Futurez  Kulkukoira

S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili

  • 45 Vastauksia
  • 22352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« : 10.04.2012, 19:45:14 »
Alkaa rassaamaan tuo vikavalon palaminen ja vikakoodit viittaavat EGR & Alipainepuolen häriöihin. Moottorityynyille menevät putket ovat jo tukittu, EGR-venttiili testattu imemällä.

Kysymys kuuluu:

Tutkiessani tuota jäähdyttimen vieressä olevaa (sen imutorven alla) alipaineen ohjausventtiiliä, en löytänyt siitä varaosanumeroa, oli kulunut pois. Saako sen purettua ehjästi, metallipanta näytti aika purkamattomalta?

Eli ohjeita puhdistukseen ja varaosanumeroa kaipailisin :)
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

donnari

  • Vieras
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #1 : 12.04.2012, 19:58:02 »
Täältä löytys yks ylimääränen ohjausventtiili jos satut tarviin.

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #2 : 14.04.2012, 06:53:12 »
Mitäs osaa sinä näistä tarkoitat?? Laittelen sitten varaosanumeron kun kerrot millä numerolla kuvassa
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #3 : 14.04.2012, 12:43:01 »
Oho, onpas kiva kuva! Tuosa kuvassa ei vaan taida olla numeroa kyseiselle osalle, mutta nro 17:sta viiva osoittaa kysymäni venttiilin ylälaitaan.

Mitä osia noi nro 26 ja 31 ovat? Mihin letkut 29, 13 ja 16 menevät?
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #4 : 14.04.2012, 21:48:27 »
Tuo 26 on ahtopaineen säätöventtiili ja sijaitsee ilmanpuhdistajan kotelon vieressä ilmamassamittarin jälkeen
putken kyljessä

donnari

  • Vieras
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #5 : 15.04.2012, 23:19:56 »
Ja 31 on solenoidi.

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #6 : 21.04.2012, 20:51:24 »
osa 31: moottorin kumityynyjen ohjausventtiili
osa 17: egr ohjaus venttiili
letku 13: alipaineletku ilmanputsarin alta, yhdistetty letkuun alipainepumppu-jarrutehostin
letku 16: letku ilmanputsarilta lähtevän putken kylkeen.joka menee ahtimelle (päästää egr:ltä alipaineen )



« Viimeksi muokattu: 28.04.2012, 22:38:44 kirjoittanut volvomies70 »

Poissa volvomies70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • volvo v70 2.5 tdi -01
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #7 : 22.04.2012, 00:26:38 »
yritin lisätä kuvan,muttei onnistunut

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #8 : 28.04.2012, 14:39:44 »
Kiitoksia vaan avusta, löysin "uuden" venttiilin foorumin kautta ja nyt reilun viikon ollut se paikoillaan. Eipä ole vikavalo palanut ja EGR tuntuu toimivan, onko se sitten hyvä vai huono asia... ;)   :idiot2:

Muok: Tarkennetaa, siis vaihdoin sen ohjausventtiilin syylärin vierestä.
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #9 : 16.05.2012, 14:48:36 »
Saisiko sen osan nro 17 varaosanumeron, epäilyttää itselläkin että on mennyt. Sytyttää häiriö valon n. 3km ajon jälkeen, antaa viaksi EGR ja ilmamäärämittari. Ilmamäärämittari pitäisi olla vaihdettu entisen omistajan toimesta viime kuussa mutta voiko johdoissa olla jotain vai sotkeeko egr ilmamäärämittarin toimintaa.
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #10 : 26.05.2012, 22:01:53 »
Itse itselleni vastaten, josko tästä olisi hyötyä muillekin saman asian kanssa painiville.
Eli otin jäähdyttimen vieressä olevan ( osa 17 ) irti ja katsoin numeron, osa on Pierburgin valmistaama ja siinä on Audin logo numero oli 7.21903.20-> Volvon numeroa en löytänyt mistään internetin ihmeellisestä maailmasta. Mutta osa olisi löytynyt hintaan 190€ Avain Vaunusta.
Tällä numerolla ei kuitenkaan löytynyt uusia mistään, aikani Pierburgin katalogeja selattuani löysin jostain, että vastaava on numerolla 7.21903.70.0 jonka jälkeen löytyi,

http://seekpart24.com/search?q=7.21903.70.0
Tilasin sen ja ensin valo paloi normaalisti, sitten oli vähän pitempään poissa ja loppupäivällä ei syttynyt enää ollenkaan. Samassa rytäkässä laitoin EGR:n pakosarjan puolelle pellin jossa on 8mm reikä, ei pitäisi sotkea paikkoja niin pahasti. Seuraillaan josko vika olisi poissa....

Ja noita räjäytyskuvia löytyy, http://www.volvopartswebstore.com/

Ja täältä kun käy hakemassa Volvon oman numeron niin johan helpottaa hakua
http://www.skandix.de/en/
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #11 : 02.05.2015, 19:07:59 »
V70 -01 2.5D
Vikavaloo polttelee täälläkin, sammuu kyllä välillä. Reagoi samanlailla kuin olisi egr tulpattu.
Vikakoodin selitys autocomilla oli jotain "pakokaasujen takeisinkierrätys . . . singnaali katkonainen. Testasin tuon ohjaus venttiilin/solenoidin ja se naksahtaa kyllä kun sinne syöttää sähköö. Joku sähkövikako vai mikä?? Voisiko vuotava pikkuletku tehä tollasta?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #12 : 12.10.2015, 21:36:07 »
Tätäkin tutkittu pikkuhiljaa. Toisella solenoidilla valo pysyi poissa viikon.
Moottorin kumityynyt kokeiltu imemällä ehjiks, ja kokeiltu vielä puristamalla letku tukkoon. Ei vaikutusta.

Egr venttiili on vaihdettu, mutta alkaa epäilyttään että vika olis kuitenkin siinä. Purin aikaisemmin paikalla olleen solenoidinkin ja oli kyllä aika likanen. Nyt paikallaan olevaa en aio purkaa mutta kai sille vois jonkun puhdistus operaation tehdä kun jokasen puhdituksen ja voitelun jäljiltä valo pysyy poissa paripäivää(tai edellisellä solenoidilla pysy).
Softata en erikseen tätä ala, asioita pitää ensin saada tarkistettua ja tehtyä että uskaltaa tehdä jotakin muuta samalla.  ::)
Tulpatakkin vois kun valo kuitenkin palaa.  :D Onko muuten venttiilillä millaset tiivisteet?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #13 : 12.10.2015, 21:56:55 »
Tätäkin tutkittu pikkuhiljaa. Toisella solenoidilla valo pysyi poissa viikon.
Moottorin kumityynyt kokeiltu imemällä ehjiks, ja kokeiltu vielä puristamalla letku tukkoon. Ei vaikutusta.

Egr venttiili on vaihdettu, mutta alkaa epäilyttään että vika olis kuitenkin siinä. Purin aikaisemmin paikalla olleen solenoidinkin ja oli kyllä aika likanen. Nyt paikallaan olevaa en aio purkaa mutta kai sille vois jonkun puhdistus operaation tehdä kun jokasen puhdituksen ja voitelun jäljiltä valo pysyy poissa paripäivää(tai edellisellä solenoidilla pysy).
Softata en erikseen tätä ala, asioita pitää ensin saada tarkistettua ja tehtyä että uskaltaa tehdä jotakin muuta samalla.  ::)
Tulpatakkin vois kun valo kuitenkin palaa.  :D Onko muuten venttiilillä millaset tiivisteet?

Joku kuttaperka siellä välissä oli, kun vaan muistas mikä? Samalla meni kumminki kiinni uudestaankin. Ootko kattonut että kaikki vedot on tallessa ja putkesta lykkää pölläyksen täyskaasulla? Mulla oli imm mennyt vaikka vikakoodit viittasivat egr:n toimintaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S80/V70 D5252T EGR & Ohjausventtiili
« Vastaus #14 : 12.10.2015, 22:25:17 »
Joku kuttaperka siellä välissä oli, kun vaan muistas mikä? Samalla meni kumminki kiinni uudestaankin. Ootko kattonut että kaikki vedot on tallessa ja putkesta lykkää pölläyksen täyskaasulla? Mulla oli imm mennyt vaikka vikakoodit viittasivat egr:n toimintaan.
Jos vetoja vertaa kahteen edelliseen ykköskoppaseen, niin samaa luokkaa. En oo kellottanu etten masennu.  :D
Kyllä se jonkun verran pöllytti ennen jakopää remonttia, mutta tais sen jälkeen pikkasen vähentyä. En oo perehtyny kun liikkuu samaan tahtiin. Kaikkein eniten on savuttanu ainoo automaatti.  :P Katotaan nyt toi syöttöpumpun vuotokin pois niin jaksaa paremmin keskittyä johkin pölähdyksiin.  ;)
Tulppauksen vois huomenna kokeilla jos löytys jotain materiaalia väliin. Olikos sillä väliä mihin väliin sen laitto?

 

Kulkukoira  Proturbo