Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Kaldonia1 - 19.12.2015, 09:11:48
-
Eri keskusteluissa on ilmennyt, että uudemmat Volvot eivät ehkä kestäkään niin kuin vanhemmat mallit. Pikkuvikoja ja isompiakin ilmaantuu niihin aivan liikaa - ainakin hankintahintaan ja premium -luokkaan nähden.
Mikä tai mitkä ovat viimeisiä todella kestäviä Volvoja dieseleissä? Voiko D5 tai uudempia verrata rouskumalliin 2,5 TDI?
Entä vuosimallit? Onko vielä 2000-luvun alkupuolen S80 ja V70 -mallit OK?
Itselläni on oivallinen ajettava, loistotilava ja jämäkkä S80 2,4 D vm. -03, josta muuan Sinisen huoltomies sanoi "tämä on niitä viimeisiä kestäviä Volvoja!". Sen vuoksi en ole uskaltanut autoani vaihtaa, vaikka kestossa onkin ollut toivomisen varaa. 8) 8)
-
Aihe kiinnostaa minuakin ihan sillä, kun appiukko on vaihtamassa mk1 V70 TDI ---> mk2V70 D5.
Olen elänyt käsityksessä, että D5/2.4D on huolloiltaan edullisempi kuin TDI? Molemmilla ajetaan aikamoisia kilometeejä, mutta tiedän muutaman TDI:n hajonneen huolimattoman ylläpidon vuoksi. Alkupään 2.4D/D5 moottorivaurioita ei ole ainakaan minun korviini juuri kantautunut.
Olikos se 2004 jolloin tuli volvon dieseleihin päivitys "harmaakoppaisiin", joihin on ainakin nostinremontteja tehty? Vaivaako ongelma myös alkupään moottoreita?
D5 on erittäin sivistynyt ja mukava voimanlähde. Silti valintani olisi TDI, äänen, fiiliksen ja virityspotentiaalin vuoksi.
-
Kyllähän auton kuin auton saa rikki huonolla hoidolla.
Oma volvo olikin ollut vuosia huonolla hoidolla ja siksi menikin osaa vaihtoon, jotta sai katsastuskuntoon.
Kyseessä olikin ns. kiertopalkinto, jota oli parsittu sieltä täältä.
Kyseessä siis 2002 D5, tällä hetkellä ajettu 345 tkm.
-
Mulla oli taannoin V70 2,5 TDI, jota oli hoidettu hyvin ja jolla laskettelin itse 188 tkm. Mittarissa oli 505 tkm kun myin.
Helevetin hyvä auto!
Nyt on täydellisellä huoltokirjalla oleva S80, joten odotan että tämä se vasta kestää! Hmm... >:( >:(
-
Se on maltillisesti viritetty d3 tai d4 vm 2011 -> (vitoskone)
-
Vikaa vai ei, huonoa tuuria vai paksakelejä: tulin juuri noin 100 km:n lenkiltä ja takajarru kuumana. Melkein savuaa ja haisee pahalle.
Ilmeisesti laahaa tms. Ajokeli on surkea, tiet sohjoisia ja osin liukkaita.
Voi hemmetti. Auton, kuskin vai rakenteen ja paksakelin vika??
-
Omassa on vasta 300tkm raja ylitetty.
Kone siis 2.4d D5244T5 ja vm -09.
Koppana s80.
Mitään koskaan ei ole koneelle, niinkuin autolle tehty, muutakun huoltoja (öljyjä)
Mitä nyt jarru palat viime kesänä taakse ja itse eteen vaihdoin isommat jarrut.
Ainut mikä täytyy kohta vaihdella, on kytkin paketti, sekin johtuneesta väännön noususta 340nm -> 480nm.
Yksilöitä, kuinka huoltoja tehdään.
Tässäkin huoltoväli on 30tkm, mutta onneksi on fiksut Ed omistajat olleet ja 20tkm välein tehty.
Myös se surullisen kuuluisa pdf on alkuperäinen ja toiminnassa vieläkin.
-
Vikaa vai ei, huonoa tuuria vai paksakelejä: tulin juuri noin 100 km:n lenkiltä ja takajarru kuumana. Melkein savuaa ja haisee pahalle.
Ilmeisesti laahaa tms. Ajokeli on surkea, tiet sohjoisia ja osin liukkaita.
Voi hemmetti. Auton, kuskin vai rakenteen ja paksakelin vika??
Takajarrun jumittaminen näissä meikäläisissä olosuhteissa on lähinnä odotettava tapahtuma, ei niinkään vika. Ja tätä "vaivaa" on ollut niissä vanhemmissakin. Takajarrut luonnostaan ovat vähemmällä käytöllä ja väkisinkin kylpevät suolakurassa.
Minua hieman häiritsee otsikointi ja kysymyksenasettelu tässä. :) Vähitellen vanhat autot muuttuvat aina yksilöiksi. Niin paljon on kiinni kunkin yksilön huollosta ja kunnossapidosta, etten ainakaan minä uskalla julistaa mitään ehdotonta totuutta viimeisestä kestävästä. Tuntuu riippuvan vastaus aina siiyä, millainen yksilö vastaajalla itsellään on ollut.
Ja kestävyyden kriteeritkin ovat niin erilaiset eri ihmisillä. Jos kymmenvuotiaassa autossa jarrut jumittaa, toiselle se on normaalia kulumista, toiselle taas huonosta laadusta kertova juttu. :)
-
Sillä kyselen, että saisin useampia vastauksia. Tottakai "viimeisin kestävä" on jokaiselle yksilöllinen vastaus, jossa omat kokemukset ja omat autot painavat. Toki raaka tieto on tärkeintä. Eivät kuulopuheet.
Toivon ja odotan, että vastauksia tulee useita ja perusteluja sitä mukaa.
Tällä foorumilla suotta arastellaan isoja ja meitä tavallisia autoilijoita ja vanhemmillakin Volvoilla ajavia kiinnostavia aiheita.
Volvo on pyhä peli, tottakai. Pyhimyksen auto vielä 60-luvun tv-sarjassa.
Mutta jos nyt kuitenkin rohkaistuttaisiin... vaikka vaan viikonlopun kunniaksi. Eikä tarvitse jarrutella - Volvo on silti ykkösauto!! 8) 8)
-
Se mitä auto kestää, riippuu kauheasti myös siitä, miten autoa on huollon lisäksi käytetty. Pelkkä kaupunkiruuhka-ajo kuluttaa autoa ihan rutosti enemmän mitä tasainen maantieajo vaikka kilsaa tulisi enemmän. Samoin ajettujen teiden kunto, auton esilämmitys ja kuljettajan ajotyyli vaikuttavat paljon. Myös domino-efekti on näissä kestoon vaikuttava: joku osa on vähän rikki ja autossa vaikka painotus muuttuu jonka takia joku toinen osa lähtee kulumaan normaalia enemmän. Tai jos joku pikkuosa hajoaa huomaamatta ja se sitten kuormittaa toista osaa.
Ja kuten Taavi sanoi, ne alkaa olemaan jossain vaiheessa kaikki yksilöitä, ja se mikä yhdelle on normaalia kulumaa, on toiselle ominaisuus ja kolmannelle vika. Mutta siitä olen ihan satavarma, että täysin ehjää autoa ei ole olemassakaan ;)
-
Sillä kyselen, että saisin useampia vastauksia. Tottakai "viimeisin kestävä" on jokaiselle yksilöllinen vastaus, jossa omat kokemukset ja omat autot painavat. Toki raaka tieto on tärkeintä. Eivät kuulopuheet.
Toivon ja odotan, että vastauksia tulee useita ja perusteluja sitä mukaa.
Tällä foorumilla suotta arastellaan isoja ja meitä tavallisia autoilijoita ja vanhemmillakin Volvoilla ajavia kiinnostavia aiheita.
Volvo on pyhä peli, tottakai. Pyhimyksen auto vielä 60-luvun tv-sarjassa.
Mutta jos nyt kuitenkin rohkaistuttaisiin... vaikka vaan viikonlopun kunniaksi. Eikä tarvitse jarrutella - Volvo on silti ykkösauto!! 8) 8)
Noh, näin moderaattorin näkökulmasta tämänkaltaiset keskusteluavaukset ovat vaan hieman ongelmallisia. Kysymys kun samalla sisältää ajatuksen, että sen viimeisen kestävän jäljeen valmistetut ovat sitten samantien hajoavia, laaduttomia roskakasoja.
Ja kun vastaukset näihin yleensä perustuvat yksilöllisiin kokemuksiin, mutuiluun ja luutuneisiin mielipiteisiin, niin välttämättä mutään kovin yleispätevää totuutta ei tästä saa. Pahimmillaan vaan noin tuhannennen tappelun aiheesta "mikä oli viimeinen oikea Volvo..."
-
Ahaa.
Noita yksilöllisiä kokemuksia juuri haen.
-
Topikin otsikko ja yksilölliset kokemukset eivät kohtaa, otanta liian pieni. Joku kuitenkin lähtee tätä lukemaan tiedonlähteenä, ja täällä kun sattumalta on enemmän vanhemman autokannan omistajia, tottakai vastauksiakin tulee niistä enemmän kuin 2010 ->. Tämän lisäksi eroja vuosimalleissa, mallisarjoissa ja facelifteissä on jo ihan auton käyttötarkoituksen mukaan. Diesel C30 on todellakin tehty erilaiseen ajoon kuin 200-sarjainen diesel, ja samoin moottorin kokokin vaikuttaa ajoon ja käyttötarkoitukseen. Ja koska toinen on paljon vanhempi kuin toinen, on sitä taatusti korjattukin enemmän.
Jos kokemuksia halusit, otsikointi olisi voinut olla esim. Kestävyyskokemuksia dieselvolvoista.
-
Hmm.
Taitaa tuo hallitusvastaavien viestittely pitää huolen siitä, että "yksilöllisiä" kokemuksia tai muita kokemuksia ei tulekaan.
Harmi. >:( >:(
Olen innokas Volvoilija. Perheessä on parhaillaan kolme Volvoa ja niitä on ollut aiemminkin. 8) 8)
-
Juteb todettu, 200tkm korvilla alkaa vaikuttamaan pikkuvikoihin se miten autoa pidetään. Tehdäänkö ennakoivaa huoltoa vai vaihdetaanko osaa vasta kun menee rikki. Aloittajan savuavat jarrut ei johdu siitä dieselistä koneestaa vaan ihan muusta ;).
Otsikkoon liittyen voisi vastata D5 on ensimmäinen ja viimeinen kestävä Volvon dieseli ;) :). Sitä edeltävät ei ollu Volvoja.
-
460 volvo D19T se kestää ydinsodan, hyvänä kakkosena tulee x40 D4192T ja D4192T2 molemmat rullaa kuten edellinenkin miljoonat, ainoa joka ei kestä on rauta moottorin ympärillä, tuommoiset 20-25 vuotta vanhat autot alkaa happanemaan. tai näyttäkää mulle kaikki ne miljoonat corolla priimakunnossa samalta ajalta tai carinat.
isommissa alkaa olemaan että D6 tai tuttavallisemmin D24 taitaa olla isojen volvojen graalin malja.
Mutta sitten uusista joita alottajakin ruotii sanon suoraan että vaikka 2.5TDI on pitkän ikänsä ansiosta paljon päässyt näkemään maailmaa niin minusta enemmän on myynnissä D5 volvoja joilla on rääkätty 800+tkm eikä ole mitenkään ihmeellistä nähdä ihan uusia -10 -> V70/S80 autoja joissa on 500tkm+ mittarissa ja auto näyttää kuin uudelle... enää kun ei taksitkaan aja mittareita ympäri ei siksi että ne koneet ei kestäisi vaan maailma on nykyään ihan erilainen kuin silloin kun kekkonen oli vielä voimissaan.
jos henkiläkohtaisia kokemuksia halutaan S40 D4192T2 M5D -99 ajoin autolla 420tkm ja särjin koneen ihan omaa tyhmyyttä, 320 korjasin kineen kerran kun moniurahihan ratkesi ja meni jakopään väliin. Vika oli kiristäjässä joka oli ollut autossa 320tkm enkä siihen ollut kiinnittänyt huomiota.
XC90 -04 D5244T AW-55 AWD 293+tkm joista olen ajanut 60+ itse tässä melkein kolmen vuoden aikana, moottorissa ollut tasan yksi vika ja se oli 250tkm kohdalla kun yhteispaineanturi päätti alkaa temppuilla ajatella 11 vuotta vanha osa hajosi.
Eläpäs Ribbe mene sotkemaan hyvää mutuilua faktoilla :nohnoh
-
Tietysti D5252T 8)
-
Otsikkoon liittyen voisi vastata D5 on ensimmäinen ja viimeinen kestävä Volvon dieseli.
Tämän takia ostin tuon kiertopalkinnon, kun konessa ei ollut vikaa..
-
Oliskohan se tämä uusi SPA-D4 se viimeisin kestävä? Aika näyttää... ;)
Juteb todettu, 200tkm korvilla alkaa vaikuttamaan pikkuvikoihin se miten autoa pidetään. Tehdäänkö ennakoivaa huoltoa vai vaihdetaanko osaa vasta kun menee rikki. Aloittajan savuavat jarrut ei johdu siitä dieselistä koneestaa vaan ihan muusta ;).
Mua on aina ihmetyttänyt nämä ennakoivat huollot joista puhutaan, mitä ne on? Onko huolto-ohjelmassa sellaisia? Vaihtaako jengi esim suuttimia tietyillä kilometreillä siltä varalta että hajoavat kuitenkin tulevaisuudessa? Latureita, laakereita, hydrauliyksiköitä, egr:iä, magneettiventtiileitä jne jne? Itse oon aina korjauttanut vikoja sitä myötä kun niitä tulee.
-
Hmm.
Taitaa tuo hallitusvastaavien viestittely pitää huolen siitä, että "yksilöllisiä" kokemuksia tai muita kokemuksia ei tulekaan.
Harmi. >:( >:(
Olen innokas Volvoilija. Perheessä on parhaillaan kolme Volvoa ja niitä on ollut aiemminkin. 8) 8)
Koetan vaan estää ettei tästä tule jo niin moneen kertaan nähtyä "oikea volvo" -tappelua joka ei nyt johda yhtään minnekään. :)
Mutta näitä yksilöllisiä kokemuksia kestoista toki löytyy foorumilta jo ennestään. Esimerkiksi nämä kaksi topicia:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8176.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1693.0
-
Kun on pyörinyt täällä lähemmäs 15vuotta, niin silloin 15-vuotta sitten voivoteltiin siitä kuinka onnettomia virityksiä uudet vm. 2000-> Volvot on, että kyllä ne takavetoiset oli ainoita oikeita Volvoja...
Nyt on taas aika kulunut ja uusimmatkin takavedot on jo niin ikäloppuja, että niitä on enää sitkeimmillä sisseillä tai todellisilla harrastajilla, niin 2000 malliset tai pari vuotta uudemmat on siinä iässä, että ne on saavuttaneet luotettavan käyttöauton tittelin ja taaskaan ei uudet Volvot kestä mitään, ovat Fordeja ja ties mitä..
Turhahan näistä on väitellä, kun lopputulos on se, että uudet Volvot on aina romuja, mutta paranevat kummasti saavuttaessaan 10v/300tkm rajapyykin ja sen jälkeen alkavat kestämään ;D
-
Ja "hyvissäkin" koneissa on ne omat ongelmansa. Kaldonia1 voi googlata "2,5 tdi runkolaakeripukki" ja alkaa murehtimaan, eikös teillä yksi tuollainen vielä ollut pihassa. ;)
Viimeisestä ei ole tietoa, mutta ensimmäinen kestävä volvon diesel oli varmasti d5. :)
-
Omalla kohdalla tuo uudemman tekniikan/auton karttaminen on puhtaasti hintakysymys.
Minulle ei ole varaa uudempaan autoon, eikä varsinkaan ole varaa huoltaa semmoista. Tosin myönnän myöskin olevani pussihousu.
Kuitenkin uusia autoja miettiessä on Volvo melko korkealla listalla. Aikapitkälli turvallisuutensa vuoksi.
-
Turhahan näistä on väitellä, kun lopputulos on se, että uudet Volvot on aina romuja, mutta paranevat kummasti saavuttaessaan 10v/300tkm rajapyykin ja sen jälkeen alkavat kestämään ;D
Loogista, aika ja kilsat näyttävät.
-
Omalla kohdalla tuo uudemman tekniikan/auton karttaminen on puhtaasti hintakysymys.
Minulle ei ole varaa uudempaan autoon, eikä varsinkaan ole varaa huoltaa semmoista. Tosin myönnän myöskin olevani pussihousu.
Kuitenkin uusia autoja miettiessä on Volvo melko korkealla listalla. Aikapitkälli turvallisuutensa vuoksi.
Juuri näin on omalla kohdallani.
Kumma miten vinoksi tällainen aika viaton kysely meinaa mennä, lähinnä noiden ylläpitäjien myötä.
Desirelle ja muille "otsikoinnin ohjeistajille" tiedoksi, että voi olla turha viisastella aiheesta - olen elättänyt itseni reilut 33 vuotta toimittajana. ;D ;D
-
Oliskohan se tämä uusi SPA-D4 se viimeisin kestävä? Aika näyttää... ;)
Mua on aina ihmetyttänyt nämä ennakoivat huollot joista puhutaan, mitä ne on? Onko huolto-ohjelmassa sellaisia? Vaihtaako jengi esim suuttimia tietyillä kilometreillä siltä varalta että hajoavat kuitenkin tulevaisuudessa? Latureita, laakereita, hydrauliyksiköitä, egr:iä, magneettiventtiileitä jne jne? Itse oon aina korjauttanut vikoja sitä myötä kun niitä tulee.
Joo-o.
En kyllä minäkään millään ymmärrä noita ennakoivia huoltoja. Mitä ihmettä ne voivat tarkoittaa?
Olen omasta mielestäni pitänyt autojani hyvin: en revittele, en enää tee käsijarrukäännöksiä edes talvella, en huudata paikoillaan, vaihdan öljyt ja suodattimet aina 10-11 tkm:n välein, korjautan kaikki rikki menneet osat heti kun huomaan jonkun osan rikkoutuneen. Mutta en kyllä ennakoi! 8) 8)
-
Jaa, pitääkö tässä alkaa odottelemaan lehtijuttua "volvoharrastajien sisäinen dilemma?"? :D
Mutta tosiaan mitä iäkkäämmäksi moottorityyppi käy (tarkoitan nyt moottorimallin suunnitteluikää), sen vähemmän lastentauteja voi odottaa ns. "loppupään" moottoreilta. Dieseleissä varmaankin suurimmat ongelmien aiheuttajat merkkiin katsomatta nykyjään on erinäiset saastelaitteet ja pätkäajo...
-
Turhahan näistä on väitellä, kun lopputulos on se, että uudet Volvot on aina romuja, mutta paranevat kummasti saavuttaessaan 10v/300tkm rajapyykin ja sen jälkeen alkavat kestämään ;D
Erittäin hyvin sanottu. :tykkää:
Ja mitä se ennakoiva huolto on? Esimerkiksi sitä, että niiden jarrujen kuntoa katteltais ja osia herkisteltäisi jo ennen kuin ne alkaa laahaamaan.
Itsellä vuoden verran ajossa ollut V70I TDI. Tällä hetkellä mittarissa 588tkm. Laturi siitä hajosi varmaan iän myötä ja vuotavan ohjaustehostimen pumpun edesauttamana, joten ne jouduin siihen vaihtamaan. Yhden takapuslan uusin. Jakopäähuollon teetätin kun ikä oli täynnä. Muuten auto on varsin hyvässä kunnossa, tarkistelen nivelet ja jarrut aina 2-3kk välein, mutta toistaiseksi mitään vikoja ei ole ilmennyt.
Autohan kestää ihan niin kauan, kuin varaosia riittää ja joku viitsii korjata. Omakohtaisena kokemuksena voisi kai sanoa että 2,5TDI on kestävä, mutta sitten taas niin monella on juuri päinvastaisia kokemuksia.
-
Turhahan näistä on väitellä, kun lopputulos on se, että uudet Volvot on aina romuja, mutta paranevat kummasti saavuttaessaan 10v/300tkm rajapyykin ja sen jälkeen alkavat kestämään ;D
kiitos tästä ;D. Paremmin ei olisi voinut sanoa. Itsekkin koitan itselle uskotella että tuo oma 200tkm ajettu on hyvä ettei uusi olisi paljoa parempi. Ainoa syy miksi ajan 8v ikäisellä Volvolla ettei kukkaro anna myöten ostaa uutta vastaavaa.
Loogista, aika ja kilsat näyttävät.
eli sinun logiikalla uusi auto on huonompi kuin sama auto 15v ikäisenä 300tkm ajettuna?
-
eli sinun logiikalla uusi auto on huonompi kuin sama auto 15v ikäisenä 300tkm ajettuna?
Tälle näyttää. ;D 8)
-
Ketjun otsikon kysymykseen on todella vaikea vastata, mutta omakohtaisen kokemuksena voin todeta, että perheen -05 malliset D5 koneiset on todella hyviä. Enemmän ajetulla on takana nyt noin 480 tkm ja kone on edelleen avaamaton ja ahdin alkuperäinen. Vaihdelaatikkoon on vaihdettu venttiilipöytä ensimmäisen 100 tkm aikana. Kone ei kuluta öljyä eikä pölläyttele, joten täytyy olla tyytyväinen kestoon. Vähemmän ajetulla on mittarissa 260 tkm ja ei koneeltaan ero tuosta toisesta.
Ennakoivalla huollolla ymmärrän itse sen, että autosta pidetään oikeasti huolta. Jos tarkoituksena on käyttää autoa joka päivä tai sen pitää vähintään olla joka päivä käyttökunnossa, niin korjaaminen silloin kun jotain hajoaa aiheuttaa auttamattomasti seisontapäivän.
Ennakoivaa huoltoa myös se että kysy siltä perheen toiselta autonkäyttäjältä riittävän usein, että onko autossa ollut jotain normaalista poikkeavaa. Itse kun käy välillä ajolenkillä toisella autolla, niin huomaa myös helpommin orastavan vian kuten esimerkiksi puoltavan jarrun tai ujeltavan laakerin. Suurin osa näistä omista ennakoivista huolloista liittyykin autoon itsessään ei sen moottoriin.
Hyvällä huollolla ollut mustakoppanen D5 kone on kyllä kestävä ja luotettava moottori. Harmaakoppainen D5 on vielä tarkempi säännöllisistä huolloista ja hyvästä öljystä. Uudemmissa on ollut jonkin verran ongelmia venttiilikoneiston kanssa, jonka yhtenä vian aiheuttajana voi olla 30 tkm huoltoväli ja dpf:n takia muuttunut öljylaatu.
Itsellä kokemuksia myös -11 mallisesta 2.0 5 syl D3 koneesta, jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia 120 tkm ajon aikana.
-
eli sinun logiikalla uusi auto on huonompi kuin sama auto 15v ikäisenä 300tkm ajettuna?
Jos sen noin haluaa ymmärtää. Tai sitten vaan, että ajan kanssa näkee kestävyyden.
-
Tai sitten vaan, että ajan kanssa näkee kestävyyden.
Näinhän se on.
Ja myöskin tästä syystä mun mielestä topicin kysymyksenasettelu on vähän hassu. Eihän näistä VEA-koneiden kestävyydestä vielä voi sanoa yhtään mitään...
-
Ennakoivasta huollosta vielä sen verran, että toki autoni käydään läpi joka kerta 10-11 tkm:n välein, kun öljyt ja suodatin vaihdetaan.
Mulla on oikein täältä tai aiemmalta Volvolandia-sivulta saatu huoltolista mitä pitää Volvosta katsoa joka 20 tkm:n välein. Sen mukaan mennään.
-
Meikäläisen edellinen V70 ykköskoppainen oli D5252T jossa oli ostaessa 500tkm johon ajoin 100tkm lisää ongelmitta. Vanha Vantaan taksi jossa oli huollot tehty ajallaan niin eipä ongelmia. Nykyinen V70N samalla volsun roksottimella eikä kilometrejä ole vasta kuin 430tkm (ostaessa 350tkm). Tosin saksan tuonti josta huollon huolehtimisesta ei mitään käsitystä (eikä välttämättä ajetusta määrästäkään) mutta pelaa.
Leipäni ansaitsen autonasentajan hommista ja kokemuksen perusteella tykkään noista volsun koneisista. Käytännössä isoimmat ongelmat on ollut pienemmissä (4 sylinterisissä) ranskalaisvalmisteisissa koneissa.
Hyvin ovat myös -01 jälkeen tulleet 2,4 dieselit pelanneet. Tosin muutamasta on kokemus että nuo alkupään koneet ovat menneet sylintereistään soikeiksi (siis venähtäneet, ei kuluneet) varsinkin taksikäytössä kun miljoona kilometriä alkaa lähestyä.
No joo... Joku kumminkin sanoo ettei taksit aja noin paljoa ennen vaihtoa mutta kyllä täältä maalta noitakin löytyy.
-
Itellä oli 04 v70 d5 vanha taxi. 635tkm oli ajettu kun sen parilla tonnilla sain. Vanhuuttaan petti laturi ja alustassa oli normaalia kulumaa. Tyhmänä vaihdoin sen samanlaiseen mutta 2.5t bensa awd vehkeeseen. Vikoja ollut vuoden sisällä usean tonnin edestä ja ajettu 275tkm. Tälläkin hetkellä on ajokunnottomana huollossa. Ketuttaa kun menin vaihtamaan. Aluksi piti D5 pitää vain pari kuukautta työ autona kilsojen takia. Toisin kävi. Nyt tekis mieli hävittää bensa rohmu pois ja hankkia joku "paljon" ajettu disel tilalle. Sähkövikojahan näissä tuppaa olemaan, mutta kun valitsee karvalakin nii ei hirvitä niin paljoa.
-
Nyt on autossani uusi jarrusatula vasemmalla takana + uudet jarrupalat.
Homma kustansi 160 euroa ja taas mennään.
Ei paha, ei ollenkaan. 8) 8)
-
Nyt on autossani uusi jarrusatula vasemmalla takana + uudet jarrupalat.
Homma kustansi 160 euroa ja taas mennään.
Ei paha, ei ollenkaan. 8) 8)
Desirelle ja muille "otsikoinnin ohjeistajille" tiedoksi, että voi olla turha viisastella aiheesta - olen elättänyt itseni reilut 33 vuotta toimittajana. ;D ;D
Kyllä tuossa kokemuksella luulisi jo osaavan vastata otsikon mukaisesti.
Tai sitten se perustuu todellakin siihen, että otsikolla haetaan huomiota, niin juttuun voidaan sitten kirjoittaa mitä tahansa soopaa.
Jos vihje ei mennyt perille, niin täällä meidän mediassa kunnioitetaan ketjun otsikkoa ja pysytään sinä, eikä rönsyillä.
Moderaattori on tässä tapauksessa se päätoimittajan esimies, eli kustantaja, joka päättää mitä täällä kirjoitetaan.
Perusta vaikka showroom osioon ketju autosi huoltotoimista.
-
Poistettu turhaa aiheeseen liittymätöntä lätinää. Palautteet kuuluu palauteosioon ja jos jutut vielä karkaa tässä ketjussa turhuuksiin, niin siirrän koko topicin bittiavaruuteen.
-
Uskaltaako tänne enää kirjoittaa??
Milloin Volvon dieselmoottoreihin tulivat hiukkassuodattimet? Kiitos.
-
Eikös ne olleet nuo -05 --> vitoskoneet jotka harmaalla "kannella". Vanhemmat mustakantiset ilman, tosin näitä ilmeisesti tuli vielä -05 alkupuolella?
-
Eikös ne olleet nuo -05 --> vitoskoneet jotka harmaalla "kannella". Vanhemmat mustakantiset ilman, tosin näitä ilmeisesti tuli vielä -05 alkupuolella?
Mulla on nuo molemmat -05 malliset mustalla kopalla ja ilman hiukkaspönttöä.
-
-06vm minulla ja hiukkaspönttö löytyy, onko tullut siinä vaiheessa kun heppoja on 185? :idiot2:
-
-06vm minulla ja hiukkaspönttö löytyy, onko tullut siinä vaiheessa kun heppoja on 185? :idiot2:
Ahaa. Kiitos tiedosta.
Onko muuten ollut ongelmia hiukkaspöntön kanssa? Yksi tuttu jo tuskailee uudenkarhean Avensiksen hiukkassuodattimen kanssa, mutta se ei olekaan Volvo. ;D ;D
-
Ahaa. Kiitos tiedosta.
Onko muuten ollut ongelmia hiukkaspöntön kanssa? Yksi tuttu jo tuskailee uudenkarhean Avensiksen hiukkassuodattimen kanssa, mutta se ei olekaan Volvo. ;D ;D
Tuolla omat kokemukset.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=72162.msg1061022710#msg1061022710
-
Mulla on nuo molemmat -05 malliset mustalla kopalla ja ilman hiukkaspönttöä.
Nyt taidetaan olla asian ytimessä ja vastaus otsikon kysymykseen tuli lopulta.
Kiitos! 8) 8)
-
-06vm minulla ja hiukkaspönttö löytyy, onko tullut siinä vaiheessa kun heppoja on 185? :idiot2:
Mulla on -06 mallinen ja 163hv 2,4D. Ja hiukkaspönttö löytyy ja kone on harmaalla kopalla.
-
Mulla on -06 mallinen ja 163hv 2,4D. Ja hiukkaspönttö löytyy ja kone on harmaalla kopalla.
-07 mallinen,hiukkaspönttö löytyy(alkuperäinen),mittarissa 451tkm,hv ei varmaa tietoa.
-
Katselin pikkuvaimolle hieman uudempaa autoa, mutta joko vm. -06 S60 D5 laitteessa on mainittu "hiukkaskiihdytin"?
-
Katselin pikkuvaimolle hieman uudempaa autoa, mutta joko vm. -06 S60 D5 laitteessa on mainittu "hiukkaskiihdytin"?
On, mutta siitäkin pääsee eroon jos se on kynnyskysymys :)
-
On, mutta siitäkin pääsee eroon jos se on kynnyskysymys :)
Pääseekö? Palaako paljon euroja ja eritoten hermoja??
8) 8)
-
Pääseekö? Palaako paljon euroja ja eritoten hermoja??
8) 8)
Useimmat virisoftia laittavat firmat tekevät myös näitä dpf-poistoja ohjelmallisesti, jotkut hoitavat myös pöntön pois fyysisesti.
Laitontahan se on, mutta ei siitä oikeastaan kiinni jää.
-
Useimmat virisoftia laittavat firmat tekevät myös näitä dpf-poistoja ohjelmallisesti, jotkut hoitavat myös pöntön pois fyysisesti.
Laitontahan se on, mutta ei siitä oikeastaan kiinni jää.
Käytetäänkö tätä yleisesti ja onko kallista lystiä?
Eivät kai nuo hiukkaskiihdytinautot kestä kuten ilman olevat?
-
Tietääkö joku yhtäkään tapausta, että noista -06-08 mallisista dieseleistä olisi hiukkassuodatin rikkoutunut? Eihän sen vaihtaminen kuulu edes mihinkään huolto-ohjelmaan, kuten ford-sukuisten dieseleiden kohdalla.
Meillä on pian 440 tkm takana alkuperäisellä hiukkaskiihdyttimellä, eikä toistaiseksi ole ollut mitään murheita. Kop kop..
Suurempi kynnyskysymys mielestäni on noiden hiukkassuodattimella varustettujen moottoreiden venttiilikoneiston kuluminen. Raksutus alkaa yleensä noin 200tkm paikkeilla. Johtuuko sitten notkeammasta öljystä, vai mistä, mutta ei tuota vaivaa ole niissä vanhemmissa koneissa, missä on sitten paksumpaa öljyäkin.
-
Eikös nuo harmaakoppaset joskus vähän ohenna öljyjään naftalla,voiko siitä johtua kuluminen?
Dpf vikoja en ole volvolaisissa kuullut olevan.
-
Eikös nuo harmaakoppaset joskus vähän ohenna öljyjään naftalla,voiko siitä johtua kuluminen?
Dpf vikoja en ole volvolaisissa kuullut olevan.
Hyvä vaan jos vikoja ei ole.
-
Tähän otsikon kysymykseen liittyen.
Hommasin ensimmäisen Volvoni ja vieläpä ensimmäisen dieselin.
Se on käytännössä D5 (konekopassa seisoo D5),
mutta yhdellä turbolla.
Moottori D5244T14.
Eli V70, 2010, 175 hv/420 Nm.
Ajettu vain 212 000 km.
Tuohan oli markkinoilla vaan pari vuotta, miksi?
Millanen tuo versio on muihin 5-pyttyisiin tiisseliversioihin?
Se 163 hv versio on vissiinki yleisin?
Juuri tämän 175 hv version hankkimiseen vaikutti eniten tuo 420 Nm vääntömomentti, mutta kuitenkaan ei ole kahta turboa, koska siinä olisi taas rikki menevä osa.
-
Tähän otsikon kysymykseen liittyen.
Hommasin ensimmäisen Volvoni ja vieläpä ensimmäisen dieselin.
Se on käytännössä D5 (konekopassa seisoo D5),
mutta yhdellä turbolla.
Moottori D5244T14.
Eli V70, 2010, 175 hv/420 Nm.
Ajettu vain 212 000 km.
Tuohan oli markkinoilla vaan pari vuotta, miksi?
Varmaankin siksi, että oli päästöiltään Euro 4, ja tilalle tulivat Euro 5 -moottorit.