Ateho  Elekma

Volvo 240 -84 M50

  • 156 Vastauksia
  • 66386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #30 : 08.07.2014, 14:57:36 »
Eihän se iso homma oo tiputtaa etupalkki alas vaikka tolppineen päivineen. Samalla on helppo uusia tukikumit ynnä muita puslia jos on tarvis  :)
V70 TDI

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #31 : 08.07.2014, 15:32:04 »
Eihän se iso homma oo tiputtaa etupalkki alas vaikka tolppineen päivineen. Samalla on helppo uusia tukikumit ynnä muita puslia jos on tarvis  :)
No eipä kyllä, tosin öljypohjan irrotukseen riittää kun löysää etupalkin :) Itsehän tein tuon homman omakotitalon pihassa keula rampeilla.
Jäitä housuun!

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #32 : 08.07.2014, 17:07:39 »
Joo en minäkään mikään tekniikkaguru ole mutta tekemällä oppii :) Ja sitä varten tälläinen foorumi on olemassa että täältä voi hakea tietoa ja kysyä tyhmiäkin kysymyksiä :D
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 17:10:12 kirjoittanut Jypä »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #33 : 08.07.2014, 17:29:53 »
No eipä kyllä, tosin öljypohjan irrotukseen riittää kun löysää etupalkin :) Itsehän tein tuon homman omakotitalon pihassa keula rampeilla.

Meinasin tätä ehdottaa mutta päädyin ehdottaan laajempaa remonttia puslien vaihdon takia  ;)

Joskus kans vaihdoin etupalkin tukivarsineen räntäsateessa ja töistä piti ottaa "lomaa" kun oli pitämättömiä saikkuja kerääntyny  :-[
V70 TDI

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #34 : 19.07.2014, 19:36:01 »
Tuli hommattua tommosia palikoita :)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #35 : 21.07.2014, 09:12:27 »
Viikonloppuna jos alkais laittelee palikoita kiinni

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #36 : 22.07.2014, 17:18:09 »
Ajattelin ottaa öljynpaine anturilta kierron tohon ahtimelle mutta mitkä liittimet ja minkä pituinen letku siihen sopii? Ja toinen kysymys kuuluu että tuossa ahtimessa on vesikierto niin miten sen toteuttaa vai onko pakollinen? :)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #37 : 22.07.2014, 19:19:06 »
Ajattelin ottaa öljynpaine anturilta kierron tohon ahtimelle mutta mitkä liittimet ja minkä pituinen letku siihen sopii? Ja toinen kysymys kuuluu että tuossa ahtimessa on vesikierto niin miten sen toteuttaa vai onko pakollinen? :)

Itellä samasta paikkaa otettu tuo öljynkierto. Eikä myöskään itsellä ole vesikiertoa mutta on tulossa ettei aivan noin kuumana tuo turbo käy mitä se ilman vettä.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 19:38:23 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #38 : 01.02.2015, 11:23:26 »
Ei ole vähään aikaan tullut tänne päiviteltyä. Nykytilanne on semmoinen että vanha kone nostettiin pois keulilta ja alettava suunittelemaan uutta kokoonpanoa.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #39 : 02.02.2015, 16:22:50 »
komee kakslankku (niinku nää aina) :)
moottorivalinta on vaan niin nähty.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #40 : 03.02.2015, 01:09:56 »
Kiitos vaan. Noh tuo r-sport sarja ei tule enään kiinni. Koneen purkasin tossa sunnuntaina ja tänään tuli lohko maalailtua. Kaveri vei vähän osia tänään hänen työpaikalleen pesuun  :)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84
« Vastaus #41 : 04.02.2015, 00:02:16 »
Tänään en kerennyt tehdä oikein mitään. Ainut mitä nyt vähän tallia tuli siivoiltua. Miettisin vaan että mikä olisi hyvä nokka turbokäyttöön? Nykyinen nokka on A ja kansi on -398 loppuinen, tekeekö mitään vai suoraan 530?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2015, 00:08:21 kirjoittanut Jypä »

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #42 : 17.02.2015, 21:56:12 »
Vähän laiska ollu kirjoteelemaan tänne. Sen verran on tapahtunut että konehuonetta tullu putsailtua ja maalaitua, kuulerille uudet kiinnikkeet, kansi lähti kaverin työpaikalle pesuun ja remppaan. Tässä muutama kuva  :)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #43 : 23.02.2015, 22:49:12 »
Taas on harrastettu vähän. Kori hommat tuli aloitettua ja sisusta purettu pois. Eipä ollu mitään ihmeellisiä ylläreitä tai no repsikan lattiaan piti pari paikkaa laittaa mtta muuten ei mitään. Paksi on hitsailtu kokonaan ja sisustassa ei ole kuin putsailua ja hitsata kaikki reijät umpeen. Ulkopuolta alettu kans elvyttämään, tuli antenni poistettua, takakaaria pitäs alotella ja muutenkin hiomaan koko autoa kun saa uuden värin niskaansa jossakin vaiheessa. Tossa pari kännylaatusta kuvaa :)





Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #44 : 23.03.2015, 22:06:32 »
Tänne vois vähän päivitellä. Pikkuhiljaa projekti etenee ja kesä lähestyy. Koria on alettu hiomaan ja sisusta on pohjamaalissa. Takakaaria pitäs tällä viikolla alkaa väsäilemään. Ruiskun hilppeitä on tullu haalittua, eli ruiskuksi tulee LH 2.4. Kansi on -398 loppunen ja on kaverin käsittelyssä tällä hetkellä, nokaksi tulee A. Tossa pari kuvaa tän hetkisestä tilanteesta. Oon kyl aika huono kirjottelee



 

Futurez  Kulkukoira