Kulkukoira  Proturbo

V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen

  • 5 Vastauksia
  • 2091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa magge

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Eli vaihdoin tuossa pari päivää sitten kuskin puolen vetarin uuteen (tosin vähän erilailla kuin pitäisi, vanha laakerimalja ei lähtenyt millään irti laatikosta 3 päivän yrittämisen jälkeen niin oli pakko saada auto takaisin tienpäälle. Vanhat hilut irti maljasta, putsaus, uudelleenrasvaus ja uudet hilut vanhaan maljaan) niin kun auto oli kasassa se pitää ihme vollotusta 40-60 vauhdissa kun veto on päällä  :idiot2: Ei kait se laakerikaan nyt ykskaks mene kun siinä ei mitään vikaa ollut ennen vaihto-operaatiota, asetelmakaan ei ole kuin 1,5 vuotta vanha kun sen vaihdoin toissakeväänä. Ääni muistuttaa melkolailla samalta kuin tuuli ujeltaisi kaljapulloon ja ääni häviää kun vauhtia on 100. Ja ainoastaan veto päällä ujeltaa tuossa 40-60 vauhdeissa.

« Viimeksi muokattu: 10.08.2018, 12:49:55 kirjoittanut Chall »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : 10.08.2018, 14:11:23 »
Eli vaihdoin tuossa pari päivää sitten kuskin puolen vetarin uuteen (tosin vähän erilailla kuin pitäisi, vanha laakerimalja ei lähtenyt millään irti laatikosta 3 päivän yrittämisen jälkeen niin oli pakko saada auto takaisin tienpäälle. Vanhat hilut irti maljasta, putsaus, uudelleenrasvaus ja uudet hilut vanhaan maljaan) niin kun auto oli kasassa se pitää ihme vollotusta 40-60 vauhdissa kun veto on päällä  :idiot2: Ei kait se laakerikaan nyt ykskaks mene kun siinä ei mitään vikaa ollut ennen vaihto-operaatiota, asetelmakaan ei ole kuin 1,5 vuotta vanha kun sen vaihdoin toissakeväänä. Ääni muistuttaa melkolailla samalta kuin tuuli ujeltaisi kaljapulloon ja ääni häviää kun vauhtia on 100. Ja ainoastaan veto päällä ujeltaa tuossa 40-60 vauhdeissa.

Ainoa mikä tulee mieleen - olisiko laatikko saanut jonkin vaurion "3 pv yrittämisen aikana"? Työkalut ja voima varmaan lisääntyivät asteittain?

Poissa magge

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen
« Vastaus #2 : 10.08.2018, 14:22:36 »
Ainoa mikä tulee mieleen - olisiko laatikko saanut jonkin vaurion "3 pv yrittämisen aikana"? Työkalut ja voima varmaan lisääntyivät asteittain?
Voi helkutti, toivottavasti ei. Se skenaario tästä vielä puuttuisikin. Ja kyllä työkalut muuttuivat järeämmiksi, ei ihan äärimmäisyyksiin sentään menty ja koitettu vetää toisella autolla liinan ollessa vetarin juuressa kiinni irti, joka tosin kyllä kävi mielessä mutta auto olisi varmaan tippunut pukeilta maahan  :D Ainoastaan maljan juuresta koitettiin kammeta vääntöraudoilla irti

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen
« Vastaus #3 : 10.08.2018, 16:13:11 »
Voi helkutti, toivottavasti ei. Se skenaario tästä vielä puuttuisikin. Ja kyllä työkalut muuttuivat järeämmiksi, ei ihan äärimmäisyyksiin sentään menty ja koitettu vetää toisella autolla liinan ollessa vetarin juuressa kiinni irti, joka tosin kyllä kävi mielessä mutta auto olisi varmaan tippunut pukeilta maahan  :D Ainoastaan maljan juuresta koitettiin kammeta vääntöraudoilla irti

Onko muuten man vai autom.? Lyhyen vetarin puoli?

Poissa magge

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen
« Vastaus #4 : 10.08.2018, 16:35:50 »
Onko muuten man vai autom.? Lyhyen vetarin puoli?
Automaatti. Ja juu, lyhkänen puoli

Poissa magge

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 omituinen ujellus vetoakselin vaihdon jälkeen
« Vastaus #5 : 21.08.2018, 13:24:44 »
Lisätään tähän, että mahdollisesti kuskinpuolen laakeri otti ehkä hieman itseensä kun akselin tripodi ei mennyt ekalla yrittämällä kunnolla maljaan niin laitoin paketin kiinni alimpaan kohtaan jousijalkaa sillä alimmalla pultilla ja koitin väkisin painaa akselia sisäänpäin sen ollessa kiinni pyöränlaakerin booreissa  :-[ Kuinka herkkiä nuo laakeroinnit ovat jos saavat epäkeskeistä vetoa sisäänpäin? Jouseen ei muita värinöitä tunnun kuin kiero jarrulevy laahaa yhdestä kohtaa eikä napa ole kuuma pitkän ajon jälkeen. Pelkkä ujellus mikä on kovimmillaan 60 vauhdissa, vaihteesta riippumatta.

 

RallyBaron  Samppasport