Autodiagnoosi  Carcom Oy

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 428 Vastauksia
  • 155598 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #165 : 27.06.2020, 22:05:58 »
Onko muuten sylinterit pysyny mitoissaan näillä tehoilla?
Jos oot pyttyjä mittaillut kun kansi ollu irti.. näitä kun harvemmin kai stressilevyn kanssa porataan (sen verran tukeva rautalohko)?

Toivotaa että kulkee ja kestää nyt nipussa. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #166 : 28.06.2020, 14:49:17 »
Ei oo mitattu mitään, ku menty vähän sillä ajatuksella että tieto lisää tuskaa.  Ei oo ohivuotoja eikä puristuksiakaan tullut katsottua tuosta nykyisestä koneesta. :D

Voishan noi mitata seuraavan kerran ku kansi on irti. :)

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #167 : 29.06.2020, 19:26:05 »
tieto lisää tuskaa  ;D ;D
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #168 : 05.07.2020, 13:20:34 »
No niin. Ensimmäiset ajot ajettu tälle kesälle Kalajoella OCF summerpartyilla eilen. Pitoa ei ollut yhtään, niinkuin arvelinkin. Tavoitteena oli kuitenkin saada vain seoskartta hyväksi cooleripäivityksen jälkeen ja siinä myös onnistuttiin. Neljännessä vedossa tuli nesteet pihalle, joten meidän ajot oli siinä. Auto tuntuu ihan hyvältä nyt. Ajat oli 3x12.1 ja yhtä en tiedä. Paras loppunopeus 220km/h.

Eilen päivällä nypättiin kansi ylös, eikä tuolta onneksi muuta löytynyt kuin pienesti pettänyt kannentiiviste. Kasailen alkuviikosta ja lauantaina ajetaan Kauhavalla WCSC testiluokassa, jos saadaan päivitettyä auto sille mallille että antavat ajaa.

Eilisen ajot tällä kertaa auton sisältä kuvattuna.

https://youtu.be/fWA6E9JoWFk
« Viimeksi muokattu: 05.07.2020, 13:52:13 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #169 : 10.07.2020, 07:41:12 »
Auto taas valmiina rikottavaksi. Maanantaina kasailtiin kansi paikalleen. Käy oikein nätisti eikä kupli säiliössä.  Kytkimen ja vauhtipyörän ympärille tehtiin räjähdyssuoja ja laitettiin ikkunaverkko paikalleen. Näistä kuuluu kiitos isälle, joka kerkesi suunnitella ja pitkälti tehdäkin nämä. Itsellä työ haitannut harrastusta, niin olen vain iltaisin ollut tallilla kaverina. Verkko on leimavanha uusi verkko, mutta toivottavasti tällä pääsee ajamaan, kun ei parempaakaan tähän hätään löytynyt.

Tänään vielä uutta sliksiä vanteelle ja huomenna Kauhavalle.






Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #170 : 11.07.2020, 21:29:43 »
Oliko uudet slicksit liikaa vai kuin kävi Kauhavalla  ???
Katselin vaan kun Facebookin puolella olit kestävempää perää vailla
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #171 : 12.07.2020, 11:07:04 »
Joo tuli rikottua heti ensimmäisessä lähdössä. Ilmeisesti 6000rpm ja n.3bar ahtoa viivalla oli liikaa Hiacen perälle. Kova on kyllä rata kun ei juurikaan sutannut noilla asetuksilla ja varmaankin ennätys ois ajettu, jos olis maaliin asti kestänyt. Uskomattoman hienosti hyppäsi kyllä viivasta, mutta meno loppui kakkoselle vaihtaessa.  :D

Tänään ajattelin katsoa mitä sieltä särkyi. Pitää yrittää löytää osat tuohon, että saa loppukesän ajot ajaa. Talvella sitten jotain kestävämpää tilalle. Kauhavalla en ajatellut enään käydä ennen akselin vaihtoa.  ;D

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #172 : 12.07.2020, 12:32:25 »
Auts. Luulis että osia löytyis, eiköhän noita ole purettuna vähän joka suomenniemen notko täynnä  :D  Ei kulkenut enää millään vaihteella eteenpäin mällin jälkeen? Pitikö tuon haisun perän olla kuitenkin kestävämpi kuin Volvon oman 1031?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #173 : 12.07.2020, 15:14:12 »
aika rajut lähtösysteemit :D vedätkö kytkimen suoraan ylös lähdössä? jotenki semmonen fiilis että jos ei luistata nii eikai tuolla kestä mikkään kunnonradalla ja isoilla kumeilla  ::)
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #174 : 12.07.2020, 18:25:21 »
Hiacen perä on reilusti vahvempi ku 1031. Mulla särkyi nuita Volvon periä ainaki 3, vaikkei tehoakaan ollut edes 600hv. Toyotan perän kanssa ei oo ollu ongelmia ja oiskohan tuo kolmas kesä kun ajettiin tuolla. Videosta kattelin, että ei tullut paljo kytkintä luistatettua. Kauhavan rata vaatii rajusti lähtörajoitinta. Viimeksi taisi olla joku 5500rpm ja hyytyi viivalle. Pudiksella riittää 5000rpm ja Kalajoella 4800rpm on liikaa.






Vähä tuo välitys oli huonona.   :D

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #175 : 12.07.2020, 23:20:10 »
No ohhoh  :D
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #176 : 12.07.2020, 23:25:30 »
Hajosko sulla väitys 1031sessa vai jotain muita?

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #177 : 12.07.2020, 23:26:02 »
 :D ei luistanu enää kumi

Poissa Juupas

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #178 : 17.07.2020, 11:16:46 »
Millä tavalla toi hiacen välitys on muka 1031 kestävämpi? Mulla on 3.15 1031 perässä ja siinä on kuvan perusteella ainakin PALJON isommat pinjonin rattaat. Noissa volvon tiheämmissä vakio 3.7, 3.9 on taas tuommoiset pienemmät rattaat ja niitä rattaitahan on vähemmän tiheämmissä. Joten särkekää volvon uusi harva välitys 1031 perässä ja ottakaa siitä kuva millä väännöllä meni rikki ennen kuin sanotte että 1031 on heikompi. :) Hyvä kun näkee mitä hiacen perä kestää ja mahtavaa harrastamista. 8) Ja volvon perän vetarit heikkoja? Mulla on 30 boorinen chromoly 1031 perässä. näyttäkää myös kun semmonen on rikki ennen kuin haukutte.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #179 : 17.07.2020, 13:12:23 »
Kyllä muistikuvien mukaan Hiacen perässä on kaikki huomattavasti järeämpää tekoa. Mittoja vois joku laittaa 1031 välityksestä. Otan mitat noista Toyotan osista ku käyn tallilla. 3.15 välitys ois ensinnäkin aivan liian pitkä tähän autoon. Toiseksi en näe järjeä ostaa Volvon perään uutta välitystä ja vetoakseleita, kun Hiacen perän saa alle 200 rahalla paikalleen asti ja se kestää lentokenttäradoilla varmasti ongelmitta vakiohiluilla. 1031 ja 1041 peristä katkeili vetoakseleita, särkyi lukkoa, pinionia. En nyt muista oliko muuta ongelmaa, mutta alle 11.5 aikoja tuolla en päässyt ainakaan tällä autolla.

Käytiin tiistaina purkamassa ulkona maanneesta Hiluxista lukollinen perämurikka 4.1 välityksellä ja varavetoakselit. Suuri kiitos näistä Alavieskan suuntaan. Kasaillaan varmaan viikonloppuna ja Kalajoen ja Pudasjärven testipäivät ois tarkoitus ajaa ensikuun alussa.

 

Futurez  Kulkukoira