RallyBaron  Samppasport

15g -- 16t volvo 850 t5r

  • 43 Vastauksia
  • 22546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
15g -- 16t volvo 850 t5r
« : 06.05.2012, 18:33:00 »
meneekö 15g vaihto 16t hen sen kummempia kommervenkkejä? downpipe täytyy vähän muokata,mutta pitääkö muuten tehdä jotain ohjelma muutoksia?

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #1 : 06.05.2012, 19:36:07 »
Meneehän se. Downpipeä joudut muokkaamaan kuten jo mainitsitkin.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #2 : 06.05.2012, 21:35:02 »
Meneehän se. Downpipeä joudut muokkaamaan kuten jo mainitsitkin.
Eiköös öljy ja vesi linjojen kanssa jotutnut pientä jumppaa harrastaan?
S60 T5

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #3 : 10.05.2012, 18:17:53 »
Itse laitoin ex T5:n 15G tilalle 18T ja samalla vaihdoin pakosarjan -03 T5:n sarjaan eikä tarvinnut mitään ihmetellä. Kaikki sopi suoraan paikoilleen.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #4 : 11.05.2012, 11:42:35 »
Itse laitoin ex T5:n 15G tilalle 18T ja samalla vaihdoin pakosarjan -03 T5:n sarjaan eikä tarvinnut mitään ihmetellä. Kaikki sopi suoraan paikoilleen.
Sulla ilmeisesti oli siis 18T suoralla 6:n pesällä. Jos laittaa tuon isomalla 7:n vinolla pesällä olevan joutuu laipan vaihtaan DP:hen.
S60 T5

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #5 : 12.05.2012, 10:45:43 »
Joo se unohtu mainita että oli suoralla pakopesällä. Mutta siis kaikki meni ihan bolt-on.

16T ja 18T on molempia suoralla ja vinolla pakopesällä. Ja suoralla pesällä olevat menevät kyllä suoraan paikalleen alkuperäisen 15G:n tilalle.

Ja jos vinolla pesällä olevan laittaa niin pitää kyllä koko dp vaihtaa. Ei ole mitään järkeä alkaa työstämään suorasta dp:stä vinoa...
« Viimeksi muokattu: 12.05.2012, 10:47:16 kirjoittanut Viltzu »
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #6 : 15.05.2012, 15:40:59 »


T-5R malleissa on 15G (tai 13G jos on tehot n. 200hv  eli 2.0 + awd)

850R manuaali ahdin on 16T
automaatissa on 15G

Kuvassa vasemmalta oikealle

vino pakopuoli ns seiska (7) esim 19t 18t ja 16t
suora pakopuoli 18t ja 16t
suora jossa kartioliitin 15g ja 13g

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #7 : 15.05.2012, 17:42:57 »
jooh,öljylinjat meni suoraan kunhan pyöräytti turbon klemmaria parisenttiä pois öljyputken tieltä,ois pakosarja ja turbotin paikallaan..seuraavaksi pitänee pudottaa motti reikään ja ruveta sitä downpipe lähtöö ihmettelemään  ::)

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #8 : 16.05.2012, 11:34:16 »
esim. täältä löytyy laipat http://www.watercut.fi/ahtimen_laipat.html, jos pitää vaihtaa downpipen lähtö

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #9 : 16.05.2012, 15:16:01 »
esim. täältä löytyy laipat http://www.watercut.fi/ahtimen_laipat.html, jos pitää vaihtaa downpipen lähtö
Onko tietoo mitä noi mitsun laipat tuolta maksaa?
S60 T5

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #10 : 16.05.2012, 16:22:43 »
Onks vinolla pakopesällä oleva mitsun ahdin täysin yhteensopiva vakio downpipen kanssa tuolta tilatun laipan avulla?
TD04-16T kyseessä

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #11 : 16.05.2012, 16:31:09 »
Onks vinolla pakopesällä oleva mitsun ahdin täysin yhteensopiva vakio downpipen kanssa tuolta tilatun laipan avulla?
TD04-16T kyseessä
Jotuu muokkaan sitä koko alkupätkää, DP:stä.
S60 T5

Poissa M_N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #12 : 15.09.2012, 16:22:59 »
Eikös toi suoralla pakopuolella oleva 16T pitäs olla X40 bolt on..?!

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #13 : 16.09.2012, 19:55:31 »
Eikös toi suoralla pakopuolella oleva 16T pitäs olla X40 bolt on..?!
Jos 16T on Volvosta peräisin niin ei passaa mikään laippa suoraan.

Korjaus: Pakoputkenlaippa voi käydä suoraan mutta pakosarjaan ei käy.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 19:58:41 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa M_N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 15g -- 16t volvo 850 t5r
« Vastaus #14 : 17.09.2012, 14:50:50 »
Jos 16T on Volvosta peräisin niin ei passaa mikään laippa suoraan.

Korjaus: Pakoputkenlaippa voi käydä suoraan mutta pakosarjaan ei käy.
Nii tarkotin v/s40 volvoa tolla..et samoja mitsun ahtimia niissäkin on..

 

Kulkukoira  Proturbo