Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 -84 M50

  • 156 Vastauksia
  • 66337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 -84 M50
« : 30.06.2014, 23:19:27 »
Joo elikkäs tuli tossa keväällä hommattua tollanen lankku. Auto on vm. 84 ja vanha poliisi ajoneuvo. Moottorina on B21A ja vaihteisto 4-lovisella laatikolla. Suunitelmissa ois ulkokuorta laitella nätimmäksi ja kone puolelle jotain piristystä.  :) Tuossa pari kuvaa oston jälkeen


Ennen kun osiks meni



« Viimeksi muokattu: 09.10.2019, 10:22:43 kirjoittanut Jypä »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #1 : 01.07.2014, 06:56:47 »
minkäslainen tarina on rekkarilla :D

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #2 : 01.07.2014, 22:06:44 »
Luulen että siltä ajoilta kun on ollut poliisin käytössä  :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #3 : 02.07.2014, 16:16:52 »
Nätti peli.
Koneeks B230FK ja kupeeseen Holsetti?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #4 : 02.07.2014, 16:25:49 »
Nätti peli.
Koneeks B230FK ja kupeeseen Holsetti?
Mainstreamia. Sten-papalta hilut 3,5L vaparivinokoneeseen...
Jäitä housuun!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #5 : 02.07.2014, 16:54:04 »
Mainstreamia. Sten-papalta hilut 3,5L vaparivinokoneeseen...
Niinpä.
Kumpa joku joskus tekisikin kireän vaparin kustannuksista välittämättä.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #6 : 02.07.2014, 17:13:29 »
niillä koneilla ajetaan kilpaa :pomo:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #7 : 02.07.2014, 18:50:52 »
Tarkoitus olisi näin alkuun lyödä alkuperänen kaasari turbosarja kylkeen. Ensi viikolla saan hommattua kyseisen sarjan ja r-sport öljypohjan  :)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #8 : 02.07.2014, 21:06:16 »
Tarkoitus olisi näin alkuun lyödä alkuperänen kaasari turbosarja kylkeen. Ensi viikolla saan hommattua kyseisen sarjan ja r-sport öljypohjan  :)

Yllättävän hyvin toimivan ja vetävän saa B21A r-sport sarjalla + cooleri.
Olettaen, että on 8,5 puristeinen B21A.
citikka

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #9 : 02.07.2014, 21:27:58 »
Tuohan on B21A. Joku puhus jotaa et 0.5 voi ahtaa tollasenaan?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #10 : 02.07.2014, 22:05:27 »
Tuohan on B21A. Joku puhus jotaa et 0.5 voi ahtaa tollasenaan?

Jos 9.3 puristukset niin 0,5bar on ihan turvallinen.
Jos 8,5 niin ahdot voi kolminkertaistaa pienillä muutoksilla.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 22:16:04 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #11 : 02.07.2014, 22:43:09 »
Mistä voin selvittää tuon puristusuhteen? Ja millä muutoksilla voi paineita nostaa enemmän :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #12 : 02.07.2014, 22:53:55 »
Mistä voin selvittää tuon puristusuhteen? Ja millä muutoksilla voi paineita nostaa enemmän :)

http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html

Tuostahan selviää paljonkin. Jos on alkuperänen kone niin on korkeemmat puristukset.
V70 TDI

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #13 : 02.07.2014, 23:09:02 »
Joo ton mukaan oli 9.3 eli kone pysyisi nipussa jos sen max 0.5 ahtaa? Mites muuten toi ahtimen öljynkierto? Paluu menee ainaki öljypohjaan mutta mistä kannattaa ottaa lähtö?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #14 : 02.07.2014, 23:31:11 »
Joo ton mukaan oli 9.3 eli kone pysyisi nipussa jos sen max 0.5 ahtaa? Mites muuten toi ahtimen öljynkierto? Paluu menee ainaki öljypohjaan mutta mistä kannattaa ottaa lähtö?
Jos seosta tekee kaasari niin nippa nappa.

Öljykellon alle haara tai sitten pääöljykanavan päästä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy