Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tehoboxi 2.4D

  • 37 Vastauksia
  • 19029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #30 : 16.09.2012, 21:01:59 »
En nyt sanoisi mollata vaan jakaa tietoutta, minkä kaikkien pitäisi tietää ja jos ei tiedä niin kysymällä selviää, kuten topicin aloittaja teki! Kyllä noilla varmaan ajelee sen 200tkm jos purkkista ei oteta kaikkia irti (mitä yleensä tehdään), mutta ongelmia tulee jos purkin laittaa dpf autoon, se on varma ja todettu monta kertaa.

Kaikki maksaa paljon, mutta kun suhteuttaa -10 Volvoon niin 500-600€ ei pitäisi tuntua mahdottomalta ja varsinkin kun vaihtoehtoja ei ole (dpf auto). Halvempaan autoon suhteessa kallis, mutta sinne taas en enää uskaltaisi purkkeja nakata varsinkaan talvidieselin aikana! Onko missään mitään järkeä, kaiken pitäisi saada ilmaiseksi...
Sinulta tuntuu löytyvän vastaukset, jotka ovat aina ohjelmoinnin eduksi.
Eikö bisnekset pyöri?
No mikähän siinä talvidieselissä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #31 : 16.09.2012, 21:13:03 »
Sinulta tuntuu löytyvän vastaukset, jotka ovat aina ohjelmoinnin eduksi.
Eikö bisnekset pyöri?
No mikähän siinä talvidieselissä?

Jos vaihtoehtoja on kaksi, boksi tai ohjelma, niin vaikea on keksiä vastausta mikä tukisi enemmän boksin hankintaa kuin ohjelman, hinta tietenkin, mutta muut ominaisuudet? Onko sinulla sitten jotain muuta kerrottavaa, jolla voisit saada mielen kääntymään toisin? Mekin myydään bokseja, joten niidenkin kanssa tullut painittua kohtuu useasti eli tietoutta löytyy myös niistä!

Talvidiesel on kuivempaa kuin kesädiesel ja commonrail-moottoreiden korkeapainepumput ovat jo tuon vuoksi kovilla ja saatikka kun niistä otetaan 20-40% enemmän mitä valmistaja on kyseiselle pumpulle mitoittanut niin... Sama koskee suuttimia paineen kasvaessa ja voitelun pienentymisestä yhtälön voi laskea.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #32 : 16.09.2012, 21:18:22 »
Jos vaihtoehtoja on kaksi, boksi tai ohjelma, niin vaikea on keksiä vastausta mikä tukisi enemmän boksin hankintaa kuin ohjelman, hinta tietenkin, mutta muut ominaisuudet? Onko sinulla sitten jotain muuta kerrottavaa, jolla voisit saada mielen kääntymään toisin? Mekin myydään bokseja, joten niidenkin kanssa tullut painittua kohtuu useasti eli tietoutta löytyy myös niistä!

Talvidiesel on kuivempaa kuin kesädiesel ja commonrail-moottoreiden korkeapainepumput ovat jo tuon vuoksi kovilla ja saatikka kun niistä otetaan 20-40% enemmän mitä valmistaja on kyseiselle pumpulle mitoittanut niin... Sama koskee suuttimia paineen kasvaessa ja voitelun pienentymisestä yhtälön voi laskea.
*nuqquun-> Nykyään, kun dieseliin laitetaan biokomponenttia, niin sen voiteluominaisuudet ovat palanneet tai jopa paremmat, kuin rikkipitoisen dieselin aikaan.
Joten älä keksi noita omasta päästäsi.
Ja edelleen kysyn: "Eikö bisnekset luista?"

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #33 : 16.09.2012, 21:30:27 »
*nuqquun-> Nykyään, kun dieseliin laitetaan biokomponenttia, niin sen voiteluominaisuudet ovat palanneet tai jopa paremmat, kuin rikkipitoisen dieselin aikaan.
Joten älä keksi noita omasta päästäsi.
Ja edelleen kysyn: "Eikö bisnekset luista?"

Omasta päästä näitä juttuja ei keksitä, mutta tuota voitelun parantumisesta en ole tiennyt! Hyvä jos näin on tapahtunut.

Kiitos kysymästä, bisnekset sujuu hyvin!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi


Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #35 : 16.09.2012, 21:55:03 »
järviin on hyvä ja keskustelee noi henkilökohtaisemmat asiat yksityisviestillä volvotdi:n kanssa.
Jos vielä yksi ohi aiheen juttu tulee, niin varoituspisteitä tulee.

Ja tarkoitan siis, että keskustelu tehoboxeista saa jatkua, mutta toisten bisnesten luistamisista voi tiedustella sitten niillä yksityisviesteillä.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 21:56:51 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #36 : 16.09.2012, 22:54:33 »
Lue tuolta. Luku 5.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww3.lut.fi%2Fwebhotel%2Fteke%2Fkklemola%2F2006-biodiesel-FAME.pdf&ei=QhxWUNOfBueo4gTRtoHgDg&usg=AFQjCNFwzlBFK-GS6P3llYbwmxNLbN0iVA&sig2=Y7eEjQ9bS60k30SDpAHc9A

Lukasin tuon ja selvästi luki, että on parempi voitelu tuolla biodieselillä, mutta googletin ja ei silti selvinnyt, että jos tankkaan ABC:llä ihan mustasta pistoolista niin onko siinä biodieseliä vai sisältääkö se joitain prosentteja uusiutuvaa biodieseliä (Nesteellä lukee jakajassa seleästi Biodiesel), jolloin voitelevuus olisi parempi. Itse olen ajatellut, että jos tankkaan mustasta dieseliä niin se on ihan perinteistä rikitöntä dieseliä ilman etanolia tai muita uusiutuvia aineita...??? Tietääkö joku asiasta enemmän?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #37 : 17.09.2012, 17:37:32 »
Lukasin tuon ja selvästi luki, että on parempi voitelu tuolla biodieselillä, mutta googletin ja ei silti selvinnyt, että jos tankkaan ABC:llä ihan mustasta pistoolista niin onko siinä biodieseliä vai sisältääkö se joitain prosentteja uusiutuvaa biodieseliä (Nesteellä lukee jakajassa seleästi Biodiesel), jolloin voitelevuus olisi parempi. Itse olen ajatellut, että jos tankkaan mustasta dieseliä niin se on ihan perinteistä rikitöntä dieseliä ilman etanolia tai muita uusiutuvia aineita...??? Tietääkö joku asiasta enemmän?
Eikös biokomponentti ole Suomessa(ja EU:ssa) pakollinen.

 

RallyBaron  Samppasport