Kulkukoira  Proturbo

Kaverityönä Mannolia vai Sinisellä automaatin öljynvaihto?

  • 44 Vastauksia
  • 7157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Minä olen tilannut Saksasta tuota Mannolin öljyä 60l eri kerroilla. Se on hyvää ja edullista tavaraa. On vaihdettu 5 vaihteiseen ja omaan 6 loviseen automaattiin. Tilaat vaan tuolta aikaisemmin linkatusta Ebay.uk linkistä, tavara tulee kuitenkin Saksasta. Postikulut vain 16€ ja tynnyri tuodaan kotiin asti nopeasti.
Ps. kannattaa etsiä siihen hana jotta annostelu on helppoa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2018, 08:00:05 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Äsken sain kohtalaisen tarjouksen kotoiselta liikkeeltä: Shell Spirax S2 Atf AX 20 litraa kustantaisi 133 euroa.

Nykyisin näyttää Mannolikin maksavan reilut 82 egeä - tosin kotiintuotuna. :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Löytykö tuosta JWS 3309-luokitusta, minä en äkkiä löytänyt?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Löytykö tuosta JWS 3309-luokitusta, minä en äkkiä löytänyt?

En uskalla sanoa. Enkä varsinkaan vielä kehua. Shellin öljy pitää tarkistaa.

Löytyyhän tuo mainittu luokitus Mannolista? Meillä on toisessa autossa ollut ainakin kahden öljynvaihdon eli 80 ja kohta 40 tkm:n ajan Mannolit, jotka pelaavat kuten pitääkin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Niistä mannoileistä mitä minä laitoin löytyy tuo luokitus, älä laita näihin jos ei löydy.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Vaikka alotuksella onkin jo ikää, niin aihe on silti todennäköisesti monelle ajankohtainen. Sinisellä eivät oikein mielellään ala vaihtamaan 400t ajettuihin lootiin öljyjä, toki ymmärrän täysin koska meitä on moneksi. Joten nyt on varmaankin itse tilattava öljyt ja vietävä jonnekkin/vaihdettava itse. Toki laatikko toimii niinkuin 400tkm ajetun olettaa voi, mutta tuskin öljynvaihto pahaa tekee. Toki riskinsä kaikessa, muutaman kerran ainakin on vaihdettu ettei orkkisöljyt ole.
´
Mutta: Auto on -04vm 2.5T V70, Geartronic lootalla. En nyt muista ulkoa sitä tyyppinumeroa, 5 vaihteinen jokatapauksessa. Uskaltaneeko tätä Mannolia laittaa tilaukseen ja sitä myöten Volvon laatikkoon: https://www.lakkapaa.com/fi/maatalous-ja-konekauppa/mannol-atf-multivehicle-vaihteisto-20l-(l23)-jws-3309-8218-korkealaatuinen/p/ATFM20/ vaiko Mobil1? Mannol olisi ok hintaista, koska huuhtomaan lootaa varmasti joutuu. Mielellään kokemuksia kuulisi tästä laatikkoöljystä. Vähän pelottaa laatikon puolesta :D mutta toivottavasti jopa paranis öljynvaihdolla. Toki jos on muitakin hyviä laatikkoöljy merkkejä niin olen avoin ehdotuksille. Niin ja lieneekö jonkunlainen suodatin olemassa? Automaatit itselle uusi asia manuaalin jälkeen.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Volvo V70 2.5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Itse olen vaihtanut samanlaiseen vehkeeseen moottoriöljyn vaihdon yhteydessä
(10.000km välein) automaattilaatikon öljyä Mobil ATF 3309 aina sen verran kun propun kautta tulee eli noin 3,5 litraa. Pysyy öljyt hyvänä.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Parin vuoden kokemuksella voin kyllä vahvasti suositella tuota Mannolia näihin Aisinin laatikoihin.

Ei hintansa puolesta tosiaan päätä huimaa jos itse vaihtelee. Vaihto-ohjeet löytyy täältä ja Youtubestakin.

Suodatin valitettavasti laatikossa sisällä, mutta kun hyvissä ajoin huuhtelee laatikkoa niin pysyy hyvässä kunnossa pitkään.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Mannoilit pyörii V70:sen lootassa ja itse vaihdettuna maksoi öljypöntön hinnan verran ja öljyt tuli saksasta..

Ei ollutkaan edellisessä vaihdossa joskus vuonna kivi ja keppi vaihdettu kuin muutama litra niin pistettiin surutta 16 litraa vaihdossa.

Lootasta tuli täysin eri mitä oli ennen öljynvaihtoa ja tällä hetkellä kilsoja 321 tkm..
« Viimeksi muokattu: 10.12.2021, 21:53:39 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Mannolit itsellä toimi kanssa 50tkm 5-vaihteisessa dieselissä, sit huuhdelin taas samalla kamalla ja matka jatkuu ilman ongelmia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2891
Varaukseton suositus myös täältä tolle öljylle.

Classic

  • Vieras
Varaukseton suositus myös täältä tolle öljylle.

Entä pesu ja huuhtelu Öljypisteellä, öljystä ei varmaan mitään tietoa?

Poissa KantriJyri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Se että menee sinisellä ja maksaa ittensä kipeäksi ei ole mikään tae hyvästä työstä.

Joskus käytin omaani Oulussa merkkiliikkeessä ja laittoivat liian vähän öljyä ja vaihdot sen jälkeen

olivat puutteelliset eli heitti vapaalle kun teki kickdownit ym ongelmaa.  Sen jälkeen käyttänyt Nikusella öljynvaihdossa

ja ei mittään ongelmaa ole ollut.  560 tkm menty  2,4 D  -05  harmaakantinen  joka haukuttu monessa foorumissa

paskaksi koneeksi. Koneellekkaan ei ole tehty mitään.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2891
Siskon S60 oli käynyt myös taannoin Sinisellä vaihteistoöljyjen vaihdossa ja öljytasoa oli jätetty liian alas.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron