Proturbo  Autodiagnoosi

140-sarjan jarrut

  • 23 Vastauksia
  • 10031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1.4.2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
140-sarjan jarrulevyn paksuudet
« Vastaus #15 : 05.02.2012, 15:01:15 »
142 vm.72 jarrulevyjen paksuudet min ja max? Edessä on nyt abaut 12mm ja takana tais olla abaut 10mm, onko ne vaihtokunnos ?



E: nii ja girling jarrusatulat jos sillä on nyt mitään merkitystä..
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012, 19:10:20 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6348
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140-sarjan jarrulevyn paksuudet
« Vastaus #16 : 05.02.2012, 19:12:08 »
Etujarrut

Minimipaksuus (B20E) 13,4mm
Minimipaksuus (muut) 11,6mm



Takajarrut

Minimipaksuus (kaikki) 8,4mm
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012, 19:21:10 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Volo144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #17 : 08.09.2013, 15:15:01 »
Jospa tähän ketjuun uskaltaisi kysäistä seuraavaa:

Sopiiko 73" 140 (Girling) 240 takajarrusatulat? Nimimerkillä "Satulasta puuttuu pala".

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #18 : 08.09.2013, 21:19:58 »
Ei sovi suoraan; Vingulla piti kiinnitysreikiä pari milliä siirtää (ulommas muistaakseni)  ja parin millin prikka satulan ja korvakon väliin, sitten keskitys ok. Ite ton muutoksen joskus tein, kun löyty noita lankun osia helpommin. Ja tämä siis lankun satulat ---> 142:seen

Poissa Bowtie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • -65 PV 544 Sport
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #19 : 09.09.2013, 17:20:47 »
Lainaanpas topikkia kun tämmönen on sopivasti jo avattu... Eli mulla on PV:ssä 140-sarjan jarrut, ja ongelmana että jarrut alkaa laahaamaan ajaessa. Kun autolla lähtee liikenteeseen toimii hienosti ja rullaa kevyesti, muutaman jarrutuksen jälkeen alkaa laahaamaan, mielestäni takajarrut koska ovat aika lämpimät. Mikähän tota vois vaivata, pääsylinteri? Ajattelin että olisko pykimä letkuissa mutta eikö noissa ole 2 letkua per puoli, aika epätodennäköistä että molemmilla puolilla olis letkuissa vikaa... Satulat on käytetty auki ja liikkuu kevyesti. Pääsylkky ja etusatulat (nelimäntäiset) Ate, takasatulat ilmeisesti Girling (G-kirjaimesta päätellen). Eipä ole Volvon järjestelmä kahdella letkulla per satula minulle kovin tuttu ennestään...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #20 : 09.09.2013, 22:28:29 »
Mulla oli vastaavaa vikaa Pyhimyksessa ja pääsylinterin vaihdolla jarrut eivät enää jääneet laahaamaan / päälle. Se pääsylinterin takaisinvirtaus reikä oli ilmeisesti tukkeessa.

Poissa Bowtie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • -65 PV 544 Sport
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #21 : 10.09.2013, 23:44:18 »
Okei, kiitoksia tiedosta... Pääsylintereitä ei varmaan löydy enää uutena? Pääsylkyssä lukee Ate ja 22, oletin että tarkoittaa porausta ja hain Mätänetistä jo korjaussarjan, pitänee leväyttää pöydälle koko komeus.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #22 : 14.09.2013, 09:48:30 »
Okei, kiitoksia tiedosta... Pääsylintereitä ei varmaan löydy enää uutena? Pääsylkyssä lukee Ate ja 22, oletin että tarkoittaa porausta ja hain Mätänetistä jo korjaussarjan, pitänee leväyttää pöydälle koko komeus.

240n pääsylinteri menee ainakin 140-sarjalaiseen melkein bolt on, yhden putken pätkän joutuu taivuttaan. Aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen, mutta vain vajaa 40e biltemassa. Tais olla se malli missä lähdöt on vasemmalla ja päässä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 140-sarjan jarrut
« Vastaus #23 : 14.09.2013, 12:23:51 »
Ja 240 jarrupääsylinterin lähdöissä on millinen kierre. Itselle vaihdoin putket sopivalla sylinterin puoleisella päällä oleviksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport