Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina

  • 6 Vastauksia
  • 1365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miko Niemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« : 20.07.2020, 18:43:03 »
Tosiaan siis semmosta oon nyt jo jonkun aikaa miettiny ku volvo täristää kovissa vauheissa (yli 100kmh) ja sit se suurempi ongelma että oikealta edestä kuuluu aika kova ääninen "rohina" joka oikealle käännettäessä vaimenee melkeen kokonaan. Myös kyseiseen ongelmaan liittyen abs, luistonesto ja jarrupiiri vikavalo syttyi tänään kun oltiin sinne oikealle eteen vaihdettu laakeri koska epäilys oli että siinä vikaa. Osaisko kukaan sanoa mikä vika.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #1 : 21.07.2020, 08:28:30 »
Millä koneella?

Missä kunnossa on jakopään alla oleva moottorin tukikumi? Vasemmalle käännettäessä itsellä alkoi jyrisemään oikein huolella, kun ko. kumi oli aivan purukumia ja kone pääsi makaamaan apurungon päällä. Vaimeni myös oikealle kaarrettaessa.

Tosin: Tuo ei selitä noita ABS- jne. -valoja ja vikoja. Olisiko ABS-anturi ottanut itseensä tai jäänyt liian kauas?
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #2 : 21.07.2020, 09:06:20 »
ABS-hammaskehä pyörii tyhjää vetarilla ja rahisee ja rallattelee.

Vetari niin loppu että täristää, tai sitten vetarin sisäpää muljahtanu ja jääny vituralleen?
« Viimeksi muokattu: 21.07.2020, 09:08:13 kirjoittanut hespa »
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Miko Niemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #3 : 21.07.2020, 20:14:34 »
Millä koneella?

Missä kunnossa on jakopään alla oleva moottorin tukikumi? Vasemmalle käännettäessä itsellä alkoi jyrisemään oikein huolella, kun ko. kumi oli aivan purukumia ja kone pääsi makaamaan apurungon päällä. Vaimeni myös oikealle kaarrettaessa.

Tosin: Tuo ei selitä noita ABS- jne. -valoja ja vikoja. Olisiko ABS-anturi ottanut itseensä tai jäänyt liian kauas?
Itekkin veikkaisin jotenkin liittyvän tohon abs kehään. Todennäkösesti seuraava homma on vaihtaa se ja katsoa mitä tapahtuu.
Tosin valot sammuu kun virrat sammutti (abs jäi palamaan muutamaksi hetkeksi)

Poissa Miko Niemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #4 : 21.07.2020, 20:17:28 »
ABS-hammaskehä pyörii tyhjää vetarilla ja rahisee ja rallattelee.

Vetari niin loppu että täristää, tai sitten vetarin sisäpää muljahtanu ja jääny vituralleen?
Oisko sulla mitään ideoita mitä sille kannattais tehä ?

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #5 : 22.07.2020, 10:42:57 »
Napa irti ja tsekkaa että kaikki ok. Se sisempi murros meinaan lähtee niin hemmetin helpolla paikaltaan kun pitelee pyörän päästä jotain.

Tai sitten napapultti irti tai poikki. Juristaa ja vetari karkaa sen verran että ABS-kehä menee anturin ohi. Olekko tarkastanu?

Ja onkohan vetoakseli itsessään missä kunnossa? Kuinka paljon ajettu? Laatikon päässä väljää poskilaakerissa? Ravistele vetoakselia kun kaikki rojut vielä paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2020, 10:45:21 kirjoittanut hespa »
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Miko Niemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk1 -00 tärinä ratissa ja rohina
« Vastaus #6 : 11.08.2020, 17:36:37 »
Napa irti ja tsekkaa että kaikki ok. Se sisempi murros meinaan lähtee niin hemmetin helpolla paikaltaan kun pitelee pyörän päästä jotain.

Tai sitten napapultti irti tai poikki. Juristaa ja vetari karkaa sen verran että ABS-kehä menee anturin ohi. Olekko tarkastanu?

Ja onkohan vetoakseli itsessään missä kunnossa? Kuinka paljon ajettu? Laatikon päässä väljää poskilaakerissa? Ravistele vetoakselia kun kaikki rojut vielä paikallaan.
Oikealle eteen vaihdoin laakerin ja abs kehän. Ei vaikutusta.
 Abs rupesi temppuilemaan silleen että esim alamäessä tai muuten vaan kovaa jarruttaessa autoo rupee tökkimään niinkuin abs ottaisi vastaan? Oisko kellään mitään ideaa?

 

Samppasport  Futurez