Futurez  Kulkukoira

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 171996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Osta vaan 36:set kun tulee siviili käyttöön.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Onko porukalla kokemusta noista Ebayssa myytävistä osista webbereihin ? Sisäkurkut, suuttimet, kohot jne ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Ostin carbparts.eu:lta seosputket ja kaikki oli niin kuin pitikin.
http://www.carbparts.eu/ avautuu pdf jossa tuotteet ja ostaminen Ebayn kautta.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa joel740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Oisko kellää vinkkiä kaasuvivustoon b200k koneeseen dgv:n kanssa? Kaasari on jo paikoillaan, laitettiin se niin päin että vivusto on takapuolella, ja ryyppyvaijeri pelkääjän puolella.
Suuttimet on vielä sinnepäin mutta ne katotaan myöhemmin oikeiksi. Nyt pääsuuttimet on 145 molemmat ja ilmat 160. Tyhjät on 60 ja 100
Volvo s60 2.4t awd 2002

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Morjens! Nyt kun on sytkä kondiksessa niin seuraavaksi alkaa kaasareiden säätö. kysymys kuuluu:
Millä te ootte saaneet isonnettua dellorto dhla:n tyhjäkäyntisuuttimia?

Nyt suuttimet kokoa 58 ja on huono lähtemään käyntiin sekä yskii hieman kaasareihin kylmänä, ongelma on että alle 1mm poranteriä en ole vielä löytänyt mistään. Pitää melkeen kellosepän puoleen kääntyä :D

Uusia suuttimia en viitsisi tilata ennen kuin olen vanhat viilannut pilalle ;D

Edit: meneekö dellorto suuttimien koot millimetrien mukaan? (Esim.58= 0.58mm jne.)

Jos menee niin pitäisi löytää 0.6 sekä 0.7mm poranterät, mahtaakohan moisia löytyä mistään.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2016, 20:05:08 kirjoittanut -masaa »
Volvo 142 '71

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Morjens! Nyt kun on sytkä kondiksessa niin seuraavaksi alkaa kaasareiden säätö. kysymys kuuluu:
Millä te ootte saaneet isonnettua dellorto dhla:n tyhjäkäyntisuuttimia?

Nyt suuttimet kokoa 58 ja on huono lähtemään käyntiin sekä yskii hieman kaasareihin kylmänä, ongelma on että alle 1mm poranteriä en ole vielä löytänyt mistään. Pitää melkeen kellosepän puoleen kääntyä :D

Uusia suuttimia en viitsisi tilata ennen kuin olen vanhat viilannut pilalle ;D

Kaasutinexpertistä saa suutinporasarjoja.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi

Jos menee niin pitäisi löytää 0.6 sekä 0.7mm poranterät, mahtaakohan moisia löytyä mistään.

ite sain ku tilasin tarvikeliikeeseen jossa on työkalu myynti. ota huomioon että terät katkee helposti ku ovat ohuita. ei oo mitenkää helpoa kaivaa suuttimestä katkennuta pätkää pois. suosittelen viemää auton sellaseen paikkaan missä on suuttimia. kyllä noita pää ja ilmasuuttimia poraa ku on isommat ja paksummat terät.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Käy kysymässä toolsilta, sieltä kerran hain kaverille suutinporia.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia vastauksista, tilasin kaasutinexpertiltä poranteriä.
0.3mm-2mm väliltä löytyi teriä 0.05mm välein ja maksoivat hieman yli euron kappaleelta, kannattaa muidenkin sieltä katsoa jos on poranteriä vailla.  :)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 14:40:43 kirjoittanut -masaa »
Volvo 142 '71

Poissa henkkaap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Mitäs kaasaria täällä suositellaan B19A vakio solexin tilalle? Mistä porukka näitä hommannut sopuhintaan? Löytyykö jotain hyväksi todettua ''bolt-on'' kaasaria? Kulutusta olis hyvä saada alaspäin.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Olisiko käytännön kokemuksia tuplien vaihdosta suurempiin?

B20 kone, R-nokka, 4-2-1 peltisarja, 44/38,5 venttiilit siistityillä kanavilla, varsinkin pakoja isonnettu, puristukset noin 10,5.

Tällä hetkellä 40 vaakatuplat, 31 (sorvatut) sisäkurkut. Toimii hyvin joka kierroksilla :)
Kuitenkin ajatus 48mm tuplista takaraivossa. Tulisikohan isommilla merkittävää hyötyä vetoihin ja toimiiko huonommin matelukierroksilla? Esim kiinankopio http://www.tt-motors.com/kauppa/product_info.php/cPath/56_57/products_id/112 
Bensan kulutuksella sinänsä ei ole väliä kun tulee muutamatonni vuoteen ajoa.  34mm sisäkurkut nykyisiin olisi tietysti halpa kokeilu, niin näkisi onko kurkun koko tulppana.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Taitaa 48 olla liian suuret tohon, ite kokeilisin ennemmin isompia kurkkuja tai sit 45kaasareita. Nuo 45mm kinuskit on itellä ainaki toiminu hienosti  :)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
En tunne oikeen tappikoneen luonnetta mut jos puhutaan 2 litrasesta ni ennemmin 45mm ku 48. 48mm on passelit 2.3
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vois toki tuohon tappikoneeseen riittää ihan nelikymppisetkin, mulla ainakin on 2.3 45 ja ei siinäkään oo kaasarit liian pieneks käyny..

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vois toki tuohon tappikoneeseen riittää ihan nelikymppisetkin, mulla ainakin on 2.3 45 ja ei siinäkään oo kaasarit liian pieneks käyny..
niinpä...ja kuitenki kannattaa muistaa et esim. 50mm kaasareissa virtausnopeus on heikompi kun esim. 40mm mutta taas virtauksen määrä kasvaa. Eli pienemmillä kaasareilla alavääntö paranee vrt. Vaikkapa noihin 50mm mutta ylhäällä ei riitä välttämättä soppa enää...tietysti sisäkurkut vaikuttaa myös mutta jos puhutaan uusien kaasarien mukana tulleista vakiokurkuista.
Se on ihan mitä koneelta hakee.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Proturbo  Autodiagnoosi