Kulkukoira  Proturbo

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 171439 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
No ehkä ne 34 sisäkurkut kokeiluun. Prosenteissa 31-34 virtauspinta-ala kasvaa +20%.
Edellisellä sivulla kysylin up date kitistä, mutta niistä ei pahemmin netistä käyttökokemuksia löydy, niissä siis 36 sisäkurkku, mutta moni tyrmää ettei niin iso kurkku toimi 40 rungossa hyvin.
15e/kpl aircooletilla nuo 34 kurkut

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Sotketaan vähän soppaa.

Jos oletetaan, että huipputeho tulee @ 6,000rpm ja tehoa on n. 130hv.
Pipemax arpoo B20 koneelle R -nokalla ja 44/38,5mm venttiileillä sekä 10,5:1 puristussuhteella suositelluksi runnerin sisähalkaisijaksi n. 35mm (33,5-36mm; min/max) ja imukanavan pituudeksi 3:lle aallolle n. 355mm.

Jälkimmäistä ei kysytty, mutta mainitsin senkin nyt.

Pointtina kuitenkin, ettei ainakaan yli 36mm kaasareita (kurkun halkaisija) kannata laittaa tuollaisille tehoille, eikä suuremmista välttämättä ole ollenkaan hyötyä/päin vastoin.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia laskelmista :) Pitää huvikseen mitata suunnilleen paljonko imukanavan kokonaispituus on, tosin tuohon on vaikea vaikuttaa, ainakaan pidentävästi tilantakia. 34 kurkut ja lämmöneristysnauha pakosarjalle/putsareille viileämpää ilmaa koteloimalla, jos noilla pari henkistä hevosvoimaa saisi.

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Moi! Paljonko voi pirteyttä tulla numeroissa lisää Volvo 740 B230K (2.3) koneeseen, Weber 38/38DGAS kaasuttimella? Vakiona siinä on pierburg 2b7 ja numerot on 117hv 194Nm vääntöä. Pierburgin kurkkujen kokoa en tiedä. Tietääkö joku?

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Terve! Nyt konerempan yhteydessä vaihtuu kansi ja muita hiluja varmaan samalla ja mietin tässä sitten bensapuolta, kuinkas pitkälle yks fajs 45 dcoe riittää?

Kokoonpano on suurinpiirtein tällanen:  b20 alakerta, portattu ja madallettu isoventtiilikansi, rutut 10-11:1 välillä, f/r nokka, kärjetön sytkä, peltipakosarja yms.

Tällä hetkellä löytyy kyllä dellorton dhla 40 tuplat mutta haluaisin vaihtaa ne yhteen kaasariin simppelimmän säätämisen takia.

Fajs 48 dcoe:n hommaisin varmaan muuten mutta kuvien perusteella siinä ei taida olla ryyppyä, osaakos joku suositella muita kaasarivaihtoehtoja?

Edit: kone tulossa käyttöautoon joten ryyppy aikalailla pakollinen
« Viimeksi muokattu: 01.05.2017, 20:55:03 kirjoittanut -masaa »
Volvo 142 '71

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
En osaa sanoa mikä kaasutin olisi tappikoneeseen hyvä mutta tuohon ryyppyasiaan voin sanoa että ainakin dgv weberillä lähti b200 ilman ryyppyä pakkasillakin käyntiin...pari-kolme kaasun pumppausta ja starttaus.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi

Tällä hetkellä löytyy kyllä dellorton dhla 40 tuplat mutta haluaisin vaihtaa ne yhteen kaasariin simppelimmän säätämisen takia.

Fajs 48 dcoe:n hommaisin varmaan muuten mutta kuvien perusteella siinä ei taida olla ryyppyä, osaakos joku suositella muita kaasarivaihtoehtoja?

Säätäminen ei ole välttämättä sen helpompaa yhdellä vaakaimulla. Kaksi tuplaa kannattaa sitoa toisiinsa (varsinkin, jos kaasarien ja imusarjan välissä on värinänvaimennuskumeja) esim. yhteisellä ilmanputsarin pohjalevyllä niin synkronointikin pysyy kohdillaan.
Jos käytät kuvassa oikeanpuoleisen kaltaista Misabin sarjaa niin siinä on 45mm sisäänmenoreijät eli 48 runkoinen teettää töitä. :)
« Viimeksi muokattu: 02.05.2017, 08:34:22 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia tiedosta, tosta misabin sarjasta en tiennytkään että niissä on 45mm kanavat, onko kuva oma?

Mietin vain jos kenties olisi imusarja myynnissä  :)
Volvo 142 '71

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi

Mietin vain jos kenties olisi imusarja myynnissä  :)

On oma mutta varattu tuleviin tarpeisiin. :) http://freetechnics.fi/ noita on joskus ollut. Ja sieltä saa vielä vinkkejä kaupan päälle. ;)

P.S ne kanavat vielä supistuu ja kannen päässä ovat vakio-, ei ruiskunkannen mitoissa.


« Viimeksi muokattu: 02.05.2017, 19:49:24 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Tuolla omassa päiväkirjassa noita DCOE säätöjä olen pohdiskellut, ja ajattelin josko täälläkin asiasta mainitsisi, jos tavoittaisi enemmin tietäjiä tätä kautta.

Kaasarit siis 45 DCOE 152 Italy, 3:lla progressioreijällä.

Ja kun ongelma on tuossa itse progressioalueella, tk-suuttimet 65F8 paikallaan, tyhjäkäynti (1000rpm) pysyy optimissa seosmittarin(autogauge uudempi mittari+lämmitettävä lambda) mukaan, mutta maantieajossa ihan pintakaasulla seos vajoaa laihaksi, pääsuutin ei kai vielä tuossa max.2600rpm vielä merkittävästi vaikuta, ne on 155 tällä hetkellä(f2 putket ja 170 ilma). Keskialue ja ylärekisterikin on laihalla vielä, isommat pääsuuttimet tulossa (ja pienemmät ilmat).

Kukaan tutustunut aiheeseen, että tehdään tuo neljäs progressioreikä suoraan läpän päälle  ???

TÄSSÄ kattava info heti ensimmäisessä viestissä asiasta, miten nuo progressioreijät on ihan "päin mäntyä" vakiona.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Tuli semmonen kysymys mieleen kun tänään dellortojen kohoja säätelin että vaikuttaako bensanpinnan nosto/lasku koko kierrosalueelle? Maalaisjärjellä mietittynä vaikuttais, jos vaikuttaa niin vaikuttaako esim. enemmän tietyllä kierrosalueella?

Kumma juttu kun oma viri 142 on tähän asti toiminut lähes täydellisesti tyhjäkäynniltä täyskieroksille mutta kylmänä hieman yski ja välillä tyhjäkäynti hävisi kun kytkimen painoi pohjaan niin katoin bensanpinnat, toisessa kaasarissa kohosta kanteen 10mm ja toisessa tais olla lähempänä 30mm niin säädin molemmat 17mm, nyt sitten oli säädöt niin persiillään että kävi vain kolmella  ;D noh, huomenna sitten taas sääteleen.

Pitää varmaan synkata kaasarit uusiks kun bensanpintojen kanssa pelleili ja tosiaan pintaa laskea.
Volvo 142 '71

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
dellortoissa kohon numero määrää kohon ja  kannen mitan. mulla on kirja missä on kohon numero ja mitta. ne oli jotain 14mm kohilla. bensapinta vaikuttaa koko kierrosalueella.
ookko tarkistanut ettei kaasarit vuoda esim ku käy tyhjäkäyntiä ni tippaseeko sekottajasta bensaa, pahimmassa tapauksessa tulee norona.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2017, 02:00:02 kirjoittanut jake74 »

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Mikä muuten aiheuttaa tippasemisen sekoittajista? Mulla uudet Fajs:t jotka tippasee tyhjäkäynnillä...
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Mikä muuten aiheuttaa tippasemisen sekoittajista? Mulla uudet Fajs:t jotka tippasee tyhjäkäynnillä...

Webrut teki samaa, tulvi oikein huolella. Uudet neulat auttoi, vaikka oli vikaa muuallakin. (uudessa kohossa oli reikä)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
kaasari tulvii sillon ku se tippasee tai liian tiukasti kiinni ettei jousta värinä kumeissa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron