KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 83559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Huomenna nelipyöräsuuntaukseen joka viimeksi jäi tekemättä kun jousi oli poikki.

Alustan nosto noin 15mm korjasi takapään camberia hieman. Lisäksi suuntauslaitteessa arvot otettiin Volvon sport-alustasta, niin saatiin takapään camber menemään nippa nappa rajoihin! :)

Aika hyvin oli kulmat kohdallaan, tietysti se vasen takakulma johon tukivarsi vaihdettiin, haritti pahasti. Mutta nyt kelpaa ajaa! :)
« Viimeksi muokattu: 05.11.2020, 08:46:31 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Oli sen verran hieno sää että piti oikein pestä...perusteellisemmin huuhdella autoja.



Tälle ei nyt ole ihmeitä tehty sitten syksyn. Mitä nyt ajettu. Ja sen jälkeen kun pari viikkoa sitten V60 hybridi tuli pihaan, ajotkin on ollut pelkkää opetusajoa.

Parin viikon päästä on pojalla kortti jos kaikki hyvin menee. Ja tämä joutaa siinä vaiheessa kiertoon.

Teen pienet fiksaukset vielä ennen kun varsinaisesti pistän myyntiin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tänään sai nuorempi poika kortin taskuun, joten V70 lähtee nyt myyntiin.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126010

Opetuspoljin pitää purkaa pois ja pari muuta pikkufiksiä tehdä vielä.

Kesän ajan varmaan vielä katsellaan kahta autoa pihassa mutta sitten saa varmaan S60 mennä myös, ellei sitten jätä sitä vara-autoksi tms. Mutta pitää nyt katsoa...
« Viimeksi muokattu: 27.04.2021, 19:08:42 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vara-autossa on itsellä filosofia että liike lakkaa ilman, kun toinen on pajalla ennemmin tai myöhemmin :)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
V70 on pysynyt pihassa eikä sitä kovin aktiivisesti ole yritetty myydäkään.

Nimittäin S60 vaati vähän fiksailua ennen ajo- ja katsastuskuntoon saamista. Huhtikuusta asti se on tuolla seissyt, aina välillä sen kanssa puuhailtu kun aikaa ja inspiraatiota on ollut. Jarrutehostajan kanssa jumppailin ja nyt siellä on purkuosa vaihdettuna ja jarrutkin ilmattuna & nesteet vaihdettu samalla. Moottorin ylätukikumi meni vaihtoon myös ja jotain pientä sipistelyä myös. Paljonhan siinä olisi tehtävää jos siistin ja fiksun haluaisi mutten taida jaksaa, menköön kakkosautona / vara-autona tuollaisenaan kunhan on vaan toimiva ja liikennekelpoinen.

Tässä viikonlopun aikana ajattelin tehdä vielä viimeiset siihen eli perushuollot ja sitten vaan leimalle näyttämään. Öljynvaihdon jälkeen tietysti normaali tarkistus ettei vuoda mistään. Ei öljyä vuodakaan mutta kun meinasin alkaa laittamaan pohjamuovia paikalleen, huomasin että jotain täällä valuu. Ei öljyä mutta muutamia pisaroita polttoainetta. Syylliseksi osoittautui se polttoainekiskossa oleva paineentasaaja / -säädin tai mikä se nyt ikinä varsinaiselta nimeltä onkaan. Absorber nimeä englanninkielessä siitä käytetään. Varmistin vielä että onhan kunnolla paikallaan, lukkopelti hahlossa ja tiiviste/o-rengas ok mutta kyllä se siitä itse osasta näyttäisi vuotavan.

Tämä osa siis:



Tuon ideana lienee siis paineenvaihteluiden tasaus? Ei tuo oikein mitenkään merkittävästi voi painetta säätää? Tuon kun saa kuntoon (saa tarjota osaa tai vinkata!) niin harrastuksen vuoksi tässä voisi kyllä jotenkin toteuttaa pienen polttoaineen paineen noston. Saisi tuon E85 homman toimimaan paremmin. :)

EDIT: Autodoc mm. myy tuota osaa näköjään tuolla Boschin varaosanumerolla (0 280 161 509) vähän päälle 50€ hintaan.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2021, 12:02:19 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
S60 käytiin tänään näyttämässä katsastajalle.

Alapallo kuskin puolelle pitää vielä vaihtaa ennen leimaa. Täytyy muistaa maltti tällä kertaa kun kiristää pultteja ettei korkkaa kierteet olkavarresta kuten toisella puolella kävi... :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy