Kulkukoira  Proturbo

V70 T6 ...

  • 7 Vastauksia
  • 1636 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kardu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
V70 T6 ...
« : 18.08.2018, 22:41:29 »
mallia saa nyt tosi edullisesti. Kuinkako on ... onko se hyvä, onko tyyppivikoja
mitä pitäisi huomioida.
Juu tiedetään että ei siitä eroon pääse jos siihen sotkeutuu ... meikäläinen
ajaa sen verta vähän vuodessa, ettei kulutus niin hirvitä

kiitos tiedoista 

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #1 : 19.08.2018, 08:52:08 »
Tutulla oli sellainen ja kolme kertaa vaihtoi vaihdelaatikon, antureita, kerran turbot, mittarivikoja(aika normaalia) ja monta muuta vikaa. "ei päivää ettei jotakin ongelmaa", kuten itse totesi. Kai sekin on vähän tuuripeliä, mikä yksilö sattuu kohdalle.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #2 : 19.08.2018, 09:17:25 »
Tämän kategorian ikäluokan autoissa ei ole olemassa V70 T6 mallia :( Joko S80 T6 tai V70 T5. Näistä jälkimmäinen huomattavasti parempi, ainakin laatikon osalta.

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #3 : 19.08.2018, 09:31:39 »
Tosiaankin, olisi pitänyt mainita, että kyseessä oli S80, josta juuri kerroin. Vm. tuhatluvun vaihteesta. Rempat maksoi enemmän kuin auton arvo sillä hetkellä. Lopulta meni vaihtoon v***tuksen kera.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #4 : 21.08.2018, 20:28:32 »
Itselläni ollut neljä vuotta S80 T6 vm.99. Kyllä alussa hirvitti, kun luki juttuja, mutta itsellä kai ollut hyvä kappale - ainakin vielä. Alkuaikoina hirvitti jatkuva ilmoitus ”DSTC HUOLLA PIAN”. Nyt oppinut elämään sen kanssa, kun tuntuu tulevan aina, kun akku suht tyhjillään. Virhekoodinlukija on matkassa mukana. Saa koodeja pois, jos meinaavat haitata menoa. (Muutaman kerran tarvinnut). Ajettu nyt 254000 km. Jotkut sanoneet, että näillä paikkein vaihdelaatikko hajoaa. Saas nähdä. Ainakin vielä toimii nätisti. Huohotin vaihdettu, tasauspyörästön lukko alkoi vuotaa vuosi sitten. Moottori ollut ok ja kaasuläppäkotelo toimii (varaksi ostettu toinen). Eiole ollut suurempia ongelmia tämän enempää, mutta kuka tulevasta tietää. Tyyppivikoja voisin mainita, joihin itse törmannyt, mutta joka autossa on omansa. Ja ajelen itäbensalla niin kulutus ei hirvitä. Tykkään autosta.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2018, 23:52:34 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #5 : 21.08.2018, 20:51:34 »
Onneksi olkoon. Oletko teettänyt GM asiantuntijalla vaihteiston huoltoja öljynvaihtoineen, koska se saattaa jatkaa ikää ? Olin itsekkin vähällä hommata saman vehkeen, mutta 2,4 bensakoneella ja ilman turboja tuntui vähätöisemmältä.

Poissa kardu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #6 : 21.08.2018, 21:59:02 »
Itselläni ollut neljä vuotta S80 T6 vm.99. Kyllä alussa hirvitti, kun luki juttuja, mutta itsellä kai ollut hyvä kappale - ainakin vielä. Alkuaikoina hirvitti jatkuva ilmoitus ”DSTC HUOLLA PIAN”. Nyt oppinut elämään sen kanssa, kun tuntuu tuleva aina, kun akku suht tyhjillään. Virhekoodinlukija on matkassa mukana. Saa koodeja pois, jos meinaavat haitta menoa. (Muutaman kerran tarvinnut). Ajettu nyt 254000 km. Jotkut sanoneet, että näillä paikkein vaihdelaatikko hajoaa. Saas nähdä. Ainakin vielä toimii nätisti. Huohotin vaihdettu, tasauspyörästön lukko alkoi vuotaa vuosi sitten. Moottori ollut ok ja kaasuläppäkotelo toimii (varaksi ostettu toinen). Eiole ollut suurempia ongelmia tämän enempää, mutta kuka tulevasta tietää. Tyyppivikoja voisin mainita, joihin itse törmannyt, mutta joka autossa on omansa. Ja ajelen itäbensalla niin kulutus ei hirvitä. Tykkään autosta.

... No oikein olen ajatellut vaihtoa, tilasin jokin aika sitten vikakoodin lukijan ::)) eli se tulee tarpeeseen. Tyhmä taidan olla
kun vimpan päälle hyvän v70 olen vaihtamassa, mutta ei juur nyt tule mieleen yhtään järkevääkään vaihtoa.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: V70 T6 ...
« Vastaus #7 : 21.08.2018, 23:49:15 »
Onneksi olkoon. Oletko teettänyt GM asiantuntijalla vaihteiston huoltoja öljynvaihtoineen, koska se saattaa jatkaa ikää ? Olin itsekkin vähällä hommata saman vehkeen, mutta 2,4 bensakoneella ja ilman turboja tuntui vähätöisemmältä.
Viimeisin vaihteiston öljynvaihto oli pesu BG PXT LAITTEELLA. Ei ole ainakaan pahaa tehnyt. Aion vaihtaa öljyt 50-60 tuhannen km:n välein. Jos voin jotain tehdä laatikon kestämiseksi niin sen teen.

Moottoriöljyt tulee vaihdettua keväällä ja syksyllä.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2018, 23:53:41 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy