Futurez  Kulkukoira

740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?

  • 26 Vastauksia
  • 9336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suicidesanta

  • Vieras
740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« : 11.01.2011, 22:13:37 »
Elikkä kardaani taitanee ainakin olla väärän mittanen... Ja sitten kun siellä auton pohjassa olevissa runkopalkeissa on niitä reikiä mihin sen laatikon perässä olevan kannattimen saa kiinni, niin onkos niissä kaikissa kierteet? Vai kuuluuko noihin laatikoihin erilainen kannake ? Vaihto on tosiaan se aw71 laatikko pois ja m47 tilalle. mitä muuta voi tulla vastaan ongelmia ? Polkimet on jo vaihdettuna sentään  ;D

Edit: jaa niin kuuluisko tämmönen johonkin tekniikan rakentelu osioon oikeesti ?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011, 22:41:51 kirjoittanut Suicidesanta »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #1 : 12.01.2011, 09:46:11 »
Oletan,  että niissä on kierteet valmiina, ainakin 240:ssä on.

Kannakepalkista en osaa sanoa, mutta tukikumeissa on ilmeisesti eroa tuossa dieselautomaatissa:
http://www.motonet.fi/motonet/renderProductList.jsp?vehicleGroup=655&year=-1

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #2 : 12.01.2011, 10:31:38 »
On kierteet valmiina, ainakin omissa lankuisssa on ollut. Automaatissa saattaa olla erilainen kannake, en ole perehtynyt noihin tomaatteihin.

En kyllä suosittelisi laittamaan sitä M47:a turbotirsselin jatkoksi, ei tahdo kestää kestää vakionkaan D24T:n perässä ja jos vähän ruuvaa ahtoja/syöttöjä niin ei ole pitkäikäinen. Itsellä on hieman ruuvatun D24TIC:n jatkona jo kolmas M47 ja ei ne kestä, rupeaa laakerit ujeltamaan jo kymppitonnin jälkeen. Seuraavaksi taidan etsiä getrakin ja sovittaa sen tuon D6:n jatkoksi.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #3 : 12.01.2011, 21:24:13 »
onkos noissa riisseleissä ollu vakiona tota aw lodjuu vai zf?
 mulla ainakin hyvin pelittänyt m46 d24tdic jatkeena, mitä nyt aina maanantaisin vitonen kateissa ;D
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #4 : 13.01.2011, 09:02:46 »
mulla ainakin hyvin pelittänyt m46 d24tdic jatkeena, mitä nyt aina maanantaisin vitonen kateissa ;D

Juu m46:sta onkin ollut alkuperäisesti turbojen laatikkona (niin diesel- kuin bensaturboissa). M47:aa on käytetty vain vapaastihengittävissä malleissa. Tuo m47 on heikoin noista manuaalilaatikoista. M46 on periaatteessa sama kuin M45, perään on vain lisätty sähköinen ylivaihde.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #5 : 13.01.2011, 09:11:28 »
Ostin aikoinaan jonkun 700 sarjan M47 laatikon riäselin perästä ja se oli kyllä ihan sohjona. 3 ja 4 vaide ei pysynyt päällä, muuten kuin kädellä pitämällä.
Öljytkin haisi sellaiselta, että meinas oksennus tulla.

Tiedä sitten oliko joku sellaisen siihen vaihtanut, vai oliko alkuperäinen kombinaatio.
En kyllä tuollaista vammaista turbodieseliin laittaisi.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #6 : 13.01.2011, 09:12:33 »
Tiedä sitten oliko joku sellaisen siihen vaihtanut, vai oliko alkuperäinen kombinaatio.

En tiedä, että M47-laatikkoa olisi koskaan saanut tehtaalta turbodieseliin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #7 : 13.01.2011, 09:16:17 »
En tiedä, että M47-laatikkoa olisi koskaan saanut tehtaalta turbodieseliin.

Juu, en tiedä oliko tuo turbo vai vapari, kun laatikko oli irti koneesta, mutta dieselistä se kuitenkin oli peräisin, lienee vaparista sitten.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #8 : 13.01.2011, 09:22:08 »
Tuolla näkyy heti olevan Volvo 740, Vaihdelaatikko 5-vaihteinen
2,4 TD IC M47
http://tinyurl.com/6gwa8ny

No tiedä noista, virheitä romiksien tiedoissa on välillä.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 09:24:23 kirjoittanut Justus »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #9 : 13.01.2011, 09:41:16 »
Mun mielestä ei liioin lähtenyt tehtaala M47 + turbomoottori yhdistelmää, turboissa on ollut M46. Mutta nämähän ovat vanhoja autoja ja vaihteistot ovat kerinneet vaihtumaan moneen kertaan.

Mulla on sentään pykälät pysyneet kaikissa M47:ssa päällä mutta kova "laulu" on kuulunut kolmosella ja etenkin vitosella, vapaalla ovat pitäneet melkoista rallatusta. Kakkosen ja kolmosen synkrotkin ovat kaikissa olleet enemmän vähemmän loppu, vaihteet sai päälle paremmin raakana ilman kytkintä.

Minkähänlainen LT volkkarin laatikko olisi? Onkos niitäkin neli- ja viisilovisia? Luulisi olevan hieman kestävempi kuin henkilöautojen laatikot. Ikinä en ole tutkinut, että miten iso se LT:n laatikko on ja miten vaihteensiirtovivusto on toteutettu, mutta luulisi sen laatikon istuvan Volvon kardaanitunneliin. Koneen peräänhän sen pitäisi istua heittämällä. Luulisin, että LT:n laatikon saa halvemmalla (ja löytyy helpommin) kuin dieselin perään sopivan M90:n, ehjiä M46:siakaan ei ihan joka nurkalta löydy ja hintapyynnöt niissäkin välillä kohtuuttomia. Getrakit ovat hinnoissaan ja lisäksi pitää tehdä kytkinkoppa tai tehdä sovitelaippa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #10 : 13.01.2011, 09:41:49 »
Ainakin kun vadista katselee, niin sieltä tarjoaa aina D24T:n tai D24TIC:n kaveriksi M46 laatikkoa, D24:n perään taas aina M47 lootaa.

Mutta näihin on tietenkin voitu vaihtaa matkan varrella vaikka mitä perään.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #11 : 13.01.2011, 09:46:12 »
Ainakin kun vadista katselee, niin sieltä tarjoaa aina D24T:n tai D24TIC:n kaveriksi M46 laatikkoa, D24:n perään taas aina M47 lootaa.

Mutta näihin on tietenkin voitu vaihtaa matkan varrella vaikka mitä perään.

Tai turbottaa...

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #12 : 13.01.2011, 17:16:38 »

Minkähänlainen LT volkkarin laatikko olisi? Onkos niitäkin neli- ja viisilovisia? Luulisi olevan hieman kestävempi kuin henkilöautojen laatikot. Ikinä en ole tutkinut, että miten iso se LT:n laatikko on ja miten vaihteensiirtovivusto on toteutettu, mutta luulisi sen laatikon istuvan Volvon kardaanitunneliin. Koneen peräänhän sen pitäisi istua heittämällä. Luulisin, että LT:n laatikon saa halvemmalla (ja löytyy helpommin) kuin dieselin perään sopivan M90:n, ehjiä M46:siakaan ei ihan joka nurkalta löydy ja hintapyynnöt niissäkin välillä kohtuuttomia. Getrakit ovat hinnoissaan ja lisäksi pitää tehdä kytkinkoppa tai tehdä sovitelaippa.

Se mikä lt-loodasta tulee heti mieleen on ihan pässi vaihde-kaavio.
 1. vas alas jne..
Minusta loota ei itsessään näytä sen suuremmalta kuin m46 mutta ison auton alla kaikki on pientä.
 pitääkin sillä silmällä katella kun seuraavan kerran lt alle menen :)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1876
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #13 : 13.01.2011, 17:17:53 »
Minkähänlainen LT volkkarin laatikko olisi? Onkos niitäkin neli- ja viisilovisia? Luulisi olevan hieman kestävempi kuin henkilöautojen laatikot. Ikinä en ole tutkinut, että miten iso se LT:n laatikko on ja miten vaihteensiirtovivusto on toteutettu, mutta luulisi sen laatikon istuvan Volvon kardaanitunneliin. Koneen peräänhän sen pitäisi istua heittämällä. Luulisin, että LT:n laatikon saa halvemmalla (ja löytyy helpommin) kuin dieselin perään sopivan M90:n, ehjiä M46:siakaan ei ihan joka nurkalta löydy ja hintapyynnöt niissäkin välillä kohtuuttomia. Getrakit ovat hinnoissaan ja lisäksi pitää tehdä kytkinkoppa tai tehdä sovitelaippa.

LT:ssä on ollut 4 ja 5 vaihteisia laatikoita, mutta mulla on käsitys että se 5 vaihteinenkin on suoralla vitosella. Ainakin siinä on ykkönen takana vasemmalla, ja se on todella tiheällä välityksellä, huiput ykkösellä luokkaa 10km/h, luonnollisesti myös tiheä perävälitys vaikuttaa osansa.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #14 : 13.01.2011, 18:10:05 »
Kaaviohan on parempi kun on ykkönen takana, sellainenhan se kuuluu urheiluautossa ollakin :D Välitykset on sitten taas arsesta jos ykkönen tosiaan on joku maastovaihde ja vitonen suora >:(
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

KL-varaosat  Race.fi