Samppasport  Futurez

245 California

  • 176 Vastauksia
  • 91599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #150 : 31.01.2014, 17:30:43 »
Siitähän tuli komija! Itsekin pitäisi oma johtosarja vetää punossukan läpi ja uusia tarvittavat liittimet  :)

JA video vasta komea olikin  8)

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #151 : 01.02.2014, 18:27:34 »
Sitähän mie vaan, et taitaa teillä siellä Ahvenanmaalla olla juomavedessä jotain spessua, kun tuntuu, et sieltä ei muuta tuukkaan, kuin kaikkea mielenvikaista laitosta? Ja tää on pakollinen: :pomo: :pomo: :pomo:
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa nallebjorn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #152 : 01.02.2014, 19:48:11 »
Eikös tää majaile ihan tuolla pääkaupunkimme esikaupunkialueella jossain toimistorakennuksen kellarissa :)
Entiset: 360 GL -88, V40 1.7 -97, Renault Mageane Brake 1.6 -03, V40 1.9tdi -01,  V70 D5 AWD summum -07, V70 D5 -02
Käyttis: V70R -05, VW Transporter 128kw 4-motion -09
Projekti: Volvo 745 turbo -88 ja 744 turbo USA -89, Volvo V70R -97
http://nallebjorn.kuvat.fi

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #153 : 03.02.2014, 13:28:16 »
Kyllä se ilmeisesti pienempikin altistuminen Ahvenanmaan juomavedelle riittää sekoittamaan pään... Eli se on sitten ollut hävitty peli jo heti kun 2006 tuli tämä auto haettua ahvenanmaalta talviautoksi  :D Muistikuvan mukaan kyllä yritimme välttää kaikin keinoin veden juomista koko reissun ajan...

Kun pääsisi niin pitkälle että pääsee taas kilpiä miettimään niin kyllä tämä auto varmasti tulee taas manner Suomen kilpiin, ja ihan alkuperäisiin -245 loppuisiin kilpiinsä. Ahvenanmaan kilvet toki säilyvät matkassa kertomassa auton historiasta ja ajasta tuolla saarella.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #154 : 13.02.2014, 10:11:24 »
Entisöinti jatkuu. Öljyjäähdyttimen purin, lasikuulapuhalsin ja maalailin niin on mukavempi ruuvailla paikoilleen.


Lohkoon tein 3/4 Putkikierteet FK lohkon alkuperäiseen reikään, tainnut viimeksi mennä pahasti hermot tuon o-rengas tiivisteen kanssa jos vielä tänä päiväänäkin muistan vielä sitä kirota  ::) Osasyynä siihen voi myös olla että olen viime päivinä poistanut massaa auton pohjasta ja sehän on mukavan öljy- ja hiekkapaskan alla. Nyt on kuitenkin jo noin puolet pohjasta puhdistettu ja vahattu. Takaosan massat poistan siinä yhteydessä kun puran nykyisen taka-akselin ripustuksineen pois. 1031 3.31 akseli pitäisi löytää tilalle, eli jos nurkissa löytyy niin ei muuta kuin tarjoamaan  :hello:

Tässä on vielä vähän kuvaa ahtoputkesta, kuva ei kuitenkaan ole ihan ajantasalla. Tällä hetkellä saumat on tasoitettu ja tinattu. Ensi viikolla voisi vaikka tehdä pohjatyöt.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 245 California
« Vastaus #155 : 14.02.2014, 09:37:12 »
Luinko nyt ihan oikein että pohjaa vahattu? :o On kyllä todella tinkimätöntä rakentelua siinä tapauksessa, tohtiiko tällä ajella edes silloin kauniina kesäsunnuntaina torin ympäri?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 245 California
« Vastaus #156 : 14.02.2014, 18:26:37 »
Kauniin näköinen öljynjäädytin.  :)

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #157 : 07.05.2014, 10:43:51 »
Yllätykset pitävät mielen virkeänä ja ei tule tekemisen puutetta...

Olen jo seonnut laskuissa montako kertaa laatikko on nostettu paikoilleen vuoden aikana, mutta mennään jossain 5-8kerran kohdalla. Ehdin jo juhlistaa että nyt on vaihdelaatikko nostettu paikoilleen lopullisesti, mutta kuinka väärässä olinkaan. Ihmettelin kun moottori oli jumissa eikä pyörinyt milliäkään. Ensin haettiin vikaa muualta kunnes tuli todettua että se on laatikko vaihteeksi nostettava alas tarkistusta varten. Laatikon ollessa pöydällä tuli todettua että kun pitäisi olla vapaalla niin on pakki päällä, ja kun tarjoaa toista vaihdetta niin laatikko menee jumiin. Öljykylvyt ja pyörittelyt sekä naputtelut eivät auttaneet, joten ei muu auttanut kun purkaa laatikko ja tutkimaan mitä se on syönyt.


Tällä hetkellä laatikko on osissa ja viikonloppuna olisi aikaa perehtyä siihen sitten lisää että missä se vika onkaan...


Katsotaan miten äijän käy...

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #158 : 06.06.2014, 22:31:09 »
Tico järjesti tallille pienet D24 voimistelut, nyt on käynyt D24T hyvinkin tutuksi enkä pidä sitä edelleenkään yhtään sen parempana moottorina. Mutta katsotaan mitä tuollainen lisä altistuminen saa aikaan.

Sivuprojekti 965 on myös edennyt hyvin, kylki johon oli osunut 240 edellisen omistajan aikoihin on korjattu. Kyljenvaihdosta suuri kiitos Jonzalle.  Samaisessa autossa piti myös olla kansipahvi vikaa. Kannen irroituksen jälkeen toli todettua että männässä on reikä. Tästä ei nyt taida selvitä ihan kansipahvin ja jakohihnan vaihdolla....

Noh kyllä se Californiakin on edennyt siinä sivussa vaikka muut pikku projektit ovat vähän aikaa vieneetkin. Laatikko on korjattu ja asennettu paikoilleen, nyt toimii kaikki pykälät ja pyörii erittäin hereästi. Downpipe on myös löytänyt paikoilleen, vielä pitäisi toki lambdalle tehdä paikka. Tämähän saattaa jo hyvällä lykyllä liikkua omin voimin tänä kesänä, jos ei muuta niin alamäkeen.  :hello:

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 245 California
« Vastaus #159 : 11.06.2014, 14:06:15 »
745 saatu ehjänä kotiin, parikertaa kävi jarrulaikka punasena :D tyytyväinen olen kaupoista nyt jälkeenpäin vaikka silloin ehkä vähän harmitti. Tänään kans konttorikäynti tulossa.

Enskerran kun tuun sinnepäin niin pitää ehdottomasti tulla piipahtamaan ja vaikka ihmetteleen tätäkin. Harmi kun oli niin kova kiire silloin.

Toivottavasti saat niillä rahoilla ajettua projektia eteenpäin ja tänäkesänä vehkeet kulkeen ominvoimin :) Tällä viestillä myös kuittaan tämän seurantaan.
Volvoilusta parantunut

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #160 : 04.12.2014, 23:25:16 »
Puolen vuoden tauon jälkeen ajattelin ryhdistäytyä ja kömpiä auton alle kardaanin asennukseen. Getragi päätti kuitenkin taas yllättää ja eipä ne osat sopineetkaan...

Minkälainen kardaanin keskitys kuuluu olla Volvon M50 Getragissa, ja minkälainen kuuluu olla BMWn vastaavassa 262 Getragissa?

Minulla on nyt kardaaani 1991 245 Volvosta, ja siitä ilmeisesti myös tuo kardaanin keskittävä osa koska ne sopivat hyvin yhteen.







Tämä kyseinen osa jonka pitäisi kardaani keskittää ei kuitenkaan soivi Getragin laippaan, koska jää kantamaan getragin akseliin ja laipan kiinnitysmutteriin. Näitä ei saa syvemmälle asennettua...




Laipan kiinnitysmutteri tulee 2mm yli laipan tason.


Tästä johtuen keskityslaippa ei soivi sinnepäinkään vaihdelaatikon laipan kanssa

Kysymys kuuluukin sitten että minkälainen keskitys kardaanille tuossa Getragissa kuuluisi olla alkujaan?




Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #161 : 04.12.2014, 23:30:18 »
Eikös noissa kuuluisi olla se kumidonitsi välissä?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #162 : 04.12.2014, 23:37:03 »
Ei kun tuo laippa hardyn kiekon ja vaihdelaatikon väliin. Mutta se että tarvitaanko tuota laippaa? Se kardaanin reikä on väljä tuohon tappiin niin keskittääkö se sitä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #163 : 04.12.2014, 23:43:19 »
Tarttis varmaan bemarin oman keskityspalikan laatikonpuolelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #164 : 04.12.2014, 23:51:40 »
Joo siis kumidonitsin tarvii tottakai (hardy) . Ja tuo keskitysadapteri sopii just eikä melkein kardaaniin, mutta sitten taas sitä ei saa kiinni laatikon laippaan.

Nyt vahvasti uskon että tässä on käynyt niin että minun laatikkoon on joskus vaihtunut tuo bemarin laippa. 262 Getragissa ilmeisesti ulostuloakselissa itsessään on tappi johon kardaanin saa keskitettyä.


Volvon M50 laatikossa joka minulla siis on, kuuluisi olla 4pulttinen laippa. Ja kardaani kiinnittyy suoraan laatikon laippaan ilman hardy kiekkoa...?


Heikko kuva M50 isoveljestä M51, näyttäisi olevan aivan erilainen laippa.

 

Autoracing  KL-varaosat