Race.fi  Puotilan autokorjaamo

XC90 vaihteisto ongelma

  • 33 Vastauksia
  • 13131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: XC90 vaihteisto ongelma
« Vastaus #30 : 19.04.2018, 23:23:07 »
Mun vaihdelaatikko kulki paikanpäälle auton mukana Recron kuljetuspalvelulla 310€ eestakas. Kuski haki auton länsisatamassa verkkokaupan parkkihallissa, ja palautti sinne. No korjaamolle oli matkaa ees takas 800km että joutuivat tankkaa vielä 62€ bentsiiniä paluumatkalla ja tietty olin tankannut samalla hinnalla etanolia menomatkalle. Plus irrotus ja asennus Recrolla 350€. Eli yhteensä 785€, en tiedä oliko edullista täällä irroitukseen verrattuna vai ei, mutta ainakin helppoa ja vaihtelu virkistää.



Vanha viidakon sanonta: ”Jos haluat joskus takaisin kotiin, älä erehdy käyttämään finskiä.”

Poissa NXC

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 vaihteisto ongelma
« Vastaus #31 : 05.05.2019, 13:12:34 »
Itsellä olisi nyt sama jumppa edessä. Eli auto XC90 -07 ja vaihteisto TF-80SC. Vikakoodi TCM-012D - Gear shift function,  Wrong gearratio, näytössä "Vaihtesito alh.suor.kyky". Välillä myös valittaa SLU solenoidin jumittamista ja tässä tapauksessa näyttöön tulee "Vaihteisto vaatii huollon".
Kylmänä ei vaihda ollenkaan kun lämpenee niin vähitellen alkaa vaihtamaan ja vähän ajan päästä toimii lähes normaalisti, mitä nyt kutosella loivaan ylämäkeen vähän ns. "nypyttää". Latviaa on näköjään suositeltu, epäilen vaan että kestääköhän ajella sinne asti.
Irroitus voisi onnistua itseltäkin, mutta onko suosituksia Pirkanmaalta minne kannattaisi viedä irroitettavaksi/kiinnitettäväksi, jos Latviaan laittaisi menemään?
 

Poissa NXC

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 vaihteisto ongelma
« Vastaus #32 : 11.02.2020, 20:18:59 »
Laitan nyt vähän päivitystä tähän ketjuun, jos jollakin vastaava projekti edessä. Eli oma vaihteistoprojekti on ollut "seisonnassa" tänne asti, mutta nyt sitten tempaisin itse vaihteiston irti ja neuvottelut Recron kanssa käynnissä ja vaihteisto lähdössä Latvian reissulle. Jos aihe kiinnostaa niin voin päivittää kuinka homma sujui myöhemmin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC90 vaihteisto ongelma
« Vastaus #33 : 11.02.2020, 21:18:21 »
Laitan nyt vähän päivitystä tähän ketjuun, jos jollakin vastaava projekti edessä. Eli oma vaihteistoprojekti on ollut "seisonnassa" tänne asti, mutta nyt sitten tempaisin itse vaihteiston irti ja neuvottelut Recron kanssa käynnissä ja vaihteisto lähdössä Latvian reissulle. Jos aihe kiinnostaa niin voin päivittää kuinka homma sujui myöhemmin.

Laita vain päivitystä. Kyllä me niitä luetaan :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Elekma