Race.fi  Puotilan autokorjaamo

etupäästä kummallinen kolina??

  • 94 Vastauksia
  • 88288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #15 : 31.03.2012, 15:35:26 »
Ainakin mulla kun oli iskunvaimennuksen yläpääntukikumi rikki,kuin myös se kierrejousen päällä oleva kumisiivu rikki niin aiheutti kolahtelua,samoin kun koiranluu oli mennyt.Niiden vaihdon jälkeen ei ole kuulunut mitään,ja sitä iskunvaimennuksen yläpääntukikumia saa myös varaosaliikkeestä.Myöskin se kierrejousen päällä oleva kumisuikale sen kun kääntää että on ehjäpuoli mikä sattuu lautaseen ei tarvii ostaa uutta.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #16 : 31.03.2012, 17:45:48 »
Juse d5 on oikeassa, osia saa myös tarvikeliikkeestä. Itse laitoin alapään kumin tilalle pätkän puutarhaletkusta, hyvin on toiminut reilut 2 vuotta.

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #17 : 29.01.2013, 22:29:05 »
Sama vika omassa S60 ja työkaverilla V70. Pakkasta kun on yli -15 niin alkaa kolisemaan.
Onko mysteerio selvinnyt? Omassa v70.2.5t-04 alkoi vasen etukulma naputtamaan pakkasella.Kovin on tutkittu,ei meinaa vika löytyä.

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #18 : 29.01.2013, 22:48:34 »
Samanlaista kolinaa on kuulunut itsellä kahdesta v70:stä (05 ja 07). Joskus enemmän, joskus vähemmän. Katsuri ei ole kummastakaan autosta mitään vikaa löytänyt enkä sitten ole jaksanut lähteä kaivamaan vikaa sen tarkemmin esille.

Ot, luulin itse asiassa päässeeni autonvaihdon myötä eroon vanhemman v70:n ärsyttävistä "vioista" (etupään kolina, vänkärin takaoven pahvin särinä) mutta kolinat ovat samanlaiset uudessakin ja ovipahvin särinä kuuluu kuskin puolen takaovesta eli entistä lähempää.. No tuon jälkimmäisen nyt voisi laittaa kondikseen.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #19 : 29.01.2013, 23:03:45 »
Koiranluut? itellä menee ainakin monet parit vuodessa :D

Miten noita menee noin usein? Mä ostin auton 4-vuotta sitten ja olen ajanut sillä kaupunkiajoa ja metsäteitä yms jo 90tkm enkä ole kertaakaan vaihtanut niveliä tai koiranluita. Katsastin autoni taas lokakuun lopulla 2012 ilman sanomista. Enkä tiedä koska noi on vaihdettu, koska auto tuotu Ruotsista ennenkuin ostin sen. Kai ne joskus jo on vaihdettu, mutta taitaa olla alkuperävaraosat kuitenkin kun kestää. Iskareiden yläpäät on vaihdettu kerran minun aikana kun kolisi selvästi. Myöskään laakereita ei ole vaihdettu mihinkään minun aikanani.
Ja kyllä, auto kulkee suoraan eikä vetele mihinkään. Tosin taitaa olla edessä jo nivelienkin vaihto ennen seuraavaa katsastusta, ei ne voi kestää enempää. Nyt noilla nivelillä on katsastettu ainakin 5-kertaa. Auto on V70 Bi-Fuel 2003 ja mittarissa 190tkm. 
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #20 : 30.01.2013, 07:37:28 »
Koiranluut, pallonivelet yms. Itse ostan aina noihin alkuperäiset. Jos originaali on pettänyt, on aika optimistista toivoa että 19 eken tarvike pelaa pitkään jos orkkis maksaa 70e. Kokeilin kerran S60 takapään koiranluita tarvikkeena, kesti vajaan vuoden. Vaikka itse vaihtaisi, täytyy sitä ny jotain laskea vaihtotyöllekin.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #21 : 30.01.2013, 13:47:21 »
Koiranluut, pallonivelet yms. Itse ostan aina noihin alkuperäiset. Jos originaali on pettänyt, on aika optimistista toivoa että 19 eken tarvike pelaa pitkään jos orkkis maksaa 70e. Kokeilin kerran S60 takapään koiranluita tarvikkeena, kesti vajaan vuoden. Vaikka itse vaihtaisi, täytyy sitä ny jotain laskea vaihtotyöllekin.
Itse olen myös jättänyt 19€ Italialaiset/ Kiinalaiset/ vinkuintialaiset alustan osat varaosaliikkeen hyllyyn. Lemförderin osat ovat kestäneet hyvin, hinta on ollut noin 2xhalvin ja ½ alkuperäisestä. Tällä hetkellä kiinni alapallot, koiranluut edessä ja takana, sekä raidetangon ulommat päät. Kaikki ovat olleet kiinni väh. 4vuotta/ 60 tkm, ilman ongelmia.

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #22 : 30.01.2013, 21:42:34 »
Sama vika tääl mut kuskin puolella. Vaihdettu iskarit, iskarin yläpään kilkkeet, koiranluu ja joku pusla. Välillä esim. hidasteissa ei kuulu mitään ja välillä kuuluu kunnon klonk tai sit kun keula nousee töyssyn jälkeen niin kuuluu jousimainen pong. Kuitenkaan katsastuksessa ei sanottu mitään ja myöskin mitä enemmän pakkasta, sitä herkemmin ääni kuuluu. Pitäs saada auto nosturille et vois ite tutkia koko etupään ku ei kukaan tunnu löytävän vikaa. Ei sen nyt niin suuri mysteeri luulis olevan
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #23 : 28.03.2013, 19:22:08 »
Mullakin kolahtelee kuskinpuolen etukulmassa satunnaisesti, välillä ei saa kolahtamaan vaikka miten yrittää?
Käytin pyörää irti mutta missään nivelissä ei tuntuisi olevan löysää, mutta kun nostaa tolppaa ylöspäin, niin siinä on n. 5mm välys. Konehuoneen puolella nousee iskarin pää sen verran, ei kai sen niin kuulu tehdä?

Edit: Joo eli ilmeisesti se yläpään kumi on korkannut, ne menee vaihtoon, mutta onko S60 tolpissa miten kestävät nuo yläpään laakeroinnit, että onko ennaltaehkäisevästi tarpeellista vaihtaa se laakeriosakin vai kestääkö ne yleensä millaisia kilometrejä? Vielä ainakin kääntyy ihan kevyesti eikä rahise tms.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013, 12:32:08 kirjoittanut Voimarauta »
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #24 : 29.03.2013, 12:36:42 »
Tuohon edelliseen kommenttiini viitaten, lueskelin netistä, että XC90 tumikumet kävisi suoraan ja olisi vähän vahvempaa tekoa...?
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #25 : 29.03.2013, 16:37:52 »
Minulla kuului kerran keulasta kummallista kolahtelua. Epälin, että jokin tukivarsi olisi irti tai pohjamuovi irti ja jossakin välissä. Sitten se ääni hävisi eikä nyt ole tullut uudelleen. Epäilykset ovat sittemmin kohdistuneet jousen päähän, jos sinne olisi jotain jäätynyt, auto kun oli ollut juuri sulamassa ja sen jalkeen ajoin pakkasessa. Keulasta vain kuului melkoisia jurskahduksia satunnaisesti, kun ajoi kuoppiin ja heitteisiin. Sitten se vain hävisi. Silloin oli se verran kiire ettei ehtinyt tutkia ja myöhemmin ei mitään näkynyt.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #26 : 29.03.2013, 17:52:45 »
Tuohon edelliseen kommenttiini viitaten, lueskelin netistä, että XC90 tukikumit kävisi suoraan ja olisi vähän vahvempaa tekoa...?

Saman olen huomannut.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #27 : 29.03.2013, 20:43:45 »
Täytyy oma v70 viedä kyl kesämmällä huoltoon ja sanoo etten ota autoo takas ennenku on kolahtelun syy löydetty. Kun tosiaan kaikki on vaihdettu ja katsuri ei mitää huomannu ja silti vaan paukkuu. Tänäänkin ku ajelin niin kuulu kunnon PONG monta kertaa ja sen tuntee ihan kuskin jalkatilassa sen äänen.. mikähän hitto siä oikeen on paskana tai irtonaisena?
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #28 : 29.03.2013, 21:50:07 »
Täytyy oma v70 viedä kyl kesämmällä huoltoon ja sanoo etten ota autoo takas ennenku on kolahtelun syy löydetty. Kun tosiaan kaikki on vaihdettu ja katsuri ei mitää huomannu ja silti vaan paukkuu. Tänäänkin ku ajelin niin kuulu kunnon PONG monta kertaa ja sen tuntee ihan kuskin jalkatilassa sen äänen.. mikähän hitto siä oikeen on paskana tai irtonaisena?

Älä vaan sano niin. Kuulin perheystävältä, että sen tuttu mies kärsi samoista kolinoista ja sanoi suunnilleen samoin kun vei auton korjaamoon. Ne vaihto koko etukelkan. Loppu kolinat, mutta kuulemma MAKSO VÄHÄN...  :'(
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: etupäästä kummallinen kolina??
« Vastaus #29 : 29.03.2013, 23:37:39 »
Täytyy oma v70 viedä kyl kesämmällä huoltoon ja sanoo etten ota autoo takas ennenku on kolahtelun syy löydetty. Kun tosiaan kaikki on vaihdettu ja katsuri ei mitää huomannu ja silti vaan paukkuu. Tänäänkin ku ajelin niin kuulu kunnon PONG monta kertaa ja sen tuntee ihan kuskin jalkatilassa sen äänen.. mikähän hitto siä oikeen on paskana tai irtonaisena?

Pong-ääni kertoisi mulle sellaista että jousen alapäässä ei ole eristekumi kunnossa tai paikallaan.
Eli jousen ja jousilautasen välissä täytyy olla eriste, se on sellainen halkaistun letkun tapainen kumi-osa, joka on jousessa niin alhaalla, kuin sen saa jouseen työnnettyä etupää kevennettynä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy