Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B200E + Turbo EI PELAA!!!

  • 76 Vastauksia
  • 27718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #15 : 16.06.2014, 22:17:58 »
Koko ilma/polttoaineen säädin siirrettiin auton oikealle puolelle kuten alkuperäisissä 240 turboissa. ohjauspaineen säädin jäi omalle paikalleen

mikäs idea tällä siirtelyllä on  :idiot2:
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #16 : 16.06.2014, 23:35:26 »

mikäs idea tällä siirtelyllä on  :idiot2:
siis turbon imu puolelle. Ei siinä mitään järkee oo mut ei se toimi muuten sitäkä vähää :D
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #17 : 16.06.2014, 23:40:26 »
Ahdolle mentäessä tulee sytkää myöhästää ja soosia rikastaa.
Sytkä taitaa olla hoidossa?
Soosisa saa lisää turbo mallin ohjauspaineensäätimellä (kato Ebay) tai huonompi mutta ehkä jopa toimiva ratkaisu on
-avata kylmäkäynnistyssuutin täyskaasulla käyttämällä Volvon omaa kaasuläppäkytkintä
-avata kylmäkäynnistyssuutin ahtoalueella käyttämällä painekytkintä

Soppaa tulee tyhmästi lisää tasaisen paksusti kierros nopeudesta riippumatta
Spooliin soosi saattaa riittää mutta täysillä kierroksilla/ahdolla voidaan olla jo laihalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #18 : 17.06.2014, 00:09:15 »

mikäs idea tällä siirtelyllä on  :idiot2:
No jos alkuperäisessä 240 turbossa määräjakaja on ennen ahdinta, tottakai tämä kopioidaan :pomo:
Kai se insinööri olis laittanu sen letkun/putken turbon painepuolelta suoraan sinne imusarjan alla olevaan määräjakajaan jos se olisi ollut hänen mielestään paras ratkaisu, ehkä hän halusi varjella pienen pientä anturilautasta pahalta ja niin ilkeältä YLIPAINEELTA ;D
Heiluukohan se lautanen siellä imusarjan alla kun haapapuun lehti kun mennään ylipaineelta esim moottorijarrutuksella alipaineellle kaasuläppä kiinni, mene ja tiedä häntä...polttoaineen jakaja ruikkii suuttimista soppaa, ei soppaa ja taas soppaa.
Onhan noita näkyny määräjakajia olevan siellä imusarjan alla TEE SE ITSE turboissa, ei vain ole omakohtaista kokemusta.


Tästä voi viisaimmat jatkaa ja anteeksi OT
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #19 : 17.06.2014, 06:20:25 »
Ai hukkaportin?
Tarkoitin bensanpaineen säädintä.  :buck2:
Kylmäkäynnistyssuutin ruiskii niin hintsusti ettei sillä pysty koko rikastusta hoitamaan, lisäavuksi se käy.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!! --> ja nyt muuten pelaa
« Vastaus #20 : 17.06.2014, 19:49:39 »
sain tän laitteen toimimaan lähes moitteettomasti.
Laitoin autoon bensapaineensäätimen joka tuntee ahdot (bensan paine 3bar)
Ahtoja autossa on 0.7Bar ja vetelee ihan ok.
saan torstaina kortin takasi niin pääsen itse ajelee ja hipistelemään vielä!
tällähetkellä ainakin tosi hyvä fiilis kun sain turauksen viimein pelaamaan.  O0

Kiitokset kaikille apua tarjonneille ja terveiset teille jotka olivat sitä mieltä ettei tää tuu koskaan pelaamaan! :hello:
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #21 : 17.06.2014, 19:50:56 »
Se määräjakaja varmaankin siirretään imupuolelle sen takia, kun imupuolella on aina alipaine. Jos määräjakajan läppä on painepuolelle ei se tiedä vallitsevasta ylipaineesta huitun hel***ä! Jos se ei tiedä ylipaineesta, ei se myöskään rikasta seosta ylipaineella ja koko ylipaine alue menee samalla bensamäärällä kun alipaine / nolla paine.

Kun määräjakaja on imupuolella on siellä näinollen aina alipaine, joten määräjakajan läppä painuu enemmän myös ahtopainella ohi virtaavan ilmamäärän kasvaessa. jälkimmäinen kuullostaa jo toimivalta, vaan ei sitä ole! K-jetin määräjakajan läppä kun pohjaa jo alipainealueellakin, niin käytännössä ei sitä imusarjassa olevaa ylipainetta huomioida ollenkaan.

En menisi myöskään nostamaan bensan peruspainetta! Opetteleppa ensin sitä K-jetin toimintaa niin selviää miksi ei tätäkään kannata tehdä. Se nimittäin tulee olemaan +-0 tilanne.

Itse en ikinä ole k-jetin suuntaan edes kusaissut, mutta voisin sanoa sen kanssa tehon hakemisen olevan jokseenkin turhaa.

Edit: Oli vastaus tullut tätä kirjoittaessa. Auton eteenpäin liikkuminen ei tarkoita sen toimivan oikein. En suosittele ajamaan tuolla kombinaatiolla, koska ahdoilla se on laihalla. Laiha seos taas joko sulattaa tai nakuttaa koneesi rikki.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2014, 19:54:04 kirjoittanut miikel »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #22 : 17.06.2014, 20:04:31 »
Se määräjakaja varmaankin siirretään imupuolelle sen takia, kun imupuolella on aina alipaine. Jos määräjakajan läppä on painepuolelle ei se tiedä vallitsevasta ylipaineesta huitun hel***ä! Jos se ei tiedä ylipaineesta, ei se myöskään rikasta seosta ylipaineella ja koko ylipaine alue menee samalla bensamäärällä kun alipaine / nolla paine.

Kun määräjakaja on imupuolella on siellä näinollen aina alipaine, joten määräjakajan läppä painuu enemmän myös ahtopainella ohi virtaavan ilmamäärän kasvaessa. jälkimmäinen kuullostaa jo toimivalta, vaan ei sitä ole! K-jetin määräjakajan läppä kun pohjaa jo alipainealueellakin, niin käytännössä ei sitä imusarjassa olevaa ylipainetta huomioida ollenkaan.

En menisi myöskään nostamaan bensan peruspainetta! Opetteleppa ensin sitä K-jetin toimintaa niin selviää miksi ei tätäkään kannata tehdä. Se nimittäin tulee olemaan +-0 tilanne.

Itse en ikinä ole k-jetin suuntaan edes kusaissut, mutta voisin sanoa sen kanssa tehon hakemisen olevan jokseenkin turhaa.

Edit: Oli vastaus tullut tätä kirjoittaessa. Auton eteenpäin liikkuminen ei tarkoita sen toimivan oikein. En suosittele ajamaan tuolla kombinaatiolla, koska ahdoilla se on laihalla. Laiha seos taas joko sulattaa tai nakuttaa koneesi rikki.

Mitenkäs mersumiehet ahtaa ja ajelee niillä jälkikäteen ahetuilla K-jet konneillaan? Tälläki kylällä melkein kymmenkunta 190:piä jotka ompi vakio k-jetillä budjetti viritetty.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #23 : 17.06.2014, 20:46:26 »
Mitenkäs mersumiehet ahtaa ja ajelee niillä jälkikäteen ahetuilla K-jet konneillaan? Tälläki kylällä melkein kymmenkunta 190:piä jotka ompi vakio k-jetillä budjetti viritetty.
Niin ei aina tarvii olla megaa, tatechia ym ym
ajettiin joskus volvokin Fmi:n kapeakaistasella, nyt täällä takametsässä jumalanselän takana on siirrytty laajakaistaan ;D
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #24 : 17.06.2014, 20:58:26 »
Itse en ikinä ole k-jetin suuntaan edes kusaissut

Hyviä neuvoja sulta löytyy silti

Pahoittelen OT
Tän koko topicin voisi poistaa tai sillä ongelmahan ratkesi jo
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #25 : 17.06.2014, 21:03:51 »
Niin ei aina tarvii olla megaa, tatechia ym ym
ajettiin joskus volvokin Fmi:n kapeakaistasella, nyt täällä takametsässä jumalanselän takana on siirrytty laajakaistaan ;D

Ennen sahattiin puu käsisahalla kahteen miehee, nykyään yksi mies tekee sen nopeammin motolla ja vieläpä paremmalla lopputuloksella.

Tuota ratkesiko ongelma va ei? Laajakaista lambda kertoo varmaankin hyvin onko ongelma korjaantunut, vaiko liikkuko auto välttävästi ahdoilla laihallakin seoksella.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2014, 20:23:49 kirjoittanut miikel »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #26 : 17.06.2014, 23:04:46 »
Tän koko topicin voisi poistaa tai sillä ongelmahan ratkesi jo

Sehän olis vielä hölmömpää kun käyttää vaparin koojettiä ahdetussa. Ideahan on että foorumille kertyisi tietopankki josta löytyisi hakemallakin tietoa. Vai oliko tää sarkasmia?

Rahaa on kuitenkin sen verran vähän ettei viiti itse kyselemättä hajottaa noita vehkeitä tyhmien virheitten takia!

Miettisin vielä tätä kommenttia ennen vakavampia koeponnistamisia. ;) Vaikka jostain kaverin tutun kaimalta hetkeksi laajakaista lainaan. Mutta hyvä että pelaa!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #27 : 18.06.2014, 00:28:25 »
Hyviä neuvoja sulta löytyy silti

Pahoittelen OT
Tän koko topicin voisi poistaa tai sillä ongelmahan ratkesi jo

Ei poisteta. Sen sijaan harkitsen, pitäisikö täysin nollasisältöisten päänaukomisviestien kirjoittajat poistaa.

Ja jatketaanpa taas aiheesta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #28 : 18.06.2014, 00:29:40 »
Tosiaan tarkkana tuon kanssa tarvii seosten suhteen olla, mutta kun ei kukaan oikeasti kelju-koo-kojootista tajuava näyttäisi olevan innostunut vastaamaan niin kerrottakoon jotakin asiaan vaikuttavia/liittyviä juttuja. Määräjakajan siirto imupuolelle kuulostaa perustellulta, varsinkin jos ei hölmöillä dumpin kanssa niin kone ei edes tukehdu bensaan, tämä tosin ihan vaan pohdintaa. Sensijaan linjapaineen nosto ei tosiaan koojetin tapauksessa auta tilanteeseen, vaan siinä tartteis laskea ohjauspainetta. 3bar on myös tosi paljon liika vähän koojetin linjapaineeks, se kun on 5 bar laite (ja todnäk tuo 3bar linjapaine aiheuttaa madaltuneen paineen myös ohjauspaineeksi, jonka ansiosta paketti jotenkuten pelaakin). Tuo vaparin määräjakaja tulee jossakin vaiheessa rajoittavaksi tekijäksi, mutta riittävyydestä ei löydy helposti faktaa. Ohjauspaineensäädin on kuitenkin tässä se avainsana, jolla tuo härveli saataisiin oikeasti toimimaan ahdoilla ainakin johonkin rajaan asti. Sitä ennen kaivelisin laajakaistalampaadan ja seurailisin seoksia täyskaasulla, niin pitkällehän homma on OK kun afr pysyy siellä noin 13 alapuolella täyskaasulla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #29 : 18.06.2014, 11:03:00 »
Ilmavirta nostaa kartiota, ei paina
Ohjauspaine tekee vastavoiman kartiolle
Ohjauspaineen lasku helpottaa kartion nousua
Kartio pohjaa helpommin painetta laskettaessa MUTTA tällä toimenpiteellä saadaan seos pysymään alueella siihen asti kun kartio pohjaa
-Ja vaparin kartio pohjaa turbokäytössä aika äkkiä
Ei ole amerikan temppu asentaa mikrokytkin näyttämään milloin kartio on tapissaan

Edit: Turbomallin ohjauspaineensäädin osaa pudottaa ohjauspainetta ahtopaine alueella. Vaparin säädin ei
« Viimeksi muokattu: 18.06.2014, 11:18:41 kirjoittanut Taavi.H »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

KL-varaosat  Race.fi