Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Omaani on Sandenin kompressori asennettuna ja oma yksikkö on ainakin aivan hiljainen. Ei mielestäni pidä mitään häiritsevää ääntä.

Tuota puhaltimen sirinää voi koittaa poistaa rasvaamalla puhaltimen laakerit. Noin 15min työ, jos vain pyyhkijät irtoaa ilman väkivaltaa. Parempi toki tulee, jos uusii puhaltimen.
92
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut hespa 20.05.2024, 07:39:08 »
Joo ja kaikilla ei oo kaasuvehkeitä kotona mutta joku tommonen on todettu ihan hyväks ti-käyttöön satunnaisesti.
https://www.puuilo.fi/kemper-kaasupoltin-mini-sailio-600ml

Kuumailmapuhallin riittää hyvinkin. Varsinkin suipposuuttimella niin pysyy lämpö pistemäisenä. Alumiini ei tarvihe niin kovasti lämpöö.
93
Farkun sivupeilin lasin liimasin tuolla:
https://www.motonet.fi/tuote/gorilla-liima-sf-ruskea-60ml?product=60-6291
Minä myös. Ei ainakaan omistusaikana tippunu uudestaan
94
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe 20.05.2024, 06:53:39 »
Siinä on ollut käyttöaste kohdallaan https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/eqs/14239669
Sillä on ajeltu. Karkealla matematiikalla luokkaa 400km päivässä. Eli varmasti on saanut pikalatausta ja paljon.
95
Kompuroissakin huomattavia eroja eri merkeillä äänessä ainakin mitä näissä kulkineissa tullut vastaan.

On kyllä. Valeolaiset huutaa pahiten. Sanden on selvästi hiljaisempi
96
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 20.05.2024, 00:49:05 »
97
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Jarhead 20.05.2024, 00:28:14 »
Hei,

Taipsulle vastaus.
Minä puran moottorin siten, että roottori ja käämitys pysyy paikallaan ja laakerit vaihdetaan päistä.
En oikein ymmärtänyt tuota vasemmalle suuntaan.
Myös kommutaattoripinnat ja hiilet vaihtelen uuteen.

Ongelma moottorissa on alumiinipäätyjen laakeripesän väljistyminen, erityisesti ns liukuvan vapaan pään väljistyminen sen shimmailu ja silti pitäminen aksiaalisuunnassa liikkuvana lämpölaajenemisen mukana on haasteellista.

En ole löytänyt mottoreita mitkä vastaisi speksiä, eri kuoret näyttäisi olevan tässä.

Samoja laakereita kommutaattoria ja hiiliä menee haldex pumppuihin, mutta ne on erilaiset kuoriltaan.

Tein vajaa kymmenen moottoria talvella.
On suht tarkka homma ja testiajoa tehtävä noin tunti että voi varmistua siitä, että ei lämpene ja leikkaa kiinni, tai että uudet hiilet ei sula hiilisiltaan kiinni.
98
Muut menopelit / Vs: F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 19.05.2024, 23:46:51 »
Tommonen kuormasuojasta tuli lisäyksen jälkeen :D
99
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60:sen jyrinä
« Uusin viesti kirjoittanut patterikuulamaa 19.05.2024, 22:58:37 »
V70 D4 mk3 jyrisee myös moottorijarrutuksessa hetken tuolla kierrosalueella 1000RPM pintaan. Aivan kuin olisi liian suuri vaihde silmässä. Jyrinä ei nyt mitenkään voimakasta mutta jyrisee kuitenkin ennekuin automaatti osaa vaihtaa pienemmälle. Mietin juuri itsekin mahtaako kuulua asiaan vai pitääkö lähteä vikaa selvittämään. Autolla ajettu 240k.
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Rengasmelua vaiko laakerivikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 19.05.2024, 22:22:53 »
Tässä kun näitä on lueskellut niin lopputulema taitaa olla että oireilee ihan miten sattuu nämä etulaakerit.
Voi johtua varmaan myös valmistajasta.
Omat kokemukset on olleet tuo perinteinen eli vasen etulaakeri sökö kun ääntää kaartaessa oikealle ja päinvastoin.

No, joskus on ollut vaikeaa paikallistaa mutta on löytynyt tunkkaamalla ylös ja kokeilemalla kädellä jousen värinää.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron