Kulkukoira  Proturbo

Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3

  • 26 Vastauksia
  • 7460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« : 09.12.2019, 14:05:26 »
Meneekö lisäpitkien asennus mk2 ja mk3 mallien V70:issä vielä vanhaan malliin vai onko jotain huomioitavaa asennuksessa esim virtojen vetämisessä?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #1 : 09.12.2019, 14:18:21 »
MK2 malleista ainakin löytyy valmiit johdot ja liitin sieltä umpion takaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #2 : 09.12.2019, 18:56:17 »
Mk3 tein näin:

-Auton oman apupitkän polttimo irti.
-Mittaa kumpi sen johdoista on plussa
-Umpion liitin irti.
-Mittaa vastustestillä liittimen navoista mikä on kyseinen piuha.
-Siitä johdosta ottaa herätteen.

Ei tarvinnut mitään erikoisreleitä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #3 : 09.12.2019, 21:02:40 »
Mk3 V70 liittimessä nro 9, edestä katsoen oika alakulma on pitkien virta.

Parkkeja jos haluaa kytkeä niin pitkien yläpuoleinen pinni.

Ja muistakee että relleen kautta ja mieluusti diodillinen rele niin pelloo.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #4 : 09.12.2019, 21:04:00 »
MK2 malleista ainakin löytyy valmiit johdot ja liitin sieltä umpion takaa.
Lisättäköön että tarvihtoo sen orkkis kytkimen ja sulakkeen tauluun.

Sekä siihen liittimeen vastakappaleen tai parit jatkoliittimet.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #5 : 09.12.2019, 22:49:20 »
Lisättäköön että tarvihtoo sen orkkis kytkimen ja sulakkeen tauluun.

Sekä siihen liittimeen vastakappaleen tai parit jatkoliittimet.

Juurikin näin. :tykkää:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volovo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #6 : 09.12.2019, 23:54:30 »
Lainaus
mieluusti diodillinen rele

Ite oon laittanu diodin erikseen tommosiin mihin tarttee tai on hyvä laittaa, ei tartte relettä vaihtaa jos diodi palaa tai toisinpäin. Ja on parempia ja kestävämpiä erilliset diodit.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2019, 23:56:37 kirjoittanut Volovo40 »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #7 : 10.12.2019, 03:02:26 »
Avatkaas diodireleen tarpeellisuutta? Milloin sellainen olisi hyvä laittaa
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #8 : 10.12.2019, 08:01:17 »
Lisättäköön että tarvihtoo sen orkkis kytkimen ja sulakkeen tauluun.

Sekä siihen liittimeen vastakappaleen tai parit jatkoliittimet.


Tehtaan jäljiltä ei kuitenkaan mitään varapiuhaa mene kabiiniin asti että niille joutuu itse etsimään sopivan reitin?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #9 : 10.12.2019, 08:19:27 »

Tehtaan jäljiltä ei kuitenkaan mitään varapiuhaa mene kabiiniin asti että niille joutuu itse etsimään sopivan reitin?

Ei mene ei..
« Viimeksi muokattu: 10.12.2019, 08:48:23 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #10 : 10.12.2019, 09:16:21 »

Tehtaan jäljiltä ei kuitenkaan mitään varapiuhaa mene kabiiniin asti että niille joutuu itse etsimään sopivan reitin?
Miksi pitää vetää johtoja kabiiniin? Jos oikein ymmärtänyt niin katkaisijalle on johdot keskikonsolissa, muuta kuin törkkää paikoilleen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #11 : 10.12.2019, 09:20:39 »

Tehtaan jäljiltä ei kuitenkaan mitään varapiuhaa mene kabiiniin asti että niille joutuu itse etsimään sopivan reitin?

Jos puhutaan mk2 V70 niin siellä on piuhat valmiina.

Liitin löytyy kuskin umpion takkoo lokarin kuppeesta.

Katkaisia vuan laitetaan tyhjälle paikalle tai mikäli ei ole tyhjää paikkaa niin sitten 7 reikäinen katkaisia levy ja muutama peitelappu tyhjille paikoille.

Mk3 joutuu sitten vetelemään piuhoo.

Poissa Volovo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #12 : 11.12.2019, 00:24:52 »
Lainaus
Avatkaas diodireleen tarpeellisuutta? Milloin sellainen olisi hyvä laittaa

Diodi on hyvä laittaa uudempiin autoihin, etenkin semmoseen missä on jo ns. väylätekniikka, diodi laitetaan auton omalta pitkältä otettavaan releen herätejohtoon niin päin että virta/jännite pääsee kulkemaan vain auton pitkältä releeseen kun diodihan päästää virran/jännitteen vain yhteen suuntaan.
Eli tuolla tavalla lisävalorele eritetään omaksi systeemikseen auton sähkö järjestelmästä, ei tee auton omaan järjestelmään haittaa jos rele jostain syystä hajoaa tms. Ja sulake laitetaan tietenkin sitten releen pää virtajohtoon.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #13 : 11.12.2019, 08:03:16 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: Lisäpitkien virta V70 MK2/MK3
« Vastaus #14 : 11.12.2019, 09:08:05 »
Omaan 2006 vuoden XC70 Volvoon asensin "vanhaan tyylin". Virta, maa ja heräte löytyy mukavasti siitä ilmanputsarikotelon eri puolilta. Herätteen löysin, kun otin umpion johtosarjalle menevän neliskanttisen liittimen auki. (En saanut avattua umpion takana olevaa pyöreää liitintä). Tässä tapauksessa pitkien valojen signaali löytyi tummanpunaisesta johdosta, mistä otin herätteen rosvoliittimellä lisävalolle.

Katkaisija lisävalolle olisi toki järkevä, mutta jos keli on sellainen, että lisävalo on sammutettava, niin mieluummin sitä ajaa lähivaloilla. Ne kun on Xenonit ja  hyvät monien muiden autojen lähivaloihin verrattuna.

 

Elekma  Autoracing