Samppasport  Futurez

940 Turbon bensapumppu

  • 8 Vastauksia
  • 7362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
940 Turbon bensapumppu
« : 24.01.2011, 12:45:23 »
940 (ainakin)turboissa 9/94 -> bensapumppuja on enää yks, tankissa.

Kirjat ja varaosaohjelmat tarjoaa samoihin autoihin sekaisin kahta erilaista pumppua:
Valbro 3bar enmuistanumeroa, muovirunkoinen Ø ~40mm,  hinta 90...115€
Bosch 4bar xxxx xxx 037, metallirunkoinen Ø ~60mm, hinta 180...225€

Omassa ´96:ssa (alkujaan matalapaine)turbossa oli paikoillaan tuo bossilainen, mutta liittimistä päätellen sitä on joku edellinen omistaja huoltanut joskus. Mikä tähän pumpun valintaan on peruste. Tarvikeliikkeistä yks sanoo et kaikkiin sopii tuo valbro (paketissa tulee rungon ympärille sovitusmuovit koska runko on selkeesti boschia hintelämpi), toinen tarvikeliike sanoo et tuohon kuuluu bosch.  :idiot2:

typo
« Viimeksi muokattu: 24.01.2011, 13:30:38 kirjoittanut j_tapio »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #1 : 24.01.2011, 16:56:27 »
940 (ainakin)turboissa 9/94 -> bensapumppuja on enää yks, tankissa.

Kirjat ja varaosaohjelmat tarjoaa samoihin autoihin sekaisin kahta erilaista pumppua:
Valbro 3bar enmuistanumeroa, muovirunkoinen Ø ~40mm,  hinta 90...115€
Bosch 4bar xxxx xxx 037, metallirunkoinen Ø ~60mm, hinta 180...225€

Omassa ´96:ssa (alkujaan matalapaine)turbossa oli paikoillaan tuo bossilainen, mutta liittimistä päätellen sitä on joku edellinen omistaja huoltanut joskus. Mikä tähän pumpun valintaan on peruste. Tarvikeliikkeistä yks sanoo et kaikkiin sopii tuo valbro (paketissa tulee rungon ympärille sovitusmuovit koska runko on selkeesti boschia hintelämpi), toinen tarvikeliike sanoo et tuohon kuuluu bosch.  :idiot2:

typo


Menee tuo "walbro":n pumppu, esim mitä motonetissa myydään. On luultavasti juurikin tuo PPS:n nimissä kulkeva pumppu, ja tulee se sovitusmuovi/kumi mikä lieneekään.

Edit: tai siis eiköhän molemmat mene, toinen on vaan aito boschilainen.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #2 : 24.01.2011, 17:23:04 »
Lähinnä nyt kiinnostais että kuuluuko osaan 3bar pumppu ja osaan 4bar, vai onko tällä mitään väliä?

Bosch car servicellä kävin just tinkaamassa ni selkis että 037 pumpulle tarjotaan numeronmuutosta ja nykyinen numero ois 067. Paine tietysti edelleen 4bar, mutta hinta 50€ halvempi..

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #3 : 24.01.2011, 17:38:45 »
Lähinnä nyt kiinnostais että kuuluuko osaan 3bar pumppu ja osaan 4bar, vai onko tällä mitään väliä?

Bosch car servicellä kävin just tinkaamassa ni selkis että 037 pumpulle tarjotaan numeronmuutosta ja nykyinen numero ois 067. Paine tietysti edelleen 4bar, mutta hinta 50€ halvempi..
eikös siellä ole sitä varten paineensäädin? ja moottorin ohajushan oppii isommallekkin paineelle. korjatkaa jos olen väärässä  :idiot2:


edit j_tapio: väärä ruutu, prkl
« Viimeksi muokattu: 24.01.2011, 17:48:31 kirjoittanut j_tapio »

volvo s80 2,5t

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #4 : 24.01.2011, 17:48:52 »
eikös siellä ole sitä varten paineensäädin? ja moottorin ohajushan oppii isommallekkin paineelle. korjatkaa jos olen väärässä  :idiot2:


Luulisin ettei 940:ssä vielä mitata linjapainetta ollenkaan, vaan regulaattori päästää vain liikapaineen takaisin tankkiin. Mut onko 3bar riittävä? Tämähän voi olla sitenkin että tuo valbron 3bar on tullut myöhemmin vaihtoehdoksi jos sekin on riittävä näihin..

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #5 : 24.01.2011, 17:52:50 »
Luulisin ettei 940:ssä vielä mitata linjapainetta ollenkaan, vaan regulaattori päästää vain liikapaineen takaisin tankkiin. Mut onko 3bar riittävä? Tämähän voi olla sitenkin että tuo valbron 3bar on tullut myöhemmin vaihtoehdoksi jos sekin on riittävä näihin..
njaa. nostan kädet ylös. 3.8bar muistaakseni paineet eli 0.8bar eroa :idiot2: voipi toki olla et vakio padassa riittää paineet, pidentää vaan aukioloaikaa. mene ja tiedä   :ristus

volvo s80 2,5t

Poissa ryydis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #6 : 25.01.2011, 11:36:10 »
No siis kun ajetaan paineilla niin sit pitää olla yli 3bar painetta myös bensalinjassa. Turboon ilman muuta 4bar jotta riittää soppaa. Bensalinjan paine kasvaa kun mennään ylipaineen puolelle ja vähenee es. tyhjäkäynnillä ja mootorijarrutuksessa.

« Viimeksi muokattu: 25.01.2011, 11:48:27 kirjoittanut j_tapio »
ex:121 122S 121 142 745 744 now: 745-90 945t-96, Varadero XL1000V, Ford 245CID XLT-96
Ford = Fix Or Repair Daily

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #7 : 25.01.2011, 11:48:36 »
Tästä olen kyllä perillä. Ahtopaineella kuristetaan regun läpi virtausta jolloin kiskossa paine kasvaa.
Mutta taas kun osaan turbomalleja tarjotaan tätä 3bar pumppua, tää on aika hämärä homma. Paineen nousun ei kestäis pysähtyä kun autolla vedätetään täyshönkä päällä..

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 Turbon bensapumppu
« Vastaus #8 : 25.01.2011, 12:30:27 »
-98 Classicin orkkis pumppu näyttää antavan tyhjäkäynnillä max 5.2 bar halpismittarin mukaan (Malpassin mukana toimitettu).


Linjapaineestahan Ecu ei näissä mitään tiedä.


Katso: http://www.yritysnet.com/tarvikemotti/paine.htm

« Viimeksi muokattu: 25.01.2011, 12:57:41 kirjoittanut EVO8 »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron