Autodiagnoosi  Carcom Oy

S70 2.4 dohc sylinterit 2 ja 4 putoaa pois pelistä kun moottori lämpeää

  • 19 Vastauksia
  • 1077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Moro

Elikkä ois tuommonen 98 vuotinen S70 2.4 dohc koneella. Lähtee käyntiin kylmänä niinkuin palmun alta, kiertää hyvin ja muutenkin pelaa niinkuin pitää. 20-30 minuuttia kun antaa käydä tai jos ajaa lämpöiseksi niin sylinterit 2 ja 4 putoaa pois pelistä. Mistähän tälläistä vikaa lähtis etsimään kun alkaa ideat loppumaan kesken. Puristukset mitattu joka sylinteristä, ei väljyyksiä. Vaihdettu tulpat, puolat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ei sytytä vikavaloa mittaristoon (jos sillä mitään merkitystä on)

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Bensanpaineet? Suuttimet?
Ilmeisesti 10V kone?
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
En kyllä nyt yhtäkkiä osaa sanoa venttiilien määrästä. Moottorihan on B5252FS jospa se jollekkin kertoo vähän enemmän. Mitähän nuista suuttimista tarkistelis jos se vika siellä on? Mites nuo bensanpaineet, mistäs niitä pystyis ihmettelee vai meneekö läppärihommiksi

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • O.V.L.O.V.
Puristukset mitattu siis tulikuumasta koneesta? Ettei jää kantaan.

Tahi sitten lämpösenä alkaa puhaltaan ohi öljyä niin lujaa että tukehtuu tulpat. Sopis vielä kuvaan kun on nuo 2-ja-4 jotka yleensä ekana alkaa pussuttaan.

Suuttimet voit testata ottamalla ne irti ja mittaa keskinäinen resistanssi kylmänä, sitten föönillä lämpöö ja uus mittaus. Näet vaikuttaako lämpö kelojen vastustukseen. Voit myös oskilloida tarjoamalla sähköö suutimien nastoihin.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5044
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Eiks tässä nyt oo kuitenkin vain yksi puola kun puhut että puolatkin on vaihdettu.
10V kone on kyseessä, ilman maf anturia, on vain lämpöanturi sillä kohtaa.

Mittaa nyt piruuttas tulpanjohtojen vastukset. Joku ehkä 5-10 kOhm olis normaalia johdon pituudesta riippuen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • O.V.L.O.V.
Kuten edellä kirjoitettiin, tulpanjohdot nyt herranjestas syyniin jos niitä ei viä katottu. Tai siis vaihtaa samoin tein.

Ja monta kertaa tässä mallissa puolalta jakajaan tuleva sytkäkaapeli on se syyllinen. Sitä kun ei välttämättä ole vaihdettu jos ei oo kuulunu tulpanjohtosarjaan. Tyhmää sinänsä että se ei aina nimittäin kuulu.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Puristukset mitattiin melkein suoraan ajosta ehkä kerkesi kone vähän jäähtyä mutta oli kuitenkin vielä lämmin. Kokeilla kuitenkin varuiksi lämmittää vielä siihen pisteeseen että alkaa rykimään ja mitata nimenomaan syl. 2 ja 4. Tulpanjohdot vaihdettu kaikki motonetistä hain boschilaiset (11-2201 motonetin numero) ja niissä tuli matkassa se puolalta virranjakajan kannelle menevä. Vanhat vielä tallessa niin pitääpä mittoa niitä ja uusia jos niistä eroavaisuuksia löytyy.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Niin vieläkö se vika vaivaa uusilla osilla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Joo kyllähän tuo sama ongelma on edelleen. Kylmänä hyvin käyntiin, hyvin kiertää kunnes lämpeää tarpeeksi ja 2 sylinteriä matkasta pois

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • O.V.L.O.V.
Niin ne suuttimet katoit jo?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • www.vrcf.fi
Onko vikakoodeja, niistä yleensä kannattaa aloittaa, jos vika on. Osia voi vaihdella ennkoivana huoltona, mutta vian etsintään se ei ole oikein mielekästä.

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Niin ne suuttimet katoit jo?
En ole kerennyt vielä talliin päin edes vilkasemaan. Perhana ku tämä töissä käynti häiriköi normaalia elämää. Huomenna alan tutkailemaan ja mittailemaan tässä yllämainittuja osia jospa se alkas vika paikantumaan

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Noniin nyt on volvoa vähän ruuvailtu ja ihmetelty. Nyt vaan poikkeuksena viime kertaan oli että sylinterit 2 ja 4 poissa pelistä jo kylmällä koneella. Puristukset kylmänä ja kuumana 13,5-14,5kilon väliin joka sylinterillä. Suuttimien resistansseissa ei eroa oli kylmä tai kuuma kone. Olikohan 14.4 ohmin luokkaa. Tulpan johdot syynätty ja johdon pituudesta riippuen 5-10kohmia. Kipinä testattu joka sylinteriltä erikseen ja omaan silmään vaikutti hyvältä. Suutin tukkia käytin myös irti ja pahvia vasten omasta mielestä hyvin tuli polttoainetta. Täysin uutuutena lambda valo syttyi mittaristoon. Varmaan häätyy kokeilla läppärin nokkaan tuota autoa josko sieltä jotain vikakoodeja löytyisi. Vikavalo ei siis pala.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5044
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
No se lambdavalo just näissä on se vikavalo. Ei se sen kummemmin lambdaa vahdi.
Saas nähä löydätkö jotain lukijaa joka tästä jotain ymmärtää. ELK

Rassaas vähän maadotuksia. Voihan se ecukin olla sökö.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Chrissee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Joo huomenna saa läppäriä jossa delphi lainaan niin pääsee kokeilee edes nii saas nyt nähdä. Kaverilla olis ollu vida mut siinä ei lisenssiä ollu ku vuoteen 1999 ja tuo volvohan tais olla -97 tai -98 vuotinen nii menipä hukkaan seki.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy