Carcom Oy  Ateho

245 California

  • 176 Vastauksia
  • 91035 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #165 : 05.12.2014, 12:10:08 »
Mitenhän kävis M 45-47 laatikon takalaippa ? spoori?
mulla m3 kartaani tallissa, kävi suoraan M46 perään. Siinä keskitystappi ja Hardy. Mitenköhän sen osat?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #166 : 05.12.2014, 20:20:54 »
M5X ollut tehtaan jäliltä kovalla, pyöreallä nelipulttisella laipalla
-Ei hardya väliin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #167 : 05.12.2014, 20:47:57 »
Näinhän siinä on ilmeisesti päässyt käymään että joku on laatikon historian aikana vaihtanut tuohon 262 getragin laipan.

Noh ilmeisesti nyt teen niin että sorvautan laatikon päähän keskitysadapterin joka sopii hardyn kanssa yhteen keskittäen nykyisen kardaanin.

Tänään tulikin eteen vaihteeksi uusia haasteita. Ajattelin asentaa kardaanin hollille että saan tuon keskitysadapterin suunniteltua ja mitattua. Noh kävin hakemassa M47 sopivan hardyn, no nyt jää sitten väliä tuon kardaanin ja keskitysadapterin väliin. Onko näitä hardyja eri paksuuksilla?

« Viimeksi muokattu: 06.12.2014, 03:35:52 kirjoittanut S4ce »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #168 : 05.12.2014, 20:50:43 »
Näinhän siinä on ilmeisesti päässyt käymään että joku on laatikon historian aikana vaihtanut tuohon 262 getragin laipan.

Noh ilmeisesti nyt teen niin että sorvautan laatikon päähän keskitysadapterin joka sopii hardyn kanssa yhteen keskittäen nykyisen kardaanin.

Tänään tulikin eteen vaihteeksi uusia haasteita. Ajattelin asentaa kardaanin hollille että saan tuon keskitysadapterin suunniteltua ja mitattua. Noh kävin hakemassa M47 ksopivan hardyn, no nyt jää sitten väliä tuon kardaanin ja keskitysadapterin väliin. Onko näitä hardyja eri paksuuksilla?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

M5:en on nettitietojen mukaan 5mm paksumpi kun "muissa". Multa löytyy sellainen ylimääräisenä jos tarviit  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #169 : 05.12.2014, 20:59:30 »
Selvisi ilmeisesti tuo mysteeri miksi Hardy jää pieneksi. Ko-Met:lla on ystävällisesti laitettu kardaaniin keskitysholkki. Ja siinä kun ei sellaista kuulu olla niin eihän tuo keskitysadapteri silloin mene pohjaan asti niin kuin sen kuuluisi... Tällaista tänään.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #170 : 05.12.2014, 21:08:17 »
Harrastuksen suola, "mikään ei mee kohtuuvella" :D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #171 : 05.12.2014, 21:12:49 »
Selvisi ilmeisesti tuo mysteeri miksi Hardy jää pieneksi. Ko-Met:lla on ystävällisesti laitettu kardaaniin keskitysholkki. Ja siinä kun ei sellaista kuulu olla niin eihän tuo keskitysadapteri silloin mene pohjaan asti niin kuin sen kuuluisi... Tällaista tänään.

Nimenomaan se holkki kuuluu olla siellä kardaanissa, eikä tuossa kuvassa olevassa laipassa. Siinä kuuluu olla vain se ohut tappi.


Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #172 : 06.12.2014, 09:59:11 »
Nimenomaan se holkki kuuluu olla siellä kardaanissa, eikä tuossa kuvassa olevassa laipassa. Siinä kuuluu olla vain se ohut tappi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli kun tosta naputtelee tuon kiinniruostuneen holkin pois, niin holkki menee kardaaniin pohjaan asti ja vastaa hardyn otsapintaan. Enää on ongelmana se, että tuo laippa ei sovi laatikkoon, vaan ottaa laatikon takapään laippaa kiinnipitävään mutteriin kiinni.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 245 California !Getrag M50 (262) ongelmia!
« Vastaus #173 : 10.12.2014, 23:19:39 »
Haynesin Volvo 260 oppaassa on M50 ja M51 laatikon purku ja kasausohjeet, jos on dokumentaation tarpeessa.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Garaget.org rekomenderar)
« Vastaus #174 : 22.01.2016, 16:29:52 »
Päivitetään nyt tännekkin välillä vaikka en mitään kummempaa edistystä en ole saanutkaan aikaan...

Iloisesti yllätyin tänä aamuna kun tuli ilmoitus Garaget.org ylläpidolta että haluavat auton etusivulleen Garaget.org rekomenderar autoksi, ehkä tämä nyt antaisi vähän intoa jatkaa tätäkin projektia...


Tässä vielä linkki videoon mikäli jollain jäänyt näkemättä:
Volvo 245 California Video @ Youtube

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 California (Garaget.org rekomenderar)
« Vastaus #175 : 22.01.2016, 16:42:53 »
Video on kyllä tosi siisti mutta anteeks nyt vaan jo etukäteen, nimittäin silmät ei voi olla liimautumatta tuohon oikean etulokasuojan ja helman väliseen halkeamaan  :-[ Muutenhan tää on silkkaa silmäkarkkia  S*

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Garaget.org rekomenderar)
« Vastaus #176 : 22.02.2016, 14:54:06 »
Video on kyllä tosi siisti mutta anteeks nyt vaan jo etukäteen, nimittäin silmät ei voi olla liimautumatta tuohon oikean etulokasuojan ja helman väliseen halkeamaan  :-[ Muutenhan tää on silkkaa silmäkarkkia  S*

Kuten halkeaman kohdalla lukee "Damage is nothing, low is everything", eli rapatessa roiskuu ja kun auto on oikeasti matala niin tulee välillä osumaa. Kyllähän tuo vaurio korjataan kunhan auto liikkuu taas omin voimin.

Seuraava iso projekti jo polttelee ja siihen on osaakin hankittuna jo hyllykaupalla, eli nyt olisi pakko saada tämä nippuun että pääsee tekemään uutta projektia.

Viikonloppuna tein rykäisyn ja irroitin öljypohjan jotta saan askarreltua öljynpaluun loppuun ja öljynlämpöanturin paikan tehtyä.


 

Futurez  Kulkukoira