Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: coolower - 07.06.2013, 10:47:25
-
Numero otettu pelkääjän puolen etuoven saranan nurkilta.
Tuo viiva oli joko kenoviiva tai sitten perus tavuviiva.
EDIT: valmistenumeron tulkinnan löytyi tuolta http://www.164club.se/modcod.html (http://www.164club.se/modcod.html)
Viivalla ei taida olla merkitystä.
Tummoisen numeron lähetin Trafille selvitettäväksi..
-
Siis -69 alkaen-malli. Onko nahkapenkit, ton ikäisissä oli yllättävän usein kangas(plyyssi)penkit, ainakin Suomi malleissa. -69 etupään alusta-geometria on eri(huonompi) kuin -70 ja uudemmissa ja kabiinin läpivirtaus-tuuletus puuttuu.
Ei kuitenkaan paaliin!
-
-
-
Meneekin mielenkiintoiseksi kun asiaa vähän selvittelee. Trafilta ei vielä ole kuulunut mitään.
Mutta
Kun tarkemmin katselin niin kaiken p*askan alla oli penkki, vaalean ruskea puolinahkapenkki eli kangasta keskellä ja nahkasuikaleet penkin reunoilla.
Pitää katsella vielä tuota konetta mikä siellä on, itse tosiaan en ole näin vanhoihin Volvoihin vielä aikaisemmin tutustunut joten uutta oppimassa.
-
Kolmiovinen?
Onhan 2 ovisiin muutettu 164:sen keulia.
Ota apri kuvaa siitä niin selviää.
Kattoluukun reikä, olisko -80 luvulla asennetun lasisen Finlandia-kattoluukun aukko?
Penkki kuulostaa alkaen-malli 142/144 penkiltä. Ei ne reunat mitään nahkaa ole, muovia. ;)
-
Ei se kuitenkaan tämmönen ole?
(http://www.volvo300.dk/images/Tjoloholm2007/Billede%20068.jpg)
-
Ei se mielestäni kyllä tommonen ole, bertone 162...
Siis tarkoitin 2-ov.
Otan kuvia kun ajan ohitse.
-
142 ja 164 on samanlainen takapää. Olisiko vaan 164 muutettu kaksioviseksi?
-
Helpompi muuttaa 164 2oviseksi, kuin 142 vaihtaa keula, on meinaan jonnin verran pitempi tuo 164 keula... ::)
-
http://www.flickr.com/photos/12663308@N06/5594214663/ (http://www.flickr.com/photos/12663308@N06/5594214663/) kaikkea sitä näemmä tehdään
Tämän raadon takalaudassa on paikat/ reiät leveille valoille
-
142 ja 164 on samanlainen takapää. Olisiko vaan 164 muutettu kaksioviseksi?
Jotain tämmöstä voi itsekkin kuvitella tapahtuneen.
-
Foto ois kiva eli tässä ois.
Mites nämä nyt saikaan näkymä'än suoraan tässä ketjussa...?
Oli siinä sittenkin tommonen bertone c-pilari eli joku on yrittänyt rakentaa itselleen Bertone 162sen mutta jäänyt kesken.
Koneena on B21 eli eikö sekin ole vähän uudempaa tuotantoa kuin vm-69?
-
164 tuo näyttää olleen alunperin, kuten ounasteltiinkin.
Takapelti on uudemmasta 164:sta tai 264:sta, kun ovat tuollaiset leveät valojen paikat. Kattoluukku on ihan perus Volvoa, eli siihen kuuluu sellainen veivattava peltinen luukku. Peltityöt on kuvien perusteella tehty mun mielestä ihan kohtuu hienosti, mutta lopputuloksesta voidaan tuon pilarin osalta olla varmaan aika montaa mieltä :) Muuten tuollainen olisi ihan älyttömän hieno, siis 2-ovinen 164. Ei sen sopisuhtaisempaa vanhaa Volvoa ole olemassakaan.
-
Paalaaminen ei kannata missään nimessä.
-
Varmaan kannattaa selailla overdriven foorumia, uskoisin että sieltä löytyy useampikin latolöydön pelastaja, ja osaavat paperikuvioissakin opastaa.
-
Olen kuullut sellaista. että jos auto on ollut todistettavasti vähintään 15-vuotta pois rekisteristä niin sen saisi kilpiin jotenkin sopuisasti?
Eihän niitä metsälöytöjä muuten olisi saanut kilvitettyä, mitkä ei ole olleet ihmisten aikoihin missään kirjoissa eikä kansissa :o
-
Poissa rekisteristä hhmmm. jos autosta ei löydy mitään merkkejä, että se olisi jossain kotimaisessa rekisterissä koskaan ollutkaan.
-
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?
-
Eli miten saan kilpiin paperittoman auton, mistä ei löydy tietoa trafin tietokannoista?
Tuo valmistenumero ei siis ole ollut rekisteröitynä Suomessa vuoden 75 jälkeen, tai niin ainakin trafin väitti.
Olisiko tästä apua:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478611/327f4fed2259c7846fb5c6de7a2e30bd/2891-519Paperitonajoneuvo.pdf
-
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?
No onhan niitä 4D autoja ennenkin, jopa 80-luvulla ja ennemminkin, tehty 2D kun se on niin helkkarin siistiä kun on sporttisempi menopeli alla. Mikäs siinä ongelman tekisi`?
Eiku kuule vaan www.overdrive.fi (http://www.overdrive.fi) kyselemään, kuten aiemmin sanottiinkin, niin jopa alkaa homma roilottamaan!!
-
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?
Ei välttämättä ole mikään ongelma että 142 ovet, koska periaatteessa koria on tehty kaksiovisena, niin tolppa on vaan samassa paikassa kuin 2oviversiossa.
Kauheeta panikointia, kyllä kautta aikain on tehty noita 2d muutoksia myös autoihin josta ei ole edes noin läheistä sukua olevia 2d serkkuja.
-
kuvissa näyttäis että B ja C pilarien välinen pätkä olis otettu 2-ovisesta ja nätisti laitettu paikalleen. Ikkunasta voi olla oma mielipide...
Ovet on uudemmasta 142 tai 242 mallista, peilin kiinnitys karmiin.
Ja 4 pyttyinen kone..
Kaikenkaikkiaan näyttäisi olleen kaverilla jonkun verran taitoa muutoksiin.
-
Pikku panikointia voi olla ilmassa kun en ole puljannut tällaisten muutosten kanssa aikaisemmin...
Ja sitten kävin Turun paskimmalla katsastusasemalla eli postikeskuksen vieressä kyselemässä juttuja.
Lyötiin joku hemmetin muutosprosentti lappu käteen ja näytettiin jostain säädöksestä kohta missä tuosta pohjalevystä pitää osoittaa mahdollisesti dokumenttia jos ovi muutoksia on tehty.
Ja sitten kun ei ole papereita niin jotain höpisivät E-tunnuksista.
Loppuun totesivat että ei he näistä oikein tiedä kun se kaverikin on lomalla joka tietäis.
Mielenkiintoisen seikkana katselin mitä kaverit oli tekemässä, niin käsissä oli jotkut japani-tuontipaperit ja katselivat Googlesta+ kuvahausta pitääkö jotkut Nissanin tehot paikkaansa ja näyttääkö moottori samanlaiselta kun käsittelyssä olevassa autossa... eli 1X2 touhua
-
Turun seudulla konttorit, jotka oikeesti jotain tietää on Raision K1 tai WP-katsastus liedossa... muut on enemmän tai vähemmän kujalla a-katsastukset ja katsastuscenterit kannattaa kiertää kaukaa.
-
Raision K1 on ainakin osa katsureista itsekin harrastajia, eli sieltä kyselemään.
-
tässä olisi runkonumero :D
http://www.blocket.se/dalarna/Custom_Volvo_142_Projekt_47722944.htm?ca=10&w=3
-
tässä olisi runkonumero :D
http://www.blocket.se/dalarna/Custom_Volvo_142_Projekt_47722944.htm?ca=10&w=3
Mieluiten Suomiauto, kiitos.
-
tässä olisi runkonumero :D
http://www.blocket.se/dalarna/Custom_Volvo_142_Projekt_47722944.htm?ca=10&w=3
Eikä tommosesta kannata tehä, koska 2d 164 on pop, korkean kuutiotilavuusrajan takia ;) Sinnehän saa kuutiotilavuuden puolesta laittaa aika jänniä moottoreita. ::)
-
Lainaan hieman tätä topickkia...
Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.
Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja? :idiot2:
Kaikenlisäks toi choppaus.. Eli täyttääkö se nykyiset vaatimukset. :buck2:
-
Lainaan hieman tätä topickkia...
Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.
Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja? :idiot2:
Kaikenlisäks toi choppaus.. Eli täyttääkö se nykyiset vaatimukset. :buck2:
Paaliin ja sitten hankit paperillisen kopan ja rautasahan.
-
Paaliin ja sitten hankit paperillisen kopan ja rautasahan.
Ois vaa aika hyvä kori, hyvin tehty katto ja valmiit lasit siihe.
Just tuli svenska trafilta sähköpostia ja "nykyisen" ruotsalaisen omistajan nimi ja asuinpaikka. Täytyy koittaa katella jos sais jotenki vielä puhelin numeron tai sähköpostin, ni vois ottaa yhteyttä ja kysästä haluisko se tilata uudet paperit siihe laittaa mulle postissa. ::)
ois tos kyl tiedos yks suomiraato, josta sais paperit ja runkonumeron tohon.
-
ois tos kyl tiedos yks suomiraato, josta sais paperit ja runkonumeron tohon.
Nyt mä näkisin, että aletaan olla asian ytimessä O0 Kyllä näistä vanhuksista on varmaan jo veroa maksettu ihan tarpeeksi, joten ihan sama miten kikkailee.
-
Nyt mä näkisin, että aletaan olla asian ytimessä O0 Kyllä näistä vanhuksista on varmaan jo veroa maksettu ihan tarpeeksi, joten ihan sama miten kikkailee.
Miten menisi jos "Kärähtäisi" runkonumeron vaihdosta. Menisikö verot maksuun ja asia olisi sillä selvä.
-
Menee
a) muutosprosenttitarkastukseen
b) saa uuden identiteetin
c) täytyy täyttää vuoden 2013 vaatimukset
d) maksetaan vuoden 2013 mallin verot
e) rekisteriröijälle veropetossyyte
-
Nappaa katon, ovet, lasit yms. tarpeellisen siitä chopatusta suomikoriin? Choppauksesta oli hyvä topikki landian puolella, pitäsköhän tänne tehdä uus... :P
-
Mä en dissaa ketään , mutta ei toi choppaus ihan joka pojalta onnistu , jossei tytöltäkään ... ???
-
Mä en dissaa ketään , mutta ei toi choppaus ihan joka pojalta onnistu , jossei tytöltäkään ... ???
Jep, usein pitää kattoa pidentää ja leventää, pilareissakin on moninkertaisia pokkauksia.
Yhden -58 Dodge stepsiden chopannut, siinä ei tarvinnu pidentää kattoa, vain leventää, silti ihan tarpeeks duunia.
-
Mä en dissaa ketään , mutta ei toi choppaus ihan joka pojalta onnistu , jossei tytöltäkään ... ???
Allekirjoitan suoraan tän omalta kohdalta. Ei tulis yhtää mitää jos alkaisin ite. Ja valmiit chopatut sen verran hinnakkaita yleensä, että jopa rahallisesti kannattavaa vähän edes yrittää saada papereita siihen koppaan.
Ruotsin trafilta tuli just spostilla auton edellisen (ruotsi) omistajan nimi ja yhteystiedot. Aiemmin tuli jo auton tietoja. Asiallista palvelua sieltä suunnalta.
Eli käytännössä nyt täytyy tähän henkilöön ottaa yhteyttä ja kysyä oisko mitenkää mahdollista jos hän tilais itelleen uudet otteet ja laittais ne mulle tulemaan postissa. ::) Eli papereiden saaminen on nyt lähinnä tän viimisimmän ruotsalaisen omistajan halukkuudesta ja avuliaisuudesta kiinni. Saas nähdä miten käy.
-
Kummallisia pöpilistejä täällä, vähä autoo muutettu niin ollaan ties minkä verojen peräs paalaamas autoo ja hävittämäs todistajia. Ei eletä enää ajassa jolloin katsastusmies oli kekkosesta seuraava ja jumala tuli vähän niitä jäljessä. Täytyis vissii tommoses aman choppauksessaki virallisesti todistaa et katon rakenne ei oo heikentyny alkuperäsestä ts. sisällä olevat jäykisteet hitsattu myös takaisin kasaan. Mutta tosiaan vaan harrasteystävällinen konttori ja siinä se. Jatkuvana virtana tuolla atlantilla tulee rakennettua rodia ja kustomia suomeenkin päin.
-
No näytäpä harrasteystävällinen konttori joka rekisteröi paperivikaisia autoja. "Mennääs tonne konttorin puolelle pläräämään tietokoneelta sulle sopivaa runkonumeroa." Ilman identiteettiä on hukassa niin auto kuin ihminenkin.
-
Jos keskustellaan noi choppailu ja muut Leepu jutut omassa ketjussaan keskitytään tässä ketjussa latolöytöihin vast. ja niiden kilvittämisiin, kiitos.
-
Pikku siivu aiheen vierestä vielä.
Kummallisia pöpilistejä täällä, vähä autoo muutettu niin ollaan ties minkä verojen peräs paalaamas autoo ja hävittämäs todistajia. Ei eletä enää ajassa jolloin katsastusmies oli kekkosesta seuraava ja jumala tuli vähän niitä jäljessä. Täytyis vissii tommoses aman choppauksessaki virallisesti todistaa et katon rakenne ei oo heikentyny alkuperäsestä ts. sisällä olevat jäykisteet hitsattu myös takaisin kasaan. Mutta tosiaan vaan harrasteystävällinen konttori ja siinä se. Jatkuvana virtana tuolla atlantilla tulee rakennettua rodia ja kustomia suomeenkin päin.
Pikkuisen varpaillaan kannattaa silti olla sillä itse tunnen erään valtion virkailijan joka kohottelee egoaan mm. seuraavalla:
Oli kuullut kahvilassa keskusteltavan mahdollisista epäselvyyksistä tuontiajoneuvoista ja seuraavan kerran töihin päästyään käynnisti selvityksen kuppilan pihalla olleista muutamasta harrasteajoneuvon näköisestä.
Harmitteli, että epäselvyyksiä ei löytynyt.
Tämä virkailija on muuten harrastelija itsekin ja kiertelee tapahtumissa.
Osa II:
Harrastepeli leimataan rekkarin perusteella ja siinä on numero 2 eli aika v-mainen talvikuukaudet seisovaan autoon.
Mieleen siis juolahti, että saisiko tuota kilpeä inhimillistettyä.
Otin toista autoa leimatessani tämän kilvenvaihdosasian puheeksi konttorin konttoristin kanssa ja rouva taisi olla vanhan polven AKE-väkeä.
Rva. soitti nutturaansa kiristettyään ensimmäisenä trafiin jossa moinen homma kiellettiin oitis ja näinollen Rva:kin kieltäytyi edes keskustelemasta moisesta vallattomuudesta.
Perusteeksi tunnusmerkkien vaihtoon ei kuulemma riitä hankala katsastusajankohta tahi se, että ajoneuvon valmistumisajankohtana ei ole ollut 7-merkkisiä kilpiä.
Ainoana vaihtoehtona Rva. näki sijoittaa sen 900 euroa erikoiskilpiin.
Ja tämä keskustelu käytiin siis armon vuonna 2011.
Eli virkamieshenki elää jossain edelleenkin vaikka onneksi vähenemään päin onkin.
-
Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja? :idiot2:
Veroja ei kannata pelätä. Noin iäkkäästä kulkupelistä veroja Suomeen tuotaessa menee n.50 euroa.
-
Neljä vuotta sitten -71 144 verot tasan 50€.
Maksoin käteisellä. :)
-
Joko tää on kilvissä. ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
-
Lainaan hieman tätä topickkia...
Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.
Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja? :idiot2:
http://www.transportstyrelsen.se/en/Contact-us/Contact-the-Swedish-Transport-Agency/ (http://www.transportstyrelsen.se/en/Contact-us/Contact-the-Swedish-Transport-Agency/) Tuolta kyselet auton runkonumerolla tietoja. Pyydät että nakkaavat kaiken mitä löytyy sulle s-postiin. Niiden tietojen jälkeen tarviit ainakin ne luovarit ja sitten konttorille RETU-kysely vetämään. Siinä menee muutama viikko. Jos tarviit asiaan muuta jeesiä niin kysy. En tiedä mitään niin ihanaa kun paperiton tuontiauto... Meinas pariin otteeseen loppua usko, kun omaan turboon koetin papruja hankkia.
-
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.
Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?
-
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.
Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?
Ei ja ei.
Kuutiotilavuusrajahan tolle on joku 3,8litraa, jos tehorajoissa käytetään luovuutta niin:
Bemarin 3litrasen kasin saa teoriassa laitettua, samoin audin 3.6litrasen. Jälkimmäistä olin jo kertaalleen laittelees yhteen 164seen kunnes heräsin tähän päivään ja totesin sen olevan liian laiska moottori(paperilla 250hv), kun ajelin päivittäistä ajoa puoli vuotta V8audilla.
Oikeasti jos haluat, luotettavan ja järkevän tekniikan tonne, niin tinakutonen 960stä, se 2,5litranen, saa oikea äänet 164seen sekä osien saatavuus parempi kuin missää aikasemmissa ideoissa. Ja jos oikeen mopo keulii niin tinakutonen parilla ahtimella kiusattuna.
-
(http://i59.photobucket.com/albums/g288/Volvo-Power/IMG_0180.jpg)
Mitään sodan aikaisia kaseja kun tälläinen. ;)
-
Fordin pikkulohko menee muutoskatsastamalla. Siihen saa näppärästi T5 vaihteiston. Laita sellanen.
-
180heppainen 3,0 tinakutonen. sitähän voi sitten omien mielihalujensa mukaan virittää.
164:sen omapainohan on jo 960:a 300kg pienempi, kulkee jo aika ketterästi.
ei kait nykyään mee läpi noin pikkulohko muutoskatsastukset?
-
Fordin kansiventtiilikaseissa taitaa olla vain yksi joka menee muutoskatsastamalla eli 221 cu in Windsor.
Saattaa olla aika harvinainen kone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine#221
Buickin 215 cu in mahtuu prosentteihin eli käytännössä sama kone, kuin Rover 3500.
https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_V8_engine#215
Nuo kaksi lienee heppojenkin osalta läpihuutojuttuja katsastaa, kun ovat melkoisia antiperformance koneita vakiona...
Kuutiotuumissa karvan alle 229 kone pitäisi kokonsa puolesta mennä muutoskatsastamalla.
Jos ei lait ole ihan äskettäin muuttuneet niin vertailumoottorista moottorin massaa saa kasvattaa 20%, tilavuutta 25% ja tehoa 20% muutoskatsastamalla.
Korjatkoon viisaammat taas :-[.
-
Fordin kansiventtiilikaseissa taitaa olla vain yksi joka menee muutoskatsastamalla eli 221 cu in Windsor.
Saattaa olla aika harvinainen kone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine#221
Korjatkoon viisaammat taas :-[.
Nii, ei niitä hirveästi kait oo, mut on niitä suomessakii ihan muutama. Allekirjoittaneen hallin perukoilla yks tuollanen seisoo. Sama moottori, mitä 302, sisuskalut vain vähän erilaiset...
-
Fordin pikkulohko menee muutoskatsastamalla. Siihen saa näppärästi T5 vaihteiston. Laita sellanen.
Sinäkin Brutukseni???!!!!
Mikä tää V8 villitys oikein on, kyllähän sitä paukkua saa B30sestäkin?
-
Aika vähän on vanhempia V-8 volvoja näkynyt eli, jos joku tekee jo muutenkin muunnellusta kasikoneisen niin O0.
Lainkaan väheksymättä Volvon tappikoneita sillä niillä olen itsekin hyvinkin tyytyväisenä taivaltanut pätkittäin vuodesta 1983.
Jos suora kutonen soundaa tuohon malliin niin siinä on vikaa mutta...
http://www.youtube.com/watch?v=Fz00nYG7fa4
-
Aika vähän on vanhempia V-8 volvoja näkynyt eli, jos joku tekee jo muutenkin muunnellusta kasikoneisen niin O0.
Kimisetä osui asian ytimeen tuon oman ajatusmaailman kanssa.
Voi olla että sinne menee aluksi tuon B30 tai B30E ja stage2 vaiheessa sitten joku V8.
Tässä ollaan vasta niin alussa että saas nähdä mitä tulee jos tulee.
-
Täältä ääni mielummin V8:lle kun jollekki tinakutoselle ;)
-
Tänään taas ihmetelty tätä kiesiä. koneena paikoillaan tällä hetkellä b21 kone ja borg warner 35. kone ja laatikko ovat erittäin siis siistejä, ei vuoda tippakaan öljyä. lattikossa kyltti "factory rebuilt unit" eli ilmeisesti tehdaskunnostettu loota.
Nyt tässä pohdin että pidänkö nuo vai laitanko myyntiin ja ostan b30n ??? Tästä b21 puuttuu kaikki ympäriltä kaasari, laturi, jäähy jne.
-
Jos b30:n löydät sopivaa hintaa ni laita semmone ihmeessä.. Ja laatikko siihen perään..
-
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.
Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?
Eiks roverilla ollu se perus 3,5l mylly, josta on erilaisilla osapaketeilla ja porauksilla muunnettu "hiukan" isommaksi ettei olisi päästy jopa tuohon 4,7 litraankin
-
Eiks roverilla ollu se perus 3,5l mylly, josta on erilaisilla osapaketeilla ja porauksilla muunnettu "hiukan" isommaksi ettei olisi päästy jopa tuohon 4,7 litraankin
Tuolla on vähän juttua ja vertailuja.. http://www.gomog.com/allmorgan/40difference.htm
En ihan usko että tosta 3,5 vais 4,7 tehtyä..
-
Tuolla on vähän juttua ja vertailuja.. http://www.gomog.com/allmorgan/40difference.htm
En ihan usko että tosta 3,5 vais 4,7 tehtyä..
No ehkä ei, mutta tossa leylandissa olis 4,4l ja vaan pidempi isku, sama poraus? Tiedä sitten mikä on maksimi isku moiselle lohkolle, mutta onhan vinokoneestakin 3l versioita.
-
http://www.britishv8.org/articles/affordable-stroker-v8.htm
-
Laatikko lienee kuitenkin BW-55. BW-35 oli B20:en perässä. Jos on BW-35 niin sen täytyy olla sitten vinossa.
-
(http://i1274.photobucket.com/albums/y421/coolower/IMG_5940_zps17670d54.jpg) (http://s1274.photobucket.com/user/coolower/media/IMG_5940_zps17670d54.jpg.html)
-
Laatikko lienee kuitenkin BW-55. BW-35 oli B20:en perässä. Jos on BW-35 niin sen täytyy olla sitten vinossa.
Ellei kone ole laitettu suoraan niin laatikkokin voi olla suorassa.. ::)
-
Juu kyllä. Kone näyttää olevan suorassa, että näin. :P
-
Kyllä tuossa vuoden 72 TM:n testijutussa on koneena B30E ja BW35 eli kyllä sitä tehtaalta on tuolla kokoonpanolla tullut.
Samaisessa jutussa mainittiin myös testiajonaikainen kulutus oli 17 litraa satasella.... ekoautoilua tiedossa kun tuon saa liikenteeseen.
-
Juujuu, työntötankokoneessa BW35 ja OHC-koneessa BW55,AW70/71...
-
Kyllä tuossa vuoden 72 TM:n testijutussa on koneena B30E ja BW35 eli kyllä sitä tehtaalta on tuolla kokoonpanolla tullut.
Samaisessa jutussa mainittiin myös testiajonaikainen kulutus oli 17 litraa satasella.... ekoautoilua tiedossa kun tuon saa liikenteeseen.
Itellä kaupunkikulutus amazonissa varmaan enemmän kun 17 litraa sataselle.. :D
-
Kyllä tuossa vuoden 72 TM:n testijutussa on koneena B30E ja BW35 eli kyllä sitä tehtaalta on tuolla kokoonpanolla tullut.
Samaisessa jutussa mainittiin myös testiajonaikainen kulutus oli 17 litraa satasella.... ekoautoilua tiedossa kun tuon saa liikenteeseen.
Löytyyks tota TM testiä mistään luettavaksi?
Mun -72 164E vei normisti n. 15l mulla, mutta kun joku muu toimi kuskina pääsivät lähelle 10l
En viitti tässä enää kehua kuinka hyvä AUTO oli, on tullu niin monesti se jo tehtyä. :D
-
Kyllä tuossa vuoden 72 TM:n testijutussa on koneena B30E ja BW35 eli kyllä sitä tehtaalta on tuolla kokoonpanolla tullut.
Samaisessa jutussa mainittiin myös testiajonaikainen kulutus oli 17 litraa satasella.... ekoautoilua tiedossa kun tuon saa liikenteeseen.
Mutta toi 17 litran keskikulutus johtuu siitä että testin aikana on ajettu aika lujaa.
Hyvällä kestotiellä ajonopeuksilla 120-150km/h 15,2l/100km
Hyvällä kestotiellä ajonopeuksilla 150-180km/h 19,4/100km
Koeajon aikana keskimäärin 17,0/100km
-
Siihen ei ole vielä vastausta tullut, että mikä on tuo numero tuolla konehuoneen puolella olevassa lätkässä (etulokarissa)?
Eli se on aina eri kuin itse a-pilarissa olevan valmistenumeron loppuosa...
-
Siihen ei ole vielä vastausta tullut, että mikä on tuo numero tuolla konehuoneen puolella olevassa lätkässä (etulokarissa)?
Eli se on aina eri kuin itse a-pilarissa olevan valmistenumeron loppuosa...
Erillinen lätkä jossa vain yksi numero eikä muuta? Ruotsin volvo 164 klubin sivuilla sanotaan sen kai olevan "body number" mutta enempää siitä ei sitten mainitakkaan.
-
pikkuinen erillinen lätkä missä Volvo logo ja sitten omassa tapauksessa nelimerkkinen luku.
-
Saako selvää, että minkä värinen tuo 164 on ollut alunperin? Täällä meilläpäin tehtiin aikoinaan yhdestä hienokuntoisesta punaisesta 164:sta 2-ovinen. Auto oli vuosimallia 1969. Muutokseen käytettiin vaalean keltaisen 242:sen takaovia ja kylkipaloja. Mahdollisesti myös takapaneeli otettiin samasta autosta.
Se oli sitä aikaa se.... :-\
-
Löytyyks tota TM testiä mistään luettavaksi?
Mun -72 164E vei normisti n. 15l mulla, mutta kun joku muu toimi kuskina pääsivät lähelle 10l
En viitti tässä enää kehua kuinka hyvä AUTO oli, on tullu niin monesti se jo tehtyä. :D
Vanhoja TM:an juttuja voi tilata PDF:nä TM:n sivuilta. Maksaa muistaakseni 1-3€/juttu.
-
Saako selvää, että minkä värinen tuo 164 on ollut alunperin? Täällä meilläpäin tehtiin aikoinaan yhdestä hienokuntoisesta punaisesta 164:sta 2-ovinen. Auto oli vuosimallia 1969. Muutokseen käytettiin vaalean keltaisen 242:sen takaovia ja kylkipaloja. Mahdollisesti myös takapaneeli otettiin samasta autosta.
Se oli sitä aikaa se.... :-\
Ja täällä meilläpäin siis on Nivala? ;)
Kyllä tämä keksintö on koottu kaikista sateenkaaren värisistä osista. Ainut vaalean keltainen osa taitaa olla toinen takaluukun sarana.
-
Ja täällä meilläpäin siis on Nivala? ;)
Kyllä tämä keksintö on koottu kaikista sateenkaaren värisistä osista. Ainut vaalean keltainen osa taitaa olla toinen takaluukun sarana.
Joo, oikea suunta. Noita 2-ovisia 160-sarjalaisia on "tehty" useampikin, mutta yhtään ei ole liikenteessä näkynyt. :P
-
Joo, oikea suunta. Noita 2-ovisia 160-sarjalaisia on "tehty" useampikin, mutta yhtään ei ole liikenteessä näkynyt. :P
Onkos sama mikä oli n. vuosi sitten nettiautossa myynnissä, paloautonpunanen, 3:lla 45 weberillä, kaaret oli sisällä, jotkut kuppipenkit, valkoset vanteet yms.. tehoja tais olla 250hv..