Autoracing  KL-varaosat

850 käsijarru

  • 47 Vastauksia
  • 38285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 käsijarru
« Vastaus #45 : 02.10.2018, 20:27:18 »


Tuohon se vaijerin pää viritellään nalkkiin, ei pitäis itsestään lähteä mihinkään suuntaan...

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: 850 käsijarru
« Vastaus #46 : 02.10.2018, 23:14:45 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuohon se vaijerin pää viritellään nalkkiin, ei pitäis itsestään lähteä mihinkään suuntaan...
Mulla oli mokoma pää ruostunut ja vaijeri livahtanut menojaan ja jouduin sit vaihtamaan tuon. Ei löytynyt suomesta sen paremmin niin meni skandixilta tilaukseen. Motonetti myi väärää.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: 850 käsijarru
« Vastaus #47 : 16.10.2023, 17:13:35 »
Minulla tässä samalla mekanismilla varustetussa v70mk1:ssa oli kanssa yllättävän haasvataa saada oikea puoli käsijarrusta pitämään. Joko tuntui siltä että linkku ei tee mitään kun vasen puoli on jo lukossa molempiin suuntiin, tai sitten kengän säädön lähemmäs pyörittäessä rupesi kengät laahaamaan tai pikemminkin tökkäsi kerrasta rumpuun kiinni ja vapautui pyörittämällä peruutussuuntaan.

Ongelma oli että tässä vaiheessa olin jo vaihtanut levyt ja kengät (OEM-laatua)ja jouset ja myös oikean puolen jarruvaijerin, kun vanha liikkui jäykästi ja silti oikea puoli ei vaan pitänyt. Kenkien säätö kiinni asti ja sit 5 naksua taaksepäin ei vaan toiminut tässä. Vasemmalla puolella ei ollut mitään ongelmaa tällä taktiikalal. Jarrulevy oli kiinni navassa tasaisesti pyöränpulteilla jo tässä vaiheessa. Niin viimeisenä oljenkortena otin levyn vielä irti ja säädin kengät ilman sitä niin lähelle levyä että se vielä pystyi pyörimään niiden ympäri vain vähän laahaten. Tämän kun teki ja keskitti levyn vielä pulteilla ja pyöritteli lisää, yhtäkkiä napa pyöri pehmeästi ja jarru piti molempiin suuntiin todella hyvin. Ennen tätä oli jo lähellä tunkki lentää,.

Kahvan vielä kiristin ja varmistin perä ilmassa ja ajelemalla että jarrut ei rupea laahaamaan. Tällä reseptillä auto nousi katsastuksessa rullilta ja 4% heitto käsijarruissa. Voimaa 2.4/2.3KN ja molemmat pyörät pitää myös taaksepäin
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron