Laitetaan nyt tänne ylös myös itselle ja muille. Autona 2015 vm V40. Ensimmäisellä yrityksellä lisäsivät huollossa 125grm kylmäainetta ja totesivat kompuran kuolleeksi, kun ei tule kylmää ( magn.kytkin kytkee jne. )
Seuraava tutkimus "sinisellä", että lisäsivät vielä 50grm ja kalibroivat ilmastoinnin läpät? Onko mennyt lämpimät ja kylmät sekaisin, vai onko samassa kennossa?
Nyt seurataaan tilannetta, että oliko läppien kalibroinnilla näin iso vaikutus em. systeemin toimintaan.
Alla myös yksi V70 mk3, missä ilmastointi pelaa, joten lähes samaa odotan uudemmasta pikku-Volvosta, mutta onko näissä toimintaperiaatteessa jotain selkästi eroavaa? ( ainakin antureita uskoisin uudessa olevan enämpi ). Uuudempi on jotenkin fiksumalla systeemillä, kun osaa tuulettaa auton etukäteen.