Kansi vika oli ja nyt kasattu ja säädetty ajoitus monta kertaa erikois- työkalujen Kanssa onnistuneesti. Monta kertaa koska ensin asetin stefat paikalleen kun vuotivat ja uudestaan kun vaihdoin vvt Stefan uuteen taka ja etu pään.
Ongelma on että kova paukahdus imupuolella kaasuttaessa/kun pumppaa kaasua. Kerran pamahtaa kunnolla. Aivan Kuin joku löysi isolla meisselillä imusarjaan. Kylmänä tekee herkemmin ja lämpöisenä vähemmän mutta silti tulee kolaus imupuolella aina välillä mutta ei joka pumppauksella.
Noissa Ahto putkissa tuntee kyllä sen paukahduksen myös, ja pauke tulee juuri kun nostat jalan polkimelta
Tuntuu kuin lievästi "mooaa" myös . Käy siis laihalla.
Ja kaikki stefat vaihdoin mutta jostain syystä vvt puolelta tulee öljyä maahan.. vaikeaks meni remppa
Venttiileihin en koskenut. Kansi tasohiottiin ja käytettiin pesukoneessa
Edit 2023 tammikuu
Ostin uuden vvt pyörän. Identtisen INA:n mutta ainoa ero oli lopussa sarjanumero .2 kun minulla oli .1 . No asennuksen yhteydessä huomasin että tässä ei ole jousta ollenkaan... No kokeillaan asentaa sillä, asennukset ok. Kasaus vaiheessa huomasin mun lukitus työkalun pettäneen(vääntynyt) eli ajoitus väärässä. Pitänee siis uudestaan asentaa vvt pyörä ja Pitää ostaa uusi lukitus työkalu ja parempi kuin tuo ohut versio heh.
Edit 17.1.2023
Uusi lukitus työkalu Volvon OEM osa. Sen kanssa asennettu uudestaan oikeaan kohtaan vvt ja kasattu takaisin. Käynnistys ja kaasua. Kerran pamautti imu sarjaan ja sitten loppui täysin. Nyt ei ole enään tehnyt kertaakaan (19.1) kahteen päivään ongelmaa. Öljy vuoto lakkasi myös. Johtui vvt sisä puolella olevasta o-renkaasta joka oli kova kuin korppu. Eli periaatteessa olisi voinut vain sen vaihtaa vihreän o-renkaan vaihtaa kympillä. Pauke imu sarjaan johtui huonosta lukitus työkalusta ==> ajoitus pielessä siksi. Joten muistakaa jos ostatte, älkää ostatko halvempaa työkalua vaan OEM .
Ja ei tee enään painetta jäähdytys järjestelmään!