Elekma  Autoracing

Masan 740 T5

  • 154 Vastauksia
  • 46597 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #75 : 17.07.2020, 22:22:17 »
okei käsitin näistä kaari mankeli keskusteluista että net rappaa kaareen :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #76 : 18.07.2020, 12:17:41 »
Mulla on konsti millä saa 7-10mm ilman mankelointia 8)

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #77 : 18.07.2020, 12:44:16 »
Mulla on konsti millä saa 7-10mm ilman mankelointia 8)

?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #78 : 18.07.2020, 16:38:25 »
Saako seiskasta enää hienompaa  S*

Edit. Tais olla sovituskuva kun toisessa on pyörimissuunta oikein...
« Viimeksi muokattu: 18.07.2020, 16:42:00 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #79 : 19.07.2020, 00:12:38 »
Kiitos! Tää alkaa kyllä olla omaan mieleen.

Toteutus listalta löytyy vielä:
- vahvemmat vetarit, vakiot on mittauksessa ja cnc sorvi sylkee aikanaan uudet
- kaksoiskytkinvaihteiston asennus
- 100hv lisää, tulee uuden kannen myötä, kansi on paikalle laittoa vaille valmis
- korityöt
- pakoputken muokkaus, vastaa yhdestä paikkaa koriin

Kaarissa on hyvin pientä sanomista sekä takakontissa on kuljetettu jotain subbaria tms joka kolistellut terävät pienet lommot kontin luukkuun sekä lokareihin

Sitten alkaakin olla ne asiat reilassa mitä tähän ajattelin.

Vannepäivitys oli omaan makuun hyvä päivitys. Eikä siitä tarvi muiden tykätäkkään.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #80 : 19.07.2020, 11:31:29 »
saako udella, missä teetätät vetarit? pitäs bemariin kans teetättää kestävemmät vetskut ja niitä näyttää netistäki rahalla saavan n500e/kpl ei taija sen edullisemmin saada teettättämälläkkään?
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #81 : 19.07.2020, 12:02:47 »
Ajatus oli itse suunnitella ja mitoittaa uudet kepit, tekopaikasta lisää kun saadaan ensimmäiset tehtyä.

En tiedä yksittäin valmistamisesta kun tässä oli tarkoitus tehdä useampi kymmenen keppiä kun vain löytyy oikea materiaali ja mitoitus. Itselle pari ja loput myyntiin. Kuulen että sopivasti päivitetylle järkihintaiselle kepille on kysyntää.

Bemarin laipattomia keppejä pystyy tekemään tosi moni.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2020, 12:04:47 kirjoittanut [Max] »

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #82 : 20.07.2020, 07:02:43 »
Ihmeiden aika ei ole ohi.



Poissa Juupas

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #83 : 21.07.2020, 02:25:31 »
Mull on 30 boorin bakaxeldelar vetarit. Eivoi kun suositella ei tarvinnu miettii mitään ku kävi hakees kepukat mukaan ja sorvas volvon jarrulevylle... Ite en ainakaan omaan 740 t5 laittais mitään 27 boorin vetarii :-\ aina solmus ja hyllyt täynnä romurautaa.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #84 : 21.07.2020, 10:47:13 »
Mull on 30 boorin bakaxeldelar vetarit. Eivoi kun suositella ei tarvinnu miettii mitään ku kävi hakees kepukat mukaan ja sorvas volvon jarrulevylle... Ite en ainakaan omaan 740 t5 laittais mitään 27 boorin vetarii :-\ aina solmus ja hyllyt täynnä romurautaa.
Eikai ne Karpiolan kepitkään kovin helposti solmuun mene, vaikka 27booriset ovat. ::)
Mitkä pulttijaot oli oli muuten bakaxelin vetareissa?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #85 : 21.07.2020, 20:05:20 »
Täytyy koputtaa puuta, mulla on vakio vetarit vaikka Teemu R epäilikin niitä joksikin muuksi kun on kestäneet. Käytin hetki sitten kepit pois ja olivat kuin uudet.

Kai niidenkin elinikä jossain kohtaa tulee täyteen ja silloin on hyvä olla seuraava steppi mietittynä.

Mun autolla on ajettu 80-120kmh 1,77s joten on siellä pitoakin.

Teemu R lainasi dragyä niin tais mennä puol tuntii ja tuli kuva kun keppi poikki. Teemulla 225 leveä R888 ja mulla 255 leveä R888R, perässä samat romut.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #86 : 21.07.2020, 21:07:09 »
Täytyy koputtaa puuta, mulla on vakio vetarit vaikka Teemu R epäilikin niitä joksikin muuksi kun on kestäneet. Käytin hetki sitten kepit pois ja olivat kuin uudet.

Kai niidenkin elinikä jossain kohtaa tulee täyteen ja silloin on hyvä olla seuraava steppi mietittynä.

Mun autolla on ajettu 80-120kmh 1,77s joten on siellä pitoakin.

Teemu R lainasi dragyä niin tais mennä puol tuntii ja tuli kuva kun keppi poikki. Teemulla 225 leveä R888 ja mulla 255 leveä R888R, perässä samat romut.
R888 oli 245 leveä, peränä torsen ja tehoa huomattavasti vähemmän kuin Masalla  :D
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #87 : 28.07.2020, 20:46:56 »
Vaihdekeppiä mallailtu, lähipäivinä valmistuu sille kiinnityslevy.




Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #88 : 30.07.2020, 23:31:39 »
Askeettisila käsityökaluilla valmistettu kannake vaihdekepille.

Paketti alkaa olla sovitettuna, startille ja kampuran anturille täytyy työstää tilaa.







Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #89 : 02.08.2020, 21:10:25 »
Vanha vaihteisto ja siihen liittyvät asiat purettiin pois.

Uuteen vaihteistoon piti pirrata tilaa startille sekä kampiakselin asentoanturille. Lohkolta lämppärille menevä vesihaara jouduttiin poistamaan ja tulppaamaan, ei sovi olemaan adapterin kanssa. Vesi täytyy ottaa jostain muualta.

Parkkilukon aukaiseva rauta asennettiin vaihteistoon. Adapterilevy asennettiin lohkoon.

Vaihteisto paketti on merkittävästi pidempi kuin vanha GS6-37DZ joten ajankohtaiseksi tuli takakannakkeen teko, siihen on osat hyvällä mallilla ja etenee kun saadaan vaihteisto paikoilleen.

Nyt tilannetta jarruttaa vetolevyn pulttien puuttuminen. Vakio pultin koko on M11x1.25x26 ja tätä pidemmät pultit on hakusessa.

Absillinen olkavarsi vaihdettiin oikealle eteen, katsotaan jos vaihdetaan vielä vasemmallekkin. Tämö siksi että DCT vaatii pyörimistiedon navalta.

Teemu R ja Jussi mukana hommassa.










« Viimeksi muokattu: 03.08.2020, 00:11:41 kirjoittanut [Max] »

 

Futurez  Kulkukoira