Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: -Sampo- - 18.01.2012, 11:10:45

Otsikko: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: -Sampo- - 18.01.2012, 11:10:45
En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta itseäni kiinnostaa hirveästi volvo T6 moottori mutta en ole hirveästi löytänyt tietoa moottorista. Eli mistä olette hommaillut koneita? Mitä laatikkoa olette käyttänyt? Mistä viri palikkaa? Onko iso homma istuttaa 240 volvoon? kiitos neuvoista jo etukäteen.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: The_OttoB - 18.01.2012, 11:25:03
Tuossa asennuksesta:

http://www.240sidan.com/b6304.html

Vaihteistoksi käy M90 tai joku KL-racingin adapteri.

Ruotsissa noita moottoreita on myynnissä paremmin kuin Suomessa, seuraa tardera, blocket yms myyntisivuja.

Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: mikkeki - 18.01.2012, 21:40:20
Lainaus
Mistä viri palikkaa?
Sisuskaluille ei kait tuolla 81mm porauksella olevalle tarvii ihmeitä tehdä, jollet ole rakentamassa jotain monsteria. Siinä lienee presiis samat männät& kanget ku tinanelosessakin ja jos ovat niin kestävät sen 100Nm/ kanki ja 100hp/mäntä.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 21.01.2012, 09:41:02
Suosiolla laittaisin h-veivit jos kone on lattialla. 
Tuossa yksi kone jota olen askarrellut  http://volvo.tonit.org/ (uusissa osiossa)
-Kone on H-veiveillä ja originel männillä.
-Kansi 960 pikkusen kaivettuna ja R-seetit
-9.5mm nostolla olevat nokat (204hv koneesta) 
-960 imusarja
-960 öljypohja
-pakosarja oma tekele
-kkk29 pilletti siivellä
-Biltema hukkis
-750cc ev14 suuttimet
-MS2 3.0
-AW72l laatikko KL-racing adapterilla
-Korvakot lohkoon uusiksi ja palkin puolella pikkusen jatkettu.
-Tulipeltiä pikkusen nuijittu
-Vakaajatangon korikiinnikkeisiin pikku holkit ja öljypohjasta pikku pala pois.

Kun Toni kerkii päivittää sivut niin on melkein valmis jo laite.

Itsellä on myös 164 Volvossa vastaava kone paikallaan mutta perustuu 2.5 litraiseen.
Kahdella 14T ahtimella. Siinäkin on suosiolla H-Veivit.  Kestänyt jo kiusaamista melkoisesti. 2x m90 hajonnut ja yhden kerran AW30-40 laatikko.     
Varttimaili taittui 1.2bar ahdolla 60ft 2.3sek  1/4mile 13.3sek ja 180 km/h   Pikkusen väsyneellä automaatilla ja karvan vajaa 1500kg painoa.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: -late - 15.08.2016, 21:12:06
Boost olet käyttänyt 960 kantta. VVT:n takia? Systeemin voi ilmeisesti monellakin tavalla ohittaa, mutta tuleeko hyvä esim hitsaamalla kiinteäksi?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 18.08.2016, 08:25:17
Tämän hetkisissä moottoreissani olen hitsannut kiinteäksi. Pitäisi joskus tehdä kokonaan uusi keskiö niin helpottaisi montaa juttua.

960 kansi on parempi, kun ei tarvitse noita miettiä.

T6 kannessa imukanava paremmassa asennossa, mutta en tiedä onko loppupeleissä suurta merkitystä.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 22.12.2016, 15:30:12
Onko todellakin niin että esimerkiksi 960 Manuaaliin (M90) menee tuo S80 T6 bolt-on kiinni? Eikä katsastuksen kanssakaan pitäisi olla mitään ongelmia niin pitkään kun on alle 1997vm eli EURO2 päästöluokiteltu kori ja penkityspaperit joissa näkee että teho ei nouse yli sallitun rajan?

Tosin eikö T6 vakiona ole jo sallitun yli eli pitäisi jotenkin tehoja laskea?

Mites on 940 lupien ja käypäsyyden kanssa.?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 22.12.2016, 15:57:07
Taisi olla niin että yksi laatikon kiinnitys pultti ei osu kohdilleen tina M90 askin kanssa.
Katsastus on helppo juttu.
Kun jakohihnan vaihdon yhteydessä laittaa siihen T6 moottoriin jakokoppaan vahingossa B6254 koneen viivakoodin.
Virheitä sattuu kaikille..
Toki parempia askeja kannattaa jo harkita jos sieltä tehoja haluaa.
Laikkaa alkuperäisestä T6 automaattilaatikosta "kytkinkopan" irti jonka hitsaa kiinni johonkin parempaan vaihdelaatikkoon eikä maksa oikein mitään koska joka toinen niistä alkuperäisistä T6 automaattilaatikoista on rikki vanhemmiten niin saa kaikki kiinnityspultit käyttöön.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 22.12.2016, 17:48:40
Paitsi kun käyttää 960 öljypohjaa ja t6 automaatin koppaa niin yksikään ruuveista ei enää käy pohjaan kiinni, jolla ei ole mitään merkitystä.

Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 22.12.2016, 18:13:52
Ihme että näitä ei ole tehty enempää. Tuohan on vallan mainio paketti, siis 960 kera T6 koneen. Joku400-500hp koneesta ja vaikka tuo Bemarin 6v laatikko niin se menisi ihan käyttiksenä vielä.

Itse jos lähtisin tekemään niin tekisi suoraan single turbon jollain hyvällä kuulalaakeriahtinella, vaikka gtx3076 tai joku bornwagerin efr sarjasta ~500 tehoille.

Yksi olisi näköjään myytävänä. http://m.nettiauto.com/volvo/960/8496327?vifAdCount=20&vifNav=Y onko jonkun foorumilaisen??
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 22.12.2016, 18:36:31
Paitsi kun käyttää 960 öljypohjaa ja t6 automaatin koppaa niin yksikään ruuveista ei enää käy pohjaan kiinni, jolla ei ole mitään merkitystä.

Niin etuvedon kytkinkopalla jää kaksi vai kolme pulttia käyttämättä öljypohjan puolelta mutta onhan siellä ne ohjuriholkit vielä tukevoittamassa lohkon puolella. Olikohan 12 mm pultit vieläpä? Eihän ne öljypohjan pultit muutenkaan ole niin kovassa tavarassa kiinni. Tietysti jos koneistaisi erillisen välilaipan lohkon ja kytkinkopan väliin ja hitsaisi sen kiinni kytkinkoppaan niin se olisi kaikkein tukevin ratkaisu.
Suoritusten perusteella tosiaan ei mitään merkitystä nähtävästi vaikka jäisi niitä öljypohjan pultteja puuttumaan etuvedon kytkinkopallakin.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 22.12.2016, 22:50:53
Onko toi nettiauton linkin 2.5 lohkoon tehty "t6"jotenkin huonompi kuin aito t6. Ainakin ilmeisesti hieman heikompi tuo lohko? Tuon saisi ainakin omavalmisteena muutoskatsastettua.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 22.12.2016, 23:18:56
Hytikkakannella näkyy olevan. Tekisin kovapaininkannella jos tehoa oikeasti haluaa ottaa. Ei hytikkakansikaan huono ole. Pienellä porauksellahan tuo on niin kuin ekat T6 motit vuoteen 2001. Muistaakseni kovapalakannella olevassa T6:ssa on parannettu öljynkiertosysteemi. T6 lohkohan on matalemmalla vesitilalla eli kestävämpi mutta tuokin varmaan kestää pitkälle. Ei silläkään tietysti merkitystä ole jos/kun Dartonin putket lyö sinne.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 23.12.2016, 07:35:49
Muistaakseni kovapalakannella olevassa T6:ssa on parannettu öljynkiertosysteemi

Siis onko tuo T6 jostain vuosimallista alkaen jo suoraan kovapalakannella?

B6284T= 81mm porauksella (kestävämpi)?
B6294T= 83mm porauksella ja VVT kannella?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 23.12.2016, 07:59:21
Siis onko tuo T6 jostain vuosimallista alkaen jo suoraan kovapalakannella?

B6284T= 81mm porauksella (kestävämpi)?
B6294T= 83mm porauksella ja VVT kannella?

Vuosimalli 2000 ja uudemmat ovat kovapalakannella. 81 mm poraus on vuoteen 2001 olemassa. 2002 on jo 83 mm:n porauksella ja imu -ja pakonokan VVT:illä. Ensimmäisissä T6 moottoreissa on vain pakonokan VVT.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 23.12.2016, 10:43:56
VM. 99 valulla olevat kannet alkaa myös olemaan kovanostimilla.

Itse en pidä minään jumala kantena tuota kovanostin versiota.  Viri viri yli 7000rpm koneissa ehkä.

Huom. 99vm kansissa tullut koviennostimien myötä 6mm venttiilin varret, joka jossakin tilanteessa jeesaa.

Itse olen asentanut noihin kansiin 960 nostimet, joista poistettu hydrauliyksikkö ja tilalle asennettu sorvattavissa oleva keskisielu.   
Jos käyttää hydraulinostin kantta aihiona on fiksuin tulpata öljykanavat nostimille niin ei tarvitse nostimien kanavia tukkia, lisäksi vähemmän pyörii öljyroisketta kannessa, joka on pieni ongelma noissa.

Mutta huom. ongelmat noissa koneissa alkaa noin 7000rpm yli kiertävissä... 
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 23.12.2016, 11:30:49
Kyllä vm. 1999 loppuvuodesta valetut kannet ovat kovilla nostimilla mutta ovat tulleet vuosimallin 2000 autoihin. Tinakoneissahan oli aluksi 7 mm:n venttiilinvarret, sitten tuli 6 mm:set ja viimeisissä RNC tinakoneissa oli 5.5 mm:n venttiilit.
Sitten jos taas hipoilla haluaa ja käyttää BMW:n pidempiä venttiileitä ja tietysti ilman lash cappejä niin Volvolta saa ne uudenmallin matalemmat pinnoitetut paininkupit.
Volvon osanumero 31251898.
20 euroa laaki siniseltä tiskiltä.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Masuli - 23.12.2016, 15:21:57
Ihme että näitä ei ole tehty enempää. Tuohan on vallan mainio paketti, siis 960 kera T6 koneen. Joku400-500hp koneesta ja vaikka tuo Bemarin 6v laatikko niin se menisi ihan käyttiksenä vielä.

Itse jos lähtisin tekemään niin tekisi suoraan single turbon jollain hyvällä kuulalaakeriahtinella, vaikka gtx3076 tai joku bornwagerin efr sarjasta ~500 tehoille.

Yksi olisi näköjään myytävänä. http://m.nettiauto.com/volvo/960/8496327?vifAdCount=20&vifNav=Y onko jonkun foorumilaisen??

On muuten käyttöalueeltaan tinakutonen + T6 turbot aivan älyttömän mukava jokapäiväisenä "käyttiksenä".

On muuten linkin autossa noussut hinta sitten viime näkemän  ???
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Juho_ - 23.12.2016, 20:00:24
Ihan mielenkiinnosta, miten tuollainen ahdettu tina 6 vie 960 koppia?
Lähinnä 0-100km/h.. varttimaili.. kiinnostaa, ne kun usein kertoo eniten auton suorituskyvystä (ellei sitä voimaa ole sen verran ettei alle 100km/h ole pitoja :buck2: )
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: pukema - 23.12.2016, 22:17:41
Volvon omissa testeissä 1991 Volvo 760 kiihty
0-40km/h 2,2s
0-100km/h 6,8s
huiput 232km/h

b6304+aw30+3,54 perä
205kW/5100rpm
414Nm/4000rpm

SAE 910010
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 23.12.2016, 22:53:02
Volvon omissa testeissä 1991 Volvo 760 kiihty
0-40km/h 2,2s
0-100km/h 6,8s
huiput 232km/h

b6304+aw30+3,54 perä
205kW/5100rpm
414Nm/4000rpm

SAE 910010

Siis vuonna 1991 jo tehty T6? Vai myöhemmin testattu Volvon toimesta?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: pukema - 24.12.2016, 00:19:37
Ei varsinaisesti ole T6, mutta ahdettu tinakutonen joka tapauksessa. Testailtu 760 korissa ku 960 ei ollu vielä saatavilla? Tutkimus julkaistu 1991-01-01. Volvolla oli tavoitteena 180kW, saatiin 205kW, kulutus nousi vain 2-3%. Vertailtu 2,9l tuplaturboa, 2,5l sarja-ahdettu(sekventiaali) kutosta ja perus 204hv vaparia.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 24.12.2016, 11:32:06
Ei varsinaisesti ole T6, mutta ahdettu tinakutonen joka tapauksessa. Testailtu 760 korissa ku 960 ei ollu vielä saatavilla? Tutkimus julkaistu 1991-01-01. Volvolla oli tavoitteena 180kW, saatiin 205kW, kulutus nousi vain 2-3%. Vertailtu 2,9l tuplaturboa, 2,5l sarja-ahdettu(sekventiaali) kutosta ja perus 204hv vaparia.

Eikös 960 tullut jo vuonna 1990? Jokatapauksessa mielenkiintoisen testin on Volvo tehnyt näköjään jo ajat sitten.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: eerok - 24.12.2016, 18:00:34
Ei varsinaisesti ole T6, mutta ahdettu tinakutonen joka tapauksessa. Testailtu 760 korissa ku 960 ei ollu vielä saatavilla? Tutkimus julkaistu 1991-01-01. Volvolla oli tavoitteena 180kW, saatiin 205kW, kulutus nousi vain 2-3%. Vertailtu 2,9l tuplaturboa, 2,5l sarja-ahdettu(sekventiaali) kutosta ja perus 204hv vaparia.
Onko tästä testistä jotain juttua jossain? Meinasivatkohan ihan tuotantoon asti tuollaista silloin?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: pukema - 24.12.2016, 18:35:24
SAE 910010 googleen niin löytyy jotain, en tiedä onko niin jännä että kannattaa paria kymppiä maksaa


View -- Preview Technical Paper oikealla näkee muutaman sivun
http://papers.sae.org/910010/
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 25.12.2016, 11:22:36
960 koppa muuttuu käytökseltään aivan erillaiseksi kun moottorin ahtaa, jostain kumman syystä alipainealueen vetokin paranee. 
Ensimmäinen asia on heittää se maailman huonoin automaattilaatikko mehtään (kytkinkaaveli kanattaa ottaa talteen)
Itse ajoin ensin pienellä turbolla tuolla kopio t6 koneella mutta omaan ajotyyliin se ei soveltunut, kun ärsytti se että kaasuun koskeminenkin aiheutti ahtopainetta...

Nykyinen HX-40 ahdin on aika sopiva. Alle 3000rpm ei ala vielä raju momentti niin normaali ajossa hyvällä alipainealueen vedolla kone jaksaa vetää todella hyvin, vaikka kärry perässä. Mutta jos voimaa haluaa niin motti lähtee ahdolle hieman 2000rpm jälkeen ja 3500 on täysi veto. Tuottaa vakio perusmoottorilla (170hv) 450hv 1.6bar ja noin 600-650nm. 
Äärettömän miellyttävä käyttöpulkka. Nappaa sen 200km/h tauluun niin pienellä suhinalla ja metelillä että sitä ei välillä meinaa edes huomaa, äänieristys on tuollaisessa jo sen verta hyvä että ylimääräiset räminät ei sisälle kuulu.
Vakio alusta tietenkin aiheuttaa sen että tuntuu vedossa että koko koppa jollain tavalla vääntyisi alla ;D   
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Juho_ - 25.12.2016, 14:52:40
Joo, onhan tuo 760 ahdetulla b6304:lla hieman pirteämpi mitä vapari koneella.
Varmasti n. 6s (tai alle) 0-100km/h olisi mahdollista järkevillä välityksellä manuaali laatikolla. ::)

Mutta tosiaan lukemat olisi enemmän kiinnostaneet (kiihtyvyys esim. 0-100km/h) näillä itse tehdyillä 960 "t6:lla."
Sen kyllä tiedän, että yli 200kw ahdettu tina 6 on ylivoimainen verrattuna vakioon vapari kutoseen. :D
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Lankku - 25.12.2016, 15:19:50
Mutta tosiaan lukemat olisi enemmän kiinnostaneet (kiihtyvyys esim. 0-100km/h) näillä itse tehdyillä 960 "t6:lla."
Ei 700 tai 900, mutta noin 2,5v sitten 245:llä vartilla 14,243s @ 159,36km/h, 60ft 2,235s, 0,3bar E85:llä. Paino ilman kuskia ehkä 1470kg? Vakio 2,5l, 204hv nokat, vakiot T6 turbot ja tuossa vielä veto: https://youtu.be/gf0_oXWaKa4 Hyvä arkikäytössä, eikä kulutuskaan ollut kova.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Juho_ - 25.12.2016, 16:12:41
Noniin, tuo antoikin jo tosi selkeän kuvan suorituskyvystä. :)
Aika painava se 245. Oiskohan 960 mk2 manuaalina "karvalakki" varusteilla lähes samaa luokkaa..?
Mutta pointtina kuitenkin se, että ihan hyvin vertailukelpoinen 700/900 -sarjalaiseen.

Oma 960 painaa 1420kg ilman kuskia, 20l e85:sta tankissa. ???
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: The_OttoB - 28.12.2016, 14:37:26
Jaahas! SAE verkkokaupoille. Ostin aikaisemmin sen B23Ft paperin, mutta ei siinä ollut mitään ihmeellistä.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka - 28.12.2016, 18:34:18
Onkohan missäänpäin maailmaa laitettu takavetosovellukseen sitä viimeistä T6 moottoria eli B6304T:ta? Sehän on jo ketjukone.
Volvo 960 sedan B6294S painaa kaikilla varusteilla automaattivaihteistolla rekisteriotteen mukaan 1670 kg.
1995 malli mutta tuotu Suomeen vasta 2001.
EU-alueella omapainoon sisältyy 75 kg:n kuljettaja vuosimallista 1995 lähtien eli pelkkä auto painaisi tankki täynnä 1595 kg jos tämä on EU:n direktiivien mukaan saanut rekisteriotteen teknisen osan.

Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 08.01.2017, 20:50:54
960 koppa muuttuu käytökseltään aivan erillaiseksi kun moottorin ahtaa, jostain kumman syystä alipainealueen vetokin paranee. 
Ensimmäinen asia on heittää se maailman huonoin automaattilaatikko mehtään (kytkinkaaveli kanattaa ottaa talteen)
Itse ajoin ensin pienellä turbolla tuolla kopio t6 koneella mutta omaan ajotyyliin se ei soveltunut, kun ärsytti se että kaasuun koskeminenkin aiheutti ahtopainetta...

Nykyinen HX-40 ahdin on aika sopiva. Alle 3000rpm ei ala vielä raju momentti niin normaali ajossa hyvällä alipainealueen vedolla kone jaksaa vetää todella hyvin, vaikka kärry perässä. Mutta jos voimaa haluaa niin motti lähtee ahdolle hieman 2000rpm jälkeen ja 3500 on täysi veto. Tuottaa vakio perusmoottorilla (170hv) 450hv 1.6bar ja noin 600-650nm. 
Äärettömän miellyttävä käyttöpulkka. Nappaa sen 200km/h tauluun niin pienellä suhinalla ja metelillä että sitä ei välillä meinaa edes huomaa, äänieristys on tuollaisessa jo sen verta hyvä että ylimääräiset räminät ei sisälle kuulu.
Vakio alusta tietenkin aiheuttaa sen että tuntuu vedossa että koko koppa jollain tavalla vääntyisi alla ;D   

Hehe, kuullostaa kyllä muikealta laitteelta tuo auto hx40 pellin alla. Kait tuolla  linkin 2.5l lohkoon tehdyllä voisi samaa reseptiä käyttää jos vetoja lisäää haluaa. Kiertokanget nyt pitäisi kait vaihtaa että pannu kestää mutta muuten luulisi kestävän ja luonteen olevan aika lähelle sama vaikka ei 3 litrasesta olekkaan tehty.

Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 09.01.2017, 08:31:38
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.

Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Ari E - 09.01.2017, 08:49:43
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.
paljos tuossa tulee puristuksiksi 2.5l kannella?
Kysyy nm.  Laiska tietämätön
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 09.01.2017, 10:44:10
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.
Lainaus


Nonni, hyvän kuulonen paketti ja todella kustannustehokas. Veikkaan että tuokin pulkka liikkuu noilla tehoilla ja talvella ihan tarpeeksi  :D.
Pystyykö veivejä vaihtamaan volvossa alakautta vai pitääkö koko kone laittaa atomeiksi?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: siipiveikko - 09.01.2017, 10:52:33
Ei pysty alakautta.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 09.01.2017, 11:08:22
Ei pysty alakautta.

No voi kökkö!!
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 10.01.2017, 06:12:27
Rutut varmaa 9 tietämissä.  En  oo mitannu ku ei oo niin tarkka, jos osuu 7-10 väliin niin tuskin huomaa eroja.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 14.01.2017, 16:08:30
Mistäs tommosee 960 t6 sais singleturbo pakosarjan?
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Toni - 18.01.2017, 05:35:34
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85432.new#new
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: kuski - 19.03.2017, 17:39:37
Kellään mitään hajua että mihin tehoihin nuo T6 suuttimet riittää bensalla ja E85. Paineensäädin löytyy mutta pumppu on vakio 960 2.5 pumppu.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: boost - 19.03.2017, 17:50:39
Bensalla 300hv ja viinalla 220-230hv
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka57 - 21.03.2017, 20:58:06
Tietääko kukaan / tekeekö joku suomessa 240 koppaan 6 koneelle koneenkorvakkeita (B6254)? Olisin kiinnostunu ostamaan!
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: vippe - 22.03.2017, 08:17:31
Tietääko kukaan / tekeekö joku suomessa 240 koppaan 6 koneelle koneenkorvakkeita (B6254)? Olisin kiinnostunu ostamaan!

Onko erityistä syytä, että täytyy olla Suomesta?
Ruotsissa parikin viriosaputkaa myy nettikaupoissaan sopivia kikkareita
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka57 - 22.03.2017, 11:49:42
Olishan se kivempi suomenmaalta osia haalia, jos vaan sattuis löytymään?
Tiedän kyllä et ruotsista saa. Kiire on tottakai aina saada osat heti :D
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Jode - 22.03.2017, 17:18:24
Tietääko kukaan / tekeekö joku suomessa 240 koppaan 6 koneelle koneenkorvakkeita (B6254)? Olisin kiinnostunu ostamaan!
Tuolta tuli itelle noin viikossa. ;) Tosin postikulut ruotsista on kovat. http://www.l-m-r.se/p/volvo/240/motordelar-16/motorfasten-698/motorfasten-for-56-cyl-vitmotor-volvo-240.html
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Eikka57 - 23.03.2017, 11:51:41
kiitoksia vastauksista!
Tuolta ruottista kattelinki jo.. Mutta löytyhän niitä rakennuspalikoita kuitenki täältä suomenmaaltakin O0
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Leo - 19.12.2020, 09:46:00
Onko vieläkään tietoa onko kukaan laittanu takavetosiin uudempaa B6304T2 tai T4 konetta? Mites noissa viripotentiaali? Näkyny reilu 400 heppaiseksi piristettyjä pienin muutoksin ja väännöt jossain vajaassa 700 Nm.

Tuossa S60:ssä, mutta on laitettu enempi palikkaa kiinni paitsi turbo vielä taitaa olla vakio. Äänet S*
https://m.youtube.com/watch?v=sd5GLU24soI (https://m.youtube.com/watch?v=sd5GLU24soI)
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Lankku - 19.12.2020, 13:25:07
Tuskinpa. Hankalampi laittaa kun apulaitteet ja apulaitehihna on koneen takapäässä viemässä tilaa.
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Leo - 19.12.2020, 17:09:14
Tuskinpa. Hankalampi laittaa kun apulaitteet ja apulaitehihna on koneen takapäässä viemässä tilaa.
Aivan tätä en muistanutkaan, että oli tuollainen erikoisempi systeemi. Itelläkin oli aikanaan T6, mutta nyt alkanut taas katselemaan sellaisia.

Mietityttää kyllä miten noissa vaihteisto kestää kun ottavat lähemmäs 700 Nm vääntöjä. Toki kierroksia varmaan sen 3000-4000 rpm noilla väännöillä jo. Alkuperäisenä on vanhemmassa sen 400 Nm 1500-4800 rpm eli rajoitettu aika mukavasti. Uudemmassa hieman enempi.

(http://australiancar.reviews/Volvo/reviews/volvo_si6-turbo_engine_ser1_01.jpg)

(http://australiancar.reviews/Volvo/reviews/volvo_si6-turbo_engine_ser1_03.jpg)
Otsikko: Vs: Volvon T6 moottori
Kirjoitti: Avotom - 16.08.2023, 18:28:15
Vovlo S80 T6 vm. 2000. Kysymys. Mikä letku toi on ja mikä on sen virkaa? Minulla oli letku irti?
(https://i.ibb.co/PCJSMVY/Volvo-S80-T6.jpg) (https://ibb.co/PCJSMVY)