Autoracing  KL-varaosat

V70 mk2 facelift orkkis subin asennus

  • 4 Vastauksia
  • 1999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonnek87

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 mk2 facelift orkkis subin asennus
« : 10.09.2019, 14:13:45 »
Hei!
Kohta vuoden päivät talouden 2. Auton virkaa on toimittanut 2006 mallin V70 d5. Tuossa keväällä osuu silmiini orkkis subbari varapyöräkoteloon ja ostin  sen varastoon odottamaan asennusta. Ennemmin laitoin jo pa200 vahvistimen apparin penkin alle ja etuoviin vainennukset ja orkkis paikoille uusi laadukkaampi erillissarja.

Nyt tuon subin retrofittauksessa tuli seinä vastaan. Kaikki netistä löytämäni ohjeet koskee pre facelift mallia jossa takapään cem yksikkö on erilainen. Vin koodin mukaan subin johtosarjan violetti johto pitäisi kytkeä liittimen D nastaan 2 (tyhjä paikka). Tuollaista ei kyllä löydy 2006 mallista. Johtosarjaa ei siis subille ollut valmiiksi. Onko siis näin että kyseistä subia ei pysty laittamaan mikäli ei Johtosarjaa faceliftissä ole valmiina? Onko tietoa mikä tuon ohuehkon violetin johdon funktio on (heräte?)

Poissa Jonnek87

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 facelift orkkis subin asennus
« Vastaus #1 : 10.09.2019, 14:32:38 »
Monta päivää kun googlettanut asiaa niin näyttäisi siltä että tuo violetti johto olisi heräte. Pitää tutkia kun löysin kontista muutaman vapaan 2 napaisen tehdasasenteisen töpselin. Josko niistä joku olisi takatilan tupakansytytin pistokkeen töpseli niin siihen voisi kytkeä herätteen. Loput on aika selvää 2 punaista johtoa voi kaiketi laittaa suoraan akkuun tai takaosan rem yksikön plus kaapelin alle ja 30 amp sulake väliin. Sitten toki d pilareiden kaiuttimilta pitää käydä ryöstämässä signaalit

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: V70 mk2 facelift orkkis subin asennus
« Vastaus #2 : 10.09.2019, 21:46:01 »
Kontin sytyttimen töpselille on volvocarsissa asennusohje, josta ehkä jotain selviää. Luulen että aika moni on ratkaissut tämän ongelman ostamalla netistä sen subbarin johtosarjan myös.

EDIT: hmm luitko ton https://forums.swedespeed.com/showthread.php?139746-Volvo-subwoofer-quot-plug-and-play-quot-in-a-2006-V70R
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019, 21:49:40 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jonnek87

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 facelift orkkis subin asennus
« Vastaus #3 : 11.09.2019, 13:33:28 »
Kontin sytyttimen töpselille on volvocarsissa asennusohje, josta ehkä jotain selviää. Luulen että aika moni on ratkaissut tämän ongelman ostamalla netistä sen subbarin johtosarjan myös.

EDIT: hmm luitko ton https://forums.swedespeed.com/showthread.php?139746-Volvo-subwoofer-quot-plug-and-play-quot-in-a-2006-V70R

Joo olen lukenut tuon... Eräässä toisessa keskustelussa oli että se violetti johto on heräte.
Onhan minulla toki se johtosarja ostettuna ja kaiuttimien signaali ja maa on kytketty jo ja lisäksi tietenkin virta pitää sulakkeen kautta viedä. Virta ja se violetti johto x pitäisi viedä takaosan rem yksikölle mutta johtosarjan ohje ei tunne facelift mallia jossa rem ja sen liittimet ovat ihan erilaisia. Ongelmana on siis se että faceliftiin ei ole kytkentä ohjetta. Mutta kokeilen melkeinpä riskillä josko tuo violetti sitten olisi heräte. Tuota softan puuttumista en oikein ymmärrä mitä se softa sitten tekisi? Vahvarissa on oma tasonsäätö ja se ei auton soittimesta tiedä oikeastaan yhtään mitään. Vain signaali tulee d pilarin kaiuttimilta ja virta akusta. Epäilen että d pilarin kaiuttimilta ei soittimen päästä ole matali taajuuksia leikattu pois koska jonkinlaiset suotimet näyttää olevan itse kaiuttimen takana

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: V70 mk2 facelift orkkis subin asennus
« Vastaus #4 : 11.09.2019, 13:38:11 »
En ole kuullut että sitä softaa tarttisi oikeasti. Itse en vanhemmassa mallissa ainakaan tarvinnut enkä vahvistimeenkaan. Mutta piti mennä HU-603:n piilovalikkoon ja pistää subbarille äänet päälle. Siinä johtosarjassahan tosiaan menee aika vähän johtoja, eli kun osa on kaiuttimille ja jonkun pitää virratkin tuoda niin ei siinä taida paljoa vaihtoehtoja jäädä.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 13:40:06 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Carcom Oy  Ateho