Jakopää on kait ainakin tehtävissä vielä kohtuullisen helposti Dfemmassa. Mistäs muuta siinä nyt oikeastaan on, suuttimien vaihdot ja turbon vaihto. No kummatakaan ei taida kovin kummoinen juttu olla. Kulutukseen on paha sanoa, mulla menee motarilla käytännössä aina vähän yli 6. Kovalla pakkasella pätkäajossa ardicin kanssa olen saanut menemään vähän yli 8. Kai ysinkin saisi rikki jos joutuisi ruuhkaliikenteeseen jonottelemaan. Ja tomaattina tämä siis.
Uudet suuttimet on tietty kalliita, jos menee vaihtoon. Muuten en kyllä äkkisistään näe että huoltokustannukset olisi kalliimmat ainakaan aikaa ennen hiukkaskiihdyttimiä (pre-2006).
Paljonhan näillä Volvon omillakin dieseleillä on ajettu. Minkähän verran näihin on tarvinnut varsinaisia koneremontteja jouduttu tekemään, jos poislukee suuttimen ja turbojen vaihdot?
Jakohihnan katkeaminenhan aiheuttaa nähtävästi venttiili- ja kansiremontin ja mm. apulaitehihnan katkeaminen voi johtaa tähän jos hihna menee jakopään sekaan katkessaan.