Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat

  • 2 Vastauksia
  • 1175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 10venanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Morjesta!

Ostin vastikään tuollaisen otsikossa mainitun volvon ja olen kyllä ollut siihen todella tyytyväinen  :)

Lukuunottamatta näitä kahta ongelmaa:

Vika 1: joka kerta kun auton käynnistää kello näyttää 0:00, auton käynnistää ja kuinka kauan se nyt sitten onkaan käynnissä (vaikka 2h) niin kello näyttää silloin tietenkin 2:00. Mutta kun auton sammuttaa, laittaa kaikki virrat pois ---> sytytysvirta päälle niin kello on nollaantunut ja näyttää taas sitä 0:00???

Vika 2: Laitan sytytysvirrat päälle, käynnistän auton, mittaristoon ei syty mitään valoja, mitkään ajovalot/parkit ei pala ---> käynnistykseneston valo palaa? Mutta auto kuitenkin lähti käyntiin ja voi ajaa. Sitten parin minuutin kuluttua kun on räplänny jotakin esim vilkkuja ees taas niin käynnistykseneston valo sammuu ja valot ym lähtee päälle...?

Jotenka mistä kannattaisi alkaa tällaisia outoja vikoja etsimään :o


Kiitos jo etukäteen avustanne!


EDIT: Auto on vuosimallia  -95, jos sillä mitään väliä on...
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 22:29:10 kirjoittanut 10venanen »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat
« Vastaus #1 : 20.01.2014, 07:21:35 »
veikkaan virtalukonpohjaa...

Poissa Jarkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat
« Vastaus #2 : 21.01.2014, 13:28:54 »
Seuraavaksi voit mitata mittariston pääliittimeltä, että
- navat 15 ja 17 ovat rungossa (näiden maadoituspiste on kaavioiden mukaan jalkatilan relealustan alareunassa)
- navassa 16 on jatkuva +12 V (tulee sulakkeelta 14)
- navassa 18 on +12 V kun avain on II- tai III-asennossa (tulee sulakkeen 8 ja releen 106 kautta; releen vetojännite tulee virtalukon pohjan navasta 15).

 

Kulkukoira  Proturbo