KL-varaosat  Race.fi

Kartano 740 "ST" Deeku the end..

  • 162 Vastauksia
  • 69338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #75 : 30.03.2016, 13:14:01 »
Jos meinaat 320z laatikkoa, on nopeimpia synkkalaatikoita vaihtaa kuin mikään muu sarjatuotanto laatikko...

Eli jos perusasiat on persiillään voi tuonkin laatikon saada vaihtamaan huonosti. 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #76 : 30.03.2016, 15:30:52 »
Jos meinaat 320z laatikkoa, on nopeimpia synkkalaatikoita vaihtaa kuin mikään muu sarjatuotanto laatikko...

Eli jos perusasiat on persiillään voi tuonkin laatikon saada vaihtamaan huonosti.
joo jos se on se pieni 6v loota

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #77 : 30.03.2016, 21:42:15 »
Jos meinaat 320z laatikkoa, on nopeimpia synkkalaatikoita vaihtaa kuin mikään muu sarjatuotanto laatikko...

Eli jos perusasiat on persiillään voi tuonkin laatikon saada vaihtamaan huonosti.
Muutamaa viislovista ZF:ää koeajaneena en kyllä pysty tajuamaan, miksi semmonen olisi käytettävyydeltään jotenkin ylivertainen ehjään volvon askiin verraten, mutta se niissä on että idioottikäyttöä ne kestää. Tuo M90 "vahvistus" nyt ei vahvista mitään muuta kun sen että runnotaan kaksin käsin kolmosta pesään, voimankesto ei muutu miksikään. Paria huikean timanttikuntosta M4x oon ajanu, eikä ne sen huonompia ole jos sattuu olemaan priimakuntonen, mitä harva 400+ ajettu on. Bemmin aski on kivakäyttöinen kyllä, mutta vaihtonopeudessa häviää silti japsien askeille...

Odotan kyllä jännityksellä, mitä parjattu ja huono ja epäluotettava moottori, jolla ei tee mitään, antaa vetoja. Vaikuttais siltä että nyt ei ole perus höpöhöpöpelleilyä eli kartiotötterö, hukkiksen letku irti ja amisputkisto  :smitten: -H-
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #78 : 30.03.2016, 22:13:38 »
Muutamaa viislovista ZF:ää koeajaneena en kyllä pysty tajuamaan, miksi semmonen olisi käytettävyydeltään jotenkin ylivertainen ehjään volvon askiin verraten, mutta se niissä on että idioottikäyttöä ne kestää. Tuo M90 "vahvistus" nyt ei vahvista mitään muuta kun sen että runnotaan kaksin käsin kolmosta pesään, voimankesto ei muutu miksikään. Paria huikean timanttikuntosta M4x oon ajanu, eikä ne sen huonompia ole jos sattuu olemaan priimakuntonen, mitä harva 400+ ajettu on. Bemmin aski on kivakäyttöinen kyllä, mutta vaihtonopeudessa häviää silti japsien askeille...

Odotan kyllä jännityksellä, mitä parjattu ja huono ja epäluotettava moottori, jolla ei tee mitään, antaa vetoja. Vaikuttais siltä että nyt ei ole perus höpöhöpöpelleilyä eli kartiotötterö, hukkiksen letku irti ja amisputkisto  :smitten: -H-
Joo kyllä niitä 3kpl m47 tuli sillo hajotettua ja sitte oli getragin 262 ja nyt tuo m90, justiin tuolla perusteella että kestää sitä vähä idioottimaista käyttöä ku ei oo oma-ajotyyli aina niinkään rauhallinen :D ja palaten vielä tuo getrag oli kyllä jotain aivan järkyttävää käyttää omaan tuntumaan hitaampi vaihtaa kun m4x sarjan laatikko ja isäntäki oli kyllä samaa mieltä.
Kyllä tuota juurikin samaa asiaa tekijänsääkki jännittää ja välistä mietitään et minkä takia alettiin eres yrittää tuosta tekemään.. :idiot2: Tuli sillo jakajumppu aikana sinne kokeiltua vähä kaike näköstä mutta ei pumppu kestäny sitä nokka levyä mikä oli ja savukin loppu jo 1,5bar ahdoilla kun oli s70 masterpower kiinni (saman kokoiset siivet kuin hx40) mutta saa nähdä täyttyykö tavote sehän on et teholukema alkais 4:sella.. ja sitte vasta onnelinne oltaisiinkin jos sais 200hp litralta :D :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #79 : 30.03.2016, 23:45:24 »
Jakajapumpullahan tuotto laskee yläkierroksilla rajummin kuin rivipumpulla. Mitenköhän tuo D24 tulee kestämään 8mm pumpulla kun lueskelin, ettei nuo mersunkaan om603:set välttämättä kestä 8mm pumppua sulamatta ja tässä on vielä kiinteä ennakko koko kierrosalueella ?
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 23:48:27 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #80 : 31.03.2016, 07:38:51 »
Jakajapumpullahan tuotto laskee yläkierroksilla rajummin kuin rivipumpulla. Mitenköhän tuo D24 tulee kestämään 8mm pumpulla kun lueskelin, ettei nuo mersunkaan om603:set välttämättä kestä 8mm pumppua sulamatta ja tässä on vielä kiinteä ennakko koko kierrosalueella ?
Joo kiinteä ennakko koko kierros alueella, jaa a se selviää sitten kesällä että sulaako vaiko ei, suunnitelmissa olis kyllä vielä vesiruisku ja vähä oli meininki jos laittas 600x300x100 kuulerin jos niistå olis apua ettei menisi niin kuumaksi että sulaa, jos sulaa nii sit tehäänki vähä muutosta suutin puolelle mutta se siitä myöhemmkn kun sitä hommaa pystyy paremmin tutkimaan ja suunnittelemaan.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2016, 07:44:13 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #81 : 31.03.2016, 08:43:33 »
Mitäköhän tarkoitetaan Japanilaisilla laatikoilla? Esim. Suprissa on Getrag jos muistan oikein 520 tai 480 tai jotain.
Ja jostain kumman syystä Supriin laitetaan ZF BMW askeja tällä hetkellä hyvinkin paljon.

Takaveto Nissaneissa on heikot laatikot, eli nekään ei ole hyviä.
Mitä jää jäljelle?  Missä Japanilaisessa on hyvä Japanilainen laatikko?

Huom. Getrag 262, 265 ja 280 yms. on vanhaa laatikko suunnittelua ja tosiaan on hitaita vaihtaa, varmaankin sen takia että ovat vanhoja paljon ajettuja. 

Jotain on teidän testaamissa laatikko jutuissa persiillään, kytkimessä, vivustossa tai jossain? jos väittää että 5 vaihteinen tai 6 vaihteinen zf on hidas vaihtaa, jos varttimaililla voi rykästä vaihdon niin nopeasti kuin kepistä ehtii rykäsemään en pysty käsittämään millä tavalla se on hidas?

Itse olen testaillut vartti touhuissa h-kaavio laatikon käyttäytymistä, jonkin verran ja jos esim. kytkin polkimessa oleva irroitus kohta on väärä, menee nopea vaihto metsään. Eli käy ilmiö että kytkin ei ole irroittanut kun vaihdetaan jo vaihdetta.

Mulla on ollut käytössä monta manuaalivaihteistoa ja vaihdoltaan on ehdottomasti paras 5vaihteinen 320z 323, 328 ja m3 laatikko.
 




 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa basiiba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #82 : 31.03.2016, 14:14:58 »
Oon kyllä ihan boostin kannalla. Laatikkon todella hyvä käteen ja vaihtaa terävästi eli ei ole mitään nii sanottuja välimaastoja vaihetta päälle laittaessa, se joko on päällä tai ei :) melkee jopa imee vaihteen silmään :D
745 2,5 turbo, 745 2,3 turbo    EX: 940 2,3,  740 2,4 TD, 740 2,3

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #83 : 31.03.2016, 19:38:04 »
Mitäköhän tarkoitetaan Japanilaisilla laatikoilla? Esim. Suprissa on Getrag jos muistan oikein 520 tai 480 tai jotain.
Ja jostain kumman syystä Supriin laitetaan ZF BMW askeja tällä hetkellä hyvinkin paljon.

Takaveto Nissaneissa on heikot laatikot, eli nekään ei ole hyviä.
Mitä jää jäljelle?  Missä Japanilaisessa on hyvä Japanilainen laatikko?

Huom. Getrag 262, 265 ja 280 yms. on vanhaa laatikko suunnittelua ja tosiaan on hitaita vaihtaa, varmaankin sen takia että ovat vanhoja paljon ajettuja. 

Jotain on teidän testaamissa laatikko jutuissa persiillään, kytkimessä, vivustossa tai jossain? jos väittää että 5 vaihteinen tai 6 vaihteinen zf on hidas vaihtaa, jos varttimaililla voi rykästä vaihdon niin nopeasti kuin kepistä ehtii rykäsemään en pysty käsittämään millä tavalla se on hidas?

Itse olen testaillut vartti touhuissa h-kaavio laatikon käyttäytymistä, jonkin verran ja jos esim. kytkin polkimessa oleva irroitus kohta on väärä, menee nopea vaihto metsään. Eli käy ilmiö että kytkin ei ole irroittanut kun vaihdetaan jo vaihdetta.

Mulla on ollut käytössä monta manuaalivaihteistoa ja vaihdoltaan on ehdottomasti paras 5vaihteinen 320z 323, 328 ja m3 laatikko.
Ei pidä ottaa noin arvosteluna, yritin sanoa että se ZF jumalaisuus käytettävyydessä ei ole ihan sitä luokkaa kun tuntuu olevan valloilla hypettää. Japsiaskit on tässä tapauksessa ollut väärävetoisten askeja (subaru, honda), ja mallia erittelemättä kaikki on ollut nopeampia kuin yksikään ajamani takavetoisen minkään auton aski. Joskin osa mekanismiltaan aika totaalisen tunnottomia...

En väittänyt että ZF olisi hidas vaihtaa, vaan että se ei ole mitenkään isolti parempi kun a1 kuntoinen volvon aski. Mun 5-lov ZF eio yhtään nopeempi kun tuo M90, molempien ajomäärä on reilunlainen, ZF varauksin ajettu noin 40tkm enempi jos M90 myyjän puheet pitää kutinsa.

Pahoittelut offtopicin aiheuttamisesta, aloittajalle ainoa tarkoitus oli todeta että M90:kin on luja ja varsin nopea, mutta jos on tapana reuhtoa askia isolti niin ZF tuntuis olevan sen suhteen parempi versio. Onhan semmonen vanha 260/5 getraggicin tosi hyvä tossa runnomisen kestämisessä, mutta toivottoman hidas se on vaikka vähän enempikin runnoo. Vanha B&W T5 on ainoita jotka yltää samaan traktorifiilikseen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #84 : 31.03.2016, 20:08:40 »
Ei pidä ottaa noin arvosteluna, yritin sanoa että se ZF jumalaisuus käytettävyydessä ei ole ihan sitä luokkaa kun tuntuu olevan valloilla hypettää. Japsiaskit on tässä tapauksessa ollut väärävetoisten askeja (subaru, honda), ja mallia erittelemättä kaikki on ollut nopeampia kuin yksikään ajamani takavetoisen minkään auton aski. Joskin osa mekanismiltaan aika totaalisen tunnottomia...

En väittänyt että ZF olisi hidas vaihtaa, vaan että se ei ole mitenkään isolti parempi kun a1 kuntoinen volvon aski. Mun 5-lov ZF eio yhtään nopeempi kun tuo M90, molempien ajomäärä on reilunlainen, ZF varauksin ajettu noin 40tkm enempi jos M90 myyjän puheet pitää kutinsa.

Pahoittelut offtopicin aiheuttamisesta, aloittajalle ainoa tarkoitus oli todeta että M90:kin on luja ja varsin nopea, mutta jos on tapana reuhtoa askia isolti niin ZF tuntuis olevan sen suhteen parempi versio. Onhan semmonen vanha 260/5 getraggicin tosi hyvä tossa runnomisen kestämisessä, mutta toivottoman hidas se on vaikka vähän enempikin runnoo. Vanha B&W T5 on ainoita jotka yltää samaan traktorifiilikseen...
Hyvä vaa ei oo pelkkää yksin puhelua niinku tähän asti  :D :D joo kyllä sitä sillon vähä tulee reuhdottua ku alkaa kikkailemaa mutta seki kuitenki ollu nii vähäästä että taidetaan ny alkuun kokeilla tolla m90 pitää ens talvellekki jättää jotai tekemistä  :crazy2:

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *mutinoita ja pari kuvaa*
« Vastaus #85 : 11.04.2016, 21:17:35 »
Iltoja, eipä mitää kummallisuuksia oo tapahtunu osien puutteen vuoksi mutta tuli tuo hx40 myytyä pois ja ostettua hx52 #10 pakopesällä tilalle :idiot2: tällästä tuli alkaan päältä etittyä muttei sillon löytyny mutta nyt tärppäs, kiva ku pääsee taas muokaa pakosarjaa..



Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *uusi turbo*
« Vastaus #86 : 18.04.2016, 21:42:24 »
Morjensta.

Kansi on saatu venttiilien säädöstä ja pakosarja on tehty loppuun tuolle hx52 holsulle vielä hiekkapuhallus ja laippojen oijontaa ja blacksatinit niskaa ja lämpökääre, nyt pitäis kannen pultit lyhentää ja alkaa konetta läjäämään, ehkä loppuviikosta sais apulaitteita paukuttaa kiinni enää ja kokeilla ensistartttia  :buck2: sitten pari kuvaa :D










Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *pakosarjan muokkaus*
« Vastaus #87 : 08.05.2016, 12:38:36 »
Päivvee

Edellisestä postauksesta onki vähä jo aikaa vierähtäny joa hommaa viety vauhdille eteen päin, kannen tiiviste vedettii vht copper casgetilla ja kansi vedettiin momenttiin ja viimene lukeme oli 150nm mihi vedettiin kiinni pitää vielä jälki kiristää ku saa vähä ajettua uudella koneella, sitten vaa kasailtii ja lyötii osasia paikalleen ja ennakot säädeltiin ja niputettiin.
Olipa sitten ensimäine kerta koekäynnistää.. ei menny ihan putkeen moottori lähti kovan ennakon takia pyörimään väärin päin vähä aikaa ja pari kertaa koitetiin niin oppisitten pelaamaan käynnistämisen kanssa että tietää kuinka toimii sitten, perkeleen herkkä tuo kaasu on tuos 8mm tapeilla olevasssa pumpussa.. Kone on nyt asennutta konehuoneeseen ja osa sähköistä on kiinni jo ja vielä puuttuu sitten, ohjaustehostimen linjat, öljyjääjy letkuineen, kaasuvivusto, vesilinjat pitää sitten vielä tehdä.. kuvia ja videota olkaa hyvät..



















https://www.dropbox.com/s/m3jpxhcyb5evd1e/20160505_190513.mp4?dl=0

edit. nyt pitäis videon toimia
« Viimeksi muokattu: 08.05.2016, 14:18:43 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Kuvia ja käyntivideo*
« Vastaus #88 : 08.05.2016, 13:12:40 »
Ei toimi tuo videolinkki.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Kuvia ja käyntivideo*
« Vastaus #89 : 31.05.2016, 22:13:32 »
Iltoja pitkästä aikaa, kone ois ny ollu jonki aikaa jo paikallaa konehuoneessa ja on sillä jo ajettukki.
Kone saaatiin paikoillee niin alkovesilinjojen teko ja scream pipen teko meinas tuottaa synntys tuskia ja huuhtelu öljyjen jälkeen sisään meni bradd pennin racing green 20w-50 öljyt ja nyt sitä on vähä härnäilty pari päivää tuossa ja ahdot siinä vähä alta 3bar ja pakoset 0.2 vähemmän suurinpiirtein. vielä pitäis flekti/flekit laittaa ja öljynjäähdytin ja ehkä sähköinen vesipumppu kierrättää vettä ajon jälkeen että jäähtyis tasasemmi. muutama kuva ja videonki huomenna pistää tänne..

 

Proturbo  Autodiagnoosi