KL-varaosat  Race.fi

245 GL -92 B230TSC(remmiturbo), den här bilen är såld

  • 67 Vastauksia
  • 35449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3189
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #30 : 14.02.2016, 23:11:26 »
Oot sää kyllä yhden sortin seppä. Vaihtaa illassa joutuessaan koneen kun toiset tuskailee ja hämmästelee melkein tulpan vaihdossa saman verran -H-
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #31 : 14.02.2016, 23:42:04 »
Mää oon aina sanonut, että varaosia on hyvä olla vähän hyllyssä..
Hyvä että pääsit kotio turvallisesti vaikka ajokelikin vastusti viellä yön päätteeksi.  :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #32 : 15.02.2016, 02:36:17 »
Miittireissu meni joo ihan kivasti, kotona aamulla noin 9.35 :2funny:

Onnea kotiutumiselle!  -H-

Huvikseni ajattelin jo auton hommauksen aikoihin, että kokeillaan mitä LH:lla virittämisestä tulee. Meinasin laitella enemmän tietoa kunhan saa kunnolla mustaa valkoiselle, mutta nyt on siis ollut jonkin aikaa kiinni -016 immulle ja 870cc Dekoille tehty "arpalastu" turbon boksissa. Sytkälastussa pienemmät kuormitusalueet on muistaakseni B230F:n ja isommat B200FT tai 230FT:stä. Lisäksi kahdelta yläriviltä on isommista ennakoista vähennetty kolme astetta.

LH:lla virittämisestä tulee sanomista ja romua!   :2funny:
Tai siis vasta sitten kun hommat ovat mallia tulos tai ulos!  :-\

Miitin jälkeen tehtiin hieman säätövetoja LH:lla(säätäjä tuo itsensä esiin jos haluaa).

Minä se en ollut, vaikkakin saatoin hitusen kummitella taustalla!  V:>

Onko tunnelin päässä valoa?
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näyttääpä tutulle!  :'(  :buck2:
[sarkasmi] Sen on täytynyt nakuttaa! [/sarkasmi]

Männässä näkyy kuvassakin palotilan reunojen jälki, kannen moikkaamisesta. Kannesta juuri erottaa, että siellä on käyty ja pakoventtiilissä oli aivan pieni haamujälki joka lähti sormella pyyhkäisemällä. Puhdistusainetta palotilaan, eikä vajumista tapahtunut eli venttiilit kunnossa. Kansi lähti pakettina sarjojen ja turbon kanssa, yksin sen käsittely ois ollut hieman työläämpää käsipelissä :P
Kuvat vaurioista. Onneksi ei hajonnut ykkösen tai nelosen kohdalta, ois todennäköisesti hajonnut jo apulaitteitakin.

Jännittävää tässä on se, että molemmilla meistä se petti nimenomaisesti 2-sylinteristä.
Tätä asiaa tänään iltasella pohdittiin pöhelimessä kaverin ajaessa 500km työmatkaa, joka on perillä moottori-tekniikasta ja säätämisestä aikas lailla hyvin.

Päädyimme siihen, että tutinoilla on rajansa, kuten kankien kestollakin.

Taisit tässä kohden ahtaa huonosti, joten nyt turbottaa!  :'(
Suomeksi, ei mopolla mahdottomia ahtoja! Tai siis vakio-kangilla.  :(

Sen jälkeen odotellaan säätöjen perusteella tehtyä lastua saapuvaksi ja penkkiin hakemaan millä paineella vielä uskaltaa oikeasti ajaa ilman H-profiileja. Ja siitä eteenpäin kun mennään, niin H-profiilien vaihto ja lisää painetta?  :D

Sanoisin, että 1,4bar turvallisesti hierotun sytty-kartan keralla!

Fiksuimmat huomaavat tässä yhteydessa jotain jännää projektipäiväkirjassani käydyssä pohdiskelussa väännön mittaamisen osalta koti-oloissa ja jokaisen käytettävissä olemilla laitteilla.  ::)

Nimittäin se väännön kippi-piste on tälläisissä asioissa se äärimmäisen kiinnostava asia.

Tätä vääntöasiaa on pohdittu tänään urakalla ja sen vaikutuksia kampikulman nopeuteen.
Tutustun hänen lähtettämäänsä paperossikasaan tulevalla viikolla ja yritän tehdä testi-setin mittauksia varten.

Joten tuloksia on asiasta luvassa tällä viikolla tai ensikuussa.

Ps. Mutta, Lankku tähän ei voi sanoa mitään muuta kuin...    :tykkää:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #33 : 15.02.2016, 21:12:25 »
Töiden jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen koneeseen. Ei selviä vuotoja tai hikoiluja mistään vieläkään, mikä pettymys. Remontin jälkeen ehti kuitenkin ajaa ennen öljynvaihtoa noin 350km.

Vanhaa alakertaa tutkailin tarkemmin ja ykkösen mäntä jäi 1-1,5mm alle tason, kolmosen mäntä muutaman kymmenyksen ja vain nelosen tuli yli. Mutta sekin ehkä jäi vajaaksi täydestä mitasta. Ykkösen veivi on selvästi mutkalla, muista ei silmällä sihdattuna erota heti. Kakkosen veivistä löytyi ylempi puolikas öljypohjasta, puolivälistä alapesään olevaa pätkää ei näkynyt. Kannoin koko läjän oikeaan paikkaan eli romulavalle.

Sanoisin, että 1,4bar turvallisesti hierotun sytty-kartan keralla!
Riippuen siitä onko kokoonpano täysin sama tai hyvin samankaltainen kuin tässä. Pelkkä HX40 tai pikkumitsu erilaisessa koneessa tuottaa erilaisen lopputuloksen. Täysi paine oli kuitenkin tarjolla jo 3700rpm paikkeilla ja hajoaminen tapahtui arviolta enintään 4500rpm kohdilla. Nyt ilman remmiä turbo antaa 1,2bar vasta 4500rpm paikkeilla. Ei ois saattanut tapahtua vauriota pelkän turbon voimin ainakaan vielä 1,6bar paineella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #34 : 16.02.2016, 00:01:29 »
Heitetään tänne julkisestikin se pohdinta mitä miitissä tuosta pähkäilin, eli kun noi dumpit kerta selkeästi sotkee ruiskun toimintaa jälkeen coolerin ja ennen cooleria ne päästää remmin ulinaa kauheesti ilmoille, niin moniko asia huononisi jos laittasi ekaksi remmin ja sen rinnalle suuntaventtiilin, jonka jälkeen (välijäähyn läpi tai sitten suoraan) turbolle. Tällön ne dumpit vois olla turbon ja coolerin välissä, remmi ei ottasi täydellä rähinällä tehoa kun sen mitä se "vapaasti" pyöriessään ottaa ja ruiskun toimivuuskin paranisi. Mutta miten käy heräämisen ja/tai aiheuttaako järjestely muita ongelmia?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #35 : 16.02.2016, 10:41:41 »
Immun käytöksen suhteenhan ei ollut varsinaista ongelmaa -016:lla, vaan isommalla. Ja sen kanssa oireilu pienellä rasituksella normaalissa ajossa on aika ikävää. En meinanut muuttaa putkitusta ennen kuin on saanut testattua pystyykö nykyisellään muuttamaan tilannetta, vaikka aiemmin mainitusti laittamalla lisää putkea immun ja dumppien väliin. Tai muulla ratkaisulla kuten puhuttiin.

Muutenhan toiminta on ahtimien osalta kohillaan. Ainakaan turbon paremman heräämisen toivossa ei tarvii tehdä muutoksia.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016, 12:19:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #36 : 22.02.2016, 21:45:54 »
Remmin laitoin takaisin paikoilleen ja vaihdoin siihen öljyt. Aika tummaksi oli mennyt, vaikka vanhoilla ei montaa tuhatta ole ajettu. Sitä se pieni öljytilavuus teettää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #37 : 01.05.2016, 22:22:29 »
Ei ole tapahtunut juuri muuta kuin välillä ajoa ja välillä paikallaan seisomista.

Vähän aikaa sitten levisi syylärin ylälähtö. Sen verran sopivasti kuitenkin, että kaupan pihaan pysähtyessä haisi neste ja heti pelti pystyyn. Pikaisesti nippusiteillä letku tiukasti syyläriä vasten ja kesti muutaman kilometrin ajot korkki löysällä. Tänään vaihdoin toisesta valkeasta etujarrupäivityksen myötä jääneet levyt ja RedStuff palat. Vanhat palat oli jo aivan lopuillaan ja levytkin kippasin romuun. Ei tullut vielä sen enempää ajeltua, mutta eiköhän tuo parempaan päin muuttunut.

Jossain vaiheessa pitäis keskittyä tähänkin hieman enemmän ja varailla penkkiaikaa. Näkis viimeinkin missä mennään ison immun kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #38 : 07.10.2016, 22:50:35 »
Koko kesän olikin seisonnassa, eikä mitään tapahtunut kuin lehtien kerääntymistä ilmanottoaukkoihin. Hetken pidin koppaa myynnissäkin rullaavana, mutta eihän sille mitään kiinnostusta ollut. Otinpa siis tänään takaisin liikenteeseen ja kaipa sillä on talvi ajeltava taas. Ai harmi :2funny:

Nyt ennen liikennekäyttöönottoa tapahtui sentään sen verran, että testasin sekä -016 että kopio-012 eteen uudempien immujen muoviritilöitä tasaamaan ilmavirtaa. -016 eteen yksi ritilä rauhoitti toimintaa pienellä kaasulla aika reilusti ja ois sillä hyvä. -012 sai eteensä kaksi ritilää, mutta ei auttanut siinä yhtään. Dumpit on niin lähellä immua, että sotkee toimintaa sen lisäksi, että kopio nyt on mitä on.

Kokeeksi laitoin -012 tilalle -025:n yhdessä -012 lastun kanssa. Ja se lastuhan on tosiaan auton omassa -561 boksissa. Toiminta olikin heti oikein hyvää nyhtämisen suhteen ja kahden etänä tehdyn arpalastun jälkeen seoksetkin alkavat löytymään. Ainoastaan aivan moottorijarrun rajalla tulee nyhtämistä. Seuraavaksi lainattava Ostrich ja kateltava tarkemmin missä mennään. Tällä hetkellä 0,6bar jälkeen seos on 10.8-11 AFR joten hieman vois laihentaa.

Immuseikkailun lisäksi aloitin ilmanottoaukon ja helmojen tyhjennys/puhdistusoperaation. Paineilman, imurin ja jäykästä sähköjohdosta tehdyn koukun kanssa kaivelin enimmät pois ja sitä oli paljon. Etsittävä imuriin pienempää letkua, että voi syöttää sen vielä helman sisälle ennen kuin huuhtoo ne. Helmakotelot on onneksi joskus ruostesuojattu hyvin, eikä näkynyt tipluja. Lämppäriin ei siitä roskamäärästä kovin paljoa eksynyt, keskisuulakkeiden kautta tuli muutama lehti ja irtoroska. Englantilaisen vanhat jalkavammaiset snow capit vois laittaa kiinni.

Kunnon pesu seuraavaksi ja lisäkilometrejä.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2016, 22:52:15 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #39 : 09.10.2016, 15:11:01 »
Nyt ois pesty. Talvea vasten ois hyvä puhdistaa ja maalata pienet ruostepaikat, etteivät pääse enempää leviämään.

Hommasin tytärkorttisarjan sytkää varten, kasasin ja laitoin kiinni auton alkuperäiseen boksiin. Pääsi viimeinkin eroon lainabokseista kokonaan.

Konehuoneestakaan ei ollut oikein kunnon kuvaa nykytilassa:


Ja kyllä, ilmansuodatin ois ehkä pesun tarpeessa V:>
« Viimeksi muokattu: 09.10.2016, 17:48:35 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #40 : 11.10.2016, 22:11:29 »
Kolmosen synkro on pisti hanttiin lämpimällä laatikolla jo keväällä ja ajattelin ennen laatikon aukaisua testata eri öljyllä miten käy. Eilen laitoin siis kokeeksi Redline MTL:ää. Kumma kyllä, selvästi auttoi mutta ei toki poistanut kokonaan.

Tänään käytin laatikon pöydällä synkron vaihtoa varten. Joutui hieman tonkimaan ja "lainaamaan" levällään olevasta laatikosta paremman synkron. Nelosen synkro oli oikein hyvä, laitoin sen kolmoselle ja lainaosan neloselle. Samalla vaihdoin kolmosen rattaan, sai paremmat kytkentähampaat. Nyt pelaa vaihteet jälleen kuten kuuluu ja kolmosen rattaan välyskin hävisi paksumman synkron myötä. Työsylinteri veti purkuvaiheessa jostain syystä tiivistehuulen rullalle mäntää sisään painaessa, ei palautunut kasausvaiheessa ja polkiessa alkoi nestettä tihkumaan läpi suojakumista. Avatessa ei onneksi näkynyt mitään vaurioita ja uudelleenkasauksella tilanne korjaantui.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #41 : 13.10.2016, 20:54:13 »
Kääntölaakerit tai toinen ainakin on vastustanut hieman koko ajan ja tänään sain aikaiseksi vaihtaa valkean vanhat yläpäät paikoilleen. Onpahan ehjemmät kumitkin ainakin toistaiseksi. Vaihdoin öljyt ja suodattimen, edellinen vaihto helmikuun lopulla koneenvaihdon jäljiltä ja aika tuima E85 haju tarttunut sille osastolle. Takajousista poistin siinä samalla varttikierroksen, jotta sai etukenoa vähennettyä.

Lauantaina ois aikomus käydä ajamassa pari kierrosta Motoparkissa ja sitä varten tein kovempia testijarrutuksia. Muutaman jarrutuksen pitää oikein hyvin ja sen jälkeen alkaakin jo pito häipymään ja poljintuntumakin huonontumaan. Vanhoja tekstejä katsellessa on tainnut jarrunesteet jäädä vaihtamatta oston jälkeen, ne huomenna sitten. Pyyhkäisen myös levyt fiiberilaikalla ja karhennan palat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #42 : 14.10.2016, 23:51:13 »
Vaihdoin jarrunesteet sekä karhensin etulevyt ja palat. Useampien kovien jarrutusten jälkeen alkoi teho heiketä selvästi. Testimielessä vaihdoin nurkissa lojuneet YellowStuffit eteen ja karhensin levyt uudestaan. Alustavasti toimii, huomenna sen tietää paremmin. Jos nyt pari kierrosta edes kestäis niin ois hyvä. Siinä sitä menikin testaillessa hetki aikaa. Lisäksi aikaa meni alavinotukien tekoon. Nekin oli ajatuksissa alunperin tehdä jo viime talvena. Muuten ei kuin tankki täyteen ja huomisen odotukseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #43 : 15.10.2016, 18:31:09 »
Motoparkissa tuli ajeltua ja alustan sekä koko laitoksen käytös on omaan makuun oikein onnistunut. Jarrut kestivät hyvin pari-kolme kovaa kierrosta ja sen jälkeen alkoi tuntumaan polkimessa tehon heikkeneminen. Vaihdettava paremmat levyt ainakin ja jotkut toiset palat. 50-100hv lisää tehoa ja lukkoperä niin ois aika passeli paketti radalle. Ja tietysti parempi kuskinpenkki kuin vakio :D

En halunnut mahdottomia kiusata konetta, joten 1,1-1,2bar ahtoja. Siitä huolimatta sen verran taitaa tulla lämpökuormaa, että paisarinkorkin välistä pyrki nestettä pihalle. Kuitenkaan ylimääräistä painetta ei ole ja sisälle tulee lämmintä koko ajan. Jos nakuledi tuli kytkettyä oikein(ainakin käynnistyksessä käyttäytyy kuten kuuluu), ei ollut mitään oireita nakutuksestakaan. Ens viikon seurailen tilannetta ja vaihdan pahvin jos siltä näyttää.

Penkissäkin tekis kovasti mieli käydä ja katsoa miten tukossa on korkeammalla ahtopaineella.

Jonkinlaista videota tulee kunhan saan pätkittyä.

Edit.

Tuolla on viimeinkin: https://youtu.be/JRr0HjjAgbA

Ensin on remmiturbon incar ja lyhyt ulkoa otettu veto lähtösuoralta, sen jälkeen englantilaisesta vastaavasti. GoPron ääni on jälleen mitä on, milloinkohan sais aikaiseksi ostaa adapterin tohon ulkoiseen mikkiin :buck2:

Ulkoa otetut videonpätkät ja JoonasH.

JoonasH nappasi myös muutaman kuvan mutkakäyttäytymisestä ennen lähtösuoraa. Ei ihan mene peilit maassa :D


Loput kuvat tuolla.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2016, 21:12:28 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(?)
« Vastaus #44 : 24.10.2016, 21:20:15 »
Ratailun jälkeen kehitti puolilämpimänä nytkimistä kevyellä kaasulla maantiellä, joka lopulta muuttui kunnon käyntihäiriöksi. Kakkosen tulpanjohtoa epäilin, kurkkasin jakajankanteen ja siellä oli reilummin hapettumaa kakkosen nastassa. Johto uusiksi ja tilanne korjattu. Johto menee pakopesän kohdalta. Pakopesällä on lämpösuojahuppu ja johdolla lämpösuojanauha päällään, mutta siitä huolimatta taisi saada liikaa lämpöä. Ei päälipuolin näytä mitenkään kärsineeltä kuitenkaan.

Toisena suurena muutoksena laitoin talvirenkaat alle, jos sattuu tulemaan räntää kuten on luvattu. Ajelee englantilaisella loput kuivat kelit mitä on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport