Kulkukoira  Proturbo

Volvo S80 D5 -04 ”Roy”

  • 80 Vastauksia
  • 26356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #60 : 13.04.2019, 22:52:18 »
Siististi tehty. Näihin kakkoskoppasiin on aika mukava väkästellä putki  :)
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #61 : 14.04.2019, 14:23:05 »
Noniin se tuli sitten tähänkin suoraa pöntön tilalle  O0 Siistin näköinen toteutus  :)
Siististi tehty. Näihin kakkoskoppasiin on aika mukava väkästellä putki  :)
Joo todella helppo väkerrellä paikoilleen ja yllättävän siististi sai tehtyä.

Tuohon käytin DrDpRon ohjetta, eli 2,5" putkea neljällä mutkalla; kaksi 45 asteista, 60 asteista ja 90 asteista. Pätkän puolen metrin suoraakin ostin, mutta se jäi ylimääräiseksi, kun tässähän tuo putki jää puskurin taakse piiloon. Siihen loppuun meni toinen neljävitonen, että sai pään taitettua alas. Kannatinklemmarin laitoin viimeiseen pätkään, ettei ole pelkästään tuon taka-akselin lähellä olevan kannattimen varassa. Sen suoran voi sitten joskus jos haluaa, laittaa teurastetun katalysaattorin sisään. ;)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #62 : 26.04.2019, 19:20:29 »
Tämähän on alkanut kylmäkäynnistyksissä pölläyttämään sinistä savua. Jättää jälkeensä isohkon pilven. Tyhjäkäynnillä ei mielestäni savuta niinkään. Venttiilinvarren kumit? Ahdin? Kilometrejä nyt takana 378 000.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #63 : 30.04.2019, 21:23:33 »
Jakopään huolto tuli tehtyä. Volvolaista osaa laitoin eli jakohihna, kiristin, vesipumppu, moniurahihnan kiristin, -taittorulla sekä moniurahihna. Samalla tietysti uudet jäähdytinnesteet. Eniten päänvaivaa tuotti moniurahihnan kiristin. Piti ottaa tehostimen pumppu pois edestä, että sai vaihdettua.

Kilsoja taulussa 379340.




Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #64 : 30.04.2019, 21:55:35 »
Jakopään huolto tuli tehtyä. Volvolaista osaa laitoin eli jakohihna, kiristin, vesipumppu, moniurahihnan kiristin, -taittorulla sekä moniurahihna. Samalla tietysti uudet jäähdytinnesteet. Eniten päänvaivaa tuotti moniurahihnan kiristin. Piti ottaa tehostimen pumppu pois edestä, että sai vaihdettua.

Kilsoja taulussa 379340.



Moniurahihnan kiristin tulee myös etulokasuojan huoltoluukusta ulos, kun hetken aikaa pyörittelee siinä runkoaisan ja koneen välissä. :)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #65 : 30.04.2019, 22:33:15 »
Moniurahihnan kiristin tulee myös etulokasuojan huoltoluukusta ulos, kun hetken aikaa pyörittelee siinä runkoaisan ja koneen välissä. :)
Tulee joo, mutta ylempi pultti on siellä takana sellaisessa paikassa, että piti ottaa pumppu edestä pois. Sekä tietysti kiristimen hihnapyörä.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #66 : 18.05.2019, 20:28:39 »
Vasemman takaoven kaiutin kuoli. Ei toistanut bassoa enää ollenkaan. Hetken asiaa mietittyäni löysin itseni Powersetin verkkokaupasta tilaamasta eteen DLS:n RC6.2 erillissarjan ja taakse Rainbow DL-X6 koaksiaalit. Nämä asentuivat tänään. Takaovet olivat helpot. Vanhat pois ja uudet tilalle.

Eteen olikin vähän haasteellisemmat. Isosta magneetista johtuen eivät mahtuneet sellaisenaan paikoilleen ilman, että ikkuna otti kaiuttimeen kiinni. Teinkin sitten niin, että teurastin vanhat kaiuttimet niin, että niistä jäi oviin paikoilleen kehykset ja niihin uudet kaiuttimet sisään.

Myöskin diskantit tuottivat ongelmaa. Alkuperäisten muovikehys piti niin ikään teurastaa, mutta hyvin ne sinne sai.

Vähän kuvatuksia tähän väliin.

Etukaiutin.




Uusi ja vanha vierekkäin. Tuon verran niissä on korkeudessa eroa.




Takakaiutin.




Jakosuodattimen laitoin kiinni tuohon rautaan.


Ja siinä näkyy uusi kaiutin vanhan kehyksessä.


PA-300 vahvistimen vaihdoin kaksisatasen tilalle. Välissä piti tietysti kokeilla, että se toimii ja SRS-koodinhan siitä sai aikaseksi, kun ei ollut johdot kiinni penkissä.




Onneksi siitä selvisi Vidalla.


Soi ihan älyttömän hyvin! Tai ainakin aina hetken. Jostain syystä vahvistin kuumenee niin paljon, että se sammuu ja lähtee hetken päästä taas päälle. Onko nyt niin, että tuossa vahvistimessa ei yksinkertaisesti riitä tehot, vai mikä tässä mättää? Äkkiseltään katsottuna johdot on OK vahvistimella. En ihan älyttömästi näistä ymmärrä, joten olisi oikein kiva, jos joku osaisi auttaa. :-[ :)
« Viimeksi muokattu: 31.05.2019, 12:35:30 kirjoittanut Merlin »

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #67 : 19.05.2019, 16:44:40 »
Itekkään mikään hifisti ole mut ainakin sun etukajareissa on eri ohmiluku vanhoissa ja uusissa. Kuormaisko liikaa tuota vahvistinta?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5087
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #68 : 19.05.2019, 20:20:23 »
Eiköhän se vahvistin kannata ohittaa ja kokeilla suoraan mankan kautta miten soi ??
Jos ei vaikutusta, niin sitten tutkimaan liitäntöjä ettei vaikka kaiutin ota maihin..

Itekkään mikään hifisti ole mut ainakin sun etukajareissa on eri ohmiluku vanhoissa ja uusissa. Kuormaisko liikaa tuota vahvistinta?

Tuossa allekirjoituksen farkussa on edessä uusi erillissarja ja takaovissa vanhat kaiuttimet ja menee PA-200:sen kautta eikä mitään ongelmaa vaikka eri ohmiluku..

« Viimeksi muokattu: 19.05.2019, 20:22:20 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #69 : 30.05.2019, 17:11:22 »
Roy sai keulaan päivityksen.









Eli lisävalo lähti pois ja etupuskuri vaihtui uuteen, sekä halogeeniumpiot xenon-umpioihin. Kerrasta auton ilmeestä tuli nuorekkaampi ja arvokkaampi. Tällainen sen olisi pitänyt alunperinkin olla. S*
Oikea lokasuoja jäi vielä vaihtamatta. Täytyy myös pestä ja vahata auto piakkoin kunnolla.

Uudet polttimot vaihdoin lyhyisiin ja toiselle puolelle uuden ballastin. Toisen puolen kuvio on vähän ihmeellinen, taisi jäädä polttimo huonosti.
Aluksi auto herjasi lähivalovikaa, mutta nyt ei enää mitään. Eikö näiden pitäisi herjata koko ajan, kun käytössä ei ole vastuksia tai canbus-ballasteja?  ???
Itekkään mikään hifisti ole mut ainakin sun etukajareissa on eri ohmiluku vanhoissa ja uusissa. Kuormaisko liikaa tuota vahvistinta?
Tämähän se syy todennäköisesti on.

Eiköhän se vahvistin kannata ohittaa ja kokeilla suoraan mankan kautta miten soi ??
Jos ei vaikutusta, niin sitten tutkimaan liitäntöjä ettei vaikka kaiutin ota maihin..

Tuossa allekirjoituksen farkussa on edessä uusi erillissarja ja takaovissa vanhat kaiuttimet ja menee PA-200:sen kautta eikä mitään ongelmaa vaikka eri ohmiluku..


Paljon huonommin soi ilman vahvistinta.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2019, 17:13:10 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #70 : 10.04.2020, 19:43:34 »
Tämä on myyty.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #71 : 18.04.2022, 18:00:19 »
Tämä palasi takaisin kotiin emännän ostamana.



Vähän on reissussa rähjääntynyt… :'(









Tämä oli kuitenkin minulta lähtiessään todella asiallisessa kunnossa.

Tehtävälista on seuraavanlainen:
-koko alustan läpikäynti. Etualatukivarsien puslat ainakin vaihdettava
-Vasen etupyöränlaakeri
-puskurien maalaus (taas)
-moottorin satunnainen käyntihäiriö. Todennäköisesti polttoaineen paineensäädin takkuilee
-mittariston korjaus. Kopauttamalla heräsi henkiin.
-B4-servon kansi vaihteistoon
-korin paikkamaalaus, kolhuja siellä täällä, ylimaalauksella saisi paremman
-istuinten saumat ommeltava kiinni
-moottoriöljyt vaihdettava
-samoin vaihteistoöljyt
-etusivuikkunan liukupalojen vaihto
-katsastus sitten aikanaan.

Nyt kilometrejä mittarissa 438 000.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2861
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #72 : 18.04.2022, 23:01:44 »
Hämmästyttävää miten nopeasti auton saa kyseenalaiseen kuntoon huonolla pidolla. Onneksi tämä yksilö saa taas huolenpitoa osakseen.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #73 : 19.04.2022, 13:55:43 »
Hämmästyttävää miten nopeasti auton saa kyseenalaiseen kuntoon huonolla pidolla. Onneksi tämä yksilö saa taas huolenpitoa osakseen.
Joo ei ehkä välttämättä se kaikkein rakastavin koti ole ollut. :D

On siitä kuitenkin se muovinen lohkon takatulppa vaihdettu. Yksi murhe vähemmän. :)

Osia odotellessa ajattelin aloittaa helpoimmasta, eli kuljettajan oven ikkunan nostimesta. Oma arvaus osui oikeaan:









Tätä samaa efektiä meinasi olla jo silloin minun omistusaikana. Sain taivutettua tuota suoremmaksi, mutta ei se kyllä vieläkään hyvä ole. Pitäisi ostaa kokonaan uusi nostin, mutta mitenhän tuo edes ylipäätään vaihdetaan?

Emäntä pesi ja imuroi auton sisältä, niin on nyt vähän siedettävämmän näköinen.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 D5 -04
« Vastaus #74 : 19.04.2022, 15:48:24 »
Pirusti pop-niittejä porattava jos vaihtaa meinaat. Helpoimmalla pääset kun vääntelet vaan niin suoraksi kuin sen saa ja laitat uudet liukupalat.

 

KL-varaosat  Race.fi