Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 164 latolöydön selvittelyä

  • 79 Vastauksia
  • 28871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa astonmartin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #15 : 15.06.2013, 15:23:06 »
Olen kuullut sellaista. että jos auto on ollut todistettavasti vähintään 15-vuotta pois rekisteristä niin sen saisi kilpiin jotenkin sopuisasti?
Eihän niitä metsälöytöjä muuten olisi saanut kilvitettyä, mitkä ei ole olleet ihmisten aikoihin missään kirjoissa eikä kansissa :o

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #16 : 15.06.2013, 15:44:12 »
Poissa rekisteristä hhmmm. jos autosta ei löydy mitään merkkejä, että se olisi jossain kotimaisessa rekisterissä koskaan ollutkaan.



« Viimeksi muokattu: 04.01.2014, 10:04:16 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #17 : 15.06.2013, 21:11:05 »
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Volvo 164 ? latolöydön selvittelyä
« Vastaus #18 : 15.06.2013, 21:21:58 »
Eli miten saan kilpiin paperittoman auton, mistä ei löydy tietoa trafin tietokannoista?
Tuo valmistenumero ei siis ole ollut rekisteröitynä Suomessa vuoden 75 jälkeen, tai niin ainakin trafin väitti.

Olisiko tästä apua:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478611/327f4fed2259c7846fb5c6de7a2e30bd/2891-519Paperitonajoneuvo.pdf
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #19 : 15.06.2013, 21:34:11 »
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?

No onhan niitä 4D autoja ennenkin, jopa 80-luvulla ja ennemminkin, tehty 2D kun se on niin helkkarin siistiä kun on sporttisempi menopeli alla. Mikäs siinä ongelman tekisi`?

Eiku kuule vaan www.overdrive.fi kyselemään, kuten aiemmin sanottiinkin, niin jopa alkaa homma roilottamaan!!
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #20 : 15.06.2013, 22:15:28 »
Nyt tässä on noita kuvia katsonut ja vertaillut niin nuo ovethan ovat isommat kuin normi 164:n eli onko ovet otettu 142:sta?
Jos kyllä, niin eikö ongelmat konttorilla kasva kun on kajottu B-pilarin paikkaan?
Ei välttämättä ole mikään ongelma että 142 ovet, koska periaatteessa koria on tehty kaksiovisena, niin tolppa on vaan samassa paikassa kuin 2oviversiossa.

Kauheeta panikointia, kyllä kautta aikain on tehty noita 2d muutoksia myös autoihin josta ei ole edes noin läheistä sukua olevia 2d serkkuja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #21 : 16.06.2013, 12:47:27 »
kuvissa näyttäis että B ja C pilarien välinen pätkä olis otettu 2-ovisesta ja nätisti laitettu paikalleen. Ikkunasta voi olla oma mielipide...
Ovet on uudemmasta 142 tai 242 mallista, peilin kiinnitys karmiin.
Ja 4 pyttyinen kone..
Kaikenkaikkiaan näyttäisi olleen kaverilla jonkun verran taitoa muutoksiin.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #22 : 16.06.2013, 14:42:26 »
Pikku panikointia voi olla ilmassa kun en ole puljannut tällaisten muutosten kanssa aikaisemmin...

Ja sitten kävin Turun paskimmalla katsastusasemalla eli postikeskuksen vieressä kyselemässä juttuja.


Lyötiin joku hemmetin muutosprosentti lappu käteen ja näytettiin jostain säädöksestä kohta missä tuosta pohjalevystä pitää osoittaa mahdollisesti dokumenttia jos ovi muutoksia on tehty.
Ja sitten kun ei ole papereita niin jotain höpisivät E-tunnuksista.
Loppuun totesivat että ei he näistä oikein tiedä kun se kaverikin on lomalla joka tietäis.

Mielenkiintoisen seikkana katselin mitä kaverit oli tekemässä, niin käsissä oli jotkut japani-tuontipaperit ja katselivat Googlesta+ kuvahausta pitääkö jotkut Nissanin tehot paikkaansa ja näyttääkö moottori samanlaiselta kun käsittelyssä olevassa autossa... eli 1X2 touhua
« Viimeksi muokattu: 04.01.2014, 10:04:49 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #23 : 16.06.2013, 15:13:53 »
Turun seudulla konttorit, jotka oikeesti jotain tietää on Raision K1 tai WP-katsastus liedossa... muut on enemmän tai vähemmän kujalla a-katsastukset ja katsastuscenterit kannattaa kiertää kaukaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #24 : 16.06.2013, 15:34:09 »
Raision K1 on ainakin osa katsureista itsekin harrastajia, eli sieltä kyselemään.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa volvo123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #27 : 17.06.2013, 15:26:51 »
tässä olisi runkonumero :D
http://www.blocket.se/dalarna/Custom_Volvo_142_Projekt_47722944.htm?ca=10&w=3
Eikä tommosesta kannata tehä, koska 2d 164 on pop, korkean kuutiotilavuusrajan takia  ;) Sinnehän saa kuutiotilavuuden puolesta laittaa aika jänniä moottoreita. ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #28 : 25.06.2013, 15:17:06 »
Lainaan hieman tätä topickkia...


Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.

Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja?  :idiot2:


Kaikenlisäks toi choppaus.. Eli täyttääkö se nykyiset vaatimukset.  :buck2:




Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #29 : 27.06.2013, 13:06:12 »
Lainaan hieman tätä topickkia...


Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.

Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja?  :idiot2:


Kaikenlisäks toi choppaus.. Eli täyttääkö se nykyiset vaatimukset.  :buck2:
Paaliin ja sitten hankit paperillisen kopan ja rautasahan.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

 

Ateho  Elekma