Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

244 -84 "Saffron R-Sport" (B234T+Getrag 260/6) Koneen kasausta..

  • 220 Vastauksia
  • 136944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Ei niitä olisi saanut porattua kokonaan "pois" isommalla terällä ja helicoilia tilalle?
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Jollekin koneistajalle ja jyrsinpöytään kiinni?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Ei niitä olisi saanut porattua kokonaan "pois" isommalla terällä ja helicoilia tilalle?

Näin on tarkoitus tehdä seuraavaksi, sais vain ne torxin tyngät ensin pois edestä...
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Sain tänään kytkinlevyn ja paineasetelmakin on torstaina tai perjantaina perillä. Uudesta vauhtipyörästä sen verran, että anturikehän voi koneistaa alkuperäiselle paikalle, helpommalla pääsee kun tekee anturitelineestä 10mm lyhyemmän. :)

Jos jotain hyvää niin sitten jotain huonoakin. Ei niihin pinnapulttien sisään katkenneisiin torxeihin pystynyt ne kobolttiterätkään. Kotikonstein niitä ei siis irti saa, huomenna käyn näyttämässä kantta sorvarilla. Vinkkinä 16V-kannen ostajille: Ostakaa sellainen kansi jossa on pinnapultit valmiiksi irti. Tämä minun kansihan on sellainen jossa oli yksi pultti jo valmiiksi katkennut sisään ja muutama muukin oli saanut rälläkästä pakosarjaa irrotettaessa.  :nohnoh

Oiskohan mahdollista hitsata kanteen alumiinilaippaa tuohon mihin pakosarja tulee? Kiinnittäis uudet pinnapultit siihen, ehjiin kierteisiin tietenkin pitkät pinnapultit. Sitten vois ostaa tuon edullisen KL-racingin pakosarjan joka vaatii lisälaipan että se ei vastaa vesipumppuun:
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=175&artnr=A6-2-3&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Hitsaa mutterin kiinni siihen katkenneeseen pulttiin?
940 classic
Amazon -68

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Betonille tarkotetun poranterän terottaa semmoseks samanlaiseks kuin metalliterät kärjestään ja sillä pienillä kierroksilla runsaan nesteen kera. Kuulemma tuo on toimiva konsti, ei ole ikinä tarvinnut ite koittaa niin varmaks ei osaa sanoa omakohtasella kokemuksella.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Tänään kävin viemässä kannen moottorikoneistamolle. Ne irrottaa pultit kunnon vehkeillä, jäljelle jääneisiin reikiin tulee helicoilit tai tarvittaessa reiät täytehitsataan ja porataan uusiksi. Taitaa joutua turvautumaan jälkimmäiseen vaihtoehtoon, sen verran mie jo itse tuota poralla sohelsin.  ::)
Myös alumiinilaipan hitsaus siihen päälle on mahdollista, mutta siihen tuskin joutuu turvautumaan.
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Hyvä homma et saat toivottavasti nyt kannen kuntoon  :hello: Muutenkin erittäin asiallinen 240 sulla  O0
Volvo V70 Passion D2

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Pitkästä aikaa päivitystä kun on taas jotain tapahtunutkin.  ::)
Teräsvauhtipyörä tuli viime viikolla PO-metallista, ja onhan se hieno!


Tuossa lisää kuvia:
http://i964.photobucket.com/albums/ae129/KarstaMasa/240/01022011002.jpg
http://i964.photobucket.com/albums/ae129/KarstaMasa/240/01022011004.jpg
http://i964.photobucket.com/albums/ae129/KarstaMasa/240/01022011005.jpg

Tarkoitus on siis käyttää alkuperäistä LH-jet 2.4:n YKK-anturia, siksi vauhtipyörässä on tuo anturikehä. Vauhtipyörä painaa n. 7,0 kg hammaskehän kanssa, levy ja asetelma painaa toiset 7 kg lisää.
Kerrataan vielä että paineasetelma on Sachs SRE -765 (BMW M5) ja levy jousittamaton orgaaninen 240 millinen (BMW 535i).

Muuta uutta en ole hankkinut koska ylimääräisestä rahasta on ollut puutetta. Sen verran kävin tänään tallissa että irrotin vaihteiston tukipalkin, viime kerralla siitä tuli mallia "väliaikainen", nyt viimeistelen sen. Kansi on vielä pajalla, viime viikolla siihen ei oltu vielä koskettukkaan. Projekti alkaa etenemään kunnolla vasta maaliskuun puolella kun auto muuttaa isompaan talliin johon mahtuu myös moottorinosturi...
« Viimeksi muokattu: 05.02.2011, 14:18:27 kirjoittanut KarstaMasa »
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #24 : 18.02.2011, 17:31:19 »
Nyt on vaihteiston tukipalkki askarreltu paremmaksi. Aikaisemmassa versiossa vaihteiston kumityynyt oli vinossa ja tukipalkki oli kahdella pultilla (/puoli) kiinni korissa. Kyllähän se toimi, mutta ei ollut kovin nätti.
Kumityynyjen kohdalta palkkiin leikattiin "luukut", joita taivutettiin hieman ylöspäin ja rako täytettiin migillä. Kiitokset serkkupojalle hitsauksesta.  :)


Tukipalkin ja korin kiinnityskohtia parannettiin lattaraudalla, johon sai sitten porata reikiä sopiviin kohtiin. Korissa on valmiina useita kiinnitysreikiä, joista nyt hyödynnettiin kolmea/puoli.




Sitten vaan maali päälle ja uusilla haponkestävillä pulteilla paikalleen. Hyvä tuli!  8)


Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #25 : 02.03.2011, 22:14:35 »
Kuun vaihteessa tapahtui projektin kannalta merkittävä käänne parempaan, kun volvo pääsi isompaan talliin. Nyt siellä mahtuu käyttämään myös moottorinosturia! Lisäksi se on samassa talossa missä asun, joten talliin pääsee hädän tullen alle minuutissa.  :D
Auto siirrettiin hinaamalla koska se on poistettu liikennekäytöstä, mutta pitihän sitä kokeilla käyntiin kun se kerran ulkona oli, ja sehän tärähti komeasti heti kun sai bensaa!! S* Onhan siinä kireässä vaparikoneessa oma viehätyksensä, mutta nyt se menee palasiksi...
Alkajaisiksi nostin auton pukeille, laskin vaihteisto- ja moottoriöljyt pois ja irrotin kardaanin ja kaasarit. Huomenna käyn kysymässä miten kansi edistyy. Sanoin koneistamolla että tehkää kun kerkiätte, kai ne otti sen liiankin tosissaan.  :P (EDIT: Vasta ens viikolla ne ottaa kannen työn alle)

« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 14:38:43 kirjoittanut KarstaMasa »
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #26 : 02.03.2011, 22:53:37 »
Missä talli? Tuun keljuilemaan...
Jäitä housuun!

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #27 : 02.03.2011, 23:20:23 »
Missä talli? Tuun keljuilemaan...

Tässä keskustassa korkalonkadun varressa, ens viikolla jatkuu vasta rassaukset...
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #28 : 08.03.2011, 22:09:56 »
Vanha tekniikka katoaa mukavasti uuden alta pois. Saatan myös myydä noita vaparin viriosia, voi kysellä yksityisviestillä...
Mulla ois muutama kysymys 16-venttiilisen jakopäästä tuolla viritys-osiossa, käväskäähän katsomassa jos osaisitte auttaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=565.0

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #29 : 14.03.2011, 21:46:51 »
Edistystä: Sain kaasarit ja imusarjan myytyä, joten nyt on taas ylimääräistä rahaa osien ostoon. Vanha tekniikka on jo melkein kokonaan purkaantunut autosta, enää lohko möllöttää moottoritilassa. B230FT:n väliakselissa ei näköjään ole hammastusta virranjakajalle, joten B230A saa luovuttaa vielä väliakselin ennen kuin se jää eläkkeelle.

Ja vastustaa: 16V-kansi ei vieläkään ole valmis. Lisäksi Motonetillä menee aikaa ennen kuin ne saa mulle moottorinosturin.
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

 

Autoracing  KL-varaosat