3 autossa tässä kaveripiirissä on tollanen portti. Hyvin rokkaa jokasessa! Suosittelen ;)
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.07.2015, 11:44:20
3 autossa tässä kaveripiirissä on tollanen portti. Hyvin rokkaa jokasessa! Suosittelen ;)

Hyvä tietää. -H-
Otsikko: Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
Kirjoitti: 401 - 10.07.2015, 22:20:52
ei ole kummajaisia tapahtunut. muutakun pikku rötäämis ongelmaa oli paineella. jakajan kansi ja tulpanjohdot oli todella hapettuneet. eipä ollut iso vika onneks..
Nyt vanhus odottelee tallissa vahattuna ahveniston miittiä. Konehuonekkin tuli oikeen jynssättyä.  :pomo:

(http://i10.aijaa.com/t/00984/13887781.t.jpg) (http://aijaa.com/jZQ2wK)
(http://i2.aijaa.com/t/00015/13887782.t.jpg) (http://aijaa.com/J7bO5T)
se jakajan kansi ja pyörijä ol jotain hylättyjä romuja jo kun ne siihen laitoin sillo et tulille saa sen kikottimen..
Otsikko: Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
Kirjoitti: Anatec`h - 12.07.2015, 22:26:13
se jakajan kansi ja pyörijä ol jotain hylättyjä romuja jo kun ne siihen laitoin sillo et tulille saa sen kikottimen..
katos täällä olikin tuttuja  :hello: mutta joo sille ne kieltämättä näytti..  ;D 
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: 401 - 13.07.2015, 22:21:23
Onko muuten tulppia ollu tarvis vaihtaa?
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 14.07.2015, 04:47:03
Kerran ne oon vaihtanu. Just ennen penkkiin menoa kun vaihtelin uudet rasvat moottoriin.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: 401 - 14.07.2015, 18:26:13
Mitenkäs se vaihtomoottori homma?
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 09.08.2015, 01:54:53
Linnacruisingissa tuli poikettua.  mm. burnis alueella..  ;D siellä laitteet pysy nipussa onneks mutta cruising letkassa porsi jotakin voimansiirrosta. köröttelemällä pääs takas pajaan enkä jaksanu kömpiä  alle vielä perehtyyn..

0.40 eteenpäin sattunu volvo videolle.
https://www.youtube.com/watch?v=Me6Mh-d7_-g


 (http://i9.aijaa.com/t/00573/13928895.t.jpg) (http://aijaa.com/rCSwWa)
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: 401 - 09.08.2015, 17:17:36
Tuossa korissa on joskus ennenkii ollu niitä voimansiirron rikkoutumisia.. ;D
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.08.2015, 23:24:52
Vetoakseli poikki? ???
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 10.08.2015, 09:08:55
Kannatin laakerista se vatkaa aika reippaasti. Täytyy pudottaa  kardaani alas ja koittaa onko se laakerin jälkeinen ristikko varmasti kunnossa koska se laakeri ja kumi on ehjiä..

Edit. Siis kaikki alko normaali ajossa vaihtaessa ykköseltä kakkoselle alko vitullinen jyrinä. Pysäytin auton ja pihalle  pällisteleen eikä mitään ulkosta näy. Auto käymään ja liikkeelle eikä mitään oiretta..  :idiot2: ;D
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: 401 - 11.08.2015, 22:40:19
Se laakeri ja kortonki ol muistaaksen uusia,mutta ristikot ol vanhat.ei ylätukivarret poikki/korista irti?oispaan nuo varmaan huomannu.se joskus lähti pelteineen siitä palkista kuskinpuolelta irti se ylävarsi.
olko siellä se jousi välissä niinku sen kortongin ja tukilaakerin kiinnikeraudan välis?
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 12.08.2015, 23:59:42
no silmän kun nappas kouraan ja alko noita niveliä tutkiin uudestaan löyty pikku vika... taka ylä-tukivarsien puslien pesät venynyt soikeeks.  :idiot2: yks uretaani pusla oli sen takia paskana..

 (http://i9.aijaa.com/t/00008/13932630.t.jpg) (http://aijaa.com/wvpAkT)
pitää vahvistaa uudet tukivarret latalla.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 13.08.2015, 11:59:29
no silmän kun nappas kouraan ja alko noita niveliä tutkiin uudestaan löyty pikku vika... taka ylä-tukivarsien puslien pesät venynyt soikeeks.  :idiot2: yks uretaani pusla oli sen takia paskana..

 (http://i9.aijaa.com/t/00008/13932630.t.jpg) (http://aijaa.com/wvpAkT)
pitää vahvistaa uudet tukivarret latalla.

Ihan pätevä syy pienelle jyrinälle.  :idiot2: Jos teet hyvän jigin lattojen taivuttamiseen, taivutetaan mulle samalla. :juhau:
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: sjos - 13.08.2015, 14:57:22
Siitä apinoimaan.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg1016558#msg1016558
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 15.08.2015, 10:49:01
Eilen sain tukivarret uusilla nivelillä kiinni taasen ja nyt pitäs kyllä kestää..  ;D tuli värkkäiltyä samalla hukkikseen vastapaine ohjaus. Vielä tarttee kalvon alapuolelle laittaa rajapaine venttiili niin pitäs olla hyvä.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 15.08.2015, 12:44:45
Eilen sain tukivarret uusilla nivelillä kiinni taasen ja nyt pitäs kyllä kestää..  ;D tuli värkkäiltyä samalla hukkikseen vastapaine ohjaus. Vielä tarttee kalvon alapuolelle laittaa rajapaine venttiili niin pitäs olla hyvä.

Kuvia.  *W->
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
Kirjoitti: Anatec`h - 15.08.2015, 23:18:53
Tulipa jynssättyä auto historic grand race harrasteparkkia varten ja kun komee keli oli niin aattelimpa käydä pikku hurut heittämässä.. siitä tulikin kauden  päätös samalla. 3 täyskaasu vedossa hävis yhdestä pytystä ruttu.. noh naama jakarilla kohti uusia pettymyksiä ;D aamulla täytyy mennä puristukset mittaan ni selviää kummasti lisää.

E: puristukset mitattu. 1,2 ja 4 oli 10.5 ja 3 tasan pyöreet nolla. Nesteet omilla paikoillaan ja painetta ei kerää eikä huohota. Pitää nostaa kansi ylös ja ihmetellä mitä se on syönyt.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77 puristuksien metsästystä..
Kirjoitti: Anatec`h - 16.08.2015, 19:48:44
Eipä tarvitse lottoa tehdä enään.  :o pahvi vikaa epäilin tosiaan ekana mutta eipä ollut pahvissa/kellarissa mitään sanottavaa.  3 pakoventtiilin kupin ja venttiilin välissä oleva jatko oli pompannu pois paikoiltaan. Se jäi onneks vaan sen verran että venttiili jäi kantaan   millin tai 2 lisää kun olis kääntyny olis venttiilien lukot paulahtanu auki.. :idiot2: onneks jäi täystuho tälläkertaa väliin.. laitan pari kuvaa myöhemmin aiheesta.
Otsikko: Vs: turbo nappisilmä. 244 -77 puristuksien metsästystä..
Kirjoitti: Anatec`h - 17.08.2015, 07:55:45
parit kuvat viimein.

tukivarret tuli tehtyä tähän tyyliin. Ei kaikista kauneimmat mutta pitäs kestää.

(http://i5.aijaa.com/t/00856/13936134.t.jpg) (http://aijaa.com/WaHcy4)

vastapaine ohjaukseen kaveri neuvo hakemaan ton ton bilteman bleed venttiilin. mustaa letkua laitettava noitten keltasten tuninki letkujen tilalle  ;D
(http://i5.aijaa.com/t/00900/13936135.t.jpg) (http://aijaa.com/4hP7rp) 

ja sitten se miks laitteet ei oikein rokannu enään.   tosiaan  melkonen tuuri ettei enempää päässy kääntyyn. sit oliskin vormulasavut ollu ilmoilla.

(http://i5.aijaa.com/t/00243/13936136.t.jpg) (http://aijaa.com/b84p5v)
 pitää lautamäeltä tilata uudet lash Capit kun oli muissakin  ruvennu porsimaan noi.
 
(http://i6.aijaa.com/t/00155/13936138.t.jpg) (http://aijaa.com/Gu9N2r)
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä venttiili remonttia.
Kirjoitti: Anatec`h - 02.09.2015, 22:11:54
Noniin vihdoin sain aikaseks/ muistin soittaa koneistajalle ja perjantaina käyn kannen pudottamassa hämeenkoskelle. koneistaja meinas että mittailee vähän tota nokkaa ja jos tekiskin raaka aihiosta uuden nokan että sais noi lash capit pois välistä mutta sen näkee sitten.
 Ens viikolla pääsee todennäkösesti kasaileen.
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä venttiili remonttia.
Kirjoitti: Anatec`h - 11.09.2015, 14:04:50
Väliaika sukkamehua ja pullaa.. jatketaan yksin höpöttelyä  :idiot2: Selvis että tolla nykysellä nokka-akselilla saa heittää vesilintua koska se on käytännössä väärin tehty. siitä puuttuu häntävälys kokonaan ja tän takia oli takonut venttiilien päät ja lash capit paskaks.. ja saksman meninas muutenkin että on vaparin nokka toi mikä nyt on, koska venttiilit auki samaan aikaan turhan reilusti ym.

Raaka aihiosta tulee uus nokka-akseli.  tiistaille lupaili saada valmiiks sen joten sitten lisää aiheesta..  :hello:

Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä venttiili remonttia.
Kirjoitti: Anatec`h - 15.09.2015, 21:26:03
saimpa haettua tänään kannen uuden nokan kera  saksmanin hoivista ja voin kyllä suositella palvelua!  :) nakkasin kannen sormikireyteen paikalleen ja täytyy huomenna käydä kasailemassa loppuun kun saa kunnollisen momenttiavaimen lainaan.

Tossa joutessaan tuli suihkittua tota mustaa ryppymaalia imusarjaa ym. että saa vähän uutta ilmettä samalla.

(http://i8.aijaa.com/t/00881/13967347.t.jpg) (http://aijaa.com/N8yH2s)
(http://i8.aijaa.com/t/00042/13967357.t.jpg) (http://aijaa.com/yYIBMV)
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: 401 - 17.09.2015, 17:50:17
Mitkä on nokan speksit nytten?
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Turbo 242 - 18.09.2015, 11:05:39
Tuleekos tähän jokin toinen moottorinohjain jossain välissä? En muista, oliko siitä joskus puhetta.  :-[
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Anatec`h - 18.09.2015, 12:17:13
empäs muistakkaan hatusta arvoja. pitää pajalla kurkata.
Megaruuttaa oon haaveillu että talven aikana sais värkkäiltyä. alkas toimimaan niinkun kuuluu.

Eilen sain hörähtään käyntiin mutta nokan ajotus on vielä perseellään ni ei meinannu jaksaa käydä. Kaverin kanssa säädetään illalla se kohdalleen ni pääsee koe ajolle.  8)
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Anatec`h - 18.09.2015, 22:56:23
Satiin kun saatiinkin nokka ajotettua..  ;D  ( minä en ole ikinä tehnyt ja kaveri muutama vuos takaperin viimeks) kylläpä muuttu moottorin käynti ja luonne reilusti positiiviseen suuntaan!  *taavih-> huomenna pari kuvaa kun töistä selviää.  Ja niitä nokan arvoja en muistanu kattoa..
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Turbo 242 - 19.09.2015, 12:41:01
empäs muistakkaan hatusta arvoja. pitää pajalla kurkata.
Megaruuttaa oon haaveillu että talven aikana sais värkkäiltyä. alkas toimimaan niinkun kuuluu.

Eilen sain hörähtään käyntiin mutta nokan ajotus on vielä perseellään ni ei meinannu jaksaa käydä. Kaverin kanssa säädetään illalla se kohdalleen ni pääsee koe ajolle.  8)

Kohta saadaan täälläkin käyntiin LH:n säätämisestä vääntö aikaan. *taavih->

Mulla on 8v kannessa nokan ajotus laitettu ohjeiden mukaiseen arvoon ja sen jälkeen porattu reikä sokkatapille, tai tässä tapauksessa katkaistulle poranterälle. Säädettävää nokkapyörää ei ole kaivannu.  :)

EDIT: Kuvien mukaan tässäkään ei ole säädettävää nokkapyörää.  :)
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Anatec`h - 19.09.2015, 16:02:46
Kohta saadaan täälläkin käyntiin LH:n säätämisestä vääntö aikaan. *taavih->

Mulla on 8v kannessa nokan ajotus laitettu ohjeiden mukaiseen arvoon ja sen jälkeen porattu reikä sokkatapille, tai tässä tapauksessa katkaistulle poranterälle. Säädettävää nokkapyörää ei ole kaivannu.  :)

EDIT: Kuvien mukaan tässäkään ei ole säädettävää nokkapyörää.  :)
no en vielä pois sulje kokonaan että koittas tota lh:ta säätää..V:>

ja on tässä säädettävä pyörä. onneks. ;D
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Se elää!
Kirjoitti: 401 - 19.09.2015, 18:16:07
Eikun penkkiin uudelleen löytyykö siitä ominaisuuksia enempi..paljoko on puristuspainnet sillä nokalla?
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Turbo 242 - 20.09.2015, 00:19:40
no en vielä pois sulje kokonaan että koittas tota lh:ta säätää..V:>

ja on tässä säädettävä pyörä. onneks. ;D

Miten mä olin kuvista kattovinani, että olis ollu ihan vakiopyörä. Vai tuliko toi säädettävä pyörä vasta tämän uuden nokan myötä?
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: 401 - 20.09.2015, 23:17:56
Miten mä olin kuvista kattovinani, että olis ollu ihan vakiopyörä. Vai tuliko toi säädettävä pyörä vasta tämän uuden nokan myötä?
kyllä siinä säädettävä pyörä on ollu viimeset kahdeksan vuotta.
Otsikko: Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
Kirjoitti: Turbo 242 - 21.09.2015, 04:58:10
kyllä siinä säädettävä pyörä on ollu viimeset kahdeksan vuotta.

Ei puhelimella selatessa erottunu.
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: Anatec`h - 12.10.2015, 21:53:54
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm. näyttävä kauden lopetus..
Kirjoitti: Anatec`h - 04.11.2015, 20:27:12
Eipä ole kummajaisia nyt tapahtunut. koittanut etsiä lash cappeja mahd. tiukalla sovitteella koska sellasiakin on.. tietäs vaan että missä  :idiot2: Ja samalla suunnitellut mitä talvella pitää päivitellä. mm. mega, kynätolpat, penkit ym. mutta siitä lisää kun on saatu romuja haalittua.

tänään käväsin lyhentämässä panhardin sopivan mittaseks että sai akselin keskelle.

(http://i11.aijaa.com/t/00865/14016102.t.jpg) (http://aijaa.com/KF1gT8)
(http://i1.aijaa.com/t/00491/14016106.t.jpg) (http://aijaa.com/MknGHY)
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: reve - 04.11.2015, 20:30:02
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.

Noin siinä lashcappien kanssa usein käy. Ne ei oikein kestä rajottimelle ajoa tai paukun käyttämistä vaan hyppii pois paikoiltaan.
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: Anatec`h - 04.11.2015, 20:47:01
Noin siinä lashcappien kanssa usein käy. Ne ei oikein kestä rajottimelle ajoa tai paukun käyttämistä vaan hyppii pois paikoiltaan.
Joo näköjään..  :( sillä se megaruutta pitää värkkäillä että saa rajottimen mulkattua niin ettei paukuttas ihan noin rajusti. Ja muutenkin että saa seokset kunnolla kohalleen ja sytkän päivitettyä.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm.
Kirjoitti: injector - 04.11.2015, 20:58:10
Laita tuplajouset pääset ongelmasta eroon  ;)

Edit: tässähän oli näköjään tuplat.


Aika löysät paineet miusta jousissa, miten ois raakasti jäykemmät?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm.
Kirjoitti: Anatec`h - 04.11.2015, 21:04:27
kyllä toi 60kg pitäs piisata. Saksman joka nokan teki sano että noi paineet on jo aika rajut.

Edit. se on niin raju paineisku rajottimella täydellä ahdolla ettei toisaalta ihmekkään kun noi lashcapit liimautuu kuppeihin kiinni jo öljyllä.
 tod näk  niillä tiukka sovitteisilla ongelma olis ainakin hetkeksi korjattu pois.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm.
Kirjoitti: 401 - 12.11.2015, 17:26:44
Se on laitettava pidemmät venttiilit,niin saa heittää ne läsärit pois sieltä kokonaan..
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm.
Kirjoitti: Anatec`h - 21.11.2015, 20:16:52
Tuli tilailtua FK:n nahkaset puolikupit. suoraan sanoen paskat istua noi volvon penkit ja sivuttais tuki on melkosen valtava.  :D löytyi sipoon suunnilta musta nahkanen takapenkki ja mustat ovipahvit niin saa vihdoin suht siistin tosta sisustasta. Tänään kävin puuhastelemassa apparin penkkiin jo kiskot.

 (http://i8.aijaa.com/t/00537/14030683.t.jpg) (http://aijaa.com/EgVBd0)

Takapenkki vaatii nahanhoitoa niin saa siitäkin suht hyvän vielä. Lattia matto pitää ottaa irti ja pestä sekä maalata mustaks.

(http://i5.aijaa.com/t/00368/14030685.t.jpg) (http://aijaa.com/6Y0CB9)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm. sisusta puuhastelua.
Kirjoitti: Anatec`h - 08.12.2015, 22:14:48
En tiedä kiinnostaako ketään mutta jatketaan tätä yksin pölötystä. iskarit oli tosiaan aivan loppu varsinkin edessä joten jotain päivitystä oli tehtävä että tällä pystyy vähän edes ajamaan. Noh mutka rallyracelle ja  tällästä tarttui matkaan.  S*

(http://i1.aijaa.com/t/00633/14045584.t.jpg) (http://aijaa.com/pzSGmz)

sisusta on puolestaan nyt siinä mallissa että lattiamatto on maalattu ja etupenkit sovitettu volvon kiskoihin. Takapenkkiä tarvii nahanhoitoaineella koittaa hieroa vielä + pitää uudet ovipahvit maalata ja lätkästä kiinni.

(http://i2.aijaa.com/t/00055/14045587.t.jpg) (http://aijaa.com/NKRfel)
(http://i4.aijaa.com/t/00841/14045593.t.jpg) (http://aijaa.com/06laen)

Ainiin ja moottorinohjain+ tarvittavat romut tuli viimein tilailtua. Eli purkiksi tulee autotunen touhuilema freedrive purkki ms3 prossulla ym.  Mutta siitä lisää kun tavarat laskeutuu tontille.  :hello:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alusta ja sisusta puuhastelua.
Kirjoitti: Anatec`h - 10.12.2015, 21:50:51
Kusti polki paketin perille.. Eli imulämpöanturi, kaasunasento anturi, 3bar mappi, boch hukkakipinä puola pääteasteella.

Purkki on tosiaan bluetooth freedrive ms3 sisuksissaan.. tässä on se kunnon autoliitin eikä kopiokone liitintä.

(http://i8.aijaa.com/t/00493/14046756.t.jpg) (http://aijaa.com/Sd6t7n)

Pelon sekasin fiiliksin koitan tutustua ohjeisiin/ kytkentäkaavioon..  :o tosiaan ikinä tällästä ei ole tullut asenneltua mihinkään niin voi olla että joudun täällä tyhmiä kysymyksiä esittään..  ;D

edit. eiköhän tän saa pikkuhiljaa siirtää tonne projekti puolelle..
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: sjos - 10.12.2015, 22:23:11
Tämähän on siellä jo  :juhau:

Mistä nuo fk etupenkit ja mitä kustansi?
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 10.12.2015, 22:27:52
Tämähän on siellä jo  :juhau:

Mistä nuo fk etupenkit ja mitä kustansi?
kappas kehveliä..  ;D 

penkit on semmosesta puljusta kun http://www.modificars.fi/  kangasalta. ja 270e ne parilta maksoi.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: kuppe - 11.12.2015, 22:12:04
Tuo FreeDrive ollut itselläkin mielessä tulevaan vaparikoneeseen. Onko ms3-prossulla?
Tuon toimivuudesta lukisin mielelläni lisäkokemuksia.
Ainakin ATDriveBoard oli helpohko kytkeä kunnollisten asennusohjeiden ansiosta.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 11.12.2015, 23:08:05
Tuo FreeDrive ollut itselläkin mielessä tulevaan vaparikoneeseen. Onko ms3-prossulla?
Tuon toimivuudesta lukisin mielelläni lisäkokemuksia.
Ainakin ATDriveBoard oli helpohko kytkeä kunnollisten asennusohjeiden ansiosta.
jep ms3 prossulla on. mutta pitänee kertoa mielipiteet heti kun on sen aika :)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 13.12.2015, 21:43:34
tänään tuli perehdyttyä vähän tohon lh:n johtosarjaan ja purin sen pois kuleksimasta. Turbo 242 oli pähkäilemässä ja avustamassa kaverina. kiitos siitä!  :) Onkos jollain kytkentäkaaviota konehuoneen harmaasta liittimestä johka tulee ainakin keltanen punanen ja musta piuha?

(http://i6.aijaa.com/t/00956/14049792.t.jpg) (http://aijaa.com/xbm9s4)
(http://i8.aijaa.com/t/00485/14049793.t.jpg) (http://aijaa.com/BwzZU3)

Btw jos jotakin kiinnostaa noi lh osat niin ne on joutavia.  3"imm -016 loppuvalla numerolla ym..
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.12.2015, 07:25:25
tänään tuli perehdyttyä vähän tohon lh:n johtosarjaan ja purin sen pois kuleksimasta. Turbo 242 oli pähkäilemässä ja avustamassa kaverina. kiitos siitä!  :) Onkos jollain kytkentäkaaviota konehuoneen harmaasta liittimestä johka tulee ainakin keltanen punanen ja musta piuha?

(http://i6.aijaa.com/t/00956/14049792.t.jpg) (http://aijaa.com/xbm9s4)
(http://i8.aijaa.com/t/00485/14049793.t.jpg) (http://aijaa.com/BwzZU3)

Btw jos jotakin kiinnostaa noi lh osat niin ne on joutavia.  3"imm -016 loppuvalla numerolla ym..

Enpä tiedä, oliko musta mitään apua.  :D Jahka saa sähkökuvat käsiin, niin sitten päästään selville varotusvalojen johdotuksista.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Joni- - 14.12.2015, 17:09:26
Onkos jollain kytkentäkaaviota konehuoneen harmaasta liittimestä johka tulee ainakin keltanen punanen ja musta piuha?
Keltanen lämpömittari, punanen laturin heräte, musta öljyvalo, startille tais olla keltavihree ja vähä paksumpi.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 14.12.2015, 17:14:33
Keltanen lämpömittari, punanen laturin heräte, musta öljyvalo, startille tais olla keltavihree ja vähä paksumpi.
no persana kiitos tästä! :hello:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.12.2015, 20:35:56
Minkäs ikäisestä ysisatkusta tuo L.H. mahtaa olla?
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 15.12.2015, 09:32:02
Minkäs ikäisestä ysisatkusta tuo L.H. mahtaa olla?
en kyllä muista varmaksi sanoa oliko 7satku vai 9 satku.  Mutta 80-90 vaihteesta se oli jos nyt en sitäkin väärin muista..  ;D
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 15.12.2015, 11:12:36
en kyllä muista varmaksi sanoa oliko 7satku vai 9 satku.  Mutta 80-90 vaihteesta se oli jos nyt en sitäkin väärin muista..  ;D

:facepalm:  :D

Jospa tuolta (http://www.volvowiringdiagrams.com/) löytyisi oikeat kuvat, mikäli niitä vielä tarvitsee.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 27.12.2015, 20:10:35
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.
 
(http://i5.aijaa.com/t/00568/14059339.t.jpg) (http://aijaa.com/3Xolwc)

onkos kenelläkään muistissa kuinka plx laajakaistaan kytketään ecu? ite olen onnistunut hukkaan plx:n ohjeet..  :facepalm:

(http://i11.aijaa.com/t/00988/14059344.t.jpg) (http://aijaa.com/MTmvdA)
onko se tähän pistokkeen tyhjään kohtaan?
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: puliukk0 - 27.12.2015, 20:30:48
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.
 
(http://i5.aijaa.com/t/00568/14059339.t.jpg) (http://aijaa.com/3Xolwc)

onkos kenelläkään muistissa kuinka plx laajakaistaan kytketään ecu? ite olen onnistunut hukkaan plx:n ohjeet..  :facepalm:

(http://i11.aijaa.com/t/00988/14059344.t.jpg) (http://aijaa.com/MTmvdA)
onko se tähän pistokkeen tyhjään kohtaan?

Tulee sinne purkin päähän... Lue ohjeista:
http://www.plxdevices.com/PLX-Devices-Product-Support-Tech-Manuals-s/103.htm#usermanuals

 ;)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 27.12.2015, 21:29:02
Tulee sinne purkin päähän... Lue ohjeista:
http://www.plxdevices.com/PLX-Devices-Product-Support-Tech-Manuals-s/103.htm#usermanuals

 ;)
noniin kiitoksia!  :hello:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 11.01.2016, 10:48:03
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.

Mikä tilanne tuon imulämpöanturin kanssa? Jos tarvitsee metallia työstää, niin olen käytettävissä. *taavih->
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 12.01.2016, 22:22:55
Mikä tilanne tuon imulämpöanturin kanssa? Jos tarvitsee metallia työstää, niin olen käytettävissä. *taavih->
En ole hetkeen kerennyt mitään tälle tekemään. Mennyt aika parsiessa tota jäärata pirssä ja käyttöautoon(väyrynen) tuli ostettua 5kw eberin lisälämmitin niin sitä koittanu värkkäillä kiinni.  ???

Mutta pitäiskö vaikka sunnuntaina koittaa kattoa sitä imulämpöä? Sais  tänkin edistyyn taas.. :D
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 13.01.2016, 04:57:25
En ole hetkeen kerennyt mitään tälle tekemään. Mennyt aika parsiessa tota jäärata pirssä ja käyttöautoon(väyrynen) tuli ostettua 5kw eberin lisälämmitin niin sitä koittanu värkkäillä kiinni.  ???

Mutta pitäiskö vaikka sunnuntaina koittaa kattoa sitä imulämpöä? Sais  tänkin edistyyn taas.. :D

Eberi on hieno keksintö.  S*

Näkisin, että kyllä sunnuntaina varmaankin onnistuu.
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: pl - 13.01.2016, 11:29:06
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.

kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: Turbo 242 - 13.01.2016, 11:43:18
kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:

Ne on semmoisella karkaisulla, että normi poranterä pystyy niihin? ???

Hyviä vinkkejä tämmöisissä keskusteluissa tulee vastaan.
Otsikko: Vs: 244 -77 pappa ja keinutuoli. b230+Hx35+m90. 331hv/436nm kauden päätös hajotus.
Kirjoitti: Anatec`h - 13.01.2016, 22:14:50
kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:
lashcapit on väljällä sovitteella että tuskin sinne jää ilma ahdistaan. se pääsee hyppään pois paikaltaan ja jossei satukkaan ihan kohdalleen niin murtaa lashcapin reunan ja venttiili jää kantaan. täytyy vaihtaa pidemmät pakoventtiilit niin ongelman pitäis poistua.  mutta kiitos kuitenkin vinkistä! ;)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 14.02.2016, 21:24:42
Hyvin on hissuksiin tämä kottero edennyt. Kaikkea pientä on tullut kuitenkin tehtyä aina välissä. imulämpöanturille tehtynä paikka ja kaasuläpän potikka muokattu kiinni.

taka-iskaritkin vaihdoin ja on kyllä hyvän oloset!
(http://i1.aijaa.com/t/00267/14100297.t.jpg) (http://aijaa.com/DMP7ni)
Tälläset palikat sain työkaverilta kun oli jäänyt ralliautosta ylimääräseks. täytyy laittaa paikoilleen niin saa tukivarret suht suoraan.
(http://i3.aijaa.com/t/00758/14100298.t.jpg) (http://aijaa.com/lnOozt)
imulämmölle tein 10mm latasta paikan. 
(http://i10.aijaa.com/t/00506/14100299.t.jpg) (http://aijaa.com/laNDKc)
ahtoputki pitää tehdä ahtimen ja coolerin välille vielä uusiks ja imuputki tulee erilailla samalla.
Kohta periaatteessa olis siinä mallissa että uskaltas koittaa avaimesta kääntää..  :idiot2:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 15.02.2016, 13:36:47
ahtoputki pitää tehdä ahtimen ja coolerin välille vielä uusiks ja imuputki tulee erilailla samalla.

Kohta periaatteessa olis siinä mallissa että uskaltas koittaa avaimesta kääntää..  :idiot2:

Jos tarvitsee, niin voin auttaa tässä hommassa. Mites se hukkaportin putken muutos?

O0
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Anatec`h - 18.02.2016, 19:16:39
Jos tarvitsee, niin voin auttaa tässä hommassa. Mites se hukkaportin putken muutos?

O0
Pitää katsoa joo kun tota tiggiä ei ole.. eikä taitoa käyttää moista..  :2funny: huomenna pitäis saada mutkat niin pääsee tekaseen heftiin jo putket.  ahtimen imuputki tulee 100mm  kun löyty sopivasti iso kn:n putsari 100mm sovitteella ja saa sit pois ton 100/76mm supistajan välistä..
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
Kirjoitti: Turbo 242 - 18.02.2016, 19:28:30
Pitää katsoa joo kun tota tiggiä ei ole.. eikä taitoa käyttää moista..  :2funny: huomenna pitäis saada mutkat niin pääsee tekaseen heftiin jo putket.  ahtimen imuputki tulee 100mm  kun löyty sopivasti iso kn:n putsari 100mm sovitteella ja saa sit pois ton 100/76mm supistajan välistä..

Siksipä juuri tarjosin apua tähän kohtaan.  :)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Turbo 242 - 22.02.2016, 19:02:42
Sovititko sitä ahtoputkea jo? Meinaan vaan, että kuinka paljon se veteli hitsatessa.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Anatec`h - 23.02.2016, 18:45:48
Sovititko sitä ahtoputkea jo? Meinaan vaan, että kuinka paljon se veteli hitsatessa.
pikaseen kävin mallaamassa ja ihan muodossaan pysy! kiitos  :) meinaa vaan nää työt haitata harrastusta mutta eiköhän tämä tästä..
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.02.2016, 07:15:59
pikaseen kävin mallaamassa ja ihan muodossaan pysy! kiitos  :) meinaa vaan nää työt haitata harrastusta mutta eiköhän tämä tästä..

Ole hyvä. -H-
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Anatec`h - 25.02.2016, 21:01:32
Tänään kävin apinoimassa työkaverin ralliautosta tulpan johdot että mistä ne on kun on sama puola.  m40 moottorisesta bemarista sopi.
Lauantaina kaveri tulee auttaan säätämisen kanssa että sais savut aikaseks.
(http://i5.aijaa.com/t/00381/14109142.t.jpg) (http://aijaa.com/lnBWX6)
Edit.  saakos tohon lohkojakajan paikalle propun ihan varaosa liikeestä vai mistä se kannattaa hakea?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Jeese - 25.02.2016, 21:33:36
Tänään kävin apinoimassa työkaverin ralliautosta tulpan johdot että mistä ne on kun on sama puola.  m40 moottorisesta bemarista sopi.
Lauantaina kaveri tulee auttaan säätämisen kanssa että sais savut aikaseks.
(http://i5.aijaa.com/t/00381/14109142.t.jpg) (http://aijaa.com/lnBWX6)
Edit.  saakos tohon lohkojakajan paikalle propun ihan varaosa liikeestä vai mistä se kannattaa hakea?

Ei ainakaan volvolta enään saa proppua tilattua, valmistus lopetettu.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Teemu- - 25.02.2016, 21:39:48
Miulla oli hallissa semmonen, mut en nyt muista mihin sen laitoin :D
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Anatec`h - 27.02.2016, 21:28:03
tänään oli ohjelmassa tosiaan pientä säätöjen hakemista ja jumalauta sehän tärähti tulille!!  *taavih-> *taavih-> *taavih-> ainoa käpy oli käyny puolan johtojen kanssa, oli vähän väärissä pinneissä.. No tästä on hyvä jatkaa. ;D

viedon pätkää ekasta startista.
https://www.facebook.com/antti.rosnell/posts/10154197821978322?notif_t=like

edit. näkyykös toi video?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
Kirjoitti: Arska F - 28.02.2016, 08:25:59
edit. näkyykös toi video?

Hyvin näkyy, ja kuuluu  P>
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. Savut uudella ruiskulla!
Kirjoitti: Turbo 242 - 28.02.2016, 10:42:31
Hieno homma, että se käy. :tykkää:
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. Savut otettu megalla!
Kirjoitti: Anatec`h - 28.02.2016, 21:40:02
Tosiaan tosta ensimmäisestä käynnistyksestä. meni kyllä paremmin kun osasin odottaa. siitä suuret kiitokset kaverille joka osas kyllä hommansa säädön kanssa!   alkuun ei saatu pyörintätietoa moottorista mutta se oli hyvinkin yksinkertanen vika.. boksin sisältä jumpperi piti muuttaa ja johan alko löytyyn pyörintätieto.  ;D
kipinää alettiin sitten ettiin ja ihmeteltiin kun ei ajotuslamppu välähdä ollenkaan että mistäs nyt kiikastaa.  :idiot2: no en sitten ollut tohkeissani kytkiessä huomannut numeroita pistokkeessa ja ne oli ihan ristiin mennyt kaikki..  :D

seuraavaksi täytyy dp:n V-laippa koneistaa suoraksi (tai vaihtaa uusi) kun väänty vanhoilla moottorinkumeilla vänkyräksi ja vuotaa aikasta reilusti. pari muutakin pikkujuttua vielä ja voi ruveta suunnittelemaan noita sisutan osia loppuun.. toisinsanoen kasata vaan osat paikoilleen.
takapenkki  ja ovipahvit saa todennäkösesti vielä maalia ettei ne olisi noin kulahtaneita..

noh tästä on hyvä jatkaa taas kun tietää että ainakin toi ruutta toimii  ym.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. Savut otettu megalla!
Kirjoitti: janne102 - 29.02.2016, 21:05:18
Seurantaan meni ehottomasti!  :nälkä:
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. Savut otettu megalla!
Kirjoitti: Anatec`h - 19.03.2016, 19:50:24
Taas on saatu tätä eteenpäin.  Ei se ollut pelkkä v panta mikä  vuoti vaan pakosarjassa oli kollektori napsahtanut halki monesta kohtaa.
Sen hitsailin kuntoon ja tein hukkikselle tuen kanteen ettei rasittais kollektoria enään niin paljon.  samalla sarja sai keraamisen pinnotuksen. saa nähdä onko hyvä vai ei..  :D

(http://i6.aijaa.com/t/00142/14127862.t.jpg) (http://aijaa.com/Caa1gH)

tohon parolan w dynoon soittelin ja aika sovittiin säätöön keskiviikolle 23pv.

tässä kun on toi hukkis toteutettu tollain eteen ja siitä on aika hankala saada db:hen putkea vedettyä niin tuli sitten vedettyä hukkiksesta  äkkiä nopeeta putki auton taakse säädön ajaksi... mutta ei siitä sen enenmpää saatika kuvia..  :2funny:

Jos penkkireissu menee hyvin niin sitten olis enään pikkujuttuja kesää varten. mm ne sisustan maalailut ja puskurien vaihdot ym. Mutta siinä on tosiaan se iso JOS..  ;D

palaillaan aiheeseen keskiviikon jälkeen...
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. Savut otettu megalla! 23.3. penkkiin.
Kirjoitti: Anatec`h - 23.03.2016, 22:02:05
Noniin tänään 5 tuntia rääkätty vanhaa rouvaa rullilla. lopputuloksena onnistunut viritys ja 13hv vähemmän tehoa kun aikasemmalla kokoonpanolla..  ;D ;D tosiaan teho oli 1.2bar paineella 318hv ja vääntö 422nm. ahtopaineita ei uskaltanut oikein enempää nostaa ettei noi kanget kyykkäis ihan heti..
 käppyrät saatiin hierottua mielestäni hyviksi ja niihin ei jäänyt pahemmin mitään notkahduksia vaan ne nousee nätisti loppuun asti. ja tällä säädöllä auto vetää paljon puhtaammin kun koskaan ennen.  ELK 

(http://i7.aijaa.com/t/00558/14130827.t.jpg) (http://aijaa.com/abEH0W)

tästä on hyvä jatkaa.  :)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty.
Kirjoitti: erkkaz - 23.03.2016, 22:43:30
hieno projekti!!  S*   mikäs mega tässä on onko ihan se 1v2.2  :)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty.
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.03.2016, 00:13:02
Pysy siis nipussa loppuun asti. O0 Mikä ettei. Hyvät lukemat sieltä pukkas ulos. Penkitys oli oikein ajotettu kun nyt on maa valkosena.  >:(

Se "pieni" käry tarttui vaatteisiin hyvin tehokkaasti, meni Pro-huppari pesuun.  :D
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty.
Kirjoitti: Anatec`h - 24.03.2016, 05:11:02
hieno projekti!!  S*   mikäs mega tässä on onko ihan se 1v2.2  :)

kiitosta! ei kun tässä on freedriven purkki joka sisältää ms3X ecun.
Pysy siis nipussa loppuun asti. O0 Mikä ettei. Hyvät lukemat sieltä pukkas ulos. Penkitys oli oikein ajotettu kun nyt on maa valkosena.  >:(

Se "pieni" käry tarttui vaatteisiin hyvin tehokkaasti, meni Pro-huppari pesuun.  :D
nojuu hyvinhän se pysy. täytyy vaan se turbon öljyn paluu puuhastella tiiviiksi niin lakkaa se v-mäinen savun pölläyttely..  ;D käydään joku päivä tienpäällä koittamassa tätä jahka noi tiet taas sulaa ja kuivaa.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty.
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.03.2016, 11:01:51
nojuu hyvinhän se pysy. täytyy vaan se turbon öljyn paluu puuhastella tiiviiksi niin lakkaa se v-mäinen savun pölläyttely..  ;D

käydään joku päivä tienpäällä koittamassa tätä jahka noi tiet taas sulaa ja kuivaa.

Muutenhan se toimi kuten pitää.

En malta odottaa. *taavih->
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty.
Kirjoitti: Anatec`h - 03.04.2016, 08:46:23
Tällä ei ole muutakun ajettu testiä ja toimii kyllä todella hienosti nytten.  8) täytyy koittaa tämä kesä päästä tekniikan puolelta tämmösenään ja jos ens kesäksi sais 4 alkavia hevosvoima lukuja.. 

sisuta hommatkin edistyy. nahkamaalit pitäs ens viikolla saapua ja kaveri saa sitten suihkasta ovipahvit ja takajakkaran maaliin.

pieni klippi tuli kuvattua.

https://drive.google.com/file/d/0BzSrRyi7pR9KOWlyN1ZWQ0duMEE/view?pref=2&pli=1
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty. videota.
Kirjoitti: Anatec`h - 13.04.2016, 21:56:54
dodiin jonninjoutavaa lätinää taas.

Etutolpat sain vihdoin sorvautettua ja holkit hitsattua.  tänään niputin sitten muuten tolpat ja laitoin paikalleen.  pikkusen meinas harmaita hiuksia aiheuttaa kun tulee jouset nyt niin alas että otti vanteeseen kiinni mutta hain 4mm paksummat spacerit ja nyt mahtuu just ja just pyöriin. sehän riittää  ;)  koe-ajo lenkki heitetty ja kyllä kannatti päivittää.  on hyvät  S*

(http://i7.aijaa.com/t/00080/14146586.t.jpg) (http://aijaa.com/2zc0Hx)
(http://i5.aijaa.com/t/00539/14146593.t.jpg) (http://aijaa.com/b1f5xM)

Tossa videoo kuvatessa tosiaan meinas vähän pakosarja ym pakopuolelta hohkata niin suli siinä sitten samalla 2 tulpanjohtoa kun ei ollu mitään lämpöeristettä niitten päällä  :facepalm: noh nyt on ja jos vaikka kestäis vähän paremmin  lämpöä.
(http://i2.aijaa.com/t/00554/14146595.t.jpg) (http://aijaa.com/ckTjY4)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty. videota.
Kirjoitti: janne102 - 24.04.2016, 22:07:38
Mistä hommasit jouset ja kierre holkit?  :)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty. videota.
Kirjoitti: Anatec`h - 24.04.2016, 22:24:02
Mistä hommasit jouset ja kierre holkit?  :)
rallyrace keravalta. suosittelen, asiallinen palvelu ja tietää mitä myy!
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty. videota.
Kirjoitti: janne102 - 13.05.2016, 18:49:36
rallyrace keravalta. suosittelen, asiallinen palvelu ja tietää mitä myy!

Paljonko kustansi yhteensä? Käytätkö vakio iskarin yläpäätä vai?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230ft+m90. penkkireissusta selvitty. videota.
Kirjoitti: Anatec`h - 29.05.2016, 23:30:47
Eipä ole täällä erikoisempia tapahtunut. auto on toiminut kun junan vessa.. nyt kun mainitsee niin varmasti hajoaa..

Tosiaan pieni haittaava tekijä on ollut ettei tästä ole saanut muutakun takaluukun lukkoon. Syynä että ovet on ilmeisesti uudemmasta ja lukkopesät on isommat ja ittessään mekanismi ovessa vanhemmasta.
Asia korjaantu kun laitoin oviin sähköset moottorit ja kauko ohjaus sarjan niin nyt saa vihdoin ovet lukkoon..
(http://i8.aijaa.com/t/00543/14180564.t.jpg) (http://aijaa.com/EqgNGg)
sarja on bene merkkinen ja ei itsellä mitään hajua onko tollanen mistään kotosin mutta sittenhän sen näkee.

18.6. on tarkotus mennä hyvinkään lentokentälle koittaan varttimailia tällä. Eihän tässä voimaa ole isoo kovaa ajaa mutta mennään nyt silti.. otetaan tavotteeks saada alle 20s aika..  ;D oli yokohaman semisliksit tarjolla halvalla niin ostin pois ja meinasin ne laittaa taakse tonne.. eikai niistä haittaakaan ole.
(http://i5.aijaa.com/t/00090/14180566.t.jpg) (http://aijaa.com/hhFL14)
(http://i7.aijaa.com/t/00222/14180567.t.jpg) (http://aijaa.com/dqrtqZ)
joten tulkaahan höpisemään jos olette tulossa hyvinkäälle.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90.
Kirjoitti: Anatec`h - 26.11.2016, 19:02:29
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


tosiaan kesä oli ja meni... Ja tämä pysyi nipussa kokoajan..  :idiot2: no sen takia onkin hyvä nostaa moottori nokalta ja katsoa mitä se on syönyt. Pari viimesintä ajokertaa ahtoi liki 2bar.. no ainakin se käy vielä mutta hyvin todennäköisesti pari kiertokankea on solmussa..  ;D nyt onkin hankintalistalla h-profiilit ja takomännät.  imusarjakin joutuu työpöydälle+ pakosarjaa päivitetään hiukan. Puristussuhdetta nostan 10 tuntumaan ja säädetään e85 toimiin.  täytyy päivitää taas hiukan ahkerammin tätä..  ;D
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90.
Kirjoitti: Turbo 242 - 29.11.2016, 10:30:51
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


tosiaan kesä oli ja meni... Ja tämä pysyi nipussa kokoajan..  :idiot2: no sen takia onkin hyvä nostaa moottori nokalta ja katsoa mitä se on syönyt. Pari viimesintä ajokertaa ahtoi liki 2bar.. no ainakin se käy vielä mutta hyvin todennäköisesti pari kiertokankea on solmussa..  ;D nyt onkin hankintalistalla h-profiilit ja takomännät.  imusarjakin joutuu työpöydälle+ pakosarjaa päivitetään hiukan. Puristussuhdetta nostan 10 tuntumaan ja säädetään e85 toimiin.  täytyy päivitää taas hiukan ahkerammin tätä..  ;D

Selkeästi tavoitteena hieman lisempää woimaa. O0

Ahkerammin sinä olet tätä päivittänyt, kuin minä omaani.  :2funny:
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 18.02.2017, 18:24:38
täällä on edistytty huimaa tahtia..  :facepalm: ruukaa työt haitata harrasteita.

motti on purettuna muttereiksi vihdoin.  muuten kaikki oli ehjää jopa kangetkin paitsi 2 männästä oli männänrenkaan välit murtunut. pesasin lohkon ja täytyy ens viikolla kiikuttaa se koneistamoon niin sais tän ehkä kesäksi liikkeelle..  :2funny:

muutamia osia saanut haalittua kasaan. kangista kiitos JuHaU!
(http://i10.aijaa.com/t/00252/14336568.t.jpg) (http://aijaa.com/AnbEDU)

imusarjan pätkä tuli ostettua kanssa. tähän vielä amw kotelo ja suppilot sisälle. visaammat vois kertoa minkä kokoinen kaasuläppä tähän kannattaisi hommata?
(http://i1.aijaa.com/t/00031/14336572.t.jpg) (http://aijaa.com/aZU9MD)
puretusta vinokoneesta kukaan ei ole varmaan kuvaa nähny mutta laitetaan nyt silti.
(http://i4.aijaa.com/t/00765/14336571.t.jpg) (http://aijaa.com/U0P105)
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: 401 - 21.02.2017, 10:55:38
Mitkä männät meinasit laittaa?olko rappua pytyis yhtään?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Eikka - 21.02.2017, 11:54:34
Jos tehotavoitteet ei ole ihan mahdottomat niin riittää ihan B230 F:n imusarjakin pitkälle. Se on 55 -tai 56 millinen reiältään kaasuläpältään..
Volvo 960:sta 3.0 L koneesta saa 65 mm:n kaasuläpän.
Riittää pitkälle.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 21.02.2017, 19:08:21
Mitkä männät meinasit laittaa?olko rappua pytyis yhtään?
eipä ollut yhtään. wiseco tai wössner jompsis kumpsis.. en ole vielä liiemmin edes miettinyt aihetta..  ;D
Jos tehotavoitteet ei ole ihan mahdottomat niin riittää ihan B230 F:n imusarjakin pitkälle. Se on 55 -tai 56 millinen reiältään kaasuläpältään..
Volvo 960:sta 3.0 L koneesta saa 65 mm:n kaasuläpän.
Riittää pitkälle.
okei kiitos tiedosta. :) johkin 400hv paikkeille on tarkotus päästä. ja kun toi imusarjan pätkä tuli jo hommattua niin meinasin että tehdä toi imusarja nyt sit kerralla kunnollinen.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: 401 - 25.02.2017, 17:10:02
Olkos laakerit missä jamassa?
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 04.03.2017, 22:15:14
Olkos laakerit missä jamassa?
ne oli kuin uudet. 

Wisecot tuli tilattua muuten tähän..
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 14.11.2017, 15:07:34
motivaatio on ruvennut löytyyn taas pikkuhiljaa  ;D 

lohko on nyt rakennettavana asiansa osaavalla.. en halua/uskalla itte yrittää ja tyriä. ;D

lohko betonoidaan ja lohkonpintaa lasketaan sopivasti että saa puristussuhteen nouseen 10 tietämille.
kiertokangen laakereiksi tulee acl ja runkolaakereiksi glycon.  kansipahviksi tulee vakio reintzin pahvi.

vanha hx35 tuli kesällä jo myytyä pois ja  nyt tilalle löyty sopivasti hx40 superi 16 pesällä.

vaihteistopäivitystäkin tulee koska toi m90 luovuttaa kuitenkin jossain kohtaa niin fiksumpi se on nyt nakata hyllyyn kun on vielä ehjä ja tilalle on näillänäkymin gs6-53dz bemarilta tulossa. kestää sitten ainakin varmasti ilman että saa joka vaihteen vaihtoa jännittää..
 
jatketaan tästä kun taas tapahtuu.
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.11.2017, 15:25:31
Mistä hommaat/hommasit kiertokangen laakerit? Mun tartteis kanssa hommata.

Mä ajattelin räjäyttää M90:n, jos nyt joskus saan moottorin tehtyä loppuun... *taavih->
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 14.11.2017, 15:29:45
Mistä hommaat/hommasit kiertokangen laakerit? Mun tartteis kanssa hommata.

Mä ajattelin räjäyttää M90:n, jos nyt joskus saan moottorin tehtyä loppuun... *taavih->
oliskohan ollut lahdenautovaraosa mistä ne tuli  :idiot2: ei muista enään  ;D
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 14.12.2017, 21:23:17
Laatikoksi tuli gs6-37dz ettei tarvi tunnelia muuttaa ja toi kyllä kestää (pitäs ainakin.. ;D ) sen mitä tarviikin. kytkimeks tuli sre-765 ja nelilapanen sintteri.

http://aijaa.com/7UC9Dr

boostille kiitokset!

jatketaan taas..
Otsikko: Vs: 244 -77 b230T+gs6-37dz. tekniikka päivitystä
Kirjoitti: Anatec`h - 07.04.2018, 22:18:11
niinjuu tääkin kottura on olemassa. Moottori tuli noudettua ja se on jo nipussa sekä nokalla.
laatikkoa sovitin perään niin vähän joutu moskalla tekeen lisää tilaa.   pakosarjaa muokkasin niin että hukkis tulee nyt pakosarjan takapuolelle ja hukkiksen putken saa dp kiinni eikä tarvi tota rääkyvää scriimeriä enään  ;D imusarja aihio löytyi josta pitää koittaa jalostaa käypänen.

(https://aijaa.com/img/t/00760/14548548.t.jpg) (https://aijaa.com/WiqTIt)
(https://aijaa.com/img/t/00087/14548585.t.jpg) (https://aijaa.com/8SKlNL)
(https://aijaa.com/img/t/00041/14548569.t.jpg) (https://aijaa.com/NivvPW)
(https://aijaa.com/img/t/00911/14548596.t.jpg) (https://aijaa.com/frpV02)

sitten tuli tammikuussa toi käyttis päivitettyä. löyty tommonen -08 mk3 v70 D5 awd summum business varustelulla sekä fourC alustalla ja oon kyllä tykännyt. moottorin johtosarjaa joutui pajottaan mutta se taitaa olla näissä ekoissa tyyppivikana että hankautuu puhki.. muuten on pelannut hyvin. lootaan ja haldexiin pitää öljyt vaihdella tässä vielä lähi tulevaisuudessa.
(https://aijaa.com/img/t/00903/14548597.t.jpg) (https://aijaa.com/EGCKav)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 8v turbo & -08 v70 D5 awd
Kirjoitti: Anatec`h - 02.10.2018, 12:07:10
Täällä hiljais elo jatkuu.
 Kesällä pienen kytkinkopan rälläköinnin jälkeen sopi laatikko paikalleen. Muokkasin volvon omasta laatikon tuesta käypäsen raudan. Kardaani lyhennettiin tutun kanssa ihan perinteisellä kulmarauta taktiikalla ja sehän sattu suoraan meinaan ei ainakaan 100 vauhdissa jyristä vielä. On muuten hiukan napakampi toi bemarin laatikko ku toi vanha puulaatikko (m90)

Moottorin sain käyntiin pikku ihmettelyitten jälkeen kun oli puolan maajohto irti  ;D tuntui toimivan hyvin ja hain siirtokilvet.
Sillä reissulla ecu teki tempun ja käynnistäessä pumppaa pytyt bensaa täys.
 Pitää selvitellä että mikä meihin oikeen iski..


Talvella imusarja ja polttoaine romut käsittelyyn niin pääsee penkkiin
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 8v turbo
Kirjoitti: Anatec`h - 15.09.2020, 17:19:38
Pari kuvaa todisteeksi että tämäkin on vielä olemassa. Kirjottelen myöhemmin lisää mutta tosiaan kansi päivitystä luvassa  ;)
(https://i.ibb.co/pRsncbY/Screenshot-20200915-211823.jpg) (https://ibb.co/pRsncbY)
Viimeisin kuva 8v kannella.
(https://i.ibb.co/T4YYFm2/cof.jpg) (https://ibb.co/T4YYFm2)

(https://i.ibb.co/jk3J6K9/cof.jpg) (https://ibb.co/jk3J6K9)

(https://i.ibb.co/DDQJsdD/Screenshot-20200820-205631.jpg) (https://ibb.co/DDQJsdD)

Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
Kirjoitti: Anatec`h - 15.09.2020, 21:07:37
nonni, viime päivityksestä hiukan vierähtäny..

2019 käytin autoa penkissä mutta ei päästy ajaan kun peruskarttoja koska ahtopaineet karkaili huonosti sijotetun portin takia.. noh se kesä meni semmosenaan koska toimi kuitenkin suht hyvin kunhan ei mitään älyttömiä vetoja vetänyt.

tälle kesää päivitin pakopesän 14->16 sekä hukkaportti tuli suoraan pakopesään kiinni. mutta säätöön asti en saanut aikaiseksi  ;D ja polttoaineromut sekä imusarja edelleen samat vanhat.. vastapaine ohjauksen sain vihdoin toimiin hyvin vihdoin rajapaineventtiilillä, vaikutti muuten melko rajusti heräämiseen.

Taka-akselia siirsin 19mm  eteenpäin että mahtuu noi uudet vanteet pyörimään kunnolla ja on pyörä oikeessa kohtaa koteloa.   vanteet on siis jr6 17"  8 ja 10 leveenä. takapäähän odottaa asennusta bc jouset säätöholkkien kanssa.

sitten tuli se ahaa elämys kun tuntu moottori toimivan liian hyvin että pitäähän se nyt purkaa.. :idiot2: eli kansi ym pois. (531 meni kaupankin jo)
hain viikonloppuna b234f 16v kannen joka tulee vanhan 531 tilalle.  16v kannessa on tehtynä 3kulma seetit ja kevyesti kanavia porttailtu. vaparin nokilla tarkotus mennä, ilmeisesti ne riittää aika pitkälle. Kl-racingista tilasin plenumisarjan ja pakosarja on tarkoitus itte koittaa tehdä. hyllyssä jo hetken ollut fuelabin pumppu ja paineen säädin pääsee nyt myös käyttöön ja vihdoin aineeksi vaihtuu etanoli.

mutta koitan päivitellä kuvien kanssa kun tallissa tapahtuu..

Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
Kirjoitti: puppet - 16.09.2020, 09:16:00
Tuliko k-jet imarista koskaan mitään? Hitsailitko vanhat reiät vaan takatukivarsista umpeen? Nimimerkillä muutaman sata askelta perässä :D
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
Kirjoitti: Anatec`h - 16.09.2020, 10:22:40
Tuliko k-jet imarista koskaan mitään? Hitsailitko vanhat reiät vaan takatukivarsista umpeen? Nimimerkillä muutaman sata askelta perässä :D
ei tullut vaan myin sen muistaakseni jollekin täällä foorumilla  ::) ja vanhat reiät jäi tukivarsiin, porasin vaan uudet.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
Kirjoitti: Turbo 242 - 16.09.2020, 17:31:19
Mä tulen opiskelemaan pakosarjan valmistamista omaani ajatellen... :juhau:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
Kirjoitti: Anatec`h - 23.10.2020, 10:52:21
Venttiilinkolojen tekoa varten hitsasin yhteen venttiilin sirkkelin kova pala teriä 4kpl. Sillä sai ihmeenkin hyvin tehtyä kolot.

Kl-racingin paketti saapui josta kiitokset JuHaU!

 imusarja 80mm kaasuläpällä.
Nokka-akselit klr t2
Nokka pyörät.
Kannen pultit.
Yläpään tiiviste setti.
Elring kansipahvi.
Pentan jakopään kiristin
(https://i.ibb.co/R4XX0jM/IMG-20201022-190902.jpg) (https://ibb.co/R4XX0jM)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v +holset
Kirjoitti: Anatec`h - 22.12.2020, 23:59:56
Kolot tosiaan sain tehtyä ja sitten kasailinkin kannen takasin nippuun sekä kohdistin imusarjan vielä. Venttiili jousien alle tuli shimmilevyt jolla sai jousipaineen inan nouseen.
Pahvin suihkin Kupari liimalla ja pulttasin Kannen kiinni.


Johtosarjaa joutui hieman jatkamaan muutaman johdon osalta ja kanteen vaihdoin lämpö-anturit vanhasta kannesta sekä laitoin lämppärinkennon lähdön kannen takapäähän.

Imusarjan ja venakopan maalasin vht ryppy maalilla mustaksi. Venakoppa meni *ituiks joten sen saa vetää uusiks  :idiot2:

Imusarjan pohjaan sai tarvittavat lähdöt mm. Hukkiksen, dumpin ym. Sekä imulämpö anturin.  Pakosarjan laippa putkilähdöillä sekä kollektori löytyi täältä vrcf.

Ei paljoa ole tapahtunut mutta yritän saada tän lähipäivinä tulille   ::)


(https://i.ibb.co/6yL2VWX/cof.jpg) (https://ibb.co/6yL2VWX)

(https://i.ibb.co/wCPJSZ5/dav.jpg) (https://ibb.co/wCPJSZ5)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: ImportTuning - 23.12.2020, 08:21:59
Jaa, täällähän rakennellaan oikeita moottoreitakin näemmä vielä foorumilla  O0.

Tyhmä kysymys eikö vakiot vaparinnokat ollut riittävät vai miksi KL-Racingin virinokat? Nostoahan noissa vakioissa vakioissa vaparinnokissa on enemmän mutta aukioloa näemmä hieman vähemmän.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: Anatec`h - 23.12.2020, 09:03:05
Jaa, täällähän rakennellaan oikeita moottoreitakin näemmä vielä foorumilla  O0.

Tyhmä kysymys eikö vakiot vaparinnokat ollut riittävät vai miksi KL-Racingin virinokat? Nostoahan noissa vakioissa vakioissa vaparinnokissa on enemmän mutta aukioloa näemmä hieman vähemmän.
joo vielä jaksaa näiden museomoottorien kanssa värkätä  :D

Olis varmaan piisannut Joo mutta nokat laitoin lähinnä vaan testimielessä koska oli niin edulliset. Vaparin nokat on hyllyssä niin saa nekin vaihdettua jossei noilla jostain syystä tule hyvä.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: Anatec`h - 23.12.2020, 23:04:28
Jakopäähän hain jonkun vw konsernin 29mm ohjain rullan mutta se on liian pieni. Tai kiristin menee tappiin liian helposti. Kaverilla oli joku 200sx nissanin vanha rulla mitä mallasin ja sillä taidan tehdä. Kiinnitys on epäkeskeinen mutta eipä se mitään periaatteessa haittaa.

Nyt joulunviettoon.

(https://i.ibb.co/2jh6D0V/dav.jpg) (https://ibb.co/2jh6D0V)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: tanskude - 23.12.2020, 23:41:08
Onks sulla 146- vai 147-hampainen jakoremmi? Mulla on muistaakseni just jonku vaggilaisen ohjainrulla mikä on halkaisijaltaan tota luokkaa ja 1,5mm lasketulla kannella pidempi hihna jäi liian pitkäksi, kiristin pääs hyppäämään yli, lyhyemmällä hihnalla korjaantu ongelma.
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: Anatec`h - 24.12.2020, 00:11:11
Onks sulla 146- vai 147-hampainen jakoremmi? Mulla on muistaakseni just jonku vaggilaisen ohjainrulla mikä on halkaisijaltaan tota luokkaa ja 1,5mm lasketulla kannella pidempi hihna jäi liian lyhyeksi, kiristin pääs hyppäämään yli, lyhyemmällä hihnalla korjaantu ongelma.
muistaakseni 147 hampainen :idiot2:
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
Kirjoitti: Anatec`h - 25.01.2021, 11:55:31
Hommat etenee. Hain kuitenkin vielä sen diisseli kadetin jakoremmi niin Ei tarvi ylimäärästä ohjain rullaa. Viikonloppuna ajotin nokat kohdalleen imu edelle sen 1.3mm ykk ja pako saman verran auki ykk.

Sitten kasasin imusarjan ja polttoaine retelit ja koitin piruuttaan heräiskö se eloon.. Ja heräshän se  ELK tästä on hyvä jatkaa pakosarjan tekoon ym loput nippuun, polttoaine pumppu ja säädin sekä linjat vaihtuu vielä. 8)
Otsikko: Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla. Ensi savut uudella kokoonpanolla
Kirjoitti: Anatec`h - 13.04.2021, 07:44:39
Aika ollut kortilla tämän kanssa koska ollaan rakennettu parvea tallille.  nyt on päässyt taas tähän keskittyyn hetken. Pakosarjaa koittanu tehä ekaa kertaa ikinä ja jonkunlaisen siitä sai aikaseks.. Sitä en tiedä onko paras mahdollinen mutta toivotaan että toimii  :idiot2:
(https://i.ibb.co/y4PrQzH/cof.jpg) (https://ibb.co/y4PrQzH)
 iskaritorniin tein inan lisää kun toi hukkiksen lähtö on tommonen mikä on.

(https://i.ibb.co/VxnwvMB/cof.jpg) (https://ibb.co/VxnwvMB)

Pistetään pikku vilautus tosta parvesta kun tuttu kävi maalaamassa Volvon sinne mm.  :pomo:

(https://i.ibb.co/FYw28Cq/cof.jpg) (https://ibb.co/FYw28Cq)