Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?

  • 126 Vastauksia
  • 72708 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #30 : 03.05.2012, 21:05:20 »
Mihin tuota työkalua tarvitaan, vai olenko tehnyt jotain väärin mikä myöhemmin ilmenee?
itse kun aloin tekemään kyseistä remontia, tiedustelin tuota työkalua, josta minulle sanottiin että sitä ei tarvitse kytkimen vaihtamisessa.
Ja olen ajanut 20tkm vaihdon jälkeen.
auto D5 -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #31 : 03.05.2012, 21:14:13 »
Sillä asetetaan paine-asetelma perusasentoon, ellei se nyt sitten jo ole uudessa kohdallaan.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #32 : 03.05.2012, 21:19:58 »
Sillä asetetaan paine-asetelma perusasentoon, ellei se nyt sitten jo ole uudessa kohdallaan.
Sitä epäilen että uudessa on laitettu kohdilleen valmiiksi, koska kaikki osat meni kívuttomasti paikoilleen.
kytkin oli tarvikkeena ostettu LUK merkki kuten oli alkuperäinen.

Poissa Jokaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • S60 2.4D ja V50 2.0D
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #33 : 03.05.2012, 21:40:14 »
Saako virkpe udella, kauan meni remontissa? Ja uusitko apurunkoon pultit?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #34 : 03.05.2012, 22:04:10 »
minulla oli moottorin vaihto kyseessä, Ja kytkimen vaihdoin samalla kun kone oli irrallaan.
pultteja en uusinut.
kytkimen pultitkin on vanhat.
vaihdoin samalla kampiakselin stefan vauhtipyörän taakse jonka ostin Volvolta(suositeltiin Volvon omaa stefaa). 

Poissa reteko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #35 : 11.05.2012, 06:51:38 »
No nyt on taas auto kunnossa paitsi että etupään lievät väristykset jatkuvat,mutta kytkinremppa ja samalla huolto maksoi 1187 euroa kaksoismassapyörää ei tarvinnut uusia,laitettiin uusi kytkinpaketti,alasylinteri/painelaakeri, stefa,moottoriöljyt,suodatin.vaihteistoöljyt,tehostajanöljyt,työt teki 703 euroa,varaosat ja öljyt ym. 482 euroa ja hilut päälle.Vielä kun tietäisi etsiä vikaa etupään värinään.Remontin teki Autohuolto Mäkinen Muuramesta,hyvää työtä ovat aina tehneet,odottamaan jouduin että kerkesivät tehdä mutta ei se mitään.

Poissa rmax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #36 : 11.05.2012, 09:59:42 »
Minkälaista väristystä jäi?

Poissa reteko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #37 : 11.05.2012, 15:18:05 »
Nämä värinät oli ennen kytkinremppaa, kyselinkin sitä tuolla aiemmin kirjoituksessani,vakuttaisi ettei ole renkaista johtuvaa koska ravisti myös talvirenkailla.Olisiko väljää jossain nivelissä tai palloissa ulommat raidetangonpäät on vaihdettu samoin puslat,ei ole tullut tutkittua millaiset on sisemmät raidetangonpäät,no aika näyttää missä mennään.

Poissa Jokaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • S60 2.4D ja V50 2.0D
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #38 : 16.07.2012, 21:17:48 »
Noniin, tulipa sitten itse kärsittyä tuo kytkinremppa S60:een. Alkoi mekkala ja ravistus olla sitä luokkaa, ettei autolla uskaltanut kovin pitkälle lähteä. Korjaamoilla kesälomat päällä = elokuun puoliväliin olisi alkanut saada aikoja. Tämä siis 3 viikkoa sitten.

Auto makoili rempan ajan nelipilarinosturilla, ja jotta apurunkoa sai tarpeeksi pudotettua, nostelin autoa a-pilarin kohdilta molemmilta puolilta hallitunkeilla. Moottoripaketin tuin altapäin pullotunkki + renkaspinoviritelmällä.

Remontissa uusin siis vauhtipyörän, asetelman + levyn + painelaakerityösylinteriyhdistelmän, kaikki etupään varret ja nivelet ja etujarruhilppeet. Lisäksi uusintalistalle meni myös kuskinpuolen vetoakseli, sisäpään nivelen antauduttua. Oli jo aiemmin äännellyt, nyt pois ottaessa sitten antautui. Tämän sai onneksi edukkaasti purkuosana purku.net palvelusta.

Hirveä hommahan tuossa oli. 4 täyttä työpäivää tappelin tuon kanssa, ja homman alkumetreillä alkoi tuntua järkevämmältä myydä volvo varaosiksi.
Kannattavaahan tuo ei ollut edes rahallisesti, jos itselleen tuntipalkkaa laskee. Meikäläisellä ei vaan ollut vaihtoehtoja, kun autosta riippuvainen olen, joten viikko kesälomasta oli uhrattava tuolle.

Ilman jälkitauteja en tuostakaan hommasta selvinnyt, vaan jotain "pientä" jäi askarreltavaksi vielä:

-ohjaus alkoi inisemään (paikallistin rattiakselin läpivientikumin laakeriin) - Rasvan puute.
-pyöränkulmat aivan mettässä (tuli kiire niputtaa pyöräntuennat paikoilleen)
-"moottori vaatii huollon" - teksti
-ardicin hehkunliitin sai kipeää kammetessa apurunkoa alas

No kytkin nyt pelaa hienosti, eikä vauhtipyörä ääntele ylimääräisiä.

Voiko muuten ohjauksen palauttamattomuus pienissä nopeuksissa johtua pyöränkulmista? Kulmat ovat kyllä isosti pielessä, molempien eturenkaiden ulkoreunat kaljuja tankillisella  ;D Renkaat menossa muutenkin vaihtoon, niin en viitsinyt turhaa stressata. Auto myös aavistuksen arvaamaton ajettava motarilla. Menossa kyllä nelipyöräsuuntaukseen, kun vaan aika antaa periksi.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #39 : 16.07.2012, 21:42:03 »
Voiko muuten ohjauksen palauttamattomuus pienissä nopeuksissa johtua pyöränkulmista? Kulmat ovat kyllä isosti pielessä, molempien eturenkaiden ulkoreunat kaljuja tankillisella  ;D Renkaat menossa muutenkin vaihtoon, niin en viitsinyt turhaa stressata. Auto myös aavistuksen arvaamaton ajettava motarilla. Menossa kyllä nelipyöräsuuntaukseen, kun vaan aika antaa periksi.

Kyllä se on juurikin se että kulmat on metsässä niin ohjaus ei palauta keskelle ja saattaa mutenkin olla meno hieman hakevaa  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #40 : 16.07.2012, 21:53:31 »
Aika pulska operaatio ollut näköjään  :)

Noista pyörän kulmista tuli mieleen kun itselle vaihdoin iskarit + jouset niin märällä kelillä esim. asvaltin korjauspalat sai auton sladiin 90kmh nopeudessa suoralla tiellä... Tuttu sääti pyörän kulmat ja raportista ilmeni että keulassa helvetisti aurausta ja camberit plussalla, takapäässä haritusta. Ei ihme että kulki kuin käärme varsinkin märällä  ;D Nyt mene ku juna, harmi kun takana ei ole camberin säätöä, vähän liikaa jäi oikealle puolelle.
V40 T2 -17
Kuvat

Lasseter

  • Vieras
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #41 : 16.07.2012, 21:55:29 »
Kyllä se on juurikin se että kulmat on metsässä niin ohjaus ei palauta keskelle ja saattaa mutenkin olla meno hieman hakevaa  :D

Keilojen pujottelutesti saattaa sujua hyvin kun auto valmiiksi kiemurtelee kuin kärpä koira :)

Poissa anssiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #42 : 16.07.2012, 22:18:24 »
Juhannusviikolla tuli otettua räväkämpi veto ylämäkeen (2-3-4-vaihteilla) sillä seurauksella, että D5:n kytkin heitti nesteet pihalle, alkoi luistaa ja sellanen ikävä käry tulvi koppiin..

Yllä kuvatun episodin jälkeen auto kesti kuiteskin vielä ajella riskillä ja hissunkissun, juhannusliikenteessä n. 300km kotipuoleen ja pajalle, josta sainkin ajan huoltoon heti seuraavalle viikolle. (Ajotietokoneen keskikulutuslukema tippu matkalla 5,1 -> 4,9 ... Kylläpä lämmitti mieltä.  ;) )

Rempassa uusittiin asetelma, levy, painelaakeri ja vauhtipyörä + uudet pultit. Entinen vauhtis ehjä, mut kilsoja +300tkm, eli vaihdettiin varmuuden välttämiseksi. Uusiksi meni myöskin kampuran takimmainen stefa (Volvolta), moottori- ja vaihteistoöljyt sekä jäähdytinnesteet. Maanantaina alottivat ja auto oli keskiviikkona valmis noudettavaks.

Kuitissa loppusumma reilu 1700€, kiitos nam! Nyt ei muuta, ku kovaa ajoo.

Jälkitautia ilmennyt täälläkin päin; ohjaus narisee (Rasvan puute?), turbon sävelet kuuluu sisälle selvemmin, kuin ennen remonttia. (Jäikö tulipellistä mahdollisesti joku tulppa pois? Vuotaako imupuolelta? Ahtaa ja liikkuu liukkaasti. Vai rupeeko puhaltimella olemaan kilsat tapissa? Ei savuta tai vie öljyä kuitenkaan.)


Poissa Jokaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • S60 2.4D ja V50 2.0D
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #43 : 16.07.2012, 22:25:39 »
Aika pulska operaatio ollut näköjään  :)

Noista pyörän kulmista tuli mieleen kun itselle vaihdoin iskarit + jouset niin märällä kelillä esim. asvaltin korjauspalat sai auton sladiin 90kmh nopeudessa suoralla tiellä...

Juurikin noin, märällä motarilla sai satasessa alkaa ratista korjaamaan, kun kuskinpuolen renkaat ylitti kaistaviivan  ;D Kuten myös hiekkaisessa tiukassa  risteyksessä, auto puskee herkästi suoraan, ihan kuin olisi renkaat tyhjänä.

Ainiin, Cruisekin lakkasi toimimasta, ilmeisesti jäi jokin maapiuha pois laatikon kyljestä, mitä pikaisesti googlasin. Eli teettää se hommaa vielä näin jälkikäteenkin.
Ja erityistyökaluja ei tarvinnut operaatiossa, ainakaan kun laittoi kaikki uutta.

Poissa Jokaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • S60 2.4D ja V50 2.0D
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #44 : 16.07.2012, 22:34:59 »


Jälkitautia ilmennyt täälläkin päin; ohjaus narisee (Rasvan puute?), turbon sävelet kuuluu sisälle selvemmin, kuin ennen remonttia. (Jäikö tulipellistä mahdollisesti joku tulppa pois? Vuotaako imupuolelta? Ahtaa ja liikkuu liukkaasti. Vai rupeeko puhaltimella olemaan kilsat tapissa? Ei savuta tai vie öljyä kuitenkaan.)

Laita jotain ruiskuvaseliinia rattiakselin ja läpivientikumin väliseen laakeriin, luulisi tuolla tokenevan. Tuntuu alkavan narisemaan kun käyttää irti. Katso samalla onko itse läpivientikumi ehjä. Tossa remontissa rikkoo helpolla koneen alla menevän muovisen ahtoputken, ellei sitä tajua varoa. Se kun halkeaa, niin turbon äänet kyllä alkaa kuulumaan kovempaa, mutta luultavasti lykkäis jonkun vikailmonkin ja limppimoodin.

 

KL-varaosat  Race.fi