RallyBaron  Samppasport

740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?

  • 26 Vastauksia
  • 9337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #15 : 13.01.2011, 18:26:41 »
Ite purin  670000 ajetusta vaparidieselistä m47:n ja asensin td volvoon ja hyvin on pelannu mitä nyt synkrot vähän tahmoo joskus.
Viitosta ei kannata käyttää vääntävän koneen kanssa alle 80kmh ni hyvin kestää.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #16 : 13.01.2011, 18:40:09 »
Mun mielestä ei kestä kuin huonosti >:( Vitosta en alle 90:n ole tarjonnut mutta silti laulaa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella ja vapaalla rallattaa. Ilmeisesti sivuakselin laakerit antautuu. No kestihän se alle 400 tkm ajettu B230A moottorin perästä otettu laatikko uusilla öljyillä parikymmentä tuhatta äänettömänä  :( Kepin juuresta kun ottaa suojapussin ja äänieristeet pois niin kuulostaa kuin satoja hammasporia ulisisi laatikon sisällä ;D oikeasti mikään suorahampainen laatikkokaan ei pidä yhtä kovaa laulua.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #17 : 14.01.2011, 20:16:55 »
Jännä ku toi mun m47 ei äännä ku vitosella jos jurraa alle 70kmh mitä en kyllä harrasta kovin paljoo. Näissä on muuten aika pieni öljytilavuus joten niitä öljyjä kannattaa vaihella aina joskus.

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #18 : 18.01.2011, 14:34:27 »
Juu elikkä laatikko on nyt menestyksekkäästi vaihdettu ja ainoaksi ongelmaksi koitui lähinnä erimittainen kardaani, jota en huomannu mitata ennen projektia. ::)  Noh jokatapauksessa loota toistaiseksi toiminu hyvin ja äänettömästi, mitä nyt vähän lyhköseltä tuntuu noi välit diisseliin vaikka diisselistä on tuo laatikko otettukkin. Ilmeisesti pitänee perä vaihdella pidemmän välityksen toivossa vai kuuluuko ton muka kiertää 60 nelosvaihteella ajaessa 2150 rpm ja sataa ajaessa 5 vaihteella oli 3000 rpm paikkeilla ? Voi olla etten vaan oo tottunu vielä  ;)  Niin tai no voi se olla, että on noi laturin välityksetkin päin persettä niin mittari huijaa.

Saas nähdä kauanko kestää loota.  :pomo:

Niin ja on muuten nyt sitten ehkä aw-71 automaattiloota kaikkine hilppeineen  740:seen myynnissä jos joku tarvii ?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 14:37:22 kirjoittanut Suicidesanta »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #19 : 18.01.2011, 14:59:51 »
tais olla jo tuon automaatinkin takia perävälitys erilainen, kuin kovalla askilla.

Oottaako dieselissä nopeussignaalin muka laturilta, perästä kai, vai minkäs vuotinen tämä oikein on?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #20 : 18.01.2011, 15:34:08 »
Oottaako dieselissä nopeussignaalin muka laturilta, perästä kai, vai minkäs vuotinen tämä oikein on?

Kierroslukutieto tulee laturilta tirsseleissä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #21 : 18.01.2011, 15:53:25 »
Kierroslukutieto tulee laturilta tirsseleissä.

Sähköinen signaali kai sitten. Mikähän siinäkin on, että ei ole voitu sitä ottaa taka-akselilta, kuten muissakin, vai onko sitten sitä ikää, joissa manuaaleissa oli vaijerilla laatikon persiistä.
Tuota laturin välitystä tuossa vaan mietin, että sehän ei tässä nyt mihinkään ole muuttunut.

Jollain on varmaan heittää faktaa noista koneen ottamsta kierroksista/nopeus.
En tarkkaan muista, mutta jotain samansuuntaista se oli 240:ssäkin 5-vaihteisen ja 3.73:1 perän kanssa.


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #22 : 18.01.2011, 16:11:20 »
Sähköinen signaali kai sitten. Mikähän siinäkin on, että ei ole voitu sitä ottaa taka-akselilta, kuten muissakin, vai onko sitten sitä ikää, joissa manuaaleissa oli vaijerilla laatikon persiistä.
Tuota laturin välitystä tuossa vaan mietin, että sehän ei tässä nyt mihinkään ole muuttunut.

Siis:

 - moottorin kierroslukutieto kierroslukumittarille tulee laturilta
 - auton nopeustieto nopeusmittarille tulee perästä

Ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #23 : 18.01.2011, 16:32:49 »
Muillakin näköjään lukuhäröä :P

mulla dieselissä ainakin 3.54 perä, lootana m46
nelosella kun huudattaa 100km/h  kiepit jossain 3000r/min paikkeilla, loikkarilla putoaa sen 500r/min
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #24 : 18.01.2011, 17:06:12 »
Ihan vaan väliaikakommenttina, haluaisin nähdä tämän dieselin perästä irrotetun AW-71:n tyyppikilven.

Tuohon kierroslukuasiaan, automaagin loikkari on 0.69, manuaalin 0.82, jotenka isoimman välitys kyllä tiheni jonkunverran nyt. Tomaagissa on melko varmasti 3.73, td/tdic manuaalissa 3.54. Ja kierroslukunäyttämä heittää pirusti kun siellä on se giljoona km ajettu hihnapyörä, johonka se 12mm hihnakin melkein pohjaa :P. Muuttuu meinaan oikeesti paljon näyttämä kun hakee vaikkapa adhd:sta uuden hihnapyörän.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #25 : 18.01.2011, 17:10:14 »
Siis:

 - moottorin kierroslukutieto kierroslukumittarille tulee laturilta
 - auton nopeustieto nopeusmittarille tulee perästä

Ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?

No niin lukihäiriö täälläpäin, kuvittelin, että nopeusmittari kusee, mutta se olikin kieppimittari...
My bad.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24Tic automaatti -> m47 Epäsopivuuksia ?
« Vastaus #26 : 19.01.2011, 20:02:03 »
Mulla on omassa 760 volvossa muutettu aw-71 automaatti m47 manuaaliksi ja kiekat mittarisatasessa 2700. Varmaan 760 on harvemmalla perällä tai sit mullakin heittää kiekkamittari.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo