Race.fi  Puotilan autokorjaamo

244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia

  • 124 Vastauksia
  • 51151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #30 : 17.09.2015, 17:50:17 »
Mitkä on nokan speksit nytten?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #31 : 18.09.2015, 11:05:39 »
Tuleekos tähän jokin toinen moottorinohjain jossain välissä? En muista, oliko siitä joskus puhetta.  :-[
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #32 : 18.09.2015, 12:17:13 »
empäs muistakkaan hatusta arvoja. pitää pajalla kurkata.
Megaruuttaa oon haaveillu että talven aikana sais värkkäiltyä. alkas toimimaan niinkun kuuluu.

Eilen sain hörähtään käyntiin mutta nokan ajotus on vielä perseellään ni ei meinannu jaksaa käydä. Kaverin kanssa säädetään illalla se kohdalleen ni pääsee koe ajolle.  8)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #33 : 18.09.2015, 22:56:23 »
Satiin kun saatiinkin nokka ajotettua..  ;D  ( minä en ole ikinä tehnyt ja kaveri muutama vuos takaperin viimeks) kylläpä muuttu moottorin käynti ja luonne reilusti positiiviseen suuntaan!  *taavih-> huomenna pari kuvaa kun töistä selviää.  Ja niitä nokan arvoja en muistanu kattoa..

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #34 : 19.09.2015, 12:41:01 »
empäs muistakkaan hatusta arvoja. pitää pajalla kurkata.
Megaruuttaa oon haaveillu että talven aikana sais värkkäiltyä. alkas toimimaan niinkun kuuluu.

Eilen sain hörähtään käyntiin mutta nokan ajotus on vielä perseellään ni ei meinannu jaksaa käydä. Kaverin kanssa säädetään illalla se kohdalleen ni pääsee koe ajolle.  8)

Kohta saadaan täälläkin käyntiin LH:n säätämisestä vääntö aikaan. *taavih->

Mulla on 8v kannessa nokan ajotus laitettu ohjeiden mukaiseen arvoon ja sen jälkeen porattu reikä sokkatapille, tai tässä tapauksessa katkaistulle poranterälle. Säädettävää nokkapyörää ei ole kaivannu.  :)

EDIT: Kuvien mukaan tässäkään ei ole säädettävää nokkapyörää.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.09.2015, 12:43:18 kirjoittanut Turbo 242 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #35 : 19.09.2015, 16:02:46 »
Kohta saadaan täälläkin käyntiin LH:n säätämisestä vääntö aikaan. *taavih->

Mulla on 8v kannessa nokan ajotus laitettu ohjeiden mukaiseen arvoon ja sen jälkeen porattu reikä sokkatapille, tai tässä tapauksessa katkaistulle poranterälle. Säädettävää nokkapyörää ei ole kaivannu.  :)

EDIT: Kuvien mukaan tässäkään ei ole säädettävää nokkapyörää.  :)
no en vielä pois sulje kokonaan että koittas tota lh:ta säätää..V:>

ja on tässä säädettävä pyörä. onneks. ;D

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Se elää!
« Vastaus #36 : 19.09.2015, 18:16:07 »
Eikun penkkiin uudelleen löytyykö siitä ominaisuuksia enempi..paljoko on puristuspainnet sillä nokalla?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #37 : 20.09.2015, 00:19:40 »
no en vielä pois sulje kokonaan että koittas tota lh:ta säätää..V:>

ja on tässä säädettävä pyörä. onneks. ;D

Miten mä olin kuvista kattovinani, että olis ollu ihan vakiopyörä. Vai tuliko toi säädettävä pyörä vasta tämän uuden nokan myötä?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #38 : 20.09.2015, 23:17:56 »
Miten mä olin kuvista kattovinani, että olis ollu ihan vakiopyörä. Vai tuliko toi säädettävä pyörä vasta tämän uuden nokan myötä?
kyllä siinä säädettävä pyörä on ollu viimeset kahdeksan vuotta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 ahdettu nappisilmä. Kasaan päin.
« Vastaus #39 : 21.09.2015, 04:58:10 »
kyllä siinä säädettävä pyörä on ollu viimeset kahdeksan vuotta.

Ei puhelimella selatessa erottunu.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 22:25:17 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Eipä ole kummajaisia nyt tapahtunut. koittanut etsiä lash cappeja mahd. tiukalla sovitteella koska sellasiakin on.. tietäs vaan että missä  :idiot2: Ja samalla suunnitellut mitä talvella pitää päivitellä. mm. mega, kynätolpat, penkit ym. mutta siitä lisää kun on saatu romuja haalittua.

tänään käväsin lyhentämässä panhardin sopivan mittaseks että sai akselin keskelle.



Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.

Noin siinä lashcappien kanssa usein käy. Ne ei oikein kestä rajottimelle ajoa tai paukun käyttämistä vaan hyppii pois paikoiltaan.

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Noin siinä lashcappien kanssa usein käy. Ne ei oikein kestä rajottimelle ajoa tai paukun käyttämistä vaan hyppii pois paikoiltaan.
Joo näköjään..  :( sillä se megaruutta pitää värkkäillä että saa rajottimen mulkattua niin ettei paukuttas ihan noin rajusti. Ja muutenkin että saa seokset kunnolla kohalleen ja sytkän päivitettyä.

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 244 -77 b230+Hx35+m90. 331hv/436nm.
« Vastaus #44 : 04.11.2015, 20:58:10 »
Laita tuplajouset pääset ongelmasta eroon  ;)

Edit: tässähän oli näköjään tuplat.


Aika löysät paineet miusta jousissa, miten ois raakasti jäykemmät?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Proturbo  Autodiagnoosi