Minulla tässä samalla mekanismilla varustetussa v70mk1:ssa oli kanssa yllättävän haasvataa saada oikea puoli käsijarrusta pitämään. Joko tuntui siltä että linkku ei tee mitään kun vasen puoli on jo lukossa molempiin suuntiin, tai sitten kengän säädön lähemmäs pyörittäessä rupesi kengät laahaamaan tai pikemminkin tökkäsi kerrasta rumpuun kiinni ja vapautui pyörittämällä peruutussuuntaan.
Ongelma oli että tässä vaiheessa olin jo vaihtanut levyt ja kengät (OEM-laatua)ja jouset ja myös oikean puolen jarruvaijerin, kun vanha liikkui jäykästi ja silti oikea puoli ei vaan pitänyt. Kenkien säätö kiinni asti ja sit 5 naksua taaksepäin ei vaan toiminut tässä. Vasemmalla puolella ei ollut mitään ongelmaa tällä taktiikalal. Jarrulevy oli kiinni navassa tasaisesti pyöränpulteilla jo tässä vaiheessa. Niin viimeisenä oljenkortena otin levyn vielä irti ja säädin kengät ilman sitä niin lähelle levyä että se vielä pystyi pyörimään niiden ympäri vain vähän laahaten. Tämän kun teki ja keskitti levyn vielä pulteilla ja pyöritteli lisää, yhtäkkiä napa pyöri pehmeästi ja jarru piti molempiin suuntiin todella hyvin. Ennen tätä oli jo lähellä tunkki lentää,.
Kahvan vielä kiristin ja varmistin perä ilmassa ja ajelemalla että jarrut ei rupea laahaamaan. Tällä reseptillä auto nousi katsastuksessa rullilta ja 4% heitto käsijarruissa. Voimaa 2.4/2.3KN ja molemmat pyörät pitää myös taaksepäin