Juu, ei tuo ole mikään yhden illan projekti ahtaa, itse lähes samanlaista konetta kutitellessa olen todennut.
Itse peruskone kestää 240-400hv, riippuen onko sisällä 9mm vai 13mm paksut kiertokanget (vaihtuu 1990 nurkilla, 740 on yleensä ne ohuemmat n. 240-250hv kestävät).
Noilla tehoilla tarvitset jo jämäkämmän kytkinasetelman, mikäli et halua ahdoilla luistavaa kytkintä joka kestää 500km. Omassa UUSI vaparikoneen vakiokytkin oli jo rajoilla vapaasti hengittävänä kutiteltuna (185hv/256Nm).
Bensasuuttimet eivät riitä tuota 185-190hv pidemmälle, eli ne menevät heti vaihtoon. 500ccm ehdoton minimi (vakiot 200ccm).
Bensa ja sytkäkartat täytyy laittaa uudet, foorumilla löytyy porukkaa jotka on "lastuttaneet" itse ja ohjelmoineet noita LH 2.2 ja 2.4 ruiskubokseja ja EZK116 sytkäboksia. Tietoa löytyy "lastuttaminen" osiosta.
Turbokoneen pakosarja täytyy olla, löytyy valusarjaa B204FT/GT "italiaturbo" koneista käytettynä 200e nurkilla ja pari kymppiä kalliimmalla voi ostaa rosterisia "kiinapakosarjoja" ahtimelle, joiden kesto on kyseenalainen.
Ahtimelle täytyy tehdä öljypaluu joko lohkoon poraamalla tai öljypohjaan, kummassakin tapauksessa öljypohja täytyy irrottaa. Itse tein omissa koneissa lohkoon M18x1,5 (lambdajenga) kierteet ja tein liitoksen tyhjentämällä vanhan romun lambda-anturin ja siihen letku ja putki kiinni ahtimen öljypaluulta. Öljynpaineen tarvitset luonnollisesti esim. ryöstämällä öljypaineanturilta tai poraamalla reijän ja jengaamalla lohkoon vakiopaikalle josta turbokoneetkin ottavat ahtimelle öljyn. Pakoputkiston joudut tottakai rakentamaan uusiksi, ja ahtoputkiston ahtimelta kaasuläpälle välijäähdyttimen kanssa mieluiten.
Sitten kun olet saanut tuon toimimaan, niin nälkä kasvaa, ja pitää saada 300hv irti, vaihdat seuraavaksi manuaaliaatikko M46:sen M90 lootaan (500e) ja ehkä hommaat jämäkämmän kytkimen taas (500e) tai vahvistat AQ7x automaattilootan ja teetätät siihen kytkinpakkarempan. H-kanget täytyy hommata 400hv nurkilla, jos et jo tuota ennen ole niitä ostanut.