Hyvä, että foorumilaisten autoista ei piskoja löydy. Tuossa muutama viesti aikaisemmin joku naureskeli, että mitä uusia nämä 160+ tkm ajetut ruoskat ovat, saati 2010 vm vaihdokit. Tottahan tuo, eihän nämä enää uusia.
Pakko kuitenkin jakaa vielä ainakin yksi kuva. Sattui meinaan viiime viikonloppuna silmään hemmetin hieno V70 D4. Eikai tuo vuotta puoltatoista vanhempi missään nimessä ollut, mutta ikävässä kunnossa oli tuulilasin yläreuna. Saa olla jo huonoa tuuria, että noin monta kiveniskemää edes sattuu tuohon listaan osumaan. Osasta paistoi vain pohjamaali läpi, mutta myös ruostepiskaa oli jo muutamasta kohtaa nähtävillä.
Miten tuo voi olla ruosteessa? Ettei olisi lentoruostetta?
Omassakin on nastat/kivet lohkaisseet hieman maalia tuosta tuulilasin yläreunasta ja valkoinen pohjamaali näkyy, joskus jopa pelti (?) mutta ruostua eivät ole kyllä keksineet onneksi. Nyt talven jäljiltä kun tiet ovat puhtaat, käyn kyllä paikkamaalaamassa nuo, eli tippa maalia ja tippa lakkaa. Näyttää rumalta, mutta kai se vähän auttaa.
Omalla kokemuksella murphyn lain mukaan suurimmat kivet ja nastat jotka oikein kopsahtavat lasiin / peltiin tulee niistä, jotka niistävät ohituksen jälkeen suoraan eteen ja kaistojen välissä olevalta "sotkuiselta" kaistaleelta lentää paskat.
Mitä pitäisi tehdä, vetää liinat kiinni kun joku vaihtaa kaistaa liian lähelle eteen? Vai laskua perään, koska kameralla on usein näkyvissä ohittajan toimenpide ja rekkari?