Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 940 B230FD -> B230ET ekat sauhut otettu

  • 89 Vastauksia
  • 27998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #15 : 27.08.2013, 10:57:39 »
Taitaa päästä helpommalla käyttää lh:ta. Lastuttaa sen sitte?
Myy vaikka tuon motronicin pois.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #16 : 27.08.2013, 11:45:51 »
älhoohan sulla on siellä jo valmiina ni se sieltä peliin ja motronicin myyt niin rahat sitte sijotat älhoon lastutukseen  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa sakze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #17 : 27.08.2013, 12:36:09 »
Aattelin että ajan tolla motronicilla vähän aikaa ja sitten joskus laitan megasquirtin siihe  :)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #18 : 27.08.2013, 13:51:57 »
Aattelin että ajan tolla motronicilla vähän aikaa ja sitten joskus laitan megasquirtin siihe  :)

MIKS?

LH:lla kumminkin pärjää yli 300 paremmalle puolelle. Riippuu tietysti millaisia tehoja tavoittelee..
Mut jos aikoo pysyä alle 400, niin en näe järkeä luopua LH.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #19 : 27.08.2013, 14:00:38 »
MIKS?

LH:lla kumminkin pärjää yli 300 paremmalle puolelle. Riippuu tietysti millaisia tehoja tavoittelee..
Mut jos aikoo pysyä alle 400, niin en näe järkeä luopua LH.
Ja jos autossa on valmiiks LH, niin motronicin vaihto vaatii koko etupäänjohtosarjan vaihdon motronicillisesta autosta, kun pinnijärjestys eri.

Nimim. pari viikkoo sitten alotettu vaihto toisinpäin, ja kärveni yks bensapoksi kun auton johdoissakin etujohtojen lisäks pinnit eri järjestyksessä.(etujohdot vaihdettiin LH-autosta, mutta se ei riittäny)

Ja tosiaan LH riittää 400hv+ niin megassakaan ei mitään järkeä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #20 : 27.08.2013, 14:14:31 »

Ja tosiaan LH riittää 400hv+ niin megassakaan ei mitään järkeä.

Niin joo.  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sakze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #21 : 27.08.2013, 14:15:24 »
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #22 : 27.08.2013, 14:33:15 »
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????

No ei voi.

Lastun saat siihen lh:hon viidelläkympillä, joten sen motronicin lastun takia en alkaisi johtosarjoja vaihtelemaan..  ;)

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #23 : 27.08.2013, 14:39:38 »
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????

Ei ne lastut ole mitään lautasia, eikä moottorinohjausboksit tiskikoneita. One size does not fit all.

Jotenkin tulee sellanen kuva, että koko projektin keskipisteenä on Motroniciin ensimmäisillä kesätyörahoilla ostettu lastu ja sen ympärille yritetään rakentaa tekniikkaa. Unohda tämä ideologia ja kuuntele viisaampia. Kannattaa aluksi perehtyä ylipäätään sähköruiskujen sielunelämään, koska jos nykyisellä tietotaidollasi alat "virittämään" autoa, aiheutat poikkeuksellisen nopeasti moottorivaurion.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #24 : 27.08.2013, 14:42:48 »
Sen verran tiedän tästä projektista, niin lastutettuboksi tuli koneen mukana.
Ei siis ole erikseen ostettu.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa sakze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #25 : 27.08.2013, 15:42:53 »
Ilmoitan nyt kaikille että tämä on ensimmäinen kerta auton virityksestä minulle että olen aloittelija ja kaipaan neuvoja asioissa  :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #26 : 27.08.2013, 16:19:43 »
Olethan ottanut huomioon vähäpäästöisyyden V:>?
 B230ET tekniikka ei oo vähäpäästöinen joten katsastettua et tuota saa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #27 : 27.08.2013, 16:32:09 »
Olethan ottanut huomioon vähäpäästöisyyden V:>?
 B230ET tekniikka ei oo vähäpäästöinen joten katsastettua et tuota saa.
Estä on lohkossa aika helppo hukata alaviiva jolloin tulee ft, suosittelen apulaitteiltaan/ulkoisesti muutenkin pitämään koneen vakiona, jolloin kaippa se menis ftnä läpi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #28 : 27.08.2013, 18:33:30 »
Ilmoitan nyt kaikille että tämä on ensimmäinen kerta auton virityksestä minulle että olen aloittelija ja kaipaan neuvoja asioissa  :)

tuolla viritysosiossa olevat FAQ aiheet on ihan käteviä, siellä kannattaa viettää tunti jos toinenkin niin oppii jo paljon

Poissa sakze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 B230FD -> B230ET
« Vastaus #29 : 27.08.2013, 20:12:44 »
oon ottanu huomioon ja aattelin just että teen miten AtAi kirjotti tossa  :)

nokkana näytti olevan A-nokka

ja tän päivän tulokset



Vihdoin sain sen pyörähtäneen pultinki auki ei siinä menny ku 3 hylsyä rikki  ;D



ja otin vielä bensakiskonki imusarjasta irti

« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 20:30:59 kirjoittanut sakze »

 

Kulkukoira  Proturbo