Autodiagnoosi  Carcom Oy

S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?

  • 11 Vastauksia
  • 402 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilleJii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Huomasin tuossa just ostetussa S70:ssä että kuskin jalkatila aivan märkä kumimaton alta ja vänkärinpuolella kostea.
No ei voinut muuta kuin heti matot ylös. Kumipäällysteinen superlooni märältä alueelta pois ja puhaltimet kuivaamaan ja haettava uudet eristeet lattiaan.
Kysymys kuuluukin että mikä tämä ilmastoinnin osa on missä on kaksi putkea, näyttävät menevän moottoriin. Voiko näistä vuotaa vettä???
Tuo toinen ruttuinen keskitunneliin menevä letku taitaa olla kondenssiveden poistoletku ja se näytti että olisi joskus vuotanut, nyt oli kuivaa noiden huudeilla. Voiko kondenssivettä tulla lattialle helposti yli litra? Vedeltä se näytti, ei ollut minkään väristä.
Enkä löytänyt että muualta kuin tuosta kuvien paikoilta olisi mahdollisesti tullut.







Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #1 : 01.03.2024, 23:13:29 »
Onko vettä vai jäähdytysnestettä(liukasta ja makeaa)? Vuotava lämppärinkenno tai sen o-renkaat, eli rintapellistä kennolle tulevien putkien tiivisteet, ovat perusvikoja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5039
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #2 : 02.03.2024, 08:24:06 »
Noissa kahdessa putkessa kiertää siis jäähdytysneste.
Jos lattialla oleva neste on sormien välissä liukasta niin se on jäähdytysnestettä. Jos ei niin se on vettä.
Maistamalla sen voi kokeilla myös mutta en kehota sitä tekemään vaikka itse sormesta sitä joskus maistankin ja syljen pois.
Se ehkä selittää paljon. :idiot2:

Kennon vaihto tai niitten tiivisteiden on tässä mallissa vielä ihan siedettävä homma. Videoita varmaan löytyy tueksi.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa VilleJii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #3 : 02.03.2024, 09:02:44 »
Jos o-renkaat vuotavat, niin vuotaako nuo kokoajan käynnissä ollessa riippumatta puhaltaako lämmintä vai viileätä?
Mietin vain että onkohan entiset omistajat korjanneet vuodon, mutta jättäneet lattiat märäksi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #4 : 02.03.2024, 11:13:54 »
Vuotaa, kennolla kiertää aina neste.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2232
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #5 : 02.03.2024, 18:32:48 »
Tuo kondensio veden poistoletku kannattaa myös rassata auki, jos tukossa niin kertyy kyllä kans reippaasti vettä.

Poissa VilleJii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #6 : 02.03.2024, 21:00:09 »
Sitten luulen että entiset omistajat joskus korjanneet vuodon, mutta jättäneet lattiat märäksi.
No nyt on vaihdettu jo mustuneet/muhineet superloonit ja laitettu bitumisuikaleet tuon alle niin että valuu näkyville eikä maton alle, niin huomaa heti jos alkaa tiputtamaan uudelleen.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #7 : 08.04.2024, 09:08:42 »
S70 pitäisi viedä talviseisonnan jälkeen leimalle, ja harmikseni huomasin makeaa kosteutta kuskin jalkatilassa. Syksyllä piti kerran nestettä lisätä pari desiä, mutta silloin en vuotoa löytänyt.

Onko tuo rakenne sellainen, että kennon vuotaessa neste poistuu kondenssiputken kautta ja O-rengasvuoto valuu lattialle? Vai onko parempi kaivaa kuvetta, ja vaihtaa suosiolla myös kenno?


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #8 : 08.04.2024, 11:08:13 »
Kennon tai o-renkaiden vuoto tulee aina lattialle. Kennon pienempi vuoto höyrystyy laseille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #9 : 08.04.2024, 12:53:14 »
Kennon tai o-renkaiden vuoto tulee aina lattialle. Kennon pienempi vuoto höyrystyy laseille.
Ok, kiitoksia! Kenno tilaukseen :(.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #10 : 08.04.2024, 13:46:39 »
Kennon vaihto itsessään on onneksi helppo homma, enemmän työtä on kastuneiden eristeiden pesussa ja kuivauksessa.

Mutta varoituksen sana Nissensin ohuesta kennosta: sillä tulee Volvosta kesäauto ja oikeilla pakkaskeleillä ei jaksa lämmittää sisätiloja välttämättä edes plussan puolelle. Yksi tuollainen s70 on nimittäin itse tullut laitettua kiertoon pilaamaan Volvojen mainetta lämpimänä autona... :-[
Alkuperäistä vastaava varaosa on Hella/Behr ja on kyllä joka sentin arvoinen, eikä edes kovin kallis sekään.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 Märkä lattia. Mikä tämä osa ilmastoinnissa on?
« Vastaus #11 : 12.04.2024, 08:55:04 »
Pikaisella etsinnällä löytyi useammaltakin merkiltä Behrin valmistamaksi ilmoitettuja kennoja, mutta saatavuus oli vain 42 mm. Paksummat, 48 mm kennot ovat loppu varastosta. Skandix ei kerro alkuperäislaatuisen kennon valmistajaa, olisikohan se kehuttu Behr? Hintahaitari on melkoinen, ja osaan sisältyy O-renkaat, toisiin ei.
Olettaisin, että kennon paksuus on kriittinen tekijä auton lämpimyyteen: 42 riittää etelään, mutta näillä leveysasteilla pitää olla 48?

 

Futurez  Kulkukoira