KL-varaosat  Race.fi

b200k -> b230fk

  • 26 Vastauksia
  • 15475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #15 : 05.11.2013, 00:48:41 »
Toinen asia mitä oon miettinyt niin tuo apuakselin vaihto ja virranjakajan vaihto, yksinkertaisuudessaan, jakohihna merkkeihin ja apuakseli vaihtoon, sitten laittaa lohkomallin virran jakajan samaan asentoon missä oli päätyjakajakin ja pitäisi pelata ?
Apuakselilla ja jakajalla on omat merkkinsä kans.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #16 : 05.11.2013, 10:01:12 »
Bensareleen liittimestä 87/2 (kuvan mukaan) otetaan virransyöttö bensapumpuille, sama liitin mikä hoitaa lambdan lämmityksen. Alkuperäisessä 240 sarjassa vedetään johto sulakerasiaan ja toiselle puolelle liitetään bensapumppujen johdot. Mutta sama kait se on miten johdotukset kukin tekee. Tuolta pitäisi kaaviot aueta:

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm

Kampura yläkuolokohtaan jolloin kaiikki merkit pitää olla kohdallaan niin nokassa kun apuakselissakin. Virranjaka paikoilleen niin että pyörijä osoittaa 1. sylinterin kohtaa jakajan kannessa. Apuakselissa pitää olla hammastus ja tarvitset myös tuon kuvassa näkyvän osan joka pyörittää itse jakajaa.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #17 : 05.11.2013, 10:26:35 »
Bensareleen liittimestä 87/2 (kuvan mukaan) otetaan virransyöttö bensapumpuille, sama liitin mikä hoitaa lambdan lämmityksen. Alkuperäisessä 240 sarjassa vedetään johto sulakerasiaan ja toiselle puolelle liitetään bensapumppujen johdot. Mutta sama kait se on miten johdotukset kukin tekee. Tuolta pitäisi kaaviot aueta:

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm

Kampura yläkuolokohtaan jolloin kaiikki merkit pitää olla kohdallaan niin nokassa kun apuakselissakin. Virranjaka paikoilleen niin että pyörijä osoittaa 1. sylinterin kohtaa jakajan kannessa. Apuakselissa pitää olla hammastus ja tarvitset myös tuon kuvassa näkyvän osan joka pyörittää itse jakajaa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Noniin, suht helppo tuo kytkentäkaavio, pitääkin sitä opiskella! jaa että apuakselilla ja jakajallakin merkit, missähän mahtaa siaita?? oikeanlainen apuakseli ja tuo mikä virranjakajaa pyörittää löytyy! varmaan saan toimimaan myös tuolla konstilla että ykkönen yläkuolokohtaan ja pyörijä osoittamaan ykköstä ja paikalleen.
volvoja - onhan noita.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #18 : 05.11.2013, 18:09:28 »

Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #19 : 05.11.2013, 22:46:52 »
kiitos kuvasta, homma toimii  :pomo: :pomo:
volvoja - onhan noita.

Poissa White88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #20 : 10.02.2014, 12:04:29 »
Olen aloittamassa moottorinvaihto projektia 244 - 88 Volvoon. Autossa on B200K+M45. Tarkoituksena on asentaa B230FT tai FK ja M90 laatikko. Ajatuksena on rakentaa jonkinlainen ratapäivä kinneri, jota voisi myös ( ainakin periaattessa ) käyttää myös silloin tällöin liikenteessä. Mitään suurempia tehoja ei ole tarkoitus ottaa turbokoneesta irti, joku 250hp olisi sopiva.  Miten tässä nyt sitten kannattaisi edetä?
- Kannattako ostaa koko auto josta ottaa tekniikan tai hakea vain moottori ja vaihteisto erikseen romikselta?
- Voiko 940 B230Ft koneen välijäähdytintä ja ilmansyöttöpalikoita käyttää ( letkut, palkeet, Ilmamasamittari,jne ) ?
- Joutuuko kardaania muuttamaan jos laittaa M90 laatikon, ja miten laatikon kannakkeet, vaihdekeppi ja kytkinvaijeri?
- Sopiiko B200K virranjakaja B230Ft'hen?
- Sopiiko 940 jäähdytin?

Terv K

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #21 : 15.02.2014, 00:28:20 »
Olen aloittamassa moottorinvaihto projektia 244 - 88 Volvoon. Autossa on B200K+M45. Tarkoituksena on asentaa B230FT tai FK ja M90 laatikko. Ajatuksena on rakentaa jonkinlainen ratapäivä kinneri, jota voisi myös ( ainakin periaattessa ) käyttää myös silloin tällöin liikenteessä. Mitään suurempia tehoja ei ole tarkoitus ottaa turbokoneesta irti, joku 250hp olisi sopiva.  Miten tässä nyt sitten kannattaisi edetä?
- Kannattako ostaa koko auto josta ottaa tekniikan tai hakea vain moottori ja vaihteisto erikseen romikselta?
- Voiko 940 B230Ft koneen välijäähdytintä ja ilmansyöttöpalikoita käyttää ( letkut, palkeet, Ilmamasamittari,jne ) ?
- Joutuuko kardaania muuttamaan jos laittaa M90 laatikon, ja miten laatikon kannakkeet, vaihdekeppi ja kytkinvaijeri?
- Sopiiko B200K virranjakaja B230Ft'hen?
- Sopiiko 940 jäähdytin?

Terv K

Kardaanin etupätkän tarvitsee 240 d24 m47. B200k jakaja lohkossa ja siinä alipaine- ja keskipakoennakonsäätö. B230FT jakaja lienee kannenpäässä ja ilmeisestikin tyhjä.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #22 : 15.02.2014, 01:00:34 »
B200k jakaja lohkossa ja siinä alipaine- ja keskipakoennakonsäätö. B230FT jakaja lienee kannenpäässä ja ilmeisestikin tyhjä.
Ja B230FT mottiinhan saa sen pystyjakajan kunhan tulppaa kannen päädystä reiän, poistaa lohkojakajan reiästä tulpan, vaihtaa apuakselin jakajanrattaalla varustettuun ja kiinteyttää jakajasta ennakonsäädöt. Tai vaihtoehtoisesti hommaa F-moottorin pystyjakajan joka on valmiiksi kiinteä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa White88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #23 : 15.02.2014, 20:11:52 »
Kardaanin etupätkän tarvitsee 240 d24 m47. B200k jakaja lohkossa ja siinä alipaine- ja keskipakoennakonsäätö. B230FT jakaja lienee kannenpäässä ja ilmeisestikin tyhjä.
Voiko sitä 940'sen kardaania käyttää? Siis samasta autosta kuin loota?

Poissa White88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #24 : 15.02.2014, 20:14:18 »
Ja B230FT mottiinhan saa sen pystyjakajan kunhan tulppaa kannen päädystä reiän, poistaa lohkojakajan reiästä tulpan, vaihtaa apuakselin jakajanrattaalla varustettuun ja kiinteyttää jakajasta ennakonsäädöt. Tai vaihtoehtoisesti hommaa F-moottorin pystyjakajan joka on valmiiksi kiinteä.

Paljonko moottoria joutuu purkamaan että saa apuakselin vaihdettua?

Terv
K

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #25 : 15.02.2014, 20:54:07 »
Paljonko moottoria joutuu purkamaan että saa apuakselin vaihdettua?

Terv
K

Edestä hihnat, kampuran ratas ja tiivistelevy rattaan alta, öljypumpun ratas. Ja kun otetaan pois b200k:sta, niin virranjakaja ja bensapumppu.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #26 : 16.02.2014, 00:31:17 »
Ja öljypumpunratasta varten huohotin irrotettava.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport