Autoracing  KL-varaosat

244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia

  • 124 Vastauksia
  • 51298 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #60 : 15.12.2015, 11:12:36 »
en kyllä muista varmaksi sanoa oliko 7satku vai 9 satku.  Mutta 80-90 vaihteesta se oli jos nyt en sitäkin väärin muista..  ;D

:facepalm:  :D

Jospa tuolta löytyisi oikeat kuvat, mikäli niitä vielä tarvitsee.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #61 : 27.12.2015, 20:10:35 »
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.
 


onkos kenelläkään muistissa kuinka plx laajakaistaan kytketään ecu? ite olen onnistunut hukkaan plx:n ohjeet..  :facepalm:


onko se tähän pistokkeen tyhjään kohtaan?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #62 : 27.12.2015, 20:30:48 »
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.
 


onkos kenelläkään muistissa kuinka plx laajakaistaan kytketään ecu? ite olen onnistunut hukkaan plx:n ohjeet..  :facepalm:


onko se tähän pistokkeen tyhjään kohtaan?

Tulee sinne purkin päähän... Lue ohjeista:
http://www.plxdevices.com/PLX-Devices-Product-Support-Tech-Manuals-s/103.htm#usermanuals

 ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #64 : 11.01.2016, 10:48:03 »
johdot koko liki kaikki valmiina konehuoneen puolella. Vielä tarvitsee  polttoainepumpulle ja puolalle releet. tps anturi vaihtaa ja tehdä imulämmölle paikka.

Mikä tilanne tuon imulämpöanturin kanssa? Jos tarvitsee metallia työstää, niin olen käytettävissä. *taavih->
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #65 : 12.01.2016, 22:22:55 »
Mikä tilanne tuon imulämpöanturin kanssa? Jos tarvitsee metallia työstää, niin olen käytettävissä. *taavih->
En ole hetkeen kerennyt mitään tälle tekemään. Mennyt aika parsiessa tota jäärata pirssä ja käyttöautoon(väyrynen) tuli ostettua 5kw eberin lisälämmitin niin sitä koittanu värkkäillä kiinni.  ???

Mutta pitäiskö vaikka sunnuntaina koittaa kattoa sitä imulämpöä? Sais  tänkin edistyyn taas.. :D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #66 : 13.01.2016, 04:57:25 »
En ole hetkeen kerennyt mitään tälle tekemään. Mennyt aika parsiessa tota jäärata pirssä ja käyttöautoon(väyrynen) tuli ostettua 5kw eberin lisälämmitin niin sitä koittanu värkkäillä kiinni.  ???

Mutta pitäiskö vaikka sunnuntaina koittaa kattoa sitä imulämpöä? Sais  tänkin edistyyn taas.. :D

Eberi on hieno keksintö.  S*

Näkisin, että kyllä sunnuntaina varmaankin onnistuu.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Sanotaanko näin että ei voinut taas kauden päätös komeemmin mennä. :facepalm:
Piti savustaa viimisen kerran noi loppuun suditut renkaat ja sen jälkeen seisontaan talliin.  tosiaan piti...
1 rajottajalle asti pääs polkaseen niin taas sama homma kun viimeks, yks pytty pelistä pois..  tälläkertaa 2 pakoventtiili kantaa.  :knuppel2:  prkleen prkl. 

Venttiili välykset oli varmasti kohdallaan ja venttiilijousi paineet 60kg luokkaa.. voiko rajottajalla paukkuessa venttiili alkaa kelluun ja sillä lash cap pääsee pomppaan pois paikaltaan? hiukan erikoiselle kuulostaa mutta ei se oikeen muukaan voi olla.

kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:

Ne on semmoisella karkaisulla, että normi poranterä pystyy niihin? ???

Hyviä vinkkejä tämmöisissä keskusteluissa tulee vastaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
kannattaa porata lashcappien keskelle vaikka millin poralla reikä, jos kuppi on tiukka niin alle jää ilmaa joka punnaa kuppia ylöspäin ja edesauttaa paikaltaan pomppaamista. konsti on todettu toimivaksi ainakin jokkisautoissa missä monesti venttiilien sekoaminen toimii rajoittimena  :idiot2:
lashcapit on väljällä sovitteella että tuskin sinne jää ilma ahdistaan. se pääsee hyppään pois paikaltaan ja jossei satukkaan ihan kohdalleen niin murtaa lashcapin reunan ja venttiili jää kantaan. täytyy vaihtaa pidemmät pakoventtiilit niin ongelman pitäis poistua.  mutta kiitos kuitenkin vinkistä! ;)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #70 : 14.02.2016, 21:24:42 »
Hyvin on hissuksiin tämä kottero edennyt. Kaikkea pientä on tullut kuitenkin tehtyä aina välissä. imulämpöanturille tehtynä paikka ja kaasuläpän potikka muokattu kiinni.

taka-iskaritkin vaihdoin ja on kyllä hyvän oloset!

Tälläset palikat sain työkaverilta kun oli jäänyt ralliautosta ylimääräseks. täytyy laittaa paikoilleen niin saa tukivarret suht suoraan.

imulämmölle tein 10mm latasta paikan. 

ahtoputki pitää tehdä ahtimen ja coolerin välille vielä uusiks ja imuputki tulee erilailla samalla.
Kohta periaatteessa olis siinä mallissa että uskaltas koittaa avaimesta kääntää..  :idiot2:

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #71 : 15.02.2016, 13:36:47 »
ahtoputki pitää tehdä ahtimen ja coolerin välille vielä uusiks ja imuputki tulee erilailla samalla.

Kohta periaatteessa olis siinä mallissa että uskaltas koittaa avaimesta kääntää..  :idiot2:

Jos tarvitsee, niin voin auttaa tässä hommassa. Mites se hukkaportin putken muutos?

O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #72 : 18.02.2016, 19:16:39 »
Jos tarvitsee, niin voin auttaa tässä hommassa. Mites se hukkaportin putken muutos?

O0
Pitää katsoa joo kun tota tiggiä ei ole.. eikä taitoa käyttää moista..  :2funny: huomenna pitäis saada mutkat niin pääsee tekaseen heftiin jo putket.  ahtimen imuputki tulee 100mm  kun löyty sopivasti iso kn:n putsari 100mm sovitteella ja saa sit pois ton 100/76mm supistajan välistä..

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3T Alustaa ja moottorinohjausta..
« Vastaus #73 : 18.02.2016, 19:28:30 »
Pitää katsoa joo kun tota tiggiä ei ole.. eikä taitoa käyttää moista..  :2funny: huomenna pitäis saada mutkat niin pääsee tekaseen heftiin jo putket.  ahtimen imuputki tulee 100mm  kun löyty sopivasti iso kn:n putsari 100mm sovitteella ja saa sit pois ton 100/76mm supistajan välistä..

Siksipä juuri tarjosin apua tähän kohtaan.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 b230ft+m90. pappa ja keinutuoli.
« Vastaus #74 : 22.02.2016, 19:02:42 »
Sovititko sitä ahtoputkea jo? Meinaan vaan, että kuinka paljon se veteli hitsatessa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat